Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Parin kuukauden ikäisen kanssa ei kyllä vielä tosiaan tarvitse olla huolissaan kääntymisestä. Meillä tirppu kääntyi 3 kk:n iässä selältä mahalleen ja se oli musta varhain, kun esikoinen kääntyi selvästi myöhemmin - siis sillä tavalla, että tietoisesti alkoi kääntyä toistuvasti. Vatsalta selälle kääntymistä ei kyllä vielä hahmota. Sen sijaan potkiminen ja nyrkkeily on kovaa, eteenpäin tekisi mieli, mutta ei ihan hoksaa. Oon välillä tukenut vatsalla jaloista niin, että mun käsiä vasten työntää itseään eteenpäin. Sen oon joskus kuullu. Mutta mikään kiire ei siis ole! Raajojen ristikkäisliikkeen tukeminen on varmasti hyvä, koska kuvittelisin että se tukee samalla tavalla aivopuoliskojen toimintaa kuin vaikka vuorotahtisuus konttaamisessa. Vauvaa voipi siis jonkin verran tukea, mutta lopulta vauva kyllä kääntyy, liikkuu ym kun itse on siihen valmis. :) Vibraattoria ei kyllä ole meidän neuvolassa näkynyt :)

Parin kuukauden ikäisen kanssa ei kyllä vielä tosiaan tarvitse olla huolissaan kääntymisestä. Meillä tirppu kääntyi 3 kk:n iässä selältä mahalleen ja se oli musta varhain, kun esikoinen kääntyi selvästi myöhemmin - siis sillä tavalla, että tietoisesti alkoi kääntyä toistuvasti. Vatsalta selälle kääntymistä ei kyllä vielä hahmota. Sen sijaan potkiminen ja nyrkkeily on kovaa, eteenpäin tekisi mieli, mutta ei ihan hoksaa. Oon välillä tukenut vatsalla jaloista niin, että mun käsiä vasten työntää itseään eteenpäin. Sen oon joskus kuullu. Mutta mikään kiire ei siis ole! Raajojen ristikkäisliikkeen tukeminen on varmasti hyvä, koska kuvittelisin että se tukee samalla tavalla aivopuoliskojen toimintaa kuin vaikka vuorotahtisuus konttaamisessa. Vauvaa voipi siis jonkin verran tukea, mutta lopulta vauva kyllä kääntyy, liikkuu ym kun itse on siihen valmis. :) Vibraattoria ei kyllä ole meidän neuvolassa näkynyt :)

Myy75 :) Mä kanssa hämmästyin ja kuulemma kaikki saa vibran käsittelyä 4-5kk iässä

Tänään oli 2kk neuvola. Sai kovasti kehuja kun käyttäytyi mallikkaasti :) Hymyili ja höpötteli hoitajalle. Kasvanut oli taas kovasti,nyt 6230g ja 62cm. On oppinut heiluttamaan leikkimaton helistimiä ja tänään nauroi ekaa kertaa ääneen :love017 Viime yönä heräsi vain kerran syömään, sai tänään sen rota-rokotuksen, saa nähdä miten reagoi.

Tänään oli 2kk neuvola. Sai kovasti kehuja kun käyttäytyi mallikkaasti :) Hymyili ja höpötteli hoitajalle. Kasvanut oli taas kovasti,nyt 6230g ja 62cm. On oppinut heiluttamaan leikkimaton helistimiä ja tänään nauroi ekaa kertaa ääneen :love017 Viime yönä heräsi vain kerran syömään, sai tänään sen rota-rokotuksen, saa nähdä miten reagoi.

Satru :) Näin nämä meidän kaikkien ihanuudet kasvaa ja kehittyy:Heartpink Tosi ihana seurata kasvua ja kehitystä...se on nopeaa :)
:love7

Tää on kyl sit joku uus juttu tää vibraattori käsittely,ei mun poika sellaista v.2015 saanut..:wink

Meidän typy kääntyi myös 3kk ikäisenä,esikoinen 4kk,ei mullakaan mitään kiirettä ole,mä luotan että lapseni oppivat tarvittavat taidot sitten kun ovat siihen valmiita.

Tää on kyl sit joku uus juttu tää vibraattori käsittely,ei mun poika sellaista v.2015 saanut..:wink

Meidän typy kääntyi myös 3kk ikäisenä,esikoinen 4kk,ei mullakaan mitään kiirettä ole,mä luotan että lapseni oppivat tarvittavat taidot sitten kun ovat siihen valmiita.

Tähtipölyä :) Tosi ihme juttuja, mutta kun sinä oot terveysalan ihminen, niin käsität näitä paremmin :) Oletko psykokogi? Se on hieno ammatti! Ei kannata anopin väheksyä, sillä olet lukenut paljon Yliopistossa :)

Myy75 :) Mä kanssa hämmästyin ja kuulemma kaikki saa vibran käsittelyä 4-5kk iässä

No ei kyllä meidän poika saanut tuon ikäisenä mitään fibraattorikäsittelyä.. enkä ole moisesta koskaan kuullut kenenkään muunkaan kertomana. Onko sulla vielä se outo neuvolan täti siellä? Tää on nyt selvästi taas sen omia juttuja.. :rolleyes:

No ei kyllä meidän poika saanut tuon ikäisenä mitään fibraattorikäsittelyä.. enkä ole moisesta koskaan kuullut kenenkään muunkaan kertomana. Onko sulla vielä se outo neuvolan täti siellä? Tää on nyt selvästi taas sen omia juttuja.. :rolleyes:

Samassa neuvolassa käydään...ilmeisesti ryömitys vaihtui sauvakävelyyn, hihh :) :joyful:

Onko totta, ettei kukaan ole tästä kuullut??:rolleyes::rolleyes:
Anyone?:singing: Mä en taas kestä, kun kukaan ei tiedä mitään, ei ees JustMom10??:eek:

Tähtipölyä :) Tosi ihme juttuja, mutta kun sinä oot terveysalan ihminen, niin käsität näitä paremmin :) Oletko psykokogi? Se on hieno ammatti! Ei kannata anopin väheksyä, sillä olet lukenut paljon Yliopistossa :)

Joo, olen psykologi ja anopin mielestä se on huuhaa ammatti, kaikki, jotka eivät muualle pääse opiskelevat psykologiaa. Ei asioita tarvitse hänen mielestään vatvoa, ei ne puhumalla parane vaikka olisi kuinka lukenut (suora lainaus häneltä)o_O.

Täytyy kyllä myöntää, että tuon sinun terveydenhoitajan möläytyksistä kuullessani, olen välillä miettinyt, että missähän koulussa noin opetetaan (kuussa ehkäpä..):sour:

Me oltiin tänään vauvaryhmässä! :) :smiley-bounce016

Meidän poika oli ryhmän rauhallisin ja vetäjät kehuivat hymypojaksi :cool05 Niin aina sanovat jokapaikassa, koska poika on vain yhtä hymyä, oli sitten paikka mikä tahansa, tai päivä tai oli yö...

Siellä oli mukana yksi koti-isä, joka puhui, että lähti mukaan siksi, kun on yksin kotona pojan kanssa, vaimo käy töissä... Sanoi, ettei hänellä ole mitään tekemistä:sad001 Miehet varmaan on aika yksinäisiä lasten kanssa, kun eivät verkostoidu samalla tavalla, kuin naiset:depressed:
Kyllä kuule tollanen mies vauvan kanssa vetää äitejä puoleensa ku hunaja mehiläisiä! Sen ei tarvi kyl yksin istuu yhtään missään, jos vaan lähtee kämpästään liikkeelle:joyful:!

Laita tuttipullo esim lapasen tms lämmittimen sisälle niin ei maito kylmene niin nopeasti. Hah, kuullostaa Pirkka niksiltä :laughing001
Meillä ei viileämpi juoma onneksi haittaa. Nyt oon kahtena päivänä antanu äidinmaitoon sekoitettua riisivelliä ja tyttö juo sen kahdella kädellä pullosta kiinni pitäen niin ahnaasti että velliä on sitten joka paikka täys.
Tuttipullo sukkahousuun, ja kas, pirkkaniksi on valmis! :laughing021

Mäkin haluun sen vinkin nukuttamisesta, saatko linkitetty tai millä hakusanoilla löytyy?

Paljoks sä Sirpa pidät poitsuu lattialla? Osaako jo kääntyä? Mä oon ny yrittäny ees vartin päiväs ja harrastuspäivinä MA TI KE on enempi kun siellä ollaan lattialla. Kotona ei viihdy pitkään. Masullaan pitää päätä muttei kumminkaa päin oo aikomustakaan kääntyy. Voinko jotenki auttaa ja mist tiiä kumpaa kautta kääntyminen tytölle luontevampaa?
Tässä: http://imetys.fi/index.php/tukea-ti...lamaa/529-unirytmien-muuttaminen-perhepedissa

Tossa sitä käytetään siis siihen ettei heräis yöllä ollenkaan perhepedissä, mut miksi ei sopisi tohon iltanukuttamiseenkin. Tässä iässä tietty syötetään vielä yöllä ku herää nälkään.

Mä pidän lattialla tosi vähän. Pitää alkaa pitää enempi. Se on kerran päivässä selällään, viihtyy jotain 15-20min ja nyt pari vkoo on lyhkäsiä aikoja ollu vattallaan. Nostaa päätä ja potkii helvetisti. Isänsä sanoi et oli vattalta kääntyny oikeen kyljen kautta selälleen kahdesti tällä vkolla. Vahingossa siis. Ruokailun jälkeen heti en laita vattalleen ettei tuu ylimääräistä painetta masuun. Eikä yleensä siinä silloin viihdy yhtään.

Tosta ristiliikkeestä mäkin oon lukenu. Me jumpataan käsiä ja jalkoja eri suuntiin pukeutumispöydällä mobilen musan tahdissa aina aamuisin. Sain fyssarilta oppaan vauvan motoriikan tukemiseen. Siinä oli vartalonkierroista, eli nostetaan vauva ylös aina kyljen kautta, jotta vartalo kiertyy. Samoin voi kiertää vartaloa ihan muuten vaan vaikka hoitopöydällä, yläkroppa paikoillaan ja kääntää peppua oikeelle ja vasemmalle. Sitte pukeminen sylissä auttaa vauvaa hahmottaa lisää liikkeitä. Tää vasta kun kannattelee päätään pystyasennossa.

Meillä nyt nostaa päätään ku pidän olalla röyhtäytyksessä. Se on ihme jousiasennossa ku yrittää kurkkia johonkin...

Kyllä kuule tollanen mies vauvan kanssa vetää äitejä puoleensa ku hunaja mehiläisiä! Sen ei tarvi kyl yksin istuu yhtään missään, jos vaan lähtee kämpästään liikkeelle:joyful:!

Sirpa40 :) Hehhh:p Juu, aika komee oli ulkonältään, tummat hiukset , plus lihakset treenattu:cool01:cool14

Joo, olen psykologi ja anopin mielestä se on huuhaa ammatti, kaikki, jotka eivät muualle pääse opiskelevat psykologiaa. Ei asioita tarvitse hänen mielestään vatvoa, ei ne puhumalla parane vaikka olisi kuinka lukenut (suora lainaus häneltä)o_O.

Täytyy kyllä myöntää, että tuon sinun terveydenhoitajan möläytyksistä kuullessani, olen välillä miettinyt, että missähän koulussa noin opetetaan (kuussa ehkäpä..):sour:
No huhhuh, on sillä sunkin anopilla aika rankat mielipiteet...

Tähtipölyä :) Hienoa, että sulla on noin hyvä ammatti :Heartpink:notworthy

Älä vaan kuuntele anoppia.

Takaisin