Parin kuukauden ikäisen kanssa ei kyllä vielä tosiaan tarvitse olla huolissaan kääntymisestä. Meillä tirppu kääntyi 3 kk:n iässä selältä mahalleen ja se oli musta varhain, kun esikoinen kääntyi selvästi myöhemmin - siis sillä tavalla, että tietoisesti alkoi kääntyä toistuvasti. Vatsalta selälle kääntymistä ei kyllä vielä hahmota. Sen sijaan potkiminen ja nyrkkeily on kovaa, eteenpäin tekisi mieli, mutta ei ihan hoksaa. Oon välillä tukenut vatsalla jaloista niin, että mun käsiä vasten työntää itseään eteenpäin. Sen oon joskus kuullu. Mutta mikään kiire ei siis ole! Raajojen ristikkäisliikkeen tukeminen on varmasti hyvä, koska kuvittelisin että se tukee samalla tavalla aivopuoliskojen toimintaa kuin vaikka vuorotahtisuus konttaamisessa. Vauvaa voipi siis jonkin verran tukea, mutta lopulta vauva kyllä kääntyy, liikkuu ym kun itse on siihen valmis. :) Vibraattoria ei kyllä ole meidän neuvolassa näkynyt :)
Viime yönä heräsi vain kerran syömään, sai tänään sen rota-rokotuksen, saa nähdä miten reagoi.
Tosi ihana seurata kasvua ja kehitystä...se on nopeaa :)

Mä en taas kestä, kun kukaan ei tiedä mitään, ei ees JustMom10??

Niin aina sanovat jokapaikassa, koska poika on vain yhtä hymyä, oli sitten paikka mikä tahansa, tai päivä tai oli yö...