Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama juttu täällä, en huomaa syömisteni vaikuttavan vauvaan maidon kautta. Tää ei selvästi ole herkkävatsainen vaikka pieriikin kuin mies:)mutta meilläkin nyt mennyt huonommin kun aiemmin. Kun kehuin vauvan nukkuvan jopa 5-7 h putkeen niin se on mennyttä se. Nyt max 3h ja syödään taas, useimmiten menee 2h välein läpi yön. Siis nyt viimeisen viikon.
Eikö mun maito riitä isokokoisele pojalle, tai siis eikö se pysy kylläisenä enää pelkällä maidolla? Vai onko tää jotain tiheän imun kautta? Maitoa mulla tulee hyvin jokatapauksessa. Ihan yhtä ullalla olen mäkin että mistä nyt kenkä puristaa. Korvatkin kävin jo tarkistuttamassa ja ne oli ainakin vielä ok.
Lauantaina tulee 4kk mittariin. Eilen tarjosin maissivelliä ja vetikin sen desin ahnaasti, mutta yöuneen , sen pituuteen,ei vaikuttanut :grumpy:
Satuitko lukemaan tän, tää osu ja uppos meillä: http://imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa/nelikuisen-yohulinat

Sama juttu täällä, en huomaa syömisteni vaikuttavan vauvaan maidon kautta. Tää ei selvästi ole herkkävatsainen vaikka pieriikin kuin mies:)mutta meilläkin nyt mennyt huonommin kun aiemmin. Kun kehuin vauvan nukkuvan jopa 5-7 h putkeen niin se on mennyttä se. Nyt max 3h ja syödään taas, useimmiten menee 2h välein läpi yön. Siis nyt viimeisen viikon.
Eikö mun maito riitä isokokoisele pojalle, tai siis eikö se pysy kylläisenä enää pelkällä maidolla? Vai onko tää jotain tiheän imun kautta? Maitoa mulla tulee hyvin jokatapauksessa. Ihan yhtä ullalla olen mäkin että mistä nyt kenkä puristaa. Korvatkin kävin jo tarkistuttamassa ja ne oli ainakin vielä ok.
Lauantaina tulee 4kk mittariin. Eilen tarjosin maissivelliä ja vetikin sen desin ahnaasti, mutta yöuneen , sen pituuteen,ei vaikuttanut :grumpy:
4 kk hulinat voi olla :) tuon kuvan jo laitoinkin aiemmin, mut nyt uusiks. Odotan innolla ite :P

Myy ehtikin linkkaa j8 ton toisen :)
ImageUploadedByVau Foorumi1474974865.126399.jpg

Täällä ollaan hyvinkäällä toipumassa kaavinnasta. Synnytyksestä 3 viikkoa ja tuli kohtutulehdus. Sitten ab kuuri. Alipaineimulla yritettiin kohtua tyhjentää... sattu enemmänkuin synnytys. Olin edelleen mahasta arka ja kipee. Nyt kaavinta ja vuosin niin pahasti ettei laskeneet kotiin..:( kohdussa oli paljon istukan kalvoja jotka ei olis tullut itekseen ollenkaan pois. Kysymys kuuluukin että miksi ei heti tehty kaavintaa kun jo sairaalassa synnytyksen jälkeen oudon runsasta vuotoa?
Voi tylsyys. Toipumista sulle!

Me oltiin fysioterapiassa eilen. Ei tarvi mennä enää, ellen sit ite huomaa jotain. Lähete on vissiin sit voimassa. Vauvan motoriset taidot oli keskiviivalla kun ne kk sitten oli alimmalla (normaalilla) viivalla. En kyl tie mitkä ne taidot pitäis nyt olla...tai piti kk sitten. Nyt katsoo tasapuolisesti oikealle ja vasemmalle, ku kk sitte kattoi enempi oikeelle. oon siirtäny pari mobilea nimittäin vasemmalle puolen. Auttoi näköjään.

Vauva kakistelee tissillä. Mä oon luullu et se vetää nännin kurkkuun, mut nyt ku tissi oli kovana, ni teki samaa. Mietin, et meinaako se tukehtuu maitoon? Et sitä tulis liikaa imasulla? Joudun täs pumppaa ku toi siirtyi imee nyrkkejään.

Mä oon syöny karkkia pari päivää, ni vauvalla kauheet vattanpurut. Sain sen nukkuu vasta klo 24 ja se heräs vittu viideltä ja oli kolme tuntia hereillä. Vetäs korviketta 240ml, eikä siltikään nukkunu. Oli ihan tosi lähellä etten lähteny vitutukseen röökille. Mä varmaan ratkeen täs vielä. Nää maidot on kai pakko laittaa viemäristä alas.

Miten Justmom, sä vetäsit puol levyy suklaata, eikä vauva reagoi mitenkään? Mä en oo kahteen vkoon uskaltanu syödä sitä.
Suklaa lisää pulautteluu. Mites teidän masu voi? Poitsun siis? Alotitko Jekovitin? Sopiiko hälle?

Mä oon löytäny herkun mihin tyttö ei reagoi. Nam. Pirkan maidoton mustaherukkajäätelö. Ja toinen on Kivikylän pulled pork suoraan purkista suuhun. Nam.

Mullehan tehtiin nimenomaan hätäsektio ja pystyhaava. Ainakin Jyväskylässä sanoivat, että pystyviilto tehdään yleensä aina vain hätäsektioissa, koska siinä on kiire ja kaikki vatsalihakset yms.pitää myös katkaista. Suunnitellussa ja kiireellisessä sektiossa tehdään vaakaviilto ja siinä näitä lihaksia ja sisäelimiä kuulemani mukaan ehditään siirtää ns.sivuun, joten siksi toipuminen näistä leikkauksista on yleensä nopeampaa kuin hätäsektiosta, jossa on ns.koko vatsa halkaistu.

Mulla oli eilen jälkitarkastus, kaikki ok ja toipuminen edennyt viikkoihin nähden ihan normaalisti. Rauhallisesti pitäs vielä ottaa ainakin kuukauden päivät ja kauheesti ei sais kantaa edelleenkään mitään painavia. Verenpaine oli vähän kohollaan, varmaan tää 10kg ylimääräinen painolasti ja ristiäis stressikin sitä nostaa. Jännä vaan, kun koko raskausajan oli niin alhainen mun normilukemiin nähden ja nyt sit on pompannut ylös..:(!

Meillä on ollu edelleen vähän kakka- ja masuongelmia pojan kanssa. Viime viikollahan se oli melkein neljä päivää kakkaamatta, kunnes sitten torstaina tuli lääkärireissun jälkeen kunnon satsit. Sen jälkeen tämä onkin ollut yhtä kakkaamista ja rupsuttelua. Lähes joka syötön päälle rusahtaa pikku satsit vaippaan ja useamman kerran päivässä isommatkin satsit. Joka vaipassa on kuitenkin aina jonkin sortin kakkatuhrut. Paukut on edelleen pahanhajuisia kananmunapieruja. Neuvolasta suosittelivat vaan antamaan niitä maitohappoja edelleen, joista pidin jo muutaman päivän taukoakin. Sanoivat, että johtunee suoliston kypsymättömyydestä jne. Poika kuitenkin syö edelleen ahkerasti ja hyvin, sekä on ihan hyväntuulinen, mitä nyt välillä pierua tai kakkaa ähertäessä kitisee ja itkaisee. Kakka on suurimmaksi osaksi normaalia ryynimäistä sinapinväristä maitokakkaa, mutta välillä tulee vetisiä "pierun turahuksia" vaippaan. Mennään nyt kuitenkin ylihuomenna käymään ylimääräinen punnitustsekkaus neuvolaan, kun tota kakkaa pukkaa nyt niin usein. Kylläpäs mulla taas on "mielenkiintoiset" kakkajutut tänne.., voi hitsi tätä kotimamman elämää ja tarinoita..;)!! :)
Meillä kakkaa tuli hiukan joka pierun mukana 3vk sit vielä ja 6-8 räjähdystä päivässä. Nyt mun imetysdieetti on alkanut purra koska tytön masu paljon rauhallisempi eikä prötkytä megapaukkuja kokoajan ja räjähdykset muuttunu 2-3x pv kakkaan.

Teidän pojalla on 4kk hulinat! Ja 3kk oli tiheän imun kausi. Imetys.fi lisää noista.

Meillä taas selkee ero tytön olotilassa ja masussa mun ruokarajotusten avulla. Lähipiirin ihmiset kysyy mitä tälle on tapahtunut kun on muuttunut. Suolikin pääsee kehittymään kun on rauhottunut.

Osaako joku sanoa, että minkä ikäisestä lähtien lapsen voi jättää jonnekin lapsiparkkiin, esim. Kauppakeskuksissa ?

Ihan mielenkiinnosta kysyn...

Päiväkodeissa on myös lapsiparkkeja, näyttävät mainostavan sellaista perjantai päiville, että saisi tuoda hoitoon, kun vaan soittaa ensin. Tosin joku ikäraja niissäkin?!

Tässä vaan hahmottelen näitä "tukiverkostoja", kun ei ole isovanhempia lähelläkään tai muita sukulaisia, jotka voisivat kiirehtää edes joskus apuun. Joskus täytyy päästä lähtemään asioille, tai tarvii saada hetki vapaata. Mitä muita tällaisia on mahdollisesti olemassa?:rolleyes:
Kiitollinen kaikista vinkeistä!:Heartblue:notworthy

Osaako joku sanoa, että minkä ikäisestä lähtien lapsen voi jättää jonnekin lapsiparkkiin, esim. Kauppakeskuksissa ?

Päiväkodeissa on myös lapsiparkkeja, näyttävät mainostavan sellaista perjantai päiville, että saisi tuoda hoitoon, kun vaan soittaa ensin. Tosin joku ikäraja niissäkin?!

Tässä vaan hahmottelen näitä "tukiverkostoja", kun ei ole isovanhempia lähelläkään tai muita sukulaisia, jotka voisivat kiirehtää edes joskus apuun. Joskus täytyy päästä lähtemään asioille, tai tarvii saada hetki vapaata. Mitä muita tällaisia on mahdollisesti olemassa?:rolleyes:
Mannerheimin lastensuojeluliitosta daa hoitajan kotiin eikä maksa paljoa. Ovat koulutettua väkeä. Kauppakeskusten lapsiparkit taitaa ottaa kävelevät lapset.

4kk hulinat. Aina oppii uutta, jopa 11. Lapsen kohdalla:laughing002:laughing002

JustMom10 :) Sä oot erikoinen tyyppi :) Tunnen monia, joilla on puolet sun lapsimäärästä 5-6 lasta ja hekin ovat nykypäivänä aika harvinaisuus:finger:

Sehän on, että me kaikki ihmiset ollaan yksilöitä, niin jokaisen ihmisen kohdalla on varmasti jotain uutta opittavaa :)

Oliko teille muuten selvää jo nuorena, että hankitte monta lasta? Miehellekin?:rolleyes: Mun on siinä mielessä vaikea samaistua, koska me miehen kanssa suunniteltiin vaan yhtä tai max kahta lasta, kun oltiin parikymppisiä ja aikataulu oli joskus 40-korvilla, että sitten hankitaan...

Mun mielestä esim kuntokeskusten lapsiparkkiin voi jättää ihan muutaman kuukauden ikäisen, mutta sit pitää tietty olla koko ajan kännykän päässä salilla tai vauva saatetaan tuoda jumppatunnille, jos tulee hätä. Mut yrittää voi ainakin :) en oo kyllä vielä kokeillut, vaikka mun salilla on tämmönen.

Mannerheimin lastensuojeluliitosta daa hoitajan kotiin eikä maksa paljoa. Ovat koulutettua väkeä. Kauppakeskusten lapsiparkit taitaa ottaa kävelevät lapset.

JustMom10 :) Kiitti vinkistä :) Kerro miten sieltä Mannerheimin lastensuojeluliitosta saa hoitajan? Onko ne siellä vapaaehtoisia? Katsotaanko neuvolassa pahasti, jos sellaista käyttää? Kaikki missä on sana lastensuojelu kuullostaa minusta tosi pahalta ja vieroksun jo etukäteen.... Meillä on kyllä varaa hankkia yksityinenkin vakihoitaja, ettei siitä ole kiinni:wink

Päiväkodeissa on avointa toimintaa, joihinkin vaaditaan kolmen vuoden ikää, mutta toisiin pääsee vuoden täytettyään. Kannattaa kysyä oman kunnan varhaiskasvatuksen neuvontapuhelimesta.

JustMom10 :) Kiitti vinkistä :) Kerro miten sieltä Mannerheimin lastensuojeluliitosta saa hoitajan? Onko ne siellä vapaaehtoisia? Katsotaanko neuvolassa pahasti, jos sellaista käyttää? Kaikki missä on sana lastensuojelu kuullostaa minusta tosi pahalta ja vieroksun jo etukäteen.... Meillä on kyllä varaa hankkia yksityinenkin vakihoitaja, ettei siitä ole kiinni:wink
Katso teidän alueen mll ja soita. Sillä liitolla ei ole mitään tekemistä ns lastensuojelun kanssa . Meillä ainakin ihan neuvola mainostaa sitä juuri satunnaiseen hoidon tarpeeseen:) koulutettuja lastenhoitajia. Usein iäkkäämpiä vapaaehtoistyötä tekeviä:)

JustMom10 :) Sä oot erikoinen tyyppi :) Tunnen monia, joilla on puolet sun lapsimäärästä 5-6 lasta ja hekin ovat nykypäivänä aika harvinaisuus:finger:

Sehän on, että me kaikki ihmiset ollaan yksilöitä, niin jokaisen ihmisen kohdalla on varmasti jotain uutta opittavaa :)

Oliko teille muuten selvää jo nuorena, että hankitte monta lasta? Miehellekin?:rolleyes: Mun on siinä mielessä vaikea samaistua, koska me miehen kanssa suunniteltiin vaan yhtä tai max kahta lasta, kun oltiin parikymppisiä ja aikataulu oli joskus 40-korvilla, että sitten hankitaan...
Kiitos:) aika outo olen:p munhan ei koskaan pitänyt hankkia lapsia:grinmutta kun oikea mies osui kohdalle oli selvää että tämän kanssa haluan lapsia. 3.nen kohdalla kilisteltiin kuoharit synnärillä että nyt on perhe täys mutta uteliasuus sai jatkamaan. Se on niin jännä aina nähdä millainen persoona syntyy ja millaiseksi kasvaa. Haasteita on mutta iloakin ja mä nyt näemmä satun nauttimaan lasten kanssa olosta( vaikka tässä just meinasin että lukkiudun vessaan kun otimme yhteen kaikkitietävän teinin kanssa samaan aikaan kun 2v raivoaa jostain piirustuspaperista)muoks* ja juu mies on mukana jutussa, ei ole yksin yritys:)

Muokattu viimeksi:
Kiitos:) aika outo olen:p munhan ei koskaan pitänyt hankkia lapsia:grinmutta kun oikea mies osui kohdalle oli selvää että tämän kanssa haluan lapsia. 3.nen kohdalla kilisteltiin kuoharit synnärillä että nyt on perhe täys mutta uteliasuus sai jatkamaan. Se on niin jännä aina nähdä millainen persoona syntyy ja millaiseksi kasvaa. Haasteita on mutta iloakin ja mä nyt näemmä satun nauttimaan lasten kanssa olosta( vaikka tässä just meinasin että lukkiudun vessaan kun otimme yhteen kaikkitietävän teinin kanssa samaan aikaan kun 2v raivoaa jostain piirustuspaperista)muoks* ja juu mies on mukana jutussa, ei ole yksin yritys:)

Okei, löysit siis miehen, joka on samanhenkinen ja sitten te annoitte vaan palaa!!!:wink:wink

Eikö koskaan tullut sulle mieleen, että haluaisit yksityisyyttä ( ja omaa työuraa).. Siis ihan omia menoja ja vapautta?:rolleyes:

Katso teidän alueen mll ja soita. Sillä liitolla ei ole mitään tekemistä ns lastensuojelun kanssa . Meillä ainakin ihan neuvola mainostaa sitä juuri satunnaiseen hoidon tarpeeseen:) koulutettuja lastenhoitajia. Usein iäkkäämpiä vapaaehtoistyötä tekeviä:)

JustMom10 :) Tuo voisi olla yksi vaihtoehto, kiitos vinkistä! :)

Mä oon tosi herkkä asioiden suhteen, miehen mielestä yliherkkä. En antaisi ees hetkeksi vauvaa muille, mutta joku oikea ammattilainen vois tulla kyseeseen.

Okei, löysit siis miehen, joka on samanhenkinen ja sitten te annoitte vaan palaa!!!:wink:wink

Eikö koskaan tullut sulle mieleen, että haluaisit yksityisyyttä ( ja omaa työuraa).. Siis ihan omia menoja ja vapautta?:rolleyes:
En mä oo kaivannut "omaa elämää". Ehdin viettää railakkaan nuoruuden ja toisaalta ollaa tehty paljon lasten kanssa asioita jotka joku kokee ettei voi enää lasten synnyttyä. Lapset ei oo olleet meillä esteenä vaan kaikessa mukana. Oon mä ehtinyt pienesti töitäkin lasten välissä tekemään ja oma ammattini(parturikampaaja) mahdollistaa paljon:)

Meidän pitäis aloittaa d-tipat, jekovit. Onko kokemuksia, et kandeeko antaa ennen vai jälkeen ruokailun, vai sen aikana...? Onks joku huomannu jotain eroa?

En mä oo kaivannut "omaa elämää". Ehdin viettää railakkaan nuoruuden ja toisaalta ollaa tehty paljon lasten kanssa asioita jotka joku kokee ettei voi enää lasten synnyttyä. Lapset ei oo olleet meillä esteenä vaan kaikessa mukana. Oon mä ehtinyt pienesti töitäkin lasten välissä tekemään ja oma ammattini(parturikampaaja) mahdollistaa paljon:)

Kuullostaa hyvältä :) Sulla on siis oma firma tai fransicing parturi? :)

Takaisin