Mullehan tehtiin nimenomaan hätäsektio ja pystyhaava. Ainakin Jyväskylässä sanoivat, että pystyviilto tehdään yleensä aina vain hätäsektioissa, koska siinä on kiire ja kaikki vatsalihakset yms.pitää myös katkaista. Suunnitellussa ja kiireellisessä sektiossa tehdään vaakaviilto ja siinä näitä lihaksia ja sisäelimiä kuulemani mukaan ehditään siirtää ns.sivuun, joten siksi toipuminen näistä leikkauksista on yleensä nopeampaa kuin hätäsektiosta, jossa on ns.koko vatsa halkaistu.
Mulla oli eilen jälkitarkastus, kaikki ok ja toipuminen edennyt viikkoihin nähden ihan normaalisti. Rauhallisesti pitäs vielä ottaa ainakin kuukauden päivät ja kauheesti ei sais kantaa edelleenkään mitään painavia. Verenpaine oli vähän kohollaan, varmaan tää 10kg ylimääräinen painolasti ja ristiäis stressikin sitä nostaa. Jännä vaan, kun koko raskausajan oli niin alhainen mun normilukemiin nähden ja nyt sit on pompannut ylös..

!
Meillä on ollu edelleen vähän kakka- ja masuongelmia pojan kanssa. Viime viikollahan se oli melkein neljä päivää kakkaamatta, kunnes sitten torstaina tuli lääkärireissun jälkeen kunnon satsit. Sen jälkeen tämä onkin ollut yhtä kakkaamista ja rupsuttelua. Lähes joka syötön päälle rusahtaa pikku satsit vaippaan ja useamman kerran päivässä isommatkin satsit. Joka vaipassa on kuitenkin aina jonkin sortin kakkatuhrut. Paukut on edelleen pahanhajuisia kananmunapieruja. Neuvolasta suosittelivat vaan antamaan niitä maitohappoja edelleen, joista pidin jo muutaman päivän taukoakin. Sanoivat, että johtunee suoliston kypsymättömyydestä jne. Poika kuitenkin syö edelleen ahkerasti ja hyvin, sekä on ihan hyväntuulinen, mitä nyt välillä pierua tai kakkaa ähertäessä kitisee ja itkaisee. Kakka on suurimmaksi osaksi normaalia ryynimäistä sinapinväristä maitokakkaa, mutta välillä tulee vetisiä "pierun turahuksia" vaippaan. Mennään nyt kuitenkin ylihuomenna käymään ylimääräinen punnitustsekkaus neuvolaan, kun tota kakkaa pukkaa nyt niin usein. Kylläpäs mulla taas on "mielenkiintoiset" kakkajutut tänne.., voi hitsi tätä kotimamman elämää ja tarinoita..

!! :)