Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks teillä muilla äideillä sydän kunnossa? Meinaan mulla on nyt viime torstaista lähtien sydän pomppinut miten sattuu..tai oikeastaan ei miten sattuu, mutta se tuntuu siltä kun sydän pomppais kurkkuun ja sitten kun tunnustelen pulssia niin jättää selvästi yhden lyönnin väliin, ja tämä tulee aina kun lähden liikkeelle! Soitin tänään päivystykseen, mutta oli sitä mieltä ettei ole vaarallisia. Toki pitää mennä lekuriin jos olo huononee tai tulee muitakin oireita kuin toi tykytys. Nyt mä mietin kuumeisesti että uskallanko mä aloittaa kunnon liikuntapyrähdyksen ens viikolla niinkuin piti. HOitajan mielestä uskallan kunhan teen oman voinnin mukaan ja jos on jo sydmen tykytys päällä, niin sitten ei ehkä kannata mennä just silloin, mutta sitten mä en voi liikkua ollenkaan, kun ne tykytykset alkaa heti kun lähden esim. kauppaan lasten kanssa. Eikä tietty stressaaminen ja yövalvomiset ainakaan paranna sitä vaivaa.. :(

Ei kyllä kuulosta yhtään kivalta mutta luulisin hoitajan tietävän mistä puhuu. Jos sä seurailet tilannetta ja menet lääkäriin, jos tilanne ei parane. Voithan kokeilla varovasti liikuntaa, eihän tauon jälkeen muutoinkaan kannata sata lasissa painaa, eikä varsinkaan nyt.
Toivotaan, että on vaan joku ohimenevä tila-tsemppiä!!

Meillä tekee poskihampaita ja hieroo korvia. Korvat tarkastettu 4x turhaan ne ovat terveet.

Kiinnitin huomion, kun kadulla joku työnsi rattaissa noin vuoden ikäistä tyttöä ja paljain varpain:eek: Ei siis kenkiä, eikä sukkia:confused005

Ajattelin, mahtaako tuo lapsi tarjeta, kun mittarissa +14C:bored: vai onko vielä riittävän kesäistä:happy9

Hei kaikki sektioidut! Onko teillä haava kipuillut jälkeenpäin?
Siis mulla ei oo ollut mitään kipuja haavassa, ei oikeastaan edes heti leikkauksen jälkeen. Mutta nyt, melkeen 4kk leikkauksesta, tänään tuntunut repivää kipua haavan kohdalla vasemmalla???

Hei kaikki sektioidut! Onko teillä haava kipuillut jälkeenpäin?
Siis mulla ei oo ollut mitään kipuja haavassa, ei oikeastaan edes heti leikkauksen jälkeen. Mutta nyt, melkeen 4kk leikkauksesta, tänään tuntunut repivää kipua haavan kohdalla vasemmalla???

JustMom10 : Mulla ihan samoin, kun sulla...ei siis mitään, kunnes viikko sitten noin tasan 4kk synnytyksestä oli vihlontaa vasemmalla puolella lähellä haavaa... Ajattelin jo hetken, että mistä kyse...:wideyed: No, se meni sitten parissa päivässä ohitse ja samaan syssyyn alkoi menkat. Liittyikö sitten menkkoihin, mutta ainakin meni ohitse:happy:

Kannattaa seurata ja, onko sulla muuten nyt menkat alkamassa?:rolleyes:

Mulla ei oo ollu kipuja enää haavassa, mutta jos niitä nyt tulee niin voivat olla merkki kiinnikkeistä tai tyrästä. Tai sitten vaan lihakset järjestäytyy tai menkat tms oireilee. Jos jatkuvat pitkään niin sitten lääkäriin tarkistuttamaan.

Mulla ei oo ollu kipuja enää haavassa, mutta jos niitä nyt tulee niin voivat olla merkki kiinnikkeistä tai tyrästä. Tai sitten vaan lihakset järjestäytyy tai menkat tms oireilee. Jos jatkuvat pitkään niin sitten lääkäriin tarkistuttamaan.

Eclipse :) Mulla saattoi vihloa vasenta munasarjaa ( lähellä haavaa ), tiedä tuota, itse haavaan ei ole sattunut. Mutta alue voi olla vielä arka tms, ja itse haava on vielä tunnoton. Miten sulla, onko tunto ihossa täysin palautunut?:rolleyes:

Toisaalta en ihmettele, että paikat kipeytyy, sillä poika haluaa olla koko ajan sylissä ja kantaminen ja nostaminen ottaa vatsa ja etenkin selkälihaksiin. Mulla on vielä se, että selkään ottaa, koska oon telonut sen joku vuosi sitten, vaikka selkä onkin "virallisesti" täysin parantunut, niin se selvästi kipeytyy herkemmin:sad001..Multa on lääkäri kieltänyt nostamasta painavia lopun elämää.

Kyllä mulla on jo tunto aikas hyvin palautunut arpeen. En mä oikeastaan kiinnitä mitään huomiota koko arpeen niin piti ihan kokeilla :)

Tänään on näköjään tytöllä kiukuttelu päivä. :meh: Ruuan laittamisesta ei meinannut tulla mitään kun tein lounasta ja miehelle eväitä töihin. Äsken vaunulenkillä alkoi karjumaan jo 20min jälkeen ja oli pakko tulla kotiin. Nyt kyllä syö tyytyväisenä tissiä sängyssä, kun yritän tainnuttaa päiväunille. Toivottavasti nukahtaisi edes tunniksi niin saisin kirppis tavaroita lajiteltua. Jotenkin haikeata pakata ja laputtaa ekat vaatteet myyntiin. Mun puolesta sais pysyä vauvana aina:shy:

Kyllä mulla on jo tunto aikas hyvin palautunut arpeen. En mä oikeastaan kiinnitä mitään huomiota koko arpeen niin piti ihan kokeilla :)

Tänään on näköjään tytöllä kiukuttelu päivä. :meh: Ruuan laittamisesta ei meinannut tulla mitään kun tein lounasta ja miehelle eväitä töihin. Äsken vaunulenkillä alkoi karjumaan jo 20min jälkeen ja oli pakko tulla kotiin. Nyt kyllä syö tyytyväisenä tissiä sängyssä, kun yritän tainnuttaa päiväunille. Toivottavasti nukahtaisi edes tunniksi niin saisin kirppis tavaroita lajiteltua. Jotenkin haikeata pakata ja laputtaa ekat vaatteet myyntiin. Mun puolesta sais pysyä vauvana aina:shy:

Hienoo, että sulla tunto palautunut :)

Luin jostain, että voi kestää vuoden ilman tuntoa. Onko sullakin vaakasuora arpi? Joskus kuullut, että jollakin on tehty pystysuora haava..

Eclipse :) Mulla saattoi vihloa vasenta munasarjaa ( lähellä haavaa ), tiedä tuota, itse haavaan ei ole sattunut. Mutta alue voi olla vielä arka tms, ja itse haava on vielä tunnoton. Miten sulla, onko tunto ihossa täysin palautunut?:rolleyes:

Toisaalta en ihmettele, että paikat kipeytyy, sillä poika haluaa olla koko ajan sylissä ja kantaminen ja nostaminen ottaa vatsa ja etenkin selkälihaksiin. Mulla on vielä se, että selkään ottaa, koska oon telonut sen joku vuosi sitten, vaikka selkä onkin "virallisesti" täysin parantunut, niin se selvästi kipeytyy herkemmin:sad001..Multa on lääkäri kieltänyt nostamasta painavia lopun elämää.
Mulla on vielä suht tunnoton toi haavan alue. Ja sellainen epämielyttävä.. Mut kipua siinä ei ole ollut!
Tosin tänään kannoin kerralla vauvaa yli 7kg+kaukalo, 10l maitoa +toinen kauppakassi kerralla. Ehkäpä aiheutin repäisykivun ihan sillä:wtf:
On mulla ollut ovisoireiluakin n runsas viikko sitten, mut menkkoja ei kyllä vielä näy:) sais pysyä viel pari kk poissa...

Mulla ei oo haava ollu kipee, mut yläpuoli siitä on tunnoton ja just sellainen epämiellyttävä. Menkat alko virallisesti eilen, eli 2,5 kk synnytyksestä.

Tähti, pystyviilto tehdään vain hätäsektiossa, oon käsittäny. Kiireellisessä/päivystyksellisessä/suunnitellussa se on vaakaviilto.

Mulla ei ole ollut mitn kipua haavassa lähes ollenkaan, ainoastaan oikealla puolella välillä kirvelevä kipu varsinkin silloin kun olen ollut pitkään oikealla kyljellä ja Käännyn esim selälleen..on kiinnikeistä johtuvaa kipua joka helpottaa aikaa myöden..

Mulla on puoltunnoton toi arpi ja sekä ylä- että alapuolella on semmoinen epämiellyttävä tunnoton alue

Mulla ei oo haava ollu kipee, mut yläpuoli siitä on tunnoton ja just sellainen epämiellyttävä. Menkat alko virallisesti eilen, eli 2,5 kk synnytyksestä.

Tähti, pystyviilto tehdään vain hätäsektiossa, oon käsittäny. Kiireellisessä/päivystyksellisessä/suunnitellussa se on vaakaviilto.

Sirpa, mun kaverilla kaksi lasta ja hän väittää, että kummatkin tuli hätäsektiolla.. Vaakasuora leikkaus ja eikä ole nukutettu, mitä mieltä olet? Voiko nämä olla hätäsektiolla??:rolleyes:

Mä en usko, vaikka hän kiven kovaan väittää, että molemmat hätäsektiolla.
??:eek:

Mulla on vielä suht tunnoton toi haavan alue. Ja sellainen epämielyttävä.. Mut kipua siinä ei ole ollut!
Tosin tänään kannoin kerralla vauvaa yli 7kg+kaukalo, 10l maitoa +toinen kauppakassi kerralla. Ehkäpä aiheutin repäisykivun ihan sillä:wtf:
On mulla ollut ovisoireiluakin n runsas viikko sitten, mut menkkoja ei kyllä vielä näy:) sais pysyä viel pari kk poissa...

JustMom10 :) Voisko se johtua oviksesta? Joskus munasarjat kipuilee.. :)

Mulla haava yhä tunnoton ja oon sen verran herkkä ihminen, etten halua ees kosketella sitä aluetta...Ajattelen vaan, että kohta se taas revitään auki,sillä pojan sisko tulee maailmaan :) Voihan iikkk! :)

Sirpa, mun kaverilla kaksi lasta ja hän väittää, että kummatkin tuli hätäsektiolla.. Vaakasuora leikkaus ja eikä ole nukutettu, mitä mieltä olet? Voiko nämä olla hätäsektiolla??:rolleyes:

Ei voi olla. Kiireellinen sektio ehkä. Hätäsektiossa on oikeasti kiire ja silloin nukutetaan.

JustMom10 :) Voisko se johtua oviksesta? Joskus munasarjat kipuilee.. :)

Mulla haava yhä tunnoton ja oon sen verran herkkä ihminen, etten halua ees kosketella sitä aluetta...Ajattelen vaan, että kohta se taas revitään auki,sillä pojan sisko tulee maailmaan :) Voihan iikkk! :)
Joko jo sisko tulossa? :)

Mä en usko että olis oviskipua, ei lainkaan sen tapaista vaan just sellainen viiltävä repivä kipu. Ovis mulla on sellainen sykkivä kipu joka kestää pidempää vaikkakin myös vaan hetken. Toki, voihan leikkaus muuttaa tuntemusta?!

Ehkä on kaveri sekottanut hätäsektion ja kiireellisen sektion? Itse olen syntynyt hätäsektiolla. Äidilläni on pystysuora arpi ja nukutettuna oli.

Takaisin