Apua, tänne on taas kovasti tullut juttuja ja en ole muutamaan päivään ehtinyt kuin käydä pikaseen katsastamassa tilanteen ja lukaiseen teidän muiden tarinat:)!
Meillä on käynyt taas paljon vieraita, jotka vie kiitettävästi aikaa ja olen tässä syöttämis urakoinnin väleissä yrittänyt tehdä vähän huusholli- ja pihahommiakin. :) Omenoita tulee aivan valtavasti ja niistä on tullut keitettyä sosetta ja on myös lahjoitettu sukulaisille ja tutuille pussikaupalla. Mä niin tykkään tästä syksystä, kaikki ruskan värit ja tuoksut saavat mut jo vähän joulumielelle, jota rakastan myös yli kaiken

! Yllätys, olen myös jouluhörhö

!!! Kynttilät ja lyhdyt kuuluvat syksyyn ja niitä on tullut jo vähän kaiveltua esille

! :)
Meidän poitsu tykkää nukkua vaunuissa ja yleensä nukahtaa heti, kun sinne laitetaan ja liikkeelle lähdetään:)! Minäkään en kyllä arvaa jättää yksin pihalle nukkumaan, vaikka maalla asutaankin. En niinkään pelkää, että joku joku hörhö eksyisi pihaan, tosin nykyään kaikki on mahdollista jo täällä periferiassakin..?! Enempi huolestuttaa naapurin kissat, lukuisat pihapuissa hääräävät oravat ja myös täällä käyskentelee niitä ilveksiä! Jos touhuan itse pihalla, niin silloin poitsu nukkuu ulkona, kun pystyn paremmin vahtimaan, mutta muuten nostan vaunut tuohon meidän viileälle kuistille, jossa voi sitten jatkaa uniaan. Talvella ajattelin nukuttaa myös kuistilla tai sitten vien vaunujen kanssa tuohon meidän vanhaan pirttiin, jossa pidetään talvella vain ns.lepolämpö +10c. :)
Pojan kuusi kummia valittu niin, että tulevat olemaan tiiviisti meidän arjessa läsnä ja haluavat sitä myös itse. Onneksi asuvatkin tässä niin lähellä, että pystyvät hyvin vierailemaan luonamme ja päinvastoin:)! Meille on erityisen tärkeetä kummien läsnäolo ja aito kiinnosti lapsesta, lahjat ja muistamiset ovat toisarvoisia! :)
Mä en nykyään enää herätä öisin poitsua syömään, sillä herää itse kyllä kiitettävän säännöllisesti,heh

! Nukkuu ekan syöttövälin n.3-4h ja sen jälkeen 1,5-2h, kunnes herää syömään. Hän vaan tuppaa aina piristymään syöttöjen aikaan sen verran kovasti, että uudelleen nukuttaminen saattaa kestää aika kauan..,huoh!!
Meillä on nyt alkanut kakkaamisvälit harventua niin, että hyvä jos kerran vuorokaudessa saa kakan äherrettyä. Siis todellakin se on välillä melkoista ähkimistä ja väkerrystä puoli päivää, kun hän yrittää sitä vääntää ja piereskelee kyllä kovasti, mutta kakka ei meinaa tulla! Välillä poitsu selkeästi hermostuu siitä itsekin ja pillahtaa itkuun, mutta suurimman osan ajasta on kuitenkin ihan hyvän tuulinen:)! :) Myös jonkin asteinen limaisuus on jatkunut öisin, kurkussa tuntuu sitkeesti lima pyörivän,harmi! Nenästä imen nenäfriidalla ja se kyllä on loistava apuväline!! :)