Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauvauinnissahan vesi on lämmintä, yli 30-asteista ja kai siinä oli olevinaan joku raja, että minkä ikäisen voi viedä "viileämpään" eli esim normaalilämpöiseen uimahallin altaaseen. Ja tämä liittyen siihen vauvan lämmönsäätelykykyyn. Ainakin jos kylpylässä on lämmin terapia-allas tms, niin huoletta voi mielestäni viedä vauvauinti-ikäisen ja -kokoisen vauvan (3kk/ 5 kg). Näin olen ymmärtänyt. Vauvauinnissa oli meillä käytössä, juuri kuten justmom10 mainitsi, turvakaukalo, jonka vuorasin sängyn kosteussuojalakanalla. On kätevä suihkutiloissakin. Kertisuimavaippoja saa ihan marketeista painokilojen mukaan ja kestoversioita eri nettikaupoista, esim: http://www.uintinetti.fi

Ja vielä edelliseen, en tiedä, että onko esim kloori- tai joissain muissa pitoisuuksissa jotain eroja.

Kiitti vastauksista. Poika sitten reippaat 5kk ni täytyykin katsoa, josko vois johonkin lämpöiseen altaaseen hetkeksi tulla. Jostain sivustolta luin, et joku nitraattipitoisuus on se syy miksei kauhean pientä voisi viedä. Vaikuttaa vauvan hapensaantiin tms.jos tulee nieleneeksi vettä. Ihmettelen vain , miten vauva nyt sitä vettä nielee, jos häntä kannattelee kunnolla?

Kiitti vastauksista. Poika sitten reippaat 5kk ni täytyykin katsoa, josko vois johonkin lämpöiseen altaaseen hetkeksi tulla. Jostain sivustolta luin, et joku nitraattipitoisuus on se syy miksei kauhean pientä voisi viedä. Vaikuttaa vauvan hapensaantiin tms.jos tulee nieleneeksi vettä. Ihmettelen vain , miten vauva nyt sitä vettä nielee, jos häntä kannattelee kunnolla?
Niin, ette varmaan mitään sukelluksia rupee siellä harjoitteleen :) että silleen eri meininki ku vauvauinnissa :)

Niin, ette varmaan mitään sukelluksia rupee siellä harjoitteleen :) että silleen eri meininki ku vauvauinnissa :)

Aivan. Ei tosiaan sukelleltais:). Toi nitraattijuttu oli suomen uimaopetus- ja hengenpelastusliiton sivuilta, joissa puhuttiin nimenomaan vauvauinnista.

Ette usko, vauva vetäs unta kuuppaan klo 23 aamu 7...tosin se ei oikein nukkunu päikkäreitä koko päivänä, semmoisia 10min kerrallaan ja sit taas virkeänä tapitti :-) ei olla kertaakaan saatu nukuttua näin pitkään yhtäjaksoista unta..Ihanaa :-) en edes käynyt vessassa kertaakaan yön aikana..näitä lisää kiitos!

Ette usko, vauva vetäs unta kuuppaan klo 23 aamu 7...tosin se ei oikein nukkunu päikkäreitä koko päivänä, semmoisia 10min kerrallaan ja sit taas virkeänä tapitti :-) ei olla kertaakaan saatu nukuttua näin pitkään yhtäjaksoista unta..Ihanaa :-) en edes käynyt vessassa kertaakaan yön aikana..näitä lisää kiitos!
Ihanaa! Meillä mä oon onnellinen että oli pitkästä aikaa rauhallisempi yö. Tyttö nukku ekan pätkän 4,5h ja sen jälkeen parin tunnin pätkiä mutta masu oli paljon rauhallisempi eikä herännyt itkemään.

Ette usko, vauva vetäs unta kuuppaan klo 23 aamu 7...tosin se ei oikein nukkunu päikkäreitä koko päivänä, semmoisia 10min kerrallaan ja sit taas virkeänä tapitti :) ei olla kertaakaan saatu nukuttua näin pitkään yhtäjaksoista unta..Ihanaa :) en edes käynyt vessassa kertaakaan yön aikana..näitä lisää kiitos!

Miiuli77 :) Kuullostaa hyvältä, mutta uskallatko antaa nukkua ilman välisyöttöä niin pitkään... Meillä kun oli "ohje", että tuonne 3kk ikään asti syötävä 2-3tunnin välein... Onko teillä minkä ikäinen vauva ja mitä hän painaa?:rolleyes: ( Meillä syntyi alle 2,5kg, joten yöruokailuvälit tarkkoja ).

Meillä poika täytti juuri 4kk ja on alkanut nukkua 5tuntiakin ilman syömättä, mutta herää kiljuvaan nälkään..sitten jatkaa uniaan taas :) Päivällä nukkuu noin 30min verran pari kertaa. Eli päivällä nukkuu vähän ja yöllä aina täydet yöunet:p:notworthy:notworthy:notworthy

Ihanaa! Meillä mä oon onnellinen että oli pitkästä aikaa rauhallisempi yö. Tyttö nukku ekan pätkän 4,5h ja sen jälkeen parin tunnin pätkiä mutta masu oli paljon rauhallisempi eikä herännyt itkemään.

On kyllä melko luksusta, kun vauva nukkuu 4h putkeen..yleensä hän on nukkunut 3-5h ja sit sen jälkeen parin tunnin pätkiä kunnes noustaan..

Nyt on tosin ollut semmonen kausi ettei oikein nuku päivällä, pieniä vartin torkkuja ja sit taas huidotaan käsillä ja tapitetaan silmät suurina :D

Mutta kyllä teki hyvää pitkät unet ja vetäsin vielä päikkärit..

Meilläkin vauva vetäisee välillä 7h putkeen yöunta mutta tavallisinta on että ensin 5h syö ja sitten jatkaa 2h unta ,syö ja vielä 2h unta. Kyllä mä välillä havahdun tarkistamaan onko kaikki ok kun ei ole herännyt syömään, eli ei sitä osaa ihan rennosti nukkua vaikka vauva nukkuukin:) onneksi tämä on tälläinen suht rauhallinen ja hyväuninen vauveli, edellinen oli levoton ja huonosti nukkuva...

Catlin :) Luultavasti uskallat viedä vauvaa vähän veteen polskimaan ( meilläkin pojasta tulee ihan sammakko omassa Muumi uimavannassa )... :):joyful:

Me päätettiin, että tehdään kylpyläreissu vasta sitten, kun poika osaa kävellä ja vaan sen takia, että pelkään lattioiden liukkautta... Jos lentää ympäri vauvan kanssa, niin käy tosi huonosti:arghh: Me meinattiin lähteä Saimaalle kylpylään, kun joku vuosi sitten käytiin siellä kaksin ja silloin lattiat kylpylän sisällä oli "järkyn" liukkaat...:sad001:depressed:

Mutta varovaisesti kun menee, niin eihän siinä mitään, kunhan kukaan muu ei sitten liukastu vauvan päälle:woot::shifty: Oon ehkä ylisuojeleva, mutta mutta parempi katsoa, kuin katua:finger:

Saako sisäuima-altailla käyttää uimatossuja? Itse en käy uimahalleissa kloorin takia, mutta käytän kyllä muualla uimatossuja. Ne on sellaista materiaalia, että niiden kanssa ei liukastu kaakelipinnoilla.

Hei antakaahan konkreettisia esimerkkejä mitä puette muksulle päälle ulos esim tänään kun on n 14 astetta. Jos käytätte rintareppua/kentoliinaa, niin miten eroaa vaunuissaolosta.
Kesä oli sinänsä helppoa, kun pysty vaipassa viilettää aina vaa :)
Mä oon nyt viileämmillä ilmoilla laittanut päiväunille vaunukoppaan äitiyspakkauksen vanuhaalarissa. Ja nukkuu kopassa äp-makuupussissa. Pussia sitten avaa, jos tuntuu että on liian kuuma. Sit ihan ulkoillessa ja esim. kauppareissuilla on windfleecehaalari sisävaatteiden päällä. Vielä kun tästä kylmenee, niin meinaan wf-haalarin alle laittaa villahaalarin pidemmille ulkoiluille (siis sitten kun ei kuitenkaan vielä toppapukukeli/pakkasia ole).

Meilläkin vauva vetäisee välillä 7h putkeen yöunta mutta tavallisinta on että ensin 5h syö ja sitten jatkaa 2h unta ,syö ja vielä 2h unta. Kyllä mä välillä havahdun tarkistamaan onko kaikki ok kun ei ole herännyt syömään, eli ei sitä osaa ihan rennosti nukkua vaikka vauva nukkuukin:) onneksi tämä on tälläinen suht rauhallinen ja hyväuninen vauveli, edellinen oli levoton ja huonosti nukkuva...

JustMom10 :) Mä oon samanlainen, seuraan nukkumista ja herätän, jollei herää syömään :)

Muutenkin pitää yöllä aina tarkistaa, että kaikki hyvin, kun itse käy vessassa.

Titti :) Aika samoissa sitten! :) Teillä on painoa vähän enemmän, mutta ilmeisesti syntymäpainoakin oli enemmän, kun meillä oli 2,4kg ?
Syntymäpaino oli 3,3 kg. Nyt ei viime kuukausina enää samaa tahtia ookaan painoa tullut kuin alussa. Liikkuminen vie energiaa niin paljon, että on vain muutama sata grammaa tullut per kuukausi. Edellinen neuvola oli 6kk iässä yli kuukausi sitten ja seuraava vasta 8kk iässä, joten ei tässä välissä ole mittauksia, mutta arvioisin että 8 kg tuntumassa ollaan nyt.

Saako sisäuima-altailla käyttää uimatossuja? Itse en käy uimahalleissa kloorin takia, mutta käytän kyllä muualla uimatossuja. Ne on sellaista materiaalia, että niiden kanssa ei liukastu kaakelipinnoilla.

Tuskin kiellettyä. Mä en yhden kerran päässyt yhteen kylpylään (=Suomessa), koska oli muka vääränlainen uimapuku.. Sanottiin, että, jos on hametyylinen kokoasu uimapuku, niin pääsy kiellettty. Hahh, olin just ostanut hienon ja kalliin uima-asun, joten otin nokkiin ja häivyttiin pois...:angry4 Puolipaljaissa bikineissä olisi ilmeisesti päässyt hyvin sisälle..:hungover:

Aivan. Ei tosiaan sukelleltais:). Toi nitraattijuttu oli suomen uimaopetus- ja hengenpelastusliiton sivuilta, joissa puhuttiin nimenomaan vauvauinnista.
Mäkin oon ton lukenut jostain, ehkä just tuolta. En tiedä, liittyykö nitraatti myös kloorin määrään, mutta ihan kuin vauvauinnissa esikoisen kohdalla ois puhuttu jotain myös vähän kevyemmästä klooripitoisuudesta niissä altaissa. No, mut aika oudolta tuntuis tietty joka tapauksessa, jos ei vähän vajaa puolivuotias vois käydä vähän kokeilemassa

Catlin :) Luultavasti uskallat viedä vauvaa vähän veteen polskimaan ( meilläkin pojasta tulee ihan sammakko omassa Muumi uimavannassa )... :):joyful:

Me päätettiin, että tehdään kylpyläreissu vasta sitten, kun poika osaa kävellä ja vaan sen takia, että pelkään lattioiden liukkautta... Jos lentää ympäri vauvan kanssa, niin käy tosi huonosti:arghh: Me meinattiin lähteä Saimaalle kylpylään, kun joku vuosi sitten käytiin siellä kaksin ja silloin lattiat kylpylän sisällä oli "järkyn" liukkaat...:sad001:depressed:

Mutta varovaisesti kun menee, niin eihän siinä mitään, kunhan kukaan muu ei sitten liukastu vauvan päälle:woot::shifty: Oon ehkä ylisuojeleva, mutta mutta parempi katsoa, kuin katua:finger:
Mä kans vähän pelkään kaikkia kaatumisia ja liukastumisista, mutta koin itse, että oli turvallista kulkea sen turvakaukalon kanssa. :) Se kuitenkin roikkuu siinä suht lähellä maata ja vauva on siinä tukevasti. Siitä puheenollen, pitäiskin taas alkaa tutkia vauva- ja sisarusuinteja! Esikoinen tykkäs tosi paljon ja nyt kesällä kans viihtyi luonnonvesissä :)

Takaisin