Mä oon käyttäny niitä semmosia pusseja/ tuubeja, niistä on osa luomua ja osassa lukeekin, että 100% hedelmää. Niissä on mahdollisimman vähän, jos ollenkaan, muita aineita. Eli ei lisättyä sokeria, lisäaineita tai vettä kuten lasipurkeissa. Ovat vähän kalliimpia mutta toisaalta täyttä tavaraa. Niitä on ainakin Pirkalla, Piltillä ja Ella's kitchenillä. Mä kans luin siitä pektiinin ja oliko ksylaamin yhteydestä diabetekseen, jos altistuu nuorella iällä. Aika jännää, että niitä just sit on imeväisikäisille tarkoitetuissa valmisteissa. Ja yllättävän nuorena muuten lapsi oppii imemään itse niistä tuubeista - eli on vielä näppäriäkin :)Hyviä ajatuksia sulla. Just uutisoitiin piltti-bonapurkkien pektiinistä joka lisää riskiä sairastua diabetekseen. Pikkuveli oli vauvana allerginen pektiinille. Toisekseen niistä lasipurkeista tulee ylimäärästä kierrätettävää.
Mä en tiiä, annanko velliä ollenkaan, jos näyttää, ettei tartte. Viimeks kokeilin pari annosta ja totesin, et ei ollu sanottavaa "hyötyä" ja neuvolassakin kannustettiin löysään puuroon ja muihin kiinteisiin. Vähitellen tietty. Mut siis kannattaa tietysti itse kuulostella omaa lastaan. :) Bataatti oli meillä esikoisella ihan eka ja sit pian ehkä imeskeli kuorittua kurkkua ja oli jotain marja-/ hedelmäsoseita. Noin 5 kk:n iässä muistaakseni aloitettiin ja meillä toimi hyvin. Just kans kuulin silloin noista herkkyyskausista. Vähän samaa oon suunnitellu nytkin ja kyselen vähän neuvolassa, mitkä on tän hetken ohjeistukset :) Varmaan kerran tai kaks päivässä kokeilua aluksi ja ihan teelusikallisia.