Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Masu tietty edelleen sellanen röllökkä pussi mutta ei kai se noin vaan lähekkää. Nyt ois mielenkiintosta päästä kehonkoostumusmittaukseen.

MS74 :) Siteeraan sua vielä, onko sulla sellaiset jenkkakahvat tuolla lapaluiden kohdalla selässä? Mulla kyllä on, se on ihan sitä itseään, eikös siitä ainakin saa käsitystä kehonkoostumuksesta, rasva% ?

Mulla kotivaaka laskee rasva% ja BMI , mutta ne on sellaisia suuntaa antavia...

Meillä mä hoidan melkolailla kaiken vauvan hoidon sekä taaperon ja kodin. Mies leikkii isomman kanssa tosi kivasti ja jos hän sattuu heräämään kesken unien yöllä,isi menee uudelleen nukuttamaan.
Mä teen kyllä kaiken mielelläni,koska en edes halua vielä mennä töihin,niin mies mahdollistaa mun kotona olon ja selvästi osaa arvostaa mun panosta meidän lasten eteen.

Tähtipölyä :) Tuo on hienoa :) Hoidatko sä myös talousasioita, kuten laskujen maksuja jne.. ? Mies hoitaa autojen huollot ?

Meillä mies hoitaa kaikki laskut ja autot...niin ja kodin siivoukset :) Mutta jos on tarve, osaan kyllä tankata auton ja käyttää sen huollossa. Mä oon yleensä kuski, kun liikutaan kaupunkialueella ja mies ajaa pitkät ajomatkat :)

MS74 :) Sulla on tippunut tosi hienosti! :)

Joo, totta vauvan kantelu ja hoito vie kivasti kaloreita...Aion perjantaina vaa'alle, nyt en oon hetkeen punnannut, mutta oletettavasti olisi laskenut vähän lisää. Viime viikolla oli -4kg vähentynyt, eli raskauden alusta on nyt +2-3kg ( mutta en pidä sitä luotettavana, koska ehdin kyllä lihoa heti plussauksen jälkeen jonkin verran, ennen neuvolan punnitusta).

Mahtuuko sulla jo entiset kuteet hyvin?:rolleyes:

Röllykkä on munkin maha, roikkuu, muttei nyt ihan pahasti..
En oo koittanut vanhoja kun pidän vielki äitiysleggareita ja imetyspaitoja. Yks pitkä maximekko mulla on yökkärinä kun ennen raskautta se näytti makkarankuorelta. Nyt se on löysä, siks mietinki et onko mekko löystynyt tai onko sentit lähteny vaunulenkkeillessä just oikeista paikoista. Jos olisin ollu fiksu niin oisin ottanu mitat ennen raskautta, raskauden aikana eri kohdin ja synnytyksen jälkeen heti ja nyt. Ei tullut sillon mieleen.

Sikuriini, sun poika on komeissa mitoissa. Meiän poika on 7kk ja painaa vasta 7, 3 kg ja pituus 65 cm. Noi mun arvoita, koska seuraava neuvola vasta 5.10.

Maria 75 :) Meillä 4kk lääkäri ensiviikolla ja arvelen, että poika on silloin 65cm, painoa noin 6kg...hän pitkä suhteessa painoon, tosi hoikka :)

Teidän poika on myös hoikka:happy:

Tähtipölyä :) Tuo on hienoa :) Hoidatko sä myös talousasioita, kuten laskujen maksuja jne.. ? Mies hoitaa autojen huollot ?

Meillä mies hoitaa kaikki laskut ja autot...niin ja kodin siivoukset :) Mutta jos on tarve, osaan kyllä tankata auton ja käyttää sen huollossa. Mä oon yleensä kuski, kun liikutaan kaupunkialueella ja mies ajaa pitkät ajomatkat :)

Joo mä maksan laskut tililtä,johon mies laittaa rahat.:laughing002 Hoidan myös siivoukset,pyykit yms nyt kun olen kotona. Ennen lapsia tehtiin kyllä kotityöt suht puoliksi.
Autoista en ymmärrä tuon taivaallista,tosin liikenne säännöt osaan miestä paremmin. Mä en tänä päivänä edes suostu ajamaan kuin automaatti vaihteista autoa.

Joo mä maksan laskut tililtä,johon mies laittaa rahat.:laughing002 Hoidan myös siivoukset,pyykit yms nyt kun olen kotona. Ennen lapsia tehtiin kyllä kotityöt suht puoliksi.
Autoista en ymmärrä tuon taivaallista,tosin liikenne säännöt osaan miestä paremmin. Mä en tänä päivänä edes suostu ajamaan kuin automaatti vaihteista autoa.

Tähtipölyä :) Tuo on hauska, että mies laittaa rahat tilille :) Tavallaan mullakin on niin, mutta meillä mies maksaa omalta tililtään kaikki laskut, vaikka molempien tulot yhtäsuuret :) Mun tiliä siis kartutetaan ja mä maksan sit käteisellä, kun tulee isompia ostoksia, kuten uusi auto joka nyt hankittiin ( tuli Japanista)... Käteisenä saa aina tingattua hinnasta ja kaupanpäälliset päälle ( mies on siinä taitava, mä en käsitä tuon taivaallista:wtf:)...

Mutta yhteispelillä, kuten teilläkin :) :wink

Mä hoidan myös pyykit, sekä ruokapuolen, mutta en siivoa.

Meidän tyttö oli 3kk neuvolassa 62cm ja 4880g,hienosti varsinkin pituutta tullut lisää. Pää tosin on mun mielestä suhteettoman suuri vaikka terkka vaan nauroi mulle kun huomautin asiasta:eek: ja väitti pään olevan ihan ok:n kokoinen.

Teillä on missimitat tytöllä :)

No enpäs oo ehtinyt tänne kommentoimaan mitään hetkeen, sillä mies lähti eilen töihin isyysloman jälkeen ja nyt tämä koko sirkus on päivisin yksin mun pyöritettävissä! :) Aika menee kuin siivillä ja tuntuu, etten mä ehdi yhtään mitään päivän aikana! Vieraitakin käy tasaseen tahtiin ja on mielenkiintoista huomata, miten pieni vauva saa semmoisetkin ihmiset tulemaan kylään, jotka ei muuten kyllä käy ikinä..;)!! :) Onneks mun äitimuori tuli taas tänään jeesailee, alotti pesee ikkunoita, joita tässä huushollissa on ihan kiitettävästi (mun inhokki hommaa!!) ja kesäverhotkin pitää vaihtaa pois! Siivoilu-urakkaakin pikkuhiljaa aloitellaan ristiäisiä silmällä pitäen, tosin itse täytyy muistaa ottaa vielä rauhallisesti, oon huomannut, että pitkään kumarassa olo aiheuttaa kipuilua tuonne alavatsan sisäpuolella oleviin sektiohaavoihin..:(!

No enpäs oo ehtinyt tänne kommentoimaan mitään hetkeen, sillä mies lähti eilen töihin isyysloman jälkeen ja nyt tämä koko sirkus on päivisin yksin mun pyöritettävissä! :) Aika menee kuin siivillä ja tuntuu, etten mä ehdi yhtään mitään päivän aikana! Vieraitakin käy tasaseen tahtiin ja on mielenkiintoista huomata, miten pieni vauva saa semmoisetkin ihmiset tulemaan kylään, jotka ei muuten kyllä käy ikinä..;)!! :) Onneks mun äitimuori tuli taas tänään jeesailee, alotti pesee ikkunoita, joita tässä huushollissa on ihan kiitettävästi (mun inhokki hommaa!!) ja kesäverhotkin pitää vaihtaa pois! Siivoilu-urakkaakin pikkuhiljaa aloitellaan ristiäisiä silmällä pitäen, tosin itse täytyy muistaa ottaa vielä rauhallisesti, oon huomannut, että pitkään kumarassa olo aiheuttaa kipuilua tuonne alavatsan sisäpuolella oleviin sektiohaavoihin..:(!

Muumimamma-74 :) Kuullostaa hyvältä, että saat apua äitimuorilta! :)

Takaisin