Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei ole vielä yhtään hammasta ja ikää on 7 kk. Kai ne jossain vaiheessa tulee. Hammasitkuja on kyllä öisin. Meillä ei ole edes purulelua olemassa tällä hetkellä .Yhtenä yönä annoin pojalle jopa suppoa levottomuuteen. Joten ei ne yöheräämiset välttämättä tämän ikäisenkään kanssa lopu, vaikka yöllä ei syötäiskään. Toisilla saattaa tulla ensimmäiset hampaat tosi aikaisin.

Hampaat tulee tosi eri ikäisinä, meidän pojalla näkyy jo ikenissä valkoisina hampaiden alkua, vielä ei ole noussut, mutta kai pian putkahtavat sieltä :)

Mä en kans oo yli vuoteen ottanu pisaraakaan..vuosi sitten heinäkuussa kun en halunnut sekoittaa kroppaa.

Voisko noita hampaita meilläki ennakoida jyystäminen ja kuolan lisääntyminen. Yks itkukohtaus luulin että suussa on jotain tällä vialla kun huus heti kun tissi tuli suun lähelle. Ei tyypillistä tissiposkelle.

Yli vuoden kans ilman pisaraa ja vauvan kanssa ei oikein innosta :) Vastuu...

Mä en kans oo yli vuoteen ottanu pisaraakaan..vuosi sitten heinäkuussa kun en halunnut sekoittaa kroppaa.

Voisko noita hampaita meilläki ennakoida jyystäminen ja kuolan lisääntyminen. Yks itkukohtaus luulin että suussa on jotain tällä vialla kun huus heti kun tissi tuli suun lähelle. Ei tyypillistä tissiposkelle.

Yli vuoden kans ilman pisaraa ja vauvan kanssa ei oikein innosta :) Vastuu...

Ollaan palaamassa risteilyltä vauvan kanssa, hyvin mennyt :) Poika on vaan nauranut ja hymyillyt....ja Buffetissa naapurinpöydän tädit ihasteli poikaa ja etenkin hänen rauhallisuutta :) :Heartred
Minkälainen hytti teillä oli? Kiva että oli mukava risteily.

Täällä alettu kans imee käsiään, tarkemmin sanottuna nyrkkejä. Tekee sitä jopa kesken pullosyötön, kun pidän tauon. Mä kans mietin, et siinä saattaa olla jotain muutakin ku nälkää.
Meillä on imetty nyrkkejä jo kuukausitolkulla ja kuolattu, mutta ei merkkejä hampaista vielä (ikää kohta 7 kk). Itelle ja esikoiselle tuli 8-9 kk iässä ekat, joten ehkä menee samoihin nytkin.

Ennen oli äitiyspakkauksessa muuten semmonen Mam merkkinen viilennettävä purulelu, eikö oo enää? Kun Maria taisit mainita, että teillä ei ole purulelua. (Ite en ottanut äitiyspakkausta tän toisen kohdalla niin en tiedä.)

Titti, oli purulelu! Oon keittänyt senki sillo keväällä jo. Mut siis se laitetaan kääjaappiin viilentymään?

Ihan hirvee vaippaihottuma täällä! Me on varmaan käytetty liian pieniä kuteita, ni vaippa pääsee hankaa peppua. Kävin vähä äkkii seuraavan laatikon läpi. Siinä koossa meillä on bodyja vähän helvetisti! Järjestin kaikki sopivat body-potkari -yhdistelmät :joyful:.

Meillä on imetty nyrkkejä jo kuukausitolkulla ja kuolattu, mutta ei merkkejä hampaista vielä (ikää kohta 7 kk). Itelle ja esikoiselle tuli 8-9 kk iässä ekat, joten ehkä menee samoihin nytkin.

Ennen oli äitiyspakkauksessa muuten semmonen Mam merkkinen viilennettävä purulelu, eikö oo enää? Kun Maria taisit mainita, että teillä ei ole purulelua. (Ite en ottanut äitiyspakkausta tän toisen kohdalla niin en tiedä.)
Meidän poitsu on nyt saanut lahjaksi ainakin kymmenen erilaista viilennettävää purulelua, joten on mitä jyystää sitten, kun naskalit alkaa suukkuun kasvaa..;)! :)

X-tra vaippojen valmistaja on sama kuin muumin. Meiänkin pojan peppuvako on nyt hiukan punainen. Olen laittanut bepanthenia, mutta voi olla meilläkin liian tiukat vaatteet pojalla. Ollaan vielä käytetty noita 62 cm vaatteita, vaikka pojalla pituutta jo varmaan 64-65 cm. Paino ehkä 7,3 kg tällä hetkellä. Lisäksi voi olla, että meiän tarvitsee siirtyä isompaan vaippakokoon, kun ollaan käytetty noita x-tra-vaippoja kokoa 5-8 kg. Tuo koko ilmeisesti poistuu S-markettien valikoimasta. Sain niitä 7 €/ pkt S-marketista. Äitiyspakkauksen purulelua ei saa steriloida luki niissä ohjeissa. Mä menin sen vahingossa steriloimaan, minkä jälkeen en enää uskaltanut käyttää sitä. Sitten meiän toinen purulelu jäi pojan serkkujen luokse. Uutta samanlaista en ole vielä saanut ostettua.

Minkälainen hytti teillä oli? Kiva että oli mukava risteily.

Ihan perus, tuli vähän äkkilähtö, ei siis varsinaisesti risteilyä suunniteltu, mutta saatiinhan nyt vähän "ensi" kokemusta vauvan kanssa liikkumisesta... :) Kyllä hän on kotona riemuissaan oman lelukaaren alla. Hyvin siis sujui, mutta kotona näin pieni viihtyy parhaiten :)

Hei, meillä on äitiyspakkauksessa purulelu :) ...nyt hän yrittää purra ihan kaikkea ja saa alkaa olla tarkka, ettei ole mitään irtonaista, jonka pistää suuhun

Mä annoin esikoiselle jääpaloja,kun hampaita rupesi tulemaan ja ne toimi hyvin,jopa paremmin kuin se purulelu.

Meillä mä hoidan melkolailla kaiken vauvan hoidon sekä taaperon ja kodin. Mies leikkii isomman kanssa tosi kivasti ja jos hän sattuu heräämään kesken unien yöllä,isi menee uudelleen nukuttamaan.
Mä teen kyllä kaiken mielelläni,koska en edes halua vielä mennä töihin,niin mies mahdollistaa mun kotona olon ja selvästi osaa arvostaa mun panosta meidän lasten eteen.

Me ollaan nyt lomalla Miamissa ja olipahan varsinainen matka tänne.. Lento meni yllättävän hyvin,mitä nyt taapero kiukutteli kun ei saanut juosta pitkin käytävää.
Matkustettiin kolmestaan ja olin tilannut taksin meille kentälle etukäteen,koska tarvitsin turva istuimet autoon. No,kuljettaja oli kyllä paikalla mutta hukkasi autonsa.. Oikeasti etsittiin sitä eri parkkihalleista melkein tunti,mulla molemmat tenavat sylissä,autoa ei vaan löytynut.Sit lopuksi mun oli pakko ottaa toinen taksi ja riski kun mentiin ilman niitä turvaistuimia-onneksi ei tullut kolaria.
Loppu hyvin,kaikki hyvin,isikin tuli tänään paikalle ja päästiin kunnolla lomailemaan.:)

Näkeekö teidän vauvat unia? Meidän 8vk vanha kiljahtelee ja inahtelee unissaan ja pelästyy niin että pitää rauhotella.

Sirpa40 - mä läästin edellee bebanthenia joka kakkapesun jälkee ja jouduin rajoittaa omia syömisiä rankasti. Uskon että silläkin on merkitystä.

Näkeekö teidän vauvat unia? Meidän 8vk vanha kiljahtelee ja inahtelee unissaan ja pelästyy niin että pitää rauhotella.

Sirpa40 - mä läästin edellee bebanthenia joka kakkapesun jälkee ja jouduin rajoittaa omia syömisiä rankasti. Uskon että silläkin on merkitystä.

Näkee! Tää poika on kova ääntelemään unissaan. Se on nauranut ääneen ja välillä silmät pyörii päässä, silmät siis aukee ja menee kiinni ja silloin nään kun on silmät nurinpäin päässä :) Sitten poika öhkii ja örisee. Ihme että meillä kukaan saa nukuttua :) Sitten vielä siihen päälle mies joka usein huutaa unissaan :D

Meidän poitsu on nyt saanut lahjaksi ainakin kymmenen erilaista viilennettävää purulelua, joten on mitä jyystää sitten, kun naskalit alkaa suukkuun kasvaa..;)! :)
Me on saatu lahjaksi enimmäkseen vaatteita. Enkä muista mitä keneltäkin. Oonko huono äiti....? Pitääkö ne muistaa?? Joku muuten toi 68cm kokoiset shortsit. Ihmettelin, ku toihan on sen kokoinen talvella tai keväällä jolloin ei shortseja käytetä... Jää meillä käyttämättä kokonaan.

Mitä enempi mietin tota vaippaihottumaa, ni sitä varmemmin musta tuntuu että se johtuu liian pienistä vaatteista. Onko joku epäilly tällaista? MS74, minkä kokoisia käytät? Toihan on ny yli 55cm, joten 62 on nyt hyvä, eli löysä.

Ollaan aamu-ilmakylvyssä.Pyyhkeet loppuu ihan just... Onneksi on toi kuivausrumpu!

Takaisin