Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin viimeksi apteekista tän nenähuuhtelun. http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/TE2064269
On kätevämpi kuin tiputtaa yksittäisiä tippoja huutavan ja pyristelevän lapsen nenään. Meillä ei oo ollu vielä flunssaa mutta räkää kuivuu välillä nenään niin pehmitän tällä ja vetäsen niistäjällä rään pois nenästä. Loppuu rohina hengityksessä aina siihen.
Niin tosiaan, sitä niistäjää/ nenäfriidaa myös kehutaan. Meillä on vielä avaamattomassa pakkauksessa :)

Lettuhei, mä muistan et täst oli puhetta et sä olit tietoisesti ottanu riskin sun äijän kanssa. Mulle se ei tuottanu tulosta. Purin sen sopparin tän kuun alusta miehen kanssa. Mut joo, yhdessä mekin tätä on tehty ja oon hullu luottanu siihen. Ja vieläkin taistelen mun unelman eteen. Sanoin sille, et se on ainoa mies koko maailmassa, joka voi olla mulle mies ja vauvalle isä. Tän jälkeen tulevat miehet, ne voi olla mun miehiä mut vauvan isäksi mä en voi niitä velvoitaa. Tosiasia siten on, et se on ainoa mies koko maailmassa joka voi koskaan antaa mulle sen mitä mä oon halunnut: ydinperheen. Siks mä vieläkin täs kitisen...

Miehillekin homma on tietoinen riski... Mutta kahden kauppa, molempien pitää olla sitoutuneita ja mun mielestä saa ----> pitää suitsia, jos toinen lipee yhteisistä asioista:wink

https://www.nestlebona.fi/tuotteet/meidan-tuotteet/aidinmaidonkorvikkeet/nan-ha1-200-ml/

Ei saa antaa jos on jo puhjennut allergia mutta voi estää sen puhkeamisen jos on riski siihen. linkissä tarkemmin asiasta

Eli eipä tuo vaihto kauheesti auta jos on jo allergia puhjennut.. Kokeilen nyt kuitenkin jos vaikka onkin sopivampaa pojan mahalle.

Ystävä kehoitti nyt lopettamaan kaikki muut soseet paitsi yhden. Mutta mikä se yksi olisi jota uskaltaisin antaa..? o_O Mietin että ehkä päärynää nyt vain.. sitä ei ole saanut usein kun ei aluksi tykännyt siitä. Eli se ei voi olla syynä mahavaivoihin. Nyt tänään tykkäsi taas syödä sitä.

Poika on tänään taas pulpautellut, röyhtäillyt ja piereskellyt enemmän. Kaksi kertaa tullut pieni kova pökäle.

Parin päivän rasvauksen jälkeen ihottuma on muuttunut taas oudon valkoläiskäiseksi.

On tämä ja yhtä salapoliisityötä.. :facepalm:

Tilasin muuten nyt kuitenkin pojalle kiireesti lapsivakuutuksen.. :rolleyes: Ennen kuin oikeasti toteavat jotain ja että päästään tarvittaessa yksityiselle testeihin.. jos kunnallinen ei halua testata. Tuo edellinen tk-lääkärikin kun diagnosoi sen atooppisen ekseeman jo ennen kuin oli edes nähnyt ihottumaa..

Murrimur :) Meillä rotan tehosteesta ei näytä tulleen mitään, kakkasi seuraavana päivänä, haju oli vähän voimakkaampi. Muutenkin rokotteista ei tullut mitään, paitsi kuumetta vain yhtenä (ekana) iltana.. Sitten ollut varsin virkeänä :)

Siteeraan itseäni, pojalle tuli mahakipuja tänä iltana. Kakkaa ei ole tullut kahteen päivään.

Nestemäisellä panadolilla olo helpottui :)

Eiiiii Satru! Mä kattoin eka et siin on mun vauva!!! Hahhaahhaaaa!!! Ihan sama ilme, käsi nyrkissä tossa ja toisessa kädessä yks sormi pystyssä! Viddu, nää on tullu samasta putkesta! Ei oo tosi! Hehheeeee! On mun vauvalla matalampi otsa ku katton tarkemmin, mut ensi näkemältä näytti ihan mun vaavelilta.

Joo, me oltiin samassa spermapankki jonossa kun sitä jaettiin :D :taunt005 Niinhän sitä sanotaan et kaikilla on kaksoisolento jossain, hyvä tietää et pojalla se on teillä, voidaan vertailla myöhemminkin ulkonäköjä :D

Meillle ei sopinut nan nit ollenkaan! Tuli hirveet vatsavai vat . Nutrica oli meillä

Voi jee... tässä sitä taas ollaan... Taitaa olla joku 3 kk:n tiheän imun kausi, kun typykkä yölläkin palas 3 tunnin nukkumis- ja syömistytmiin. Lisäksi on ollu vähän kränäsiä päiviä sekä ähinää ja puhinaa ja levotonta oloa öisin. Ehkä toi rokotussarjakin jotain vaikuttaa, vaikkei mitään kuumetta missään vaiheessa noussu. Hyvä asia kuitenkin se, että kakka ei oo jääny jumiin, niinku ekasta rotasta, mutta nyt oon sit kahtena yönäkin vaihtanut kakkavaipan. Kyl vähä väsyttää... Ois pakko ite saada vähän pidempiä, ku tunnin ja puolentoista unipätkiä. Huh... kauankohan tää "vaihe" kestää.

Meillä tuli rota-rokotuksen myötä tosiaan huikea 18 päivän kakkaamattomuus-jakso. Soitin neuvolaan, ja th kertoi, että normaalitilanteessakin (ei rotarokotetta) väli voi olla 7-10 päivää ilman, että on mitään hätää. Rotan seurauksena tuo 2,5 vkoa ihan normaali..

Th sanoi, että jos vauva on hyväntuulinen ja vatsa tuntuu painellessa pehmeältä, niin tuskin on mitään vakavaa, vauva vaan panttaa kakkaa. Jos taas vatsa on pinkeä/ kova ja vauva valittaa, niin silloin pitää mennä lääkäriin. Meidän vauvalla onneksi masu on pehmoinen ja vauva on iloinen.

Th suositteli lääkkeeksi Levolacia, mutta muistutti, että se ei auta heti, vaan vasta usean päivän syömisen jälkeen.
Apteekissa taas suosittelivat Microlaxia, joka on peräruiske ja auttaa n 5 minuutissa. Sitä kokeilin ja se kyllä tosiaan toimi. Onneksi vauva alkoi sitten myös oma-aloitteisesti kakata, en oikein tykkää käyttää mitään lääkkeitä tuommoiseen.

Onko teillä seuraava neuvola kohta? Tää kakkaamattomuuden hoitokin on varmaan taas asia, johon saa eri paikoista ihan erilaisia ohjeita... Mutta näin siis meillä.

Meillä Levolac auttoi parissa tunnissa. Mä pidin pitkänä aikana, kun aloitettiin kiinteiden maistelut 3-4 päivän kakattomuutta. Meiän poika korvikkeella. Imetetyillä vauvoilla saattaa olla pitkäkin väli kakan tulossa. Luumu- ja päärynäsoseita suositellaan syömään, kun helpottavat ummetusta. Ilmeisesti peruna ainakin saattaa aiheuttaa kovaa vatsaa aluksi , jos vauvan vatsa ei ole siihen tottunut.

Muokattu viimeksi:
Voi jee... tässä sitä taas ollaan... Taitaa olla joku 3 kk:n tiheän imun kausi, kun typykkä yölläkin palas 3 tunnin nukkumis- ja syömistytmiin. Lisäksi on ollu vähän kränäsiä päiviä sekä ähinää ja puhinaa ja levotonta oloa öisin. Ehkä toi rokotussarjakin jotain vaikuttaa, vaikkei mitään kuumetta missään vaiheessa noussu. Hyvä asia kuitenkin se, että kakka ei oo jääny jumiin, niinku ekasta rotasta, mutta nyt oon sit kahtena yönäkin vaihtanut kakkavaipan. Kyl vähä väsyttää... Ois pakko ite saada vähän pidempiä, ku tunnin ja puolentoista unipätkiä. Huh... kauankohan tää "vaihe" kestää.

Myy75 :) Meillä kitisi viimeyönä vatsaa, oli siis kipeä Rotasta. Alkoi eilen illalla.

Tänä aamuna annoin vielä panadolia ja nyt poika on virkeä, mutta voi olla lääkkeen vaikutusta tai sitten jopa mennyt ohi, koska oli yöllä hikoillut yöpuvun märäksi. Luulin, että vaippa oli pettänyt, mutta ei.

Meillä poika taisi saada tuon 3kk rokotesarjan päivää ennen teitä?:rolleyes:

Meillle ei sopinut nan nit ollenkaan! Tuli hirveet vatsavai vat . Nutrica oli meillä

Kannattaa kokeilla luomua, sitä löytyy Arlalta! :) Meille sopi ihan hyvin, mutta sopii NAN kanssa... Mutta luomu on aina luomu, hinta on vähän kalliimpi, mutta ei paljon:wink

Mä luulen et me ei välttis kokeilla perunaa ollenkaan tai ainakaan ihan heti sitten kun saa alkaa kiinteitä antamaan, koska mun maha kestää huonosti perunaa ja en oo vuosiin syöny perunaa kuin ihan satunnaisesti. Mulla tulee ilmaa vatsaan heti.

Unohtu sanoo et kun tuli jäätävät köntsät, niin sitä edelsi aivan helvetillinen demoninen karjahdus :-) me naurettiin vedet silmissä kun tää karjas ilmoille semmosen huudon että..

Tänään aamulla 6 ja 10 oli tissillä ja jee ei huutanut et ei tuu ei tuu, ei tarvinnut antaa korviketta. Nukahti tissille ja niin minäkin. Hirmu kova tää on huitomaaan käsillä, on rinta aina ihan raavittu kun poitsu kynsii ja hakee tissiä..

Muokattu viimeksi:
Mä luulen et me ei välttis kokeilla perunaa ollenkaan tai ainakaan ihan heti sitten kun saa alkaa kiinteitä antamaan, koska mun maha kestää huonosti perunaa ja en oo vuosiin syöny perunaa kuin ihan satunnaisesti. Mulla tulee ilmaa vatsaan heti.

Unohtu sanoo et kun tuli jäätävät köntsät, niin sitä edelsi aivan helvetillinen demoninen karjahdus :) me naurettiin vedet silmissä kun tää karjas ilmoille semmosen huudon että..

Tänään aamulla 6 ja 10 oli tissillä ja jee ei huutanut et ei tuu ei tuu, ei tarvinnut antaa korviketta. Nukahti tissille ja niin minäkin. Hirmu kova tää on huitomaaan käsillä, on rinta aina ihan raavittu kun poitsu kynsii ja hakee tissiä..
Heh :grin.. täällä myös välillä likan naama vetää yht äkkiä ruttuun, parkasee ja sitten pääsee paukku jossa isänsäkin jää kakkoseksi. :hilarious: Varmaan kyllä tuntuu siinä vaiheessa ikävälle mutta sen jälkeen on aina helpottuneen näkönen.
Mä ajattelin antaa aluksi bataattia ja porkkanaa sekä hedelmä ja marjasoseita. Mun mielestä peruna on aika vahva vihannes mahalle. Mua itteä närästää peruna aina joten en sitä paljoa syö. Lisäksi peruna on huono pakastettava kuutioiksi. Tossa Vau vauvan ruokintaoppaassa perunaa ei suositeltu pakastettavaksi ollenkaan. Pitää vielä lukea se opas kunnolla ennen alotusta. siinä oli hyviä reseptejä vauvalle.

Enpä muuten enää valita ujosta kakasta..Kiitos hei!

Miten noin pienestä ihmisestä voi tulla tommonen määrä kakkaa?

Ei Saatana, se on ku joku kakkamaatti :-)

Tiedättekö mitä? Multa ei tuu tarpeeksi maitoa. Sen takia vauva ei oo nukkunu ku pikkupätkiä ja itkeskelee. Sillä on hittovie nälkä! Nyt se on vetäny korviketta hullut määrät, ja nukkui viime yönä 5h+2h, vaikka oli vieras paikka ja sänky, sekä uusi äiteen ompelema unipussi :joyful:. Toisen syötön annoin tissiä, ni taas heräs 45min torkkujen jälkeen. Maitoa ei tuu tarpeeksi ilmeisesti, ku on annettu korviketta enempi tai vähempi. Syöttövälien kasvuhan lopettelee sitä maidontuotantoa pikkuhiljaa? Entä voiko maidontuotanto lisääntyä uudelleen jos tihentää syöttövälejä?

Äijä lähtee huomenna töihin, musta tulee kotiäiti. Yöks. Kai mä pärjään. Sen oon huomannu, et ku kaks söheltää ni ei tuu lasta eikä paskaa. Mä aioin tehdä niin, et jos vauva herää pikkupäikkäritorkkujen jälkeen, ni tuuppaan sen täyteen korviketta ja katton nukkuuko paremmin.

Tänään on klo 15-19 käytännössä roikkunu tissillä, ei oo nukkunu ku torkkuja. Nyt on yliväsy ja huuto vaimeni ku annettiin korviketta. On syöny nyt illan aikana reippaasti yli 100ml.

Ja vielä sellainen on huomattu, että vauvalla on helposti kuuma. Se nukkui yhden yön ihan vaipallaan ja nyt käytetään lyhythihaista bodya. Peiton se on aina potkinu pois.

Tein tosiaan unipussin ikean halvasta vauvan pyyhkeestä. Vissiin siitä tulikin liian lyhyt, pitää tehdä uusi. Tarkoitus on vika syöttö tehdä vauva pussissa, ni on helppo siirtää sänkyyn. Toi kun herää kaikkeen mahdolliseen...:wtf:

Enpä muuten enää valita ujosta kakasta..Kiitos hei!

Miten noin pienestä ihmisestä voi tulla tommonen määrä kakkaa?

Ei Saatana, se on ku joku kakkamaatti :)
Meillä vaihdetaan vaippaa joku 10 krt päivässä. Toi vauva on läpipaskova. Sekin on fakta, et ku vauvan on saanu uneen ja sänkyyn, ni kohta herää vääntää köntsiä. Huoh. Siinä sit mäkin kuuntelen sitä ähinää... Varma homma on se, et ku heräämisen jälkeen saa ruokaa sisäänsä ni pöksyissä tärisee. Se kakkasi yhtenä päivänä limaa kakan seassa. ?

Tiedättekö mitä? Multa ei tuu tarpeeksi maitoa. Sen takia vauva ei oo nukkunu ku pikkupätkiä ja itkeskelee. Sillä on hittovie nälkä! Nyt se on vetäny korviketta hullut määrät, ja nukkui viime yönä 5h+2h, vaikka oli vieras paikka ja sänky, sekä uusi äiteen ompelema unipussi :joyful:. Toisen syötön annoin tissiä, ni taas heräs 45min torkkujen jälkeen. Maitoa ei tuu tarpeeksi ilmeisesti, ku on annettu korviketta enempi tai vähempi. Syöttövälien kasvuhan lopettelee sitä maidontuotantoa pikkuhiljaa? Entä voiko maidontuotanto lisääntyä uudelleen jos tihentää syöttövälejä?

Äijä lähtee huomenna töihin, musta tulee kotiäiti. Yöks. Kai mä pärjään. Sen oon huomannu, et ku kaks söheltää ni ei tuu lasta eikä paskaa. Mä aioin tehdä niin, et jos vauva herää pikkupäikkäritorkkujen jälkeen, ni tuuppaan sen täyteen korviketta ja katton nukkuuko paremmin.

Tänään on klo 15-19 käytännössä roikkunu tissillä, ei oo nukkunu ku torkkuja. Nyt on yliväsy ja huuto vaimeni ku annettiin korviketta. On syöny nyt illan aikana reippaasti yli 100ml.

Ja vielä sellainen on huomattu, että vauvalla on helposti kuuma. Se nukkui yhden yön ihan vaipallaan ja nyt käytetään lyhythihaista bodya. Peiton se on aina potkinu pois.

Tein tosiaan unipussin ikean halvasta vauvan pyyhkeestä. Vissiin siitä tulikin liian lyhyt, pitää tehdä uusi. Tarkoitus on vika syöttö tehdä vauva pussissa, ni on helppo siirtää sänkyyn. Toi kun herää kaikkeen mahdolliseen...:wtf:

Mulla ei ainakaan tuu maitoa riittävästi ja siksi meillä on käytössä rinnalla korvike..Annan tissiä aamulla, kun huomaan et yön jäljiltä tihkuu maitoa ja sit jos tuntuu et jäi nälkäseksi niin loput korviketta. Yöllä en imetä, koska ei juuri tuu maitoa ja se on ihan ihnisrääkkäystä huudattaa vauvaa ja valvottava itseään, yöllä saa pullosta korviketta tai sit jos on illalla lypsämällä tullu hyvin, niin tanssimatpa tai sit sitä+korviketta sekasin.

Pyrin sit päivällä aina ensin tissille ja loput pullosta..Tänään imi päivällä hyvin tissiä tosin hyvin ja ilmeisesti riittävästi, koska ei kiristy kun siirsin omaan sänkyyn nukkumaan.

Meillä vauva nukkuu yöt äitiyspakkauksen laatikossa pinniksessä ja sit päivisin ilman. Jotenkin itse nukutaan paremmin kun on siellä laatikossa turvassa eikä isossa sängyssä..

Me käytiin kaupassakin jo koko rökörössi ja jätkä vaan posotti unta koko kauppareissun..Teki hyvää myös allekirjoittaneelle päästä himasta ulkoilmaan..ilmat on ollu niin saatanasta et vasta eilen päästiin kunnolla vaunuilemaan..

Miiuli, jos haluut täysimetykselle, ni nla täti sanoi et yösyötöt tilaa tuplasti maitoa ku päiväsyötöt. En tie miks, mut mulla väheni tuontanto huomattavasti ku yösyötöt väheni. Et mun kohdalla näytti toimivan. Me on menty yks yösyöttö tissillä ja yks korvikkeella, ja silleen jatketaan.

Takaisin