Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, on tota samaa käsien lutkutusta, mä en vielä usko hampaisiin kun typy on tehnyt tota jo melko kauan ja kuolannut myös..
Siis ajatelkaa miten kaamea kohtalo mun tylleröllä on..:confused:
Isoveli on ihan tosi söpö (siis muidenkin kuin mamman mielestä),isojen sinisten silmien, pitkien mustien ripsien ja vaaleiden hiustensa kanssa ja sit tää meidän tyttö on tietysti ihana ja rakas mutta ei edes hyvänä päivänä kovinkaan sievä.
No, onneksi hänellä on tosi paljon vaatteita, eikös vanha kansa sano, että"rumat ne vaatteilla koreilee.":wink
Lapsethan muuttuu usein ihan älyttömästi, kun ne kasvaa. Söpöliini siitä tytöstäkin kuitenkin tulee ellei olekin sitä jo :)

Mä jossain tilanteessa väsyneenä ärähdin kotona, että "on se nyt jumankauta, kun jotain...", niin sehän oli mukana taaperon seuraavan päivän leikeissä... Mut nyt onneks unohtunut :)

Sanooko sulle Myy75 fyssarina jotain vauvan selän yliojennus?:rolleyes:

Mä olin tosi hölmö, kun luulin, että vauvalla on vaan kyseessä mahakipuja, jos selkä menee kaarelle. Niin ei siis olekkaan, vaan selkä yliojentaa ja on kai aika yleistäkin tuo... ( siksi meillä on ne jumppausjutut vauvalle ).

Mä en heti vaan väsyneenä millään käsittänyt mistä oli kyse, kun ei asiaa selkeästi kerrottu:depressed:

Sanooko sulle Myy75 fyssarina jotain vauvan selän yliojennus?:rolleyes:

Mä olin tosi hölmö, kun luulin, että vauvalla on vaan kyseessä mahakipuja, jos selkä menee kaarelle. Niin ei siis olekkaan, vaan selkä yliojentaa ja on kai aika yleistäkin tuo... ( siksi meillä on ne jumppausjutut vauvalle ).

Mä en heti vaan väsyneenä millään käsittänyt mistä oli kyse, kun ei asiaa selkeästi kerrottu:depressed:
No nyt ollaan valitettavasti mulle ehkä yhdellä epävarmimmasta ft:n osa-alueesta... o_O Kun vauva-fyssarit on yleensä erityisyytensä vuoksi ihan erikseen. Sen verran mä haluisin tähän kuitenkin sanoo, että jos mulle terkkari sanois noin näin pienen vauvan kohdalta, niin haluisin kyllä kans fyssarin konsultaatioon. Tosin siihen tarvii varmaankin lähetteen neuvolalekurilta. Mut onko teillä 4kk neuvolassa myös lääkäri? Meillä on. Siinähän voisit kysyä. Nimittäin selän kaarelle vetäminen voi liittyä vatsavaivoihin, mutta en uskalla oikein sanoa, voiko noin pieneltä vielä diagnosoida jotain selän yliojennusta. Jos lapsiin erikoistunut fyssari sanoo, että voi, niin uskoisin, mutta pelkkää terkkarin lausuntoa en välttämättä ois ite valmis nieleen. Meillä ei ainakaan mitään tollasta ole testattu. Vai miten se teillä sitten tuli puheeksi se yliojennus?

No nyt ollaan valitettavasti mulle ehkä yhdellä epävarmimmasta ft:n osa-alueesta... o_O Kun vauva-fyssarit on yleensä erityisyytensä vuoksi ihan erikseen. Sen verran mä haluisin tähän kuitenkin sanoo, että jos mulle terkkari sanois noin näin pienen vauvan kohdalta, niin haluisin kyllä kans fyssarin konsultaatioon. Tosin siihen tarvii varmaankin lähetteen neuvolalekurilta. Mut onko teillä 4kk neuvolassa myös lääkäri? Meillä on. Siinähän voisit kysyä. Nimittäin selän kaarelle vetäminen voi liittyä vatsavaivoihin, mutta en uskalla oikein sanoa, voiko noin pieneltä vielä diagnosoida jotain selän yliojennusta. Jos lapsiin erikoistunut fyssari sanoo, että voi, niin uskoisin, mutta pelkkää terkkarin lausuntoa en välttämättä ois ite valmis nieleen. Meillä ei ainakaan mitään tollasta ole testattu. Vai miten se teillä sitten tuli puheeksi se yliojennus?
Siis lisään vielä, että voi toki olla mahdollista, että jotain liikerata"häiriöitä" huomioidaan ajoissa, etteivät jää "tavaksi" tai jotain, mutta haluaisin itse myös sen vauva-fyssarin mielipiteen. Mutta jos siis oikeasti ongelma on voimakas yliojennus, niin se voisi ehkä jopa selittää sen kippuraharjoituksen. Toki kaikki harjoitteet pitää hyvin ohjata, eikä vain olettaa, että äidit osaa... Me oltiin ihan kaupungin fyssarilla, ku saatiin silloin 8 kk neuvolasta lähete ja oli todella asiantunteva fyssari ja saatiin tosi hyviä "harjoitteita", jotka tukivat juuri mm konttaamaan lähtöä, kun poika vaikutti kaikki valmiudet omaavan, mutta ei vaan jostain syystä ollut innokas ennen sitä lähtemään liikkeelle. Eli ihan eri tarkoitus meillä, mutta hyvä kokemus kaupungin lasten ft:stä :)

Myy75 :) kiitti vastauksesta :) Siis lievästä yliojentamisesta kyse ja pitäisi saada kuriin parin viikon käsittelyllä kotona, ne liikkeet ryömitys ja kippurahoito. Homma meni vähän niin, että ei th suoraan lausunut/diagnosoinut mitään, mutta tokasi yliojennuksesta ja mähän en tiennyt mistä kyse koko hommassa. Mä vaan luulin tehneeni jotain väärin:sad001

Nyt jos ei mee ohi, niin sitten pyydän fyssaria apuun :)

Hitto, mulle tuli eilen mieleen, et pojasta ei välttis tuu mikään sulkku, vaikka nyt on toooosi lutunen ja söde kaikkien mielestä. Nimittäin...kattoin ku se makas doomoossa, et helvetti, sille on tulossa punaiset hiukset! Ihan saatana näytti et ois punainen rengas pään ympärillä! Joo-o, sillä ei oo päälaella hiuksia vielä ollenkaan! Ajatelkaa, punapää ja sellainen hiusrengas... Zekkonen. Nggghhh.
Et Tähtipölyä, sun tyttelistä voi tulla tosi pulunen!

Mulla on punapigmenttiä, alapäässä on muutama kultainen karva ja kesällä tulee pisamia. Äijällä sama homma...Tsihhih.

Mut toi hiushomma. Eikö oo niin, että hiustyyli pojalle tulee äidin isältä? Jos niin, ni sitte ei tuu kaljua, eikä muuten harmaatakaan. Faijalla oli kaikki hiukset päässä kuollessaan, ja ekat parit harmaat sille tuli siinä kuukautta ennen poismenoa.

Sain taas hyvät yönaurut imettäessäni :laughing001. Mun mies sanoi pojasta että näyttää ihan alieniltä :D Ja kaveri et tulee Mikko Mallikas mieleen :laughing002 Ja lisäyksenä vielä että tää poika on eniten mun näköinen! Eli mä vissiin näytän Mikko Mallikkaan äidiltä (vaikkei sitä taida missään kirjoissa näkyä?) tai alieniltä. .. :D

Tutti probleema ratkaistiin nyt sillä, että mä luotan nyt omaan vaistooni ja kaiken maailman käypä hoito- suositukset saa nyt haistaa hevon kulut..Mä löin tutin suuhun ku kitisi ja ei ollu nälkä eikä vaippa märkä.Rauhoittui ja jatkoi uniaan ja sylkäs tutin pois..Pitäs vaan enemmän luottaa omiin vaihtoihin ja maalaisjärjen eikä aina niin sokeasti uskoa suosituksia..

Joo, on tota samaa käsien lutkutusta, mä en vielä usko hampaisiin kun typy on tehnyt tota jo melko kauan ja kuolannut myös..
Siis ajatelkaa miten kaamea kohtalo mun tylleröllä on..:confused:
Isoveli on ihan tosi söpö (siis muidenkin kuin mamman mielestä),isojen sinisten silmien, pitkien mustien ripsien ja vaaleiden hiustensa kanssa ja sit tää meidän tyttö on tietysti ihana ja rakas mutta ei edes hyvänä päivänä kovinkaan sievä.
No, onneksi hänellä on tosi paljon vaatteita, eikös vanha kansa sano, että"rumat ne vaatteilla koreilee.":wink
Kauneus on katsojan silmissä ja hän on varmasti persoonallisen kaunis. Eikä tiedä mitä hänestä vielä tulee.

Hitto, mulle tuli eilen mieleen, et pojasta ei välttis tuu mikään sulkku, vaikka nyt on toooosi lutunen ja söde kaikkien mielestä. Nimittäin...kattoin ku se makas doomoossa, et helvetti, sille on tulossa punaiset hiukset! Ihan saatana näytti et ois punainen rengas pään ympärillä! Joo-o, sillä ei oo päälaella hiuksia vielä ollenkaan! Ajatelkaa, punapää ja sellainen hiusrengas... Zekkonen. Nggghhh.
Et Tähtipölyä, sun tyttelistä voi tulla tosi pulunen!

Mulla on punapigmenttiä, alapäässä on muutama kultainen karva ja kesällä tulee pisamia. Äijällä sama homma...Tsihhih.

Mut toi hiushomma. Eikö oo niin, että hiustyyli pojalle tulee äidin isältä? Jos niin, ni sitte ei tuu kaljua, eikä muuten harmaatakaan. Faijalla oli kaikki hiukset päässä kuollessaan, ja ekat parit harmaat sille tuli siinä kuukautta ennen poismenoa.
Punapäät on ihania. Mä ootan että tälle kasvais punaset hiukset. Niskatupsut jo punertaa

Siis siihen se kai perustuu, ettei häiritse rinnasta imemistä. Mut kovin kannat vaihtelee, mitä oon kuullu. Ja varmaan joillain häiritsee, joillain ei. Tätä samaa salatiedettä taas, ku moni muukin asia :)
Todellakin monta kantaa. Toisilla tutit oli jo sairaalassa ja mä kysyin siihenki luvan terkan kotikäynnillä. Vissii tutti on parempi ku peukun lutkutus? Tutista helpompi irtaantua. Meillä tutti kelpaa vaihtelevasti.

Mä kaivoin meidän itkuhälyttimen ja siin on ihanii biisejä. Soitatin sitä sängyssä ni typy nukahti nopeemmin.

Tutti probleema ratkaistiin nyt sillä, että mä luotan nyt omaan vaistooni ja kaiken maailman käypä hoito- suositukset saa nyt haistaa hevon kulut..Mä löin tutin suuhun ku kitisi ja ei ollu nälkä eikä vaippa märkä.Rauhoittui ja jatkoi uniaan ja sylkäs tutin pois..Pitäs vaan enemmän luottaa omiin vaihtoihin ja maalaisjärjen eikä aina niin sokeasti uskoa suosituksia..

Meille annettiin tutti pojalle jo sairaalassa, kun lääkäri tutki mun ihotulehdusta. Kätilö laittoi pojalle tutin siksi aikaa. Meillä poika vieläkin käyttää välillä tuttia.

"Tuttikielto" johtuu tosiaan vaan siitä, että voi häiritä imetystä, koska niissä on eri imutekniikka. Koskee myös tuttipulloja. Mut jos imetys sujuu ja lapsi syö (ja kasvaa), niin eihän sillon mikään estä tuttia antamasta, vaikka heti.

Hyvä, että luotit äidinvaistoon :)

Kuinkas paljon teidän vauvelit on painoa kerryttäneet ekan ja tokan viikon välissä? Pojalla tänään neuvola. Painoa tullut viime viikosta puolisen kiloa. Viikko sitten painoi 3485g ja nyt 3900g ja terkkarin mielestä niukasti. Mun näkövinkkelistä taas hyvin :) Koska kukaan mun lapsista ei oo isoja..ei kulje yläkäyrillä tai edes keskikäyrillä. Pituus nyt 55.6cm (52cm oli syntymämitta). Napa laapistettiin kuten arvasin. Siihen jäi semmonen tynkä kun irtosi. Taaperolla sama juttu vauvana.

Hauska juttu että mun entinen terkkari kävi poikaa katsomassa (kun imetän tässä vielä ) ja sanoi painosta, että hyvin on kasvanut. No niin minustakin :) Mulle van toi koon vertailu käy hermoon kun aina saanut sanoa että en minäkään iso ole ja muutkin lapset pieniä jne.

Kuinkas paljon teidän vauvelit on painoa kerryttäneet ekan ja tokan viikon välissä? Pojalla tänään neuvola. Painoa tullut viime viikosta puolisen kiloa. Viikko sitten painoi 3485g ja nyt 3900g ja terkkarin mielestä niukasti. Mun näkövinkkelistä taas hyvin :) Koska kukaan mun lapsista ei oo isoja..ei kulje yläkäyrillä tai edes keskikäyrillä. Pituus nyt 55.6cm (52cm oli syntymämitta). Napa laapistettiin kuten arvasin. Siihen jäi semmonen tynkä kun irtosi. Taaperolla sama juttu vauvana.

Hauska juttu että mun entinen terkkari kävi poikaa katsomassa (kun imetän tässä vielä ) ja sanoi painosta, että hyvin on kasvanut. No niin minustakin :) Mulle van toi koon vertailu käy hermoon kun aina saanut sanoa että en minäkään iso ole ja muutkin lapset pieniä jne.
No en kyl tajuu tota teiän terkan kommenttia painosta. Meillä on tullu painoa tasaisesti 250g viikko ja sekin on jo kuulemma tosi hyvin. Toki lapset on eri kokoisia syntyessään mutta mun järki ei millään saa tosta niukkaa painon nousua vaan reippaan nousun.

Todellakin monta kantaa. Toisilla tutit oli jo sairaalassa ja mä kysyin siihenki luvan terkan kotikäynnillä. Vissii tutti on parempi ku peukun lutkutus? Tutista helpompi irtaantua. Meillä tutti kelpaa vaihtelevasti.

Mä kaivoin meidän itkuhälyttimen ja siin on ihanii biisejä. Soitatin sitä sängyssä ni typy nukahti nopeemmin.

Meillä terkka kotikäynnillä nimenomaan kielsi tutin käytön. Lupa tuli joskus 1kk ikäisenä, mutta poikaa ei enää tutti kiinnostanut..

Donitsihiukset, päältä kalju ja vain takana ja sivuilla hiukset, niinkö?
Meidän kasilla oli syntyessään niin ja yksi ystävä kertoi että kun lapsi syntyy päälaki kaljuna niin itämaissa sen ajatellaan tarkoittavan että tulee pienestä "tietäjä" viisas mies:)

Että toivoa on:)vaikkei hiuksia:)

Takaisin