T
Tähti ★
Vieras
Meillä on kesälomajuhlat!!!

Meillä on kylässä pojan 4 ja 5-vuotiaat serkut. Ja on kesälomani viimeinen loma päivä....
Itse en tykkää ilmapalloista, mutta kaikki lapset toki RAKASTAVAT niitä!!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meillä on kesälomajuhlat!!!

Poika ponteva on nyt 1v 9kk. Ensi viikolla (ti) palaan entisiin töihini ja poika aloittaa hoidon (ke) läheisessä päiväkodissa. Musta tuntuu, että ollaan ihan valmiita uuteen elämänvaiheeseen. Oma toimisto tosin on muuttanut lähes parin vuoden poissaoloni aikana toiselle paikkakunnalle tunnin auto-/junamatkan päähän. Saa nähdä, miten kaikki alkaa sujumaan. Sellainen fiilis, että mikäpä tässä.

Tai yli.....

Vaikuttaa varmasti väleiihin, vaikkei ehkä itse sitä käsitäkkään.Tähti, olen ymmärtänyt että anoppisi ei ole osannut antaa sopivia lahjoja? Eikä hoida niin kuin haluaisit?
Vähän sama tuntemukset myös mulla Tähti mutta eri syistä. Meillä taas isovanhemmilla on paljon sairauksia eivätkä voi auttaa tytön hoidossa. Kateellisena kuuntelen ja luen kavereiden juttuja avusta tai kahdenkeskisestä ajasta, jota meillä ei ole. Kai se on sitä, että haluaisi edes kerran vuodessa ne samat edut mitkä toisilla on käytettävissä kuukausittain. Ja harmittaa se lapsenkin puolesta, koska tytölle ei jää lapsuudesta mitään mummola muistoja. Mun isä kyllä harvoin hoitaa muutaman tunnin, mut ei se ole sama asia.
Oletko ajatellut miltä anopista tuntuu tulla teille? Jos sillä on fiilis ettei ole tervetullut tai pitää teitä niin itsenäisinä ettette tarvitse apua? Tai kokee teidät niin erilaisiksi ihmisiksi kuin itse on ja ei osaa/pysty/halua sen takia yrittää tehdä asioita teidän kanssa. Tuntee varmaan itsensä tervetulleeksi ja lahjat kelpuutetaan veljen perheessä? Nämä siis asioita pohdittavaksi. Ei hajuakaan mikä teidän suhde oikeasti on vaan mieti hetki itseäsi anopin asemaan niin luultavasti löydät vastauksen sieltä.Eclipse :) Siis ärsyttää, ettei voida saada mitään apua ja poikakin saa lahjoja aika vähän...pari hassua vaatetta jouluna jne...
Pojan serkut saa koko ajan jotain ja ovat hukkuneet vuosien ajan kaikkeen tavaraan ja leluun... ulkomailla käyvät lapsien kanssa pari kertaa vuodessa.
Meillä ei olla käyty edes kertaakaan auttamassa lapsen hoidossa.
Oletko ajatellut miltä anopista tuntuu tulla teille? Jos sillä on fiilis ettei ole tervetullut tai pitää teitä niin itsenäisinä ettette tarvitse apua? Tai kokee teidät niin erilaisiksi ihmisiksi kuin itse on ja ei osaa/pysty/halua sen takia yrittää tehdä asioita teidän kanssa. Tuntee varmaan itsensä tervetulleeksi ja lahjat kelpuutetaan veljen perheessä? Nämä siis asioita pohdittavaksi. Ei hajuakaan mikä teidän suhde oikeasti on vaan mieti hetki itseäsi anopin asemaan niin luultavasti löydät vastauksen sieltä.
Meillä esim anoppi käy erittäin harvoin kylässä. Tuntuu että on aina vaivaantunut ja varuillaan silloin. En oikeestaan tiedä tarkalleen miksi, mutta mulla toki on vahvat omat mielipiteet joten varmaan arastelee siksi. Vaikka meillä on asialliset ja hyvät keskusteluvälit uskontoasioita lukuun ottamatta. Kun käydään anopilla kylässä, hössöttää aina ruokaa ym ja on oma rento itsensä.
Veljen lapset on koko ajan ykkösenä, vaikka ollaan kylässä samaan aikaan saman katon alla.
Tähti, jos anoppisi vaistoaa, ettet ole oma itsesi ja siksi itsekin erilainen. Mä huomasin saman asian lasten syntymän jälkeen, että anoppi rupesi ärsyttämään enemmän kuin aikaisemmin. Johtuu siitä, että yrittää edelleen vahvasti vaikuttaa kaikkeen mitä tehdään. Nyt ehkä ollaan paremmin sovussa kun yritän jollain lailla ymmärtää häntä. Hän on aina ollut pomo ja määräilijä, itse vaan täytyy asettaa ne rajat milloin se määräily ei enä ole suotavaa. Hän loukkaantuu ja sitten leppyy taas, mutta ei hän voi pompottaa muita miten sattuu. Hän on kuitenkin se, jonka hoitoapuun sitten voidaan luottaa. Mun oma äiti on sairastunut ja lapset pelkää häntä ja hänen tuijottattavaa katsetta ja hidasta kävelyä. Mun äidistä on tullot todellakin "mummo" tässä viime vuoden aikana, ei siis lapsia hälle hoitoon enää, eikä oikein ole kiinnostunutkaan heistä. Anoppi sen sijaan otti ennen pk:n menoa joka viikko likan itselleen päiväksi ja on hoitanut molempia jos on tarvetta ollut. Ainoa mikä mua tässä jurppii, niiin suosii tota likkaa. Poikaa ei ajattele samanlailla. OIs varmaan nuoruudessaan halunnut tytön, mutta sai "vain" pojan, siksi tuo tyttö on niin tärkeä.
Meillä alkoi eilen päiväkoti ja mulla siis työt. Lapsilla oli sujunut ihan hyvin. Tyttö oli ollut kovin hiljainen..vaikka yleensä se on sellainen papupata ettei suun vuoroa saa, ehkä se tässä vielä muuttuu. Töissä oli kiva olla, ihan kun ois ollut vapaapäivä, kukn ei ollut kukaan roikkumassa lahkeessa ja uhmailemassa :D Tosin kyllä mä itkin kun lähdin töihin, että ikävä tuli heti, mutta työpaikalle päästyä oli pakko sysätä ikävä taaskse, että taas pääsee kärryille hommista :)

...eli se mikä ärsyttää onkin se, että haluan elää omalla tavalla tätä elämää.... en hänen tavalla ja määräyksillä...
..., jollei ihan super radikaalisti
Heissan taas!
....ja sanoinkin miehelle, että kohta menkat alkaa.