Lettuhei, onks ne saman malliset kuin Mam:in tutit vai millaset?
Mä kaivan sen esiin ja vertaan huomenna, toi on meillä vielä käyttämättä, kun on vähän isompi kuin Mamin 0-2kk tutit joita ollaan toistaiseksi käytetty. :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Otetaas vielä mielipidekysely vakuutusyhtiöistä ja lapsivakuutuksista.
Meillä loppuu raskausaikana otettu vuoden määräaikainen sopimus tammikuussa Pohjolassa ja nyt mietin jatkanko vakuutusta siellä vai vaihdanko yhtiötä. Ongelmana on se, että meillä on vakuutukset jo kolmessa yhtiössä. Miehen ja talon vakuutukset on IFissä, koska se saa sieltä parhaat tarjoukset moottorivehkeisiinsä. Mulla on omat LähiTapiolassa, koska oon ottanu aikoinaan Lähivakuutuksesta sairasvakuutuksen eikä sitä voi muuttaa. Ja tytön vakuutus on Pohjolassa koska oli ainut firma, joka myönsi mulle raskausajan vakuutuksen. Nyt lähinnä mietin et otanko tytölle sairas ja tapaturmavakuutuksen mistä yhtiöstä.
Ainiin, 4kk mitat: 7,2kg ja 64cm. Neljä senttiä oli tullu pituutta kuussa! painoo 700g.
Kaikki hyvin vauvalla, saatiin rota-tehoste. Jaja, kauhee itku alkoi nyt illalla. Annettin panadolia yöksi.
Meillä 4kk oli 7,6kg ja 66cm. Paino aika samoissa kun teillä
En mä menetä mitään etuja kun tuo lapsivakuutus on ainut mikä on op:ssa. Ja kalliita ne on kaikilla mutta niin on yksityinen terveydenhuoltokin joten vakuutuksen kanssa mentävä. Lähinnä aattelin et hyvät/huonot mahdolliset kokemukset eri vakuutus yhtiöistä olis kiva tietää.Menetätkö jotain etuja jos vaihdat sen vai olisko.järkevämpää jättää Op ja miettiä tarviitko niin laajana kaiken? Meillä on LähiTapiolassa kun mulla on kaikki muukin siellä. Omavastuu menee niin että 100€ per kalenterivuosi ja joka käynnistä 10%. Eikä se mitenkää halpa vakuutus ole. Itseäni toki helpottaa että vakuutus on koska neuvola ei tue mua mitenkään näissä tytön masuongelmissa ja varasin taas ens viikolle uuden lääkäriajan ja pyydän ottaa samalla kakkalabrat. Alkaa oma olotila olla jäätävä kun ainoot varmasti toimivat ruuat mun kautta on possu jääsalaatti ja päärynä.
Meillä on kaikki OP-Pohjolassa ja siis toimivuuteen olen pääosin ollut tyytyväinen. On tullut testattua lapsen sairasvakuutuksen lisäksi matka-, auto- ja kotivakuutuksen toimivuus käytännössä, ei valittamista. Pari "bugia" ollut, mutta lopputuloskin niissä ollut hyvä, kun tarkenneltu tietoja. Nopeasti rahat tilillä, ei ole tositteita varmaan koskaan tarvinnut. Viimeksi isompana keissinä tuli testattua autovakuutusta, kun auto leipo kiinni 2 viikon kesälomareissun jälkeen Tampereen motarilla, oli sairaan kuuma, 2 itkevää lasta (toinen reilu 1kk) ja tilana tienpiennar, kun autot veteli reilua 120:ä ohi... Hinaus ja taksi saatiin kuitenkin aika helposti ja luvatut korvaukset saatiin täysimääräisinä. Hinnoista sen sijaan en uskalla sanoa tällä hetkellä mitään, ei vain ole viitsitty nyt kilpailuttaa, kun on toimivuuteen oltu tyytyväisiä.En mä menetä mitään etuja kun tuo lapsivakuutus on ainut mikä on op:ssa. Ja kalliita ne on kaikilla mutta niin on yksityinen terveydenhuoltokin joten vakuutuksen kanssa mentävä. Lähinnä aattelin et hyvät/huonot mahdolliset kokemukset eri vakuutus yhtiöistä olis kiva tietää.
En mä menetä mitään etuja kun tuo lapsivakuutus on ainut mikä on op:ssa. Ja kalliita ne on kaikilla mutta niin on yksityinen terveydenhuoltokin joten vakuutuksen kanssa mentävä. Lähinnä aattelin et hyvät/huonot mahdolliset kokemukset eri vakuutus yhtiöistä olis kiva tietää.
Mä oon saanu ainakin hyvää palvelua Lähitapiolassa ja aina kun soitan sinne ni eivät yhdistele ees taas vaan eka osaa hyvin vastata. Korvauksista en osaa sanoa kun laitoin vasta ekat laput menee

kovaan ääneen kieputuksesta musan tahdissa..

Ihan lungisti koko ajan. Katteli ympärilleen ja kattoon. Alkuun vähä polski jaloillaan. Oltiin vedessä yli puoli tuntia. Jaja, käytiin ekaa kertaa saunassa! Sitte uimahallin kahviossa sai vähä maitoa pullosta. Annoin sen pitää pulloa ite, et sain juotuu kaffen. Vauva nukahti pullo suussa ja kun otin pullon pois ni kädet jäi paikoilleen
. Vähä kun ilmanokkahuilua ois soittanu.
Koititko op:sta hakea sairaalamaksuja synnytyksen jälkeiseltä ajalta? Mä koitin kun vauvalla oli antibioottikuuri ja vettä keuhkoissa. En saanu. Selitys oli, et vakuutus ei kata synnytyksestä ja raskaudesta johtuvia menoja, vaikka mun mielestä just synnytyksen jutut piti kattaa. Sen sijaan ne oli 32,40€ korvannu mun polimaksun päivää ennen synnytystä. En oo muistanu selvittää asiaa. Mut pitää. Jotain mätää siinä on.En mä menetä mitään etuja kun tuo lapsivakuutus on ainut mikä on op:ssa. Ja kalliita ne on kaikilla mutta niin on yksityinen terveydenhuoltokin joten vakuutuksen kanssa mentävä. Lähinnä aattelin et hyvät/huonot mahdolliset kokemukset eri vakuutus yhtiöistä olis kiva tietää.
En koittanu, kun muistan just niistä ehdoista et perussynnytys ym kuluja ei korvaa. Ainoastaan jos olis tullu jotain häikkää ja vauva olis joutunu oleen sairaalassa pitkään. En muista sitä vuorokausirajaa.Koititko op:sta hakea sairaalamaksuja synnytyksen jälkeiseltä ajalta? Mä koitin kun vauvalla oli antibioottikuuri ja vettä keuhkoissa. En saanu. Selitys oli, et vakuutus ei kata synnytyksestä ja raskaudesta johtuvia menoja, vaikka mun mielestä just synnytyksen jutut piti kattaa. Sen sijaan ne oli 32,40€ korvannu mun polimaksun päivää ennen synnytystä. En oo muistanu selvittää asiaa. Mut pitää. Jotain mätää siinä on.
Meillä kelpasi vain mam-tutit. Koitin vaikka mitä tutteja. Nyt on yks isompi välillä käynyt, joka on perinteisen mallinen.Samantapainen, mutta ei levene yhtä paljon. Eli symmetrinen, melko lituskainen tutti, joka levenee hitusen kärkeä kohti.
Nojust, munkin mielestä vauvan häikät olis pitäny korvata. Me oltiin 6vrk vauvan takia siellä.En koittanu, kun muistan just niistä ehdoista et perussynnytys ym kuluja ei korvaa. Ainoastaan jos olis tullu jotain häikkää ja vauva olis joutunu oleen sairaalassa pitkään. En muista sitä vuorokausirajaa.
Voiko ehdot sitten tarkoittaa sitä, että jos synnytyksessä kävisi jotain todella normaalista poikkeavaa, josta jäisi jotain pitkäaikaista tai pysyvää haittaa, niin ne korvattaisiin, jos vakuutuksen on ottanut ennen synnytystä? En tiedä.Nojust, munkin mielestä vauvan häikät olis pitäny korvata. Me oltiin 6vrk vauvan takia siellä.