Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä poika kieltäytyi itse syömästä tuttia 8kk ikäisenä, mistä olin iloisesti yllättynyt, ei tarvinnut tapella luopumisesta.:)
Tyttö huoli tutin ihan muutama viikko sitten,saa sen pinnikseen kun käy päikkäreille tai yöunille, tutilla olen saanut hänet jäämään sänkyyn, muutoin ei sitä syö.

Vitsi jos kukaan uskaltaisi sanoa mulle vauvan vaatteista jotain, niin ei seuraavaa päivää näkis.:mad:
Meillähän ei todellakaan ole missään suhteessa käytännölliset vaatteet kummallakaan koskaan.
Mitähän Tähti teidän neuvolassa tykättäis meidän typyn pillifarkuista tai hörselöistä-hmm:confused:

Hihh, pitäiskö pukee poika "piruuttaan" gay-tyyliin?:grin

"Hame, sukkikset ja hiuspompula"

Vauvatus - en tuu ikinä toimimaan näin: "Vauvatuksessa aikuinen opettaa vauvalle neljä erillistä liikettä, joita toistetaan liikesarjoina 5-7 kertaa /liike kahdesta kolmeen kertaan päivässä. Liikesarjat toistetaan aina samassa järjestyksessä." Juma. Kyllä me leikitään ja lauletaan ja lorutellaan ja kehon osia liikutellaan vähän jo nytkin, mut se on tavallista vauvan kanssa seurustelua ja olemista. Hohhoi.

Meillä kävi just lastenneuvolan terkkari kotikäynnillä ja oikein oli hyvä kohtaaminen (viikossa painoa tullut liki puoli kiloa, kiitos Fazerin Sinisellä vahvistetun tissimaidon). Mielelläni meen tätä tätiä moikkaamaan vastaisuudessakin. Vaunut pitää meilläkin jättää aulaan, mut 10 metriä taitaa olla siitä huoneeseen matkaa. Hyvät naurut tuli tosta Sirpan episodista - go girl, pidä pintasi!

En ollu ikinä kuullutkaan mistään vauvattamisesta tai vauvatuksesta (kuulosti lähinnä isompien sisarusten "taantumiselta" vauvaksi). Nyt oon taas oppinu uutta, kiitos teidän / Googlen...
Sama enpä ole koskaan kuullut.

Täällä ei oo menkkoja näkyny ollenkaan. Tyttö sunnuntaina 5kk. Tuleekohan kakkosta koskaan, kun ei ala edes menkat? XD

Tutti ei oo kelvannu täällä ollenkaan. Pidin sen suositus 2vk ilman tuttia syntymän jälkeen, ni ei enää halunnu sen jälkeen. Vähän hamuilee peukaloita nyt.. Ja tuntui myös että ne pienimmätkin 0-2kk tutit on liian isoja tipulle, kako ja yökki niitä, kun yritin.
Mulla alkoi lopultakin menkat (viikkoa ennen kuin vauva täytti 9 kk), yhet siis ollu nyt. Ois kyllä voinu vieläkin pysyä poissa, olikin ärsyttävämpää kuin muistin...

Me mennään huomenna Päiväkodin avoimeen vauvaryhmään, mutta jos se Neuvolan fyssari päättää tunkea itsensä sinne, niin häivytään pois:singing:

Ensinnäkin, jos joku on vapaaehtoista, sen pitää olla kivaa ja siten lapselle myös hyväksi. Viimeksi jakeli kirjallisia ohjeita ja nipotti potkuhousuista...Sitten halusi kiikuttaa poikaa kaikenaikaa sylissä, vaikka...vein pojan kyllä ihan katsomaan uusia leluja ja kavereita, enkä fyssaria! :mad:

Ei kysynyt mitään lupaa, otti lapsen vaan pois lelukaaresta! Kai sentään saan laittaa hänet lelukaareen päiväkodissa, vaikka kotona se onkin Neuvolan mukaan kielletty?!??:singing::joyful:

Toi potkari-jankutus siellä neuvolassa on kyllä aivan käsittämätöntä! Ja kuulostaa kyllä vähän leipääntyneeltä fyssariltakin... Ei kyllä mulla aikanaan ollu ton kuulosia työkavereita. Enkä oo kyllä koskaan kuullu, että kellekään olis noin jäkätetty vaatteista. Neuvolassa! Miten ne ehtii siinä ajassa kaiken ton valittamisen?

Myy75 :) En tiedä onko ollenkaan leipääntynyt, kun tulee avoimeen päiväkotiinkin vauvaryhmään huomauttaan potkareista...Toki asiaakin puhuu, mutta se tyyli tiukka ja nipottava, kuten Neuvolassa:sad001

Onko potkuhousujen mitoituksessa oikeasti jotain sääntöjä/suosituksia??:rolleyes: Huhuu, tietääkö joku?? Anyone?:eek::rolleyes: Miksi on vaikea uskoa, että tuulesta-temmattua asiaa vaan jankutetaan...

En ole kans koskaan kuullut vauvattamisesta... onkohan joku uusavuttomille kehitetty ohjelma ellei maalaisjärjellä osaa leikittää ja olla vuorovaikutuksessa vauvan kanssa?
Mulla on ummetusta!?! Siis oikeesti, mulla on krooninen suolistosairaus joka aiheuttaa ripulia ja harvoin tulee edes mitään kiinteetä ulos. Tänään on kaks kertaa tullut tavaraa niin et melkeen puhkes suoni päässä kun sai ponnistaa ulos. Ja sattukin kun iho siinä reiässä ei ole tottunut venymään pätkääkään ja nyt halkeili sit ihokin niin et tuli verta. :(
Vauva on ollut harvinaisen kiinni mussa nyt kolme päivää. :( Ilmeisesti tilaa lisää maitoa olemalla tissillä jatkuvasti. Mutta tänään illalla on sit itkenyt ihan naama punaisena välillä. Ja vaikka annan imeä niin välillä rupee rääkymään suu täynnä maitoa?? En tiedä reagoiko vauvakin mun kovaan vatsaan vai mitä tää nyt on. Kakkaa kuutenkin vauvalla tullut useamman kerran tänään. Mies lähti ajelemaan autolla ja vauva turvakaukaloon nukkumaan, rauhoittuu aina siinä. Saa nähdä miten yö menee...

Ihan uusi juttu toi vauvattaminen mullekin. Miks sillä on noin typerä nimi, oon välittömästi ennakkoluuloinen.

Meillä ollaan ihan tuttifaneja, otettiin se käyttöön joskus parin viikon iässä ja elämä helpottui välittömästi. Muutenkin ne kaks viikkoa kun tehtiin kaikki ohjeitten mukaan "ettei vaan imetys vaarantuis" oli ihan helvettiä. Sit kun heivattiin neuvoilla vesilintua niin se imetyskin alkoi sujua. En nyt väitä että tässä olis mitään suoraa yhteyttä mutta kumminkin. Tutti helpottaa varsinkin vauvan kanssa kulkemista ja matkustamista, mutta myös nukuttamista kun tyttö ei aina nukahda rinnalle.

Mä niiiiin haluisin saada vauvan imemää tuttia! Helpottaisi kyllä miehen osallistumista kun ei mun tarttis istua koko ajan tissi vauvan suussa. :( Tuttipullojen tuttinakaan ei kelvannut ne perus Nuk/Pirkka-tutit, ainoastaan Aventin tuttipullolla saatu annettua maitoa. Valmistaako Avent tutteja kans? Tai mikä tutti olis lähinnä Aventin tuttipullon tuttia?

Mä niiiiin haluisin saada vauvan imemää tuttia! Helpottaisi kyllä miehen osallistumista kun ei mun tarttis istua koko ajan tissi vauvan suussa. :( Tuttipullojen tuttinakaan ei kelvannut ne perus Nuk/Pirkka-tutit, ainoastaan Aventin tuttipullolla saatu annettua maitoa. Valmistaako Avent tutteja kans? Tai mikä tutti olis lähinnä Aventin tuttipullon tuttia?

Janna75 :) Ei kaikki huoli tuttia. Meillä ei vieläkään, vaikka reilu 6kk ikää :)

Ei ole huolinut sitä missään vaiheessa.

Meillä meni tosiaan viisi kuukautta ennen kuin tutti kelpasi.. Pullollekin opeteltiin 5 pitkää viikkoa, ennen kuin hoksasi, että miten tää toimii.. Nyt elämä on paljon helpompaa kun mamma pääsen vähän pidemmälle itekseen:)

Takaisin