Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Catlin :) Siis saitko tietää vauvan veriryhmän?:rolleyes:

Oon B- ja vauva on myös miinus (-), mutta en tiedä hänen veriryhmää..:oops:

Harmittaa, ettei sellaista asiaa tiedä:sad001 Sitä ei lue neuvolakortissa, eikä edes missään sairaalan papereissa...

En myöskään tiedä., vaikka sairaalassa otettiin monta verikoettakin vauvasta. Voin vain on päätellä, että hän on A, B tai AB, koska minä AB- ja isä A+.

Niin ja voi ne silmät olla erivärisetkin :wideyed: Mulla on toinen silmä sininen ja toinen on vihertävä :p Mussa on muutama muukin asia vähän eri paria joten on tullu pieni kasausvirhe aikoinaan (?) :hilarious:

:laughing005
Marituuli, vihreä väri ei ole kromosomissa. Se on sinisen mutaatio. Eli voi. Mielenkiintoisempi kysymys tosiaan olisi, et voiko kahdelle uskovaiselle tulla postimiesvauva...? :laughing001

:laughing025:laughing021
Tai ulkomaantuliainen:happy090 Tuossakin on yhdellä naimisissa olevalla pariskunnalla tummat kaksopojat ( tosin jo aikuisia)...Olivat aikoinaan häämatkalla Kreikassa:joyful:

En tiedä ovatko uskovaisia...:laughing005

Last edited by a moderator:
Täällä eilen saadut 5 kk rokotukset eivät ole onneksi tuoneet mitään isoja oireita. Kuumetta ei ole ainakaan vielä tullut, semmosta unisuutta ja toisaalta levottomuutta on ollut havaittavissa, ehkä jotain mahan kipristelyä ja ilmaa mahassa - ei kuitenkaan kovaa huutoa, onneksi. Yhden satsin panadolia annoin yötä vasten varmuuden vuoksi. Niin ja tästä rotasta ilmeisesti kakkaa tulee nyt sitten taas enemmän.

Myy75 :)

Onko teidän vauva enemmän mahallaan, kuin selällään?:rolleyes:

Täällä koko ajan haluaa olla mahallaan, selällään ei enää viihdy...Tekee potkuja, yrittää työntää itseään eteenpäin:grin

Myy75 :)

Onko teidän vauva enemmän mahallaan, kuin selällään?:rolleyes:

Täällä koko ajan haluaa olla mahallaan, selällään ei enää viihdy...Tekee potkuja, yrittää työntää itseään eteenpäin:grin
Mä sanoisin, että sekä että. Mielellään kyllä pyörähtää mahalleen, kun laskee lelumatolle selälleen ja sitten vatsallaan työntää itseään oikein silleen korkealle suorille käsille yläkropasta tai sit just sätkii hirveesti käsillä ja jaloilla, ku ois lentään lähdössä :) Ja jonkun verran saa siirryttyä lelun perässä ilmeisesti niinku akselinsa ympäri siinä, koska välillä huomaan, että miten hän nyt onkin pää toiseen suuntaan kuin hetki sitten. Sitten toisaalta välillä tykkää selällään nyrkkeillä roikkuvien lelujen kanssa. Mut sanotaanko, että jossain vaiheessa aina kierähtää kyllä mahalleen. Oon miettinyt, pitäiskö ottaa olohuoneesta matot pois, jos tyyppi alkaa harjoitella ryömimistä, varsinkin kun meillä on sellainen iso villamatto siellä.

Mä sanoisin, että sekä että. Mielellään kyllä pyörähtää mahalleen, kun laskee lelumatolle selälleen ja sitten vatsallaan työntää itseään oikein silleen korkealle suorille käsille yläkropasta tai sit just sätkii hirveesti käsillä ja jaloilla, ku ois lentään lähdössä :) Ja jonkun verran saa siirryttyä lelun perässä ilmeisesti niinku akselinsa ympäri siinä, koska välillä huomaan, että miten hän nyt onkin pää toiseen suuntaan kuin hetki sitten. Sitten toisaalta välillä tykkää selällään nyrkkeillä roikkuvien lelujen kanssa. Mut sanotaanko, että jossain vaiheessa aina kierähtää kyllä mahalleen. Oon miettinyt, pitäiskö ottaa olohuoneesta matot pois, jos tyyppi alkaa harjoitella ryömimistä, varsinkin kun meillä on sellainen iso villamatto siellä.

Myy75 :) Kuullostaa, kuin omalta kirjoitukselta...Tasan samat touhut on täällä ja myös iso villamatto lattialla:p

Jokaisella ihmisellä on peritty geeni sekä äidiltä että isältä. B- veriryhmä voi koostua joko kahdesta B-geenistä tai yhdistelmästä B0, jolloin 0 jää piileväksi.
Silmien värissä sininen voi jäädä piiloon, mutta ruskea tulee aina näkyviin. Näin ollen kahdelle sinisilmäiselle ei voi tulla ruskeasilmäistä lasta muutoin kuin mutaation tai postimiehen kautta. Ruskea ei siis hyppää sukupolven yli, sininen voi hypätä vaikka kuinka monen sukupolven yli, koska se on peittyvä.

Tällaiset yhteen geenipariin sidotut ominaisuudet ovat vielä helppoja, mutta suurin osa ominaisuuksista on huomattavasti monimutkaisempia, mutta hirvittävän mielenkiintoisia.

Yölento :) Voiko tumma ruskeasilmäinen Ranskalaismies saada tummahiuksisen Suomalaisnaisen kanssa täysin vaaleahiuksisen (blondi) sinisilmäisen pojan?:rolleyes: Äidin silmät siniset. Tiedossa ei ole veriryhmiä, mutta ulkonäkö ei muistuta isää ollenkaan....Joten tää kysymys on yleisluontoinen.

Mä oletan, että takana on postimies tai IVF-klinikkao_O

Tapaus on todellinen, äiti 41v. ja isä 50v. ja lapsi kuulemma heidän biologinen lapsi "kertoman" mukaan...

Just A doubt...:joyful:

Lisään tähän vielä sen verran, että lapsi on jo 5v. ikäinen :)

Hiusten värihän saattaa muuttua (siis muutenkin kuin purkista) iän myötä. Mun miehellä on vauvana ja taaperona ollut ihan tosi vaaleat hiukset mutta ovat tummuneet iän mukana ja tänä päivänä hiuksensa ovat ruskeat.:)

Mulla oli lapsena blondit jotka tummui jonkin verran aikuisena. Ruskeat varmasn nyt. Purkista vähän vaalennan.

Ja esim mun lapsilla on ollut syntyessään ihan tummat hiukset jotka muuttuivat blondiksi myöhemmin. Etenkin poika oli ihan superblondi. Nyt sillä alkaa taas tummua.

Ja silmistä. Mun isällä on myös toinen silmä vihreä ja toinen sininen.

Yölento :) Voiko tumma ruskeasilmäinen Ranskalaismies saada tummahiuksisen Suomalaisnaisen kanssa täysin vaaleahiuksisen (blondi) sinisilmäisen pojan?:rolleyes: Äidin silmät siniset. Tiedossa ei ole veriryhmiä, mutta ulkonäkö ei muistuta isää ollenkaan....Joten tää kysymys on yleisluontoinen.

Mä oletan, että takana on postimies tai IVF-klinikkao_O

Tapaus on todellinen, äiti 41v. ja isä 50v. ja lapsi kuulemma heidän biologinen lapsi "kertoman" mukaan...

Just A doubt...:joyful:
Voi. Siinä tapauksessa miehellä on silmien värinä ruskea ja lisäksi peittyvä sininen geeni. Meillä on suvussa kolmen lapsen sarja, joiden vanhemmista toinen oli mustatukkainen ruskeasilmäinen, kotoisin Etelä-Euroopasta. Lapsista vanhin on myös mustatukkainen ja ruskeasilmäinen, keskimmäinen on sinisilmäinen ja ruskeahiuksinen, nuorimmainen on sinisilmäinen ja vaaleahiuksinen. Niin ja siis äiti oli se tumma, isä tavallinen suomalainen - ei siis oikein minkään värinen.

Hiusten ja silmien väri eivät kulje samassa geenissä, joten on mahdollista, että ihmisellä on ruskeat silmät ja valkoinen tukka.

Tähti, onko tiedossa minkä väriset hiukset äidillä ollut lapsena? Mä olin esim täysin blondi teini-ikään asti ja sit alko tummua ja nyt on tumman ruskeat hiukset. Kolme lasta neljästä on blondeja (teinityttärellä alkanut tummua hiukset nyt) vaikka sekä exä että nykyinen mies ovat molemmat syntymästään ollut tummahiuksisia. Hiusten väri voi siis vielä muuttua (et kertonut minkä ikäinen poika on) mutta silmien väri on helpompi määrittää. Ranskalaismiehellä voi olla vaikka joku isovanhemmista ollut sinisilmäinen blondi ja se geeni siirtynyt piilevänä miehelle. Voi siirtyä piilevänä montakin sukupolvea ja sopivan kumppanin kanssa tuo pomppaakin esiin taas.

Hiusten värihän saattaa muuttua (siis muutenkin kuin purkista) iän myötä. Mun miehellä on vauvana ja taaperona ollut ihan tosi vaaleat hiukset mutta ovat tummuneet iän mukana ja tänä päivänä hiuksensa ovat ruskeat.:)

Hihh :) ....Mun anoppi sanoi, että oon värjännyt vauvan hiukset, koska ne oli viimeksi vaaleammat, kuin syntyessä - on siis ihan tumman ruskeat vauvalla... :wink

Tähti, onko tiedossa minkä väriset hiukset äidillä ollut lapsena? Mä olin esim täysin blondi teini-ikään asti ja sit alko tummua ja nyt on tumman ruskeat hiukset. Kolme lasta neljästä on blondeja (teinityttärellä alkanut tummua hiukset nyt) vaikka sekä exä että nykyinen mies ovat molemmat syntymästään ollut tummahiuksisia. Hiusten väri voi siis vielä muuttua (et kertonut minkä ikäinen poika on) mutta silmien väri on helpompi määrittää. Ranskalaismiehellä voi olla vaikka joku isovanhemmista ollut sinisilmäinen blondi ja se geeni siirtynyt piilevänä miehelle. Voi siirtyä piilevänä montakin sukupolvea ja sopivan kumppanin kanssa tuo pomppaakin esiin taas.

Janna75 :) Ruskeat hiukset äidillä... Suvussa ei blondeja ollenkaan. Minusta vaan tuntuu oudolta, että ei näy mitenkään vauvassa isän tosi tummat Ranskalaiset hiukset:eek::rolleyes:

Mulla ja miehellä tummanruskeat hiukset ja molemmilla siniset silmät, joten poika on täysin samannäköinen...:joyful::love017

Janna75 :) Ruskeat hiukset äidillä... Suvussa ei blondeja ollenkaan. Minusta vaan tuntuu oudolta, että ei näy mitenkään vauvassa isän tosi tummat Ranskalaiset hiukset:eek::rolleyes:
Tähti, noista minun sukulaisistani vain vanhin on ulkomaalaisen näköinen. Kaksi nuorempaa ovat aivan suomalaisia eikä mistään voi päätellä äidin kansalaisuutta. :) vanhin lapsista taas ei mene suomalaisesta missään. On joskus saanut kokea rasistisia kommentteja, vaikka on ikänsä asunut Suomessa.

Tähti, noista minun sukulaisistani vain vanhin on ulkomaalaisen näköinen. Kaksi nuorempaa ovat aivan suomalaisia eikä mistään voi päätellä äidin kansalaisuutta. :) vanhin lapsista taas ei mene suomalaisesta missään. On joskus saanut kokea rasistisia kommentteja, vaikka on ikänsä asunut Suomessa.

Yölento :) Oho, ompas tosi erikoista!:eek:

Jos sitten teidän sukuun tullut geenejä aiemmin jostain ulkomailta..!? :rolleyes:

Mun miehen perheessä on näin, kolme lasta jotka kaikki ihan eri "värisiä" mies ristiverinen, vihreasilmäinen, seuraava blondi sinisilmäinen ja nuorin mustatukkainen ja ruskeasilmäinen. Isä suomalainen äiti ulkomaalaista syntyperää mustat hiukset ja ruskeat silmät.

Mä oon odottanut että jollekin meidän lapsista perityis anopilta mieheni kautta ruskeat silmät mutta ei:)
Vihreitä ja sinisiä. Ja lapsista vanhin on ihan blondi ja seuraavat vähän ruskeampi tukkaisia ja loput blondeja. Mutta kiharaa meillä on, 2 tytöllä ja 1 pojalla- pojalla hiukset kihartui vasta teini-iän alkaessa ja nyt on todella kiharat. Eli tämäkin asia voi muuttua kasvaessa:)

Niin anoppi muuten aina kertoo miten hänen äitinsä ollut lapsena ihan vaaleatukkainen mutta aikuisuuteen tullessa mustat hiukset ilman väripurkkia siis:)

Takaisin