Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Piia: hui, olis voinut käydä tosi huonosti kun kaaduit. Onneksi kuitenkin ei mitään vakavaa!

Nyt mä luovutan ihan hyvällä mielellä S-tekniikat ja odotan vaan....eilen tuli tehtyä kaikkea mahdollista ja mahdotonta eikä ollu mitään kummempaa hyötyä. No sit illalla ku menin nukkumaan niin vatsassa alko TAAS kiertämään ihan tautisesti, mä en enää tajua jotta kuinka ihmisen maha voi toimia näin usein ja paljon. Nyt oon to-pe yöstä asti istunu isommalla asialla useita kertoja päivässä. No siinä sit alku yö meni vessas istues ja sit otti niin lujaa mahasta kipiää jotta oksensinkin oikee reippasti. Sit tuli uni hyvin ja sain nukuttua aamuun asti mutta aamulla taas on istuttu vessassa. Ruokakaan ei oikeen enää maistu kuten ennen. En sit tiiä onko mulla joku vattapöpö vai onko tää jotenkin muka normaalia? Sori ällö aihe [:'(][:'(]

Tää päivä menee taas sisällä kykkiessä kun tyttö meinaa tulla flunssaan niin pitää yrittää olla saamatta kylmää joten ulkoileen ei voi mennä. Jos vaikka leipois aikansa kuluks sämpylöitä tai jotain...pullakin olis hyvää, jos nyt jaksaa leipoa edes, saas nähdä!
 
Maanantaita!

Ompas täällä tosiaan hiljaista. Täällä palstallakin on ilmeisesti vielä odottava tunnelma, kun odotetaan että me loputkin syyskuulaiset saisimme nyytit kainaloon. Ja ymmärrettävästi vauvatuneilla on kädet täynnä töitä pikku nyyttien kanssa. [:)]

Piia: Hui tuota kaatumista. Onneksi ei käynyt mitään. Itse olen portaiden kanssa ollut ihan supervarovainen ja köpöttelen niitä alas kuin mummot, tiukasti kaiteista kiinni pitäen. [:D]

Kirsikka: Tuo vatsan toimiminen on yllättänyt myös täällä. Aikaisemmin meni helposti parikin päivää väliä, nyt suoli toimii monta kertaa päivässä. Tuo taitaa olla sitä synnytykseen valmistautumista ja minulla vauva on laskeutunut tuonne "kuoppaan", joten taitaa painaa virtsarakon lisäksi myös peräsuolta.. [:)] Ruokahalut täällä tosin ihan valtavat. Voisin syödä melkein koko ajan ja varsinkin sitä makeaa.. [:@]

Omaa: Hullua, että vaikka mennään jo viikoilla 39+1 niin minulla ei ole vieläkään mitenkään epätoivoinen olo tämä odotuksen suhteen. Pikemminkin päin vastoin, illalla jopa ajattelin että toivottavasti se nyt ei ainakaan heti alkuviikosta synny. S:ssiä on täälläkin jo tosin harrasteltu kaikkia sorttia ja kävelylenkkejä tehty, mutta olo on ollut sen verran hyvä ettei vielä tuskastuta. Mietin aamulla, että olenkohan jotenkin epänormaali kun vielä näilläkin viikoilla on jotenkin näin leppoisa olo tämän odotuksen suhteen. Tosin tuo vauvan syntymä on alkanut vähän pelottaakin, että miten sitä pientä oikein osaa hoitaa ja miten sitä uskaltaa edes koskea. Vaikka kaikki on ollut vauvaa varten valmiina jo parisen viikkoa niin silti mietin vähän väliä, että onko kaikki nyt varmasti valmiina. Ehkä nuista peloista johtuu sekin, että ei ihan vielä halua vauvelin syntyvän. Niin ja toisaalta kun lukee teidän jo vauvatuneiden kertomuksia ja nuita synnytyskertomuksia niin haluaisi jo kovasti päästä tositoimiin ja vauvaa hoitamaan. Synnytys ei pelota vaan pikemminkin sitä odotan. Hirveän ristiriitaiset olot täällä siis! Noh ensi sunnuntain jälkeen, kun laskettu aika on ohi voi olla jo ihan eri fiilikset, jos vauvaa ei ennen sitä ole kuulunut. Sori tästä sekavasta sepustuksesta! [:D]

Mukavaa viikonalkua kaikille ja supparituulia kaikille tuskastuneille!
 
Jospa sitä jo kohta ehtisi tännekin kirjoittelemaan taas.. [:o] Kyllä on kädet täynnä töitä. Nytkin pikku neiti on jaksanut olla kohta kolme tuntia hereillä, virkeänä ja ihmetellä sängyssään, vähän ajan päästä alkaa taasen kitinä ja sitten suu alkaa napsaan siihen tahtiin, että tissiä pitäisi saada, mutta nyt ah.. rauha...

Kirsikka: mulla oli kanssa pahoinvointia, ruokahaluttomuutta ja kuumeinen olo sellaisen viikon verran ennen synnytystä. Sitten luovutin kaikkien käynnistys yritysten suhteen, pari päivää täysin vaan  lepäilin ja sitten alkoikin tapahtua.

Kovasti supparituulia vielä vauvaa odottaville!
 
ainomieli: sovitaan vaan treffit naistenklinikalle [:)] Milloin lähdettäis, mulle kävis vaikka samantien [:D]

piia84: hui kauhistus, onneksi ei käynyt pahemmin! Nyt varovarovasti tästä eteenpäin portaissa [:)]

Täällä olo kovasti aiempien päivien kaltainen, supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti painottuen iltaan ja yöhön. Vauveli on ehdottomasti yöeläjä, päiväsaikaan on kovin rauhallinen, mutta kun illalla itse alan lepäilemään niin eiköhän ala kunnon zumbat ja humpat vatsassa [:)] Ja ai että välillä voi tuntua ikäviltä ne jo suht voimakkaat potkut sun muut ojentelemiset.

Eilen päätin sitten siivoilla, käydä pitkällä kävelylenkillä metsässä koirien kanssa ja saunoa. Tuloksena ainoastaan päänsärky [:@] Tämä päivä otettava siis rauhallisemmin ja toivottava että Panadol auttaa tuohon särkyyn ettei mene koko päivä kipuillessa.

Supistuskivuistahan on keskusteltu aiemmin jossain topicissa enemmänkin, mutta kun en nyt sitä löytänyt niin kyselempä nyt vielä teiltä, että
onko ne ns. "sukkapuikkovihlaisut" tuolla alapäässä suppareita vai jotain muuta? Mulla ollut nyt sellasia yhtäkkisiä tosi kipeitä viiltäviä kipuja ajoittain, eroavat noista muista kovettumiskivuista ja menkkakivuista aikalailla ja siksi kyselen että voiko ne supparit olla niinkin erituntuisia välillä.

Nyt on mentävä taas lepäilemään, tietsikan tuijotus ei päänsärkyä ainakaan helpota joten jospa sais pienet unet otettua ennen kuin mies tulee töistä ja lähdetään syömään [:)]

Aurinkoista syysmaanantaita kaikille!
 
Custos: Luulen, et ne vihlaisut on sitä, kun vauva tekee tilaa itselleen päällään lantioon. Niin mulle ainakin sanottiin silloin neuvolassa, kun sanoin et sattuu hirmusti välillä, et joutuu oikeen ylös pomppaamaan. Meillä niitä oli eniten iltaisin, ei oikein muulloin..Ne tosi inhottavia [&:][&:]
 
Piia: Hyvä, ettei käyny pahemmin!! Nyt jätät sen jumppapallon vaikka "tielle" jonnekin tai käsket miestäs siirtämään sen pois, ettet uudelleen kaadu!

Hanilla on kyl ihan mahtava kuva pikkasestaan [:)] Ja toi tukka on niin upea [:)] Meiäki neidillä on tumma tukka ja sitä on paaaaljon [:)]

Meillä on neiti nukkumassa taasen.. saas nähä mitä illasta tulee.. elättelen toivetta, että kohta heräis tai ihan viimeistään kasilta heräis ja jaksais valvoa vaikka sinne kymmeneen tai yhteentoista ennen ku nukahtais [:)] Ettei menis "koko yö" siihen, et odotetaan neidin nukahtamista. Mies kävi ostamassa mulle eilen Supermalt-juomaa etnisestä kaupasta, et saan ton maidontuotannon pidettyä käytössä (se on siis sellasta mämminmakuista maltajuomaa).. varsinki nyt, ku neuvolasta kävi käsky antaa myös päivisin vastiketta, et paino nousis vielä reippaammin [:@] Kohta ne salee sanoo mulle sieltä, et "älä imetä ollenkaan vaan anna vastiketta" tai sit vaihtoehtoisesti "no ei nyt noin paljoo tarttis ruokkia"... Ärsyttää, ku tyttö on selkeesti tyytyväinen, hereillä ollessaan ihan virkeä ja aktiivinen ja siitä huolimatta pitäis olla lisää ruokkimassa. Okei, kyllähän tuo syö kaiken mitä sille antaa, mut jotenki vaa ketuttaa toi ruoan tuputtaminen.. Johtuu varmaan siitä, ku oon itte joutunu aina kuulemaan et oon ylipainoinen, ni en sit haluis et muksusta kokis samaa kohtaloa.. Tosin tyttö on tainnu isältänsä periä supernopean aineenvaihdunnan, et todennäkösesti turha pelko, mutta kuitenkin.
 
Eiköhän sitä kohta ala olla kaikilla nyytit sylissä [:)] Toivotan taas kaikille suppareita ja etenemistä synnytyksen kanssa!

HaniMami: Meinasin jo tänään aiemmin kommentoida tuota sinun vauvan kuvaa, että on aivan ylisuloinen! :'))

Täällä joudun sitten vähentämään myslin, puuron ja leivän syöntiä.. Tulee minulle niin kovat ilmavaivat ja samoin pojalle. Aika huvittavaa etten stressaa yhtään painon lähtemistä pois (olen ihan tyytyväinen nytkin ja tuo pehmeä, roikkuva maha lähinnä vaan huvittaa minua) ja silti sitten joudun melkeinpä dietille, näin se mennee [:D] Hedelmiä olen vetänyt ja porkkanaa.. Edes maitohappobakteerit eivät auta enää.. Nytkin tekisi mieli ottaa suklaat kaapista, mutta sitten ei tule mulla kakkaa, eikä vauvalla kakkaa ja voihan kakan puutos sentään!

Poika on jo viikon, aika menee niin nopeasti *herkistys* :')
 
Onhan tuo miedän ipana melkoisen liikuttava tapaus. Kiitos teille kehuista! Erikoisuutena vauvalla on, että se tykkää kakata silloin, kun vaippa otetaan pois. Ei oo auttanut vaikka miten ollaan pystyssä imetyksen jälkeen ja ennen vaipan vaihtoa ja keinutellaan ja ja.. Kakka tulee parhaiten hoitopöydällä kaaressa, kun pylly saa ilmaa[:D]

Purri: teillä varmaan on ihan omanlaisensa hiukset pikkuisella ja uskon, että sitä on paljon[:)]

Milamariaa: juu, en myöskään oikein välitä tuosta painosta. Luulen, et mulle tulee tätä masua kamala ikävä, kun on jo nyt, vaikka ei se mihinkään oo kadonnut, vaan aikas iso, vaikka itselle tuntuu tosi pieneltä[:D] R-kioskilla myyjä tänään kysyi, että koska synnytät. Totesin, että pari päivää sitten, meni ihan hämilleen[:D]
 
Voi öklötys, on siis ihan kauhia olo ja nää harvakseltaan tulevat supparit ei yhtään auta asiaa....Meen pesulle ja sit nukkuun ku ei jaksa mitään, ihan outo olo! [:'(][&:][:-][&o]

HaniMami: Ihana vaavi teillä, mahtava tukka. [:)]

Custos: Nuota "sukkapuikko" vihlaisuja on täälläkin, tosi inhottavia mutta toivottavasti niistäkin jotain hyötyä on synnytyksen etenemiseen.

Olipas ehkä turhaakin turhempi viesti mutta siinä se nyt on... Illan jatkoja.... [:)]
 
Hani: Kyl meiä neidillä on vielä suora tukka [;)] Eikä ihonvärikään oo vielä muuta ku kevyesti päivettyny [;)] Ihonväri tummuu käsittääkseni 2v asti, ja sit näkee suurinpiirtein sen värin, mikä tulee lopulta olemaan.. ja hiukset vissii kihartuu ekan vuoden aikana loppulliseen käkkäräänsä[:)] Mut pakko kyl sanoa, et aina kylvyn jälkeen neidillä on pikkasen kiharampi tukka [:D] Se näyttää ihan hullulta professorilta, ku on sieltä täältä kihartuva ja muualta suora [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Ah, mä kävin puntarilla tänä aamuna! Oon jo 10kg menettäny!!! Eli siis 3kg jäljellä raskauspainoa! Eli nyt tarttis sit saada sitä omaa painoa se 10kg pois [;)] Pikku hiljaa hyvä tulee [:)]
 
Pikatsu: Mulla on ihan samat ajatukset odotuksen suhteen kun sulla. [:D] Rauhallisella mielella viela odotellaan. Ei olla jaksettu ees viela ruveta testaileen S:ia tosi mielessa. Sairaalakassiakaan en ole viela saanu pakattua, mutta mietittynyna kylla on. [8D] Tonne neuvolaosioon mainitsinkin jo, etta hiukan valittelin huonoa viikonloppua, niin tarjottiin keskiviikoksi kaynnistysta. Kieltaydyttiin miehen kanssa, kun ei laaketieteellista syyta loytyny. Kaynnistetaan vasta sittan kun ne katsoo, etta pakko. Vaikka taalla ei anneta menna kuin max viikon yli. Ehka sita on henkisesti valmiimpi  2 viikon paasta.[:)]
 
Juu, mies kans heti ekkana oli sanomassa että ethän sä ees nää sieltä pallon takaa ja kyllä mä oisin sen kantanu... muttaku tuntu etten mä nyt niin avuton oo, vaikka sitte olinki!

hirveitä lepoja otan päivisin kun yöt menee syystä tai toisesta(kivut, mies jne) aina vähänväliä valvoessa. Nytkin meni aamulla hermo tuohon ukkeliin kun se ei voi selällään nukkuessaan pitää jalkojaan "maanpinnalla" (sängyssä suorassa), vaan koko ajan jompikumpi jalka koukuttaa ja sitte viskoo niitä millon minnekki suuntaan, perskeles[:@][:@] tai muuten pitkin yötä hytkyy ja notkuu... mutta oon tullu siihen tulokseen ettei tuosta isompikaan sänky enää auta kun vääntäytyy silti aina niin lähelle (ainut apu ois kahdesta erillisestä sängystä, jotka vois vetää hermon mennen erilleen ja mieski tippus sitte, no luultavasti AINA lattialle nukkuun, kun vääntäytyy niin lähelle)

Mahantoimimisesta: mulla kans toimi jo tosi hyvin maha tässä muutaman päivän! ja sen veskin piti tosiaan olla sitte saatavilla aikalailla heti! mutta seki jumahti nyt pari päivää sitte [>:] su-ma välisenä yönä löysin itteni syömästä viinirypäleitä klo 4.20 alkaen jotta sais tuon mahan toimimaan vielä sitte saman päivän aikaan ja söin niitä rypäleitä sitten pitkin päivää (maha ei oikein niitä taho kestää jos isompaa määrää ajattelee) ja eilen illalla sain taas mahanki toimimaan! pienestä sitä ihminen sitte on kiitollinen...

Ajattelin vääntäytyä taas vaihteeksi kirjastoon tänään palauttelemaan noita kirjoja kun tuo ilmakin niin "houkuttelee". Jaksuja vielä kaikille odottavaisille ja ihanaa vauva-arkea jo nyyttinsä saaneille! [:)][:)]

Palataan astialle [:D]
 
Huomenet!
Viime yönä sain nukuttua, tosin 3-2 tunnin pätkissä mutta enempi kuin aiemmin! Olokin selkeämpi taas [:D]

Ahdistaa: Exän äiti soittaa minulle taas joka päivä. Hän ei edes kysele pojasta vaan paasaa omia juttujaan ja menneitä ja kaikkea edelleen maan ja taivaan väliltä! Minusta on ok, jos hän soittaa kysyäkseen pojasta mutta.. Minusta ei ole nyt hänen murheidensa kuuntelijaksi, en vaan yksinkertaisesti jaksa keskittyä hänen elämäänsä, kun yritän juuri totutella uuteen elämääni.
Exän isoveli varoitti tästäkin, että hän tulee pommittamaan minua ja painotti ettei hänen puheluihinsa tarvitse aina vastata! Hän soitti tänään jo ennen seitsemää ja herätti minut, jotta voisin kuunnella hänen valitustaan.. Uskomatonta, eikö hän ymmärrä että saatan vaikka nukkua yön jäljiltä, kun poika valvoo? [&:]
Eilen hän sanoi muuttavansa tänne paikkakunnalle, koska minä ja vauva ja hänen kaksi lastaan asuvat täällä. MINÄ EN JAKSA HÄNTÄ! Ja mitä tekee ihminen, joka on vuosikaudet ollut toisen ihmisen kanssa? No, tarvitsee seuraa.. Ja olisikin kivaa mutta kun hänen juttunsa ahdistavat minua (vain sairauksia, mielisairauksista, menneistä ajoista, hänen elämästään..), koskevat vain häntä jne..
Hän ei ole kertaakaan kysynyt miten voin, miten poika voi..

Mahasta: Samoilla HaniMamin kanssa, etten ole vielä valmis luopumaan tästä [:D] Tulee ikävä ja tuntuu kuin jotain puuttuisi..

Oh, poika taitaa heräillä! Tulen myöhemmin kommentoimaan muiden tekstejä!
 
Ihanan syksyinen ilma ulkona, minä tykkään[:)] eipähän tarvitse keksiä itselleen tekosyitä olla vain sisällä ja röhnöttää.

Pitäis varmaankin ruveta soitelemaan kavereita läpi ja kutsumaan itsensä kylää jotta sais ajan kulumaan paremmin, varsinkin jos tuo mies meinaa pitkiä päiviä tehdä. Sitten viellä viikonloppuna on veneiden nosto päivä ja koska meidän isäntä on telakkamestari niin sen on pakko olla paikalla eli toivottavasti poika ei päätä lauantai aamuna ruveta syntymään. Mies saa kyllä luvan kouluttaa todella pikaseen apurinsa jotta ei tarvii kauaa pitää lasta sen takia sisällä [:D]. Eikö se ole yleensä niin että kaikki tapahtuu juuri silloin kun tarttis?

Mulla on kanssa ollut nyt noita sukkapuikko kipuja varsinkin eilen kun lähsin koiran kanssa vähän kävelemään, kesti jonku 15min ja sit helpotti. Iltaisin on ollut sitten taas vihlontaa alapäässä mikä helpottaa vain jos nousee seisomaan. Tosin kaikkia "kipuja" mulla on loppujen lopuks ollu tosi vähän ja supistuksetkin on kivuttomia ollu tähän mennessä.

Kohta mun eskarilainen tuleekin jo kotio... Mä olen kyllä jo todella kyllästynyt Afrikan tähteen, sekaivaa sen joka päivä esiin kuin myös Robin Hood pelin. Eilen se halus pelaa peliä jossa heitetään noppaa ja sitten se kirjoittaa aina sen numeron joka tulee, tästä pelistä minä olin todella onnellinen sillä pojalla on ollut ongelmia opettelun kanssa, se sanoo aina että se ei osaa eikä viitsi hirveän helpolla opetellakkaan koska sillä on mm. hirveä epäonnistumisen pelko ja kaiken pitäisi onnistua ekalla kerralla täydellisesti. Se on käynyt 3v. asti puheterapiassa ja sillä on ollut erityisopettaja tarhassa jne.
Mun nuorin sisko saa pojan opettelemaan ja tekemään mitä se pyytää, se oli myös keksiny pojalle tän pelin. Pitää siis ruveta viemään poika tätinsä tykö kerran viikossa "terapiaan". [:D]

Jos tästä lähtis makaroonilaatikon tekoon
 
uninen: Voi, miten kivas kekattu toi peli!
Ja toden totta, vauva tulee varmasti silloin, kun olisi jotain todella tärkeää...että lauantaita odotellessa[;)]

Milamariaa: Älä vastaa viikkoon tuollaisen naisen puheluihin ja sen jälkeenkin vasta kerran viikossa..ja JOS tajuaa kysyä, miksi vastaat niin harvoin, voit asiallisesti sanoa, miltä sinusta tuntuu tuollaiset minä-minä-puhelut?? ..ehdotusta vaan...mulla ei kyllä pinna kestäisi kuunnella moisia puheluita.

piia: Kuulostaa tutulle toi miehen "temppuilu" sängyssä...mä arvostan unta sen verran paljon, että suosiolla nukuin kesän sohvalla ilmalämpöpumpun viilentäessä tai sitten menin takkahuoneeseen..nyt taas mies suosiolla menee sohvalle, jos alkaa olemaan levoton..*vinks vinks* (on mahtavaa vallata vauvan kans koko sänky[:D][:D])

iines: Siis tarjottiin käynnistystä...heh- näin siellä, toisin täällä..miksi ei anneta mennä kuin viikon yli?

Kirsikka: Tsemppistä sulle- ja kyllä ne kivut siellä jotain tekevät!

HaniMami: Meillä kans likka pissii ja kakkii vaipanvaihdon yhteydessä- nyt teenkin pierujumpaa likaiseen vaippaan ja sinnehän lähes aian lörähtää jotain..

Pikatsu: No hyvähän se on, jos on leppoinen loppuodotus[:)]
Naatiskele siis yhdessä koossa olemisen onnesta vielä!

Me käytiin kaupassa ja tänään olisikin sitten suurruokahommia tiedossa..kätevää tehdä yhtenä päivänä pari-kolme ruokaa, joista jotain isompi satsi, ja sitten pakastaa osa ja niin on ruokahuolto aina arkipäiviksi hoidossa. Kylläpä olen kätevä[:D]
Ja tulee halvemmaksi ostaa kerralla isompi setti, eikä joka päivä sitä 40€ satsia...ainakin meillä näin.
Sain hommattua imetystopin ja uudet imetysliivitkin- jee!

Nyt pitännee alkaa hommiin, kun on vieraitakin tulossa..

Hyvää tiistain jatkoa kaikille!
 
*uninen* : Liikutuin jotenkin tuosta tekstistäsi.. On tuollaiset tädit kultaa :'')) Ja hyvä, että todellakin keksii tuollaisia keinoja joiden kautta oppiminen helpompaa ja miellyttävämpää! Ihanaa!

Vauvan ulkonäöstä: Täällä jänskättää saako pikkuinen isänsä puolelta kiharat, kun meilläkin menee vedessä pienelle kikkuralle [:D] Eihän kaikilla vauvoilla taida mennä?

Kaika: Ajattelin joo samaa, ei vaan kehtaisi.. Mutta johan tässä oma mielenterveys alkaa kärsimään, jos ei ota vähän etäisyyttä siihen [:D]
 
Kaika: Taalla tuntuu olevan omia pelisaantoja synnytyksen suhteen, mutta tulin siihen tulokseen, etta kai mun kohdunsuuntilanne olis sallinu kaynnistyksen jo. Taalla kylla katsotaan samanlailla, etta vasta kun 42 vk on taynna, lapsi on yliaikainen. Kuitenkin nailla OB/GYN-praktiikoilla on omat niiden laakarien sopimat pelisaannot ja hehan sairaalassa synnytyksen hoitavat. Mun laakarit katsoo, etta riskit on suuremmat kuin hyodyt, jos odotetaan paljon pidemmalle kuin viikko yli la:n, joka on aika yleista taalla.

Sitten toi on varmaan rahakysymyskin. Kaynnistys tehdaan virka-aikana ja on varmaan tuottavampi laakareille, samoin kuin sektiotkin. En kylla tieda tilannetta, jos on kayttaa midwifea synnytyksen seurannassa ja synnytyksessa. Siina kasittaakseni suositaan enemman luomutoimintaa.
 
Terve jälleen! [;)]

Nyt ehkä alkaa vatsa"pöpö" helpottaa kun eilen jo vatsa toimi ihan normisti eikä tarvinnu hypätä ihan alvariinsa vessassa, toivotaan jotta tänäänkin olis samanlainen päivä. Ja ruokakin maistuu taas. [;)]
En saanu tytölle mistään yövahtia jos meille tulee lähtö nyt parina tulevana yönä joten tyttö joutuu taas lähtemään mummulaan pariksi yöksi ja itkuhan mulla tulee kun joudun tytön sinne laittamaan kun juuri siellä oli viimeviikolla. Ja meidän mummula kun on 150kilsan päässä joten ei ihan lähellä! [:(]
Pää lyö nyt jotenkin ihan tyhjää....palaillaan!
 
Pika pikaa tilannepäivitystä ennen kun pojat tulee kyläilemään:

Supparit tulee ja menee. Kipuja on. Penska ei vaan tahdo tulla pihalle. Epätoivossa on hyvä elää ja unenpuute on aina hyvä(?) kaveri laukkaavalle mielikuvitukselle. [8|]

Neuvolapuolelle kirjottelinkin, että huomenna pääsen juttelemaan kätilön kanssa tästä pelosta. Pitää varmaan omalta osalta valmistella tilannetta ja kirjotella huomenna listaa niistä asioista, mitkä nyt eniten painaa mieltä ja mitä haluan saada selville.

Outo juttu tässä se, että erityisen tärkeänä tekijänä tähän koko disasteriin on tuon vauvan koko ja sen aiheuttama huoli synnytykseen. Tämä on ollut myös omalle neuvolahoitajalle hyvin selvillä ja viime viikolla, kun tuon lähetteen teki ja soitti perään niin vielä erikseen mainitsi, että mistä tässä on lähdetty liikenteeseen. Tuosta huolimatta eivät ole antaneet nyt mitään mittaus mahdollisuuksia tai mahdollisuutta keskustella asiasta vielä lääkärin kanssa. Summa summarum, synnytystapa-arviosta huolimatta ei kukaan natsoja omaava ole missään vaiheessa sanonut tai laittanut mustaa valkoiselle, että lapsi oikeesti mahtuu musta ulos. [&o]

Valehtelematta pohdin paljon sitä, uskallanko huomenna kertoa oikeasti miltä tuntuu ja mitä ajattelen... [:(]
 
Celina, se oi olla helpompiki kertoo tuntemattomalle lekurille mikä pelottaa[:)] mut pysyt vaa tiukkana siellä, jos näyttää et ei ota vakavasti. Mut ainaki mulla on vaa positiivisia kokemuksia kättärin henkilökunnasta, et eiköhän ne ota sut ihan vakavasti ja pysty rauhottamaan sun mieltä [:)]
 
Takaisin
Top