Sydänäänet

Oispa ihana päästä kuuntelemaan! Mutta mulla on kuulemma taaksepäin kallistunut eli ei välttämättä kuulu moneen viikkoon... :sad001
 
mä en oo vielä saanu ääniä kuulumaan, mulla nyt 10+5 (viimeks eilen yritin) ja mulla on sentään kaks näitä tyyppejä täällä.. :D Ja ei oo ainakaa sanottu et ois taaksepäin kallistunu kohtu tms.
 
Itse kuulin kaksosista kummatkin äänet mitä ihmeteltiin kotona, kun ei tiedetty kahdesta niin 9+6. Aiemmin en kokeillut. Mikä doppleri siul on?
 
Juu todellakin ovat vikkeliä. Mä sain muistaakseni 9+4 kuulumaan äänet ekan kerran ja edelleen tyyppi karkaa alta enkä kuule ääniä kuin hetken. Vauvat on viisaita jo masussa! Nyt 11+5.
 
Unbornheart on mulla. Viikkoja 10+2. No, ohjeissa sanotaan että rv12 alkaen eli ehkä oon vaan hätähousu :D
 
Mulla on baby fun. Ei varmaan mikään paras, mut ihan toimiva vempele. Muistan et viimekskin kesti jonkun aikaa ennen ku löysin äänet ja tyyppi pysy paikallaan pidempään. :)
Onneks ens viikolla on nt-ultra, ni pääsee kattoo et miten pienet voi.
Oireita onneksi on, ni tuskin on mitään pienille käynyt. Ja mitään kipuja ei oo ollu, mitkä vois viitata keskenmenoon. Eikä vuotoja.
 
En halua pelotella vaan kertoa oman tarinani kaksosista. Mulla ei kkm ollut mitään kipuja, vuotoja ja oireet oli päällä..

Tän takia itse oon iha paniikissa tulevan nla ultran takia vaikka nyt on vaa yksi. :/ Mut tosiaan mulla oli samassa pussissa ne, että sinällään onni, että meni 10+ kesken, kun kuulemma ajan kysymys vain. Napanuorat ois voinu sotkeentua ym..
 
Näillä ainakin näytti ar-ultrassa olevan omat vesikalvot eli ois se vähän parempi versio.
Ja siis istukan mielestäni saan kyllä kuuluviin ja dopplerin näytöllä on vilahtanu monia eri lukemia. Ja voihan se istukka esim blokata niitä ääniä...
Mä uskon ja toivon että tässä ollaan edelleen raskaana, toki kaikki on mahdollista.
Se on yksi syy miksi ei olla vielä kerrottu juuri kellekään ku riskit on suuremmat kuin yhden sikiön raskauksissa.
 
Se on hyvä, että on jotain omaa. Mulle ei tosiaa km syyksi sanottu kuin, että sama pussi. Muusta ei puhuttukaan. Tosin eipä siinä auttanut edes ruveta sepostaa enää. Pitää vaa aina päästä purkaa tota tapahtumaa.. Vieläkin niin käsittämätöntä.

Ja sehän voi olla laitteistakin kiinni kuuluuko vai ei. Ja jos istukka edessä ni sekin vaikuttaa. :)
 
Joo, kyllä mullekin heti lääkäri sanoi että se on hyvä et on omat kalvot, jos on kaikki samaa niin se on huono juttu.
Ja mitä myöhemmin sit lueskelin, ni perinataalikuolleisuus on jtn 15% niissä tapauksissa ku on kaikki samaa. Ja tosiaan muutenkin riskit on suuremmat.

Mutta onneksi oli ne omat vesikalvot edes. Tosin tässäkin kaksosraskaustyypissä seurataan tarkkaan lasten kasvua yms ku on kuitenkin yksi yhteinen istukka.
 
Hyvin mahdollista että istukka tai joku muu blokkaa sydänäänet :) Niin mullakin tuntuu vielä tekevän, on vaan joku tietty pieni kohta josta saattaa saada lukemat näytöllekin samalla kun kuuluu jumpsutus. Yleensä ne kuuluu vähän taustalla ja edessä pauhaa joku istukka tms.
 
Hain sitten itsekin tänään sen dopplerin, mutta tyyppien sydänääniä en saanut millään kuuluviin. :sad001 Tänään 11+5. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja jonkin verran lihaa tuossa edessä, joten en nyt ihan vielä odottanutkaan varmasti kuulevani mitään. Olisihan se rauhoittanut mieltä huomattavasti, kun välillä iskee olo että ollaanko tässä raskaana laisinkaan kun mitään oireita ei oikeastaan ole edelleenkään. Täytyy parin päivän päästä koittaa uudelleen. Nt-ultraan on vielä niin piiiiitkä aika, tai ainakin toi puoltoista viikkoa tuntuu siltä.
 
Balina, älä huoli, en oo mäkään saanu ääniä dopplerilla kuulumaan, silti tänään hienosti sydämet sykki ultrassa!
Mulla tänään 11+6.

Muoks. Ja ainakin nyt näytti olevan istukka takana.
 
Minäkin kuulin esikoisesta muistaakseni vasta 12-13+ sykkeen.
 
Takaisin
Top