Sydänäänet

Mulla oli eka neuvola 9+0, ei ees yritetty kuunnella. Ekassa raskaudessa oli eka neuvola just samoilla viikoilla, kuunneltiin ja kuului heti.. Laitteissa varmasti paljon eroa, huonommilla eivät halua edes yrittää.

No, ekaa ultraa odotellessa...
 
Kuulemisessa ja näkemisessä on varmasti iso ero :) mutta meillä näkyi 6+1.
 
Kyl kyl.. mä nyt pauhaan tästä joka ketjusta, antakaa anteeksi! Mutta niin korpeaa kyllä, että ei voida edes yrittää, jos sitä itse pyytää ja ehdottaa. Omalla vastuulla sitten, jos mitään ei näy/kuulu. Ymmärrän kyllä, että eihän sekään olen hauska tilanne ja voi alkaa kaivelemaan, vaikka etukäteen kuinka olis päättänyt olla murehtimatta, jos niin käy (ettei siis saada todisteita). Mutta, kuitenkin protestoin sitä, että pyynnöstä sitä ei edes yritetä. Ja tosiaan lykätään pahimmillaan rv 13 plus jotain, että pääsee 1. kerran mihinkään. Epäreiluu :arghh: Joka paikassa pitäisi olla yhtäläiset mahikset tai ei sit ollenkaan, ugh.
 
..Pakko vielä jatkaa aiheesta: neljä vuotta sitten, esikoisen kohdalla mulla neuvolan terkka ultrasi rv 8+4 ja sai sydänäänet kuulumaan, saatiin se kuvakin siitä masiinasta muistoksi (pieni pallura siinä näkyy). Sitten toinen otettiin rv 11+5. Tämä oli vielä saman kaupungin sisällä, mut eri neuvola (sittemmin ollaan muutettu siis). Vai onko nyt niin, että uudelleensynnyttäjille ei ole tätä mahkua? sitä ei kyllä erikseen mainostettu. On vaan kumma, miten saman kaupungin sisällä neuvoloiden käytännöt näin vaihtelee. Toisaalta onhan tästä jo edellisestä aikaa, niin ehkä käytäntö on muuttunut joka paikassa. Ota näistä nyt selvää.
 
Toisaalta mie oisin ollut tosi tyytyväinen et mult ei ois viime viikolla yritetty kuunnella/kattoa sydänääniä. Nyt on sit pientä stressiä siintä kun niitä ei näkynyt eikä kuulunut. Eilen kävin uudestaan eikä vieläkään näkynyt/kuulunut. Nyt sit jännitän taas ens perjantaihin et meen uudestaan käymään. :sad001
 
Taisin äsken taas löytää sykkeen 132-133 järjestää oli ja viuh viuh... Samasta kohtaa muutama päivä sitten, mutta nyt se ei hävinnyt... Mut en usko kuitenkaan ennen kuin nään, että siellä on todellakin yhä kaikki ok!  Mut sen verran rauhoitti mieltä, että kai sitä jossain määrin usko tota:excited001

8+3
 
Mul on nyt viikkoja 9+6. Mut Mul on kohtu tosi takana ja se tietysti kans haittaa näkyvyyttä.
 
Mä kävin myös kuunteluttamassa sydänääniä neuvolassa tänään, mutta ei kuulunut. Viikot 9+6. Hoitaja kyllä yritti rauhoitella että kohtu on selkeästi kasvanut mutta tuntuu todella syvällä, joten sen vuoksi ääniä ei vielä välttämättä kuule..
 
No mä saisin hermoromahduksen, jos ei kuuluis kun on keskenmenotausta..et paree ettei edes yrittäneet
 
Mie kävin eilen taas neuvolassa katoomas josko ne äänet kuuluis. Ei kuulunut vieläkään. Hoitaja sai dopplerin näytölle vilahtamaan sykkeen. Ultralla kun katto niin jopa miekin huomasin että on viikossa kuva muuttunut paljon. Kohtu ja sikiö oli selkeästi kasvanut. Jopa Aivo lohkot erotettiin. Mut sydäntään hän ei suostunut näyttää. Nukku sillee et kädet oli leuan alla. Et ei varmasti näe. Mut tuli mulle jo aika varma fiilis et kyl siel jotain elävää on. Hoitaja kun sano et ei se noin iso olis ilma sydämen sykettä. :D
 
Oi emmielle! :) Paljon sulla onkaan viikkoja? Tää on hankala vaihe kun vauva pääsee jo karkuun sulla, mut huippua et terkka voi ultralla tarkistaa :)

Muoks katoinkin jo poksumisista et sulla rv11 :)
 
No jos emmielle siellä missä käyt np-ultrassa ni ois paremmat laitteet! :) Mut hyvä, että kasvua nähtävissä!
 
Joo kyl sit parin viikon päästä np-ultrassa jo näkee paljon paremmin. Tuol neuvolassa on sellainen tosi vanha laite, mut kyl sil näköjään viel jotain näkee. :wink
 
Harmittaa ihan suunnattomasti kun täytyy odottaa vuodenvaihteen yli että kuulee/näkee. Olen tuota doppleria miettinyt, mutta sitten taas että ei hirveästi järkeä nyt tilata, tuskin ehtii ennen joulua ja sitten on "enää" viikko odottelua. Onhan se syke nähty varhaisultrassa, mutta silti.
 
ja dopplerilla ei välttämättä kuule/löydä niitä sykkeitä vielä... Jotkut lupaa vasta 12+ et löytyy... vai olikohan jossain jopa viel myöhemmin!
 
Mä kuulin tasan 9 viikolla. Oli se alkuhuumaa mukavaa jokapäivä kuunnella. Toki lapsetkin sai realismia vauvasta kun yhdessä kuunneltiin. Sitten se laite jäi nurkkaan kun ei jaksanut enään kuunnella.
En ymmärrä tuota panikointia jos äänii ei joskus kuulu! Mielestäni sitten ei kannata koko laitetta hankkia.
 
Miulle sanoi th heti että tänään ei vielä kuunnella, mutta tästä edespäin joka kerta. Ultraa mein neuvolassa tuskin edes ole.
 
Mul ois tänään taas neuvolas käynti. Josko jo nyt suostuisi sydäntänsä näyttämään. Tai ei menisi karkuun et kuulis äänen. Sais itelleen 100% varmuuden et matkustaja on mukana. :)
 
Takaisin
Top