Sydänäänet

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti Helleena, 5 joulu 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Helleena Oman äänensä löytänyt

Millä viikoilla ootte saaneet neuvolassa kuulumaan sydänäänet? meidän neuvolan laite on tosi kivikautinen ja viime viikolla kun oli 9+2 nii ääniä ei kuulunut vaikka pitkään kokeiltiin. katsoin esikoisen kortista niin viikolla 10+5 vasta ekan kerran kokeiltiin ja silloin kuului heti. ja nyt on siis myös sektio arpi ja reilummin vatsanpeitteitä tiellä ku ekalla kerralla. tänä perjantaina on uusi yritys.sillon viikkoja 10+4. yritän vakuuttaa itselle että varmastikin kaikki kunnossa kun ei vuotoja tai kipuja mutta väkisinhän se huoli päätään nostaa. varsinkin kun oireet on aika lailla hävinneet.
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  2. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

8+ esikoisesta neuvolassa ja tuplista kotidopplerilla 10+.
    • Tykkään Tykkään x 1
  3. Emir Keskustelun kolmiottelija Kesämammat 2018

Meillä ei muistaakseni neuvolassa ees kokeilla ennen kun on 12 viikkoa täynnä, ettei sit jäis huono mieli kun ei löydykään.
  4. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Meillä kuunnellaan neuvolassa eka kerran 8+0-10+0 käynnillä. Voi toki johtua laitteiden kunnostakin nuo erot, että missä kuunnellaan ja mis ei. Hirveetä jos täällä ois, että vasta 12+ kuunneltaisiin.. Miusta edesvastuutonta. 12 viikkoa siinä uskossa, että vauva tulee jos 6+0 menny kesken. Onneksi täällä ollaan huolehtivaisempia asian suhteen.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  5. Emir Keskustelun kolmiottelija Kesämammat 2018

Onhan se eka virallinen ultrakin vasta n.rv12, että jos ei mee/pääse ar-ultraan niin joutuu sinne odottelemaan.
    Meillä ainakin on noi neuvolan laitteet aika vanhoja ni luulen et ei siks kuunneella liian ajoissa.
    Infoon sitten kun mulla kuunnellaan ekan kerran, että muistinko ihan väärin.:grin
    • Tykkään Tykkään x 1
  6. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Tuon takia just on onni, että meidän kaupungin kaikissa neuvoloissa on ultra.
  7. Emir Keskustelun kolmiottelija Kesämammat 2018

Juu meillä on neuvolassa vaan toi doppleri ajalta ennen jääkautta.
    Voisin ens viikolla neuvolassa kysyä, että millon yleensä ultraavat ekan ekerran.

muok. tai siis kuuntelevat sillä dopplerilla kun ultraa siis ei oo.
    • Tykkään Tykkään x 1
    Last edited: 5 joulu 2016
  8. Helleena Oman äänensä löytänyt

Meilläkään ei siis ole ultraa neuvolassa vaan iänikuinen doppleri.

En kyllä vaivu vielä synkkyyteen kun ei mitään kipuja tai vuotojakasn ole ollut!
    • Optimistinen Optimistinen x 2
  9. Pähkinä88 Kommentoinnin ninja Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Mä kysyin eka neuvolassa että voitasko yrittää kuunnella ja pitkän etsinnän jälkeen kuulu ihan vähän aikaa rv 8+2 oli :) Esikoisen aikaan olin 8+5 ja kuulu myös :) mutta oon kyllä aika hoikka...
    • Tykkään Tykkään x 2
  10. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Mulla kuulu esikoisesta tuolloin vaikka oli jo painoa tullut silloinkin pahoinvointien takia ja painoin 68kg. :) Normipainoinen kuitenkin, mutta en siitä laihemmasta päästä kuitenkaan mitä normisti. Nyt on 70kg ja vielä ihmeen kaupalla Normipainoinen... o_O En kauaa kyl.
    • Tykkään Tykkään x 1
  11. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Mulla kuunneltiin viime raskaudessa ekan kerran sydänäänet vasta toisella nlakäynnillä joskus rv 16... eka käynti oli joskus rv 7-8. ei ees yrittänyt kuunnella.
  12. Miuku88 Asioista perillä oleva Heinämammat 2017

Milloinhan Helsingin neuvoloissa kuunnelaan ekaa kertaa? Onnistuiskohan jo 8+6? :woot:
  13. Lauritita Oman äänensä löytänyt

Mulla on aika uä 23.12. ja oon sit 11+3 :) mä odotan niin kovasti!!
  14. friddel Näppärä viestien naputtelija

Mulla seuraava neuvola on viikolla 17+6 että kai sillon jo luulis jotain kuuluvan sillä iänikusella dopplerilla :D sitä en tiedä kuunteleeko neuvolalääkäri tai ylipäätään et mitä siellä tapahtuu, sillon viikkoja 11+5.
  15. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

meil ainaki oli aina myös nlalääkärikäynnillä eka ihan oman terkan kanssa perus punnitukset, verenpaineet yms. ja sit sen jälkee aika lääkärille. :)
  16. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Meillä taitaa olla vaa yks nla lääkäri mikä oli esikoisesta iha turha. Ultras ja kirjoitti korttiin ja that's it. Ja se tais olla jotain puolen välin tienoilla
  17. Sitruunalilja Sanavalmis juttuseppä Heinämammat 2017

Miuku88 mulle sanottii ainaki helsingin neuvolassa että ekal kerral ei kuunnella, eikä kuunneltu :sad001 voi olla tietysti niin paikasta ja neuvolatädistä kiinni. Sitä en tiedä onko se yleinen käytäntö.
    • Tykkään Tykkään x 1
  18. emmielle Asioista perillä oleva Kesä-äidit 2020 Tammimammat 2018 Tammikuunmammat 2016

Mulla yritettiin kuunnella viime viikolla neuvolassa mut ei viel saatu kuuluviin. Viikkoja oli silloin 8+6. Meillä kansaa doppleri ei ole kyllä mikään paras. Ultras kyllä viime kerralla ja siellä vähän syke vilahti. Uktrakaan kun ei ole yhtä hyvä kuin sairaaloissa. Tänään menen uudestaan käymään,josko nyt ultrassa näkyisi paremmin.
    • Tykkään Tykkään x 3
  19. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Mua harmittaa tosi paljon, kun muissa kunnissa ei oo panostettu noihin laitteisiin. Typerää tommoset Ehkä-laitteet.

Toivottavasti emmielle tällä kertaa näkyisi paremmin! :)
  20. emmielle Asioista perillä oleva Kesä-äidit 2020 Tammimammat 2018 Tammikuunmammat 2016

Ei näkynyt vieläkään. Näky kyllä et siellä jotain on. Mul on vaan kohtu niin takana et on mahan päältä huonoilla laitteilla vaikea nähä. Ens perjantaina pääsen uudestaan jos sit jo näkyis. :)