Syöminen raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rihkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos ihanat vastauksista! <3 Käytiin tänään ravintolassa ja siks etukäteen vähän kyselin. Mutta eipä sieltä rapuja saanutkaan sit :D Ihanaa oli päästä ulos syömään, kun muuten ei ole pariin viikkoon saanut mitään lämmintä alas :( Tänään oli siis olon puolesta parempi päivä ja oon niin iloinen :) !!

Mulla on kauhea syyllisyys kun en syö mitenkään päin terveellisesti.. ainoat kasvikset mitä menee on jotkut hedelmät ja marjat, ja muuten oon eläny valmiskeitoilla, leivällä ja puurolla (joka jo ällöttää kans). En saa pillereitäkään syötyä (vitamiineja) kun ne kiertää mahassa Esikoinenki syö huonosti ku en vaan kertakaikkiaan kykene laittamaan ruokaa. Hyi ja itku.

Mulla on kauhea syyllisyys kun en syö mitenkään päin terveellisesti.. ainoat kasvikset mitä menee on jotkut hedelmät ja marjat, ja muuten oon eläny valmiskeitoilla, leivällä ja puurolla (joka jo ällöttää kans). En saa pillereitäkään syötyä (vitamiineja) kun ne kiertää mahassa Esikoinenki syö huonosti ku en vaan kertakaikkiaan kykene laittamaan ruokaa. Hyi ja itku.

Eihän tuo onneksi kovin epäterveelliseltäkään kuulosta, kun listahan voisi olla myös karkki, suklaa, sipsi, limppari jne. Ei ne olot enempääsä kauaa kestä, petraat sitten :)

Hehee... eilen illal tuli himo serkun herkkureseptil valmistettuun lasagneen. No sitähän sit on tehtävä, just on uunissa valmistumassa. No, sit aamul rupes tekee mieli lohivoileipäkakkua ja no olihan sekin nyt sit väsättävä. Tää päivä ei oo kyl mikää laihis lauantai, tai no katsoo kui hyvin nuo pysyy sisäl tai pystyykö niit syödä sit ollenkaan jos ällöttää. :) Aamupäiväl jo pelkäsin et olot loppunu, kkm taas edessä, mut kyl tuos ruokaa tehdessä yllätys pariin kertaan kurkussa kävi. Hetki taas vähän raukeammin mielin. [emoji16]

Hehee... eilen illal tuli himo serkun herkkureseptil valmistettuun lasagneen. No sitähän sit on tehtävä, just on uunissa valmistumassa. No, sit aamul rupes tekee mieli lohivoileipäkakkua ja no olihan sekin nyt sit väsättävä. Tää päivä ei oo kyl mikää laihis lauantai, tai no katsoo kui hyvin nuo pysyy sisäl tai pystyykö niit syödä sit ollenkaan jos ällöttää. :) Aamupäiväl jo pelkäsin et olot loppunu, kkm taas edessä, mut kyl tuos ruokaa tehdessä yllätys pariin kertaan kurkussa kävi. Hetki taas vähän raukeammin mielin. [emoji16]
Täällä on melkein sama menu :grin Lasagneaineet odottaa huomista ja tänään tehdään tonnikalatäytteisiä kolmioleipiä, niitä kun ei saa valmiina gluteenittomina :)

Njuu lasagne ei kai sit ollutkaa mun juttu tai jtn. Tuli nii ähky ällö olo et 3h pyörin sängys eikä tienny miten enää olis nii lähdin ummetuslääkkeitä hakemaan apteekista. No apteekist sano et täytyy soittaa päivystykseen ja no soitin nii käskivät tulla paikanpäälle tarkastukseen. Älytöntä!!! Tääl kaiken lisäks 2h jonot nii yritä sit kestää näil penkeil jotenki suht makuuasennos kärvistellä :/ Huoh!!

Voi ei kuulostaa tympeeltä julianna :( Mulla on nyt paristi tullu tosi kylläinen/ähky olo ja sitte tullu vähän oksennettua..

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollu iltaisin sellanen ähky olo, vaikkei ois oikein syönykkään. Sit aamulla on ihan järkky huono olo kun herää ja on kaamee nälkä ja kun mun pitää viel odottaa thyroxin lääkkeen jälkeen n. 20min ennen ku voin syödä..yöh.

Miten se nyt oli sen aurajuuston kans? Uskalsiko sitä syyä.. Tekis mieli laittaa sitä ihan kaikkeen :D

No saahan sitä kuhan se kuumenee kunnolla :) Ite uskalsin ottaa sitä pizzaan, mutta salamin kanssa jänistin. Sekin olis ollu ok pizzassa :)

Kyllä kait mie automaattisesti eilen sen pitsaan tilasin, en usko että siinä ainakaan pienimäärä haitaksi on, missähän kerran törmäsin siihen listaa missä oli kaikki järkevästi lajiteltu.

Onhan pizzassa tai muussakin ruuassa se aurajuusto kuumentunu uunissa niin, että kyllähän sitä sit saa syödä. Pelkilteen suoraa pakkauksesta hieman eri juttu, mut kun sekin on täysin suomalainen tuote niin tuskin mtn silti tulisi.
Aah, 3h tuli eilen päivystyksessä istuttua. Lopulta lääkäri tutki, (ikävä kyllä ei ultrannut) ja määräs lääkkeet pehmittämään mahaa.
Ihana tunne nyt kun maha toimii taas pitkästä aikaa! Josko tämä turvotus mahastakin häviäisi pikkuhiljaa, mistä lääkärikin mainitsi et "pömpöttää" :D Mut en tosiaan ole voinut niin lihotakkaan kun lähinnä vesimeloni, 1 sämpylä/pv sekä porkkanat linjalla menty jo pari viikkoa..

Täälläkin maistuisi kaikki suolaiset, rapeat (ja lähinnä epäterveelliset :facepalm:) jutut, kuten ranskikset, sipsit ja suolakurkku... Oon silti pyrkinyt olemaan lähtemättä liikaa tuolle linjalle ja syönyt väkisin ihan perusruokaa. Pahin ällötys on ehkä vähän onneksi helpottanut. Jännä miten ihan joku perussalaatti ja kurkkukin tökkii, vaikka ennen niiden kanssa ei oo ollut mitään ongelmia.

Tänään menin neuvolan jälkeen verensokeri alhaisena kauppaan ja no hetken teki mieli sipsei ku ne joskus auttanu nii se sit tarttu matkaan. Jonku kourallisen söin ja voi luoja miten huono olo niist heti tuli ja viel enempi oksettanu niiden jälkeen. Njuu, mun suurin herkku sipsit taitaa jäädä nyt pitkälle tauolle. :/

Täällä kans tekee mieli kaikkee suolasta. Esikoisen aikaan teki mieli makeaa, mut nyt ällöttää kaikki imelä. Tänään tuli kauhee kinkku-ananas-aurajuusto pizzan himo ja ei auttanu ku hakee kaupasta ainekset ja alkaa tekemään. Mä ainaki uskalsin syödä kun näin että se kiehuu uunissa.

ajattelin tehdä shepherds pie'ta huomenna mutta nyt mietityttää kun siihen laitan aina parmesan juustoa.. saako sitä sitten syödä kun menee uuniin siis 30-40min. onko turvallista vai jätänkö vaan pois?

Mulla on ruokahalu taas aivan häviksissä, niin on ollut alkuraskaudessa edelliskerroillakin. Oikein mitään ei tee mieli ja kaikki maistuu oudolta.

Takaisin