Syöminen raskaana

Hitsin pimpulat! :nailbiting: nyt vasta maha tyytyväisen täynnä rupesin miettimään, että saakohan panineja syödä? :nailbiting: olen nyt 3vkon aikana syönnyt yhden Unicafen paninin viikossa, yhtåån ajattelematta että voiko sitä syödä... se on sen 2-3minuuttia grillissä, mutta silti :nailbiting: hitto kun ei ole sitä pakkausta ja tuoteselostetta, mutta jotain kastikettahan siellä sisällä on..


Juuri kun mietin ensi haukkaisun aikana, ettå tämä on niiiiin taivaallisen hyvää ja pakko ottaa viikoittaiseksi tavaksi yliopistolla käydessä. Vähän niinkuin on hernekeitto-torstai, niin minulla olisi panini-tiistai :woot: pitääköhän se nyt sitten unohtaa o_O
 
Hmmm..ei kai paninissa nyt mitään vaarallista pitäs olla :rolleyes:

Mie en hirveesti ole jaksanu stressata syömisistä..varmaan maalaisjärjellä ihan pärjää ettei ny mitään raakaa kalaa tai pastöroimattomia maitotuotteita syö tai vakuumissa olevia lihatuotteita..?
 
No hyvä! Mäkin koitin järjellä miettiä, muttq sit ajattelin jos se kastike on jotain eieiei :joyful:

Eli panini-tiistai jatkukoon! Juma ne onkin hyviä! Nyt on tullut ihan kamala suolaisen himo. Esikoisen kanssa oli ihan sama.

Eilen kaupassa rupesi oksettamaan oikein kunnolla ja mietin jo että pitääkö juosta vessaan. Ostin pringlespurkin ja otin kaksi lastua ja se vei pahan olon pois. Nyt se purki on tuolla kaapissa "pahoinvointilääkkeenä" :joyful: en ole ikinä ollut mikään sipsien ystävä, paitsit ekassa raskaudessa ne ajoi alussa saman asian kuin eilen :)
 
Missä vaiheessa raskautta teillä on himot, mieliteot ja tiettyjen ruokien ällötykset alkaneet? :D itsellä vasta kasassa 4+4 ja ruokahalu vasta hieman lisääntynyt, mutta pohdiskelin koska mahtaisi ruokaan liittyvät oireet alkaa. :)
 
Mulla alko siinä 6viikon tuntumassa kaikki tökkii ku alko pahoinvointi ja jatkuu tähän päivää asti.
 
Mulla tuli ekat yökkäykset joskus 5+6 (ei siis oksennusta, vaan yökkäilyä). Samoihin aikoihin iski ekat ällötykset (sienet, jogurtti ja pesto). Yleensä tykkään siis kaikista noista, jotka nyt oksettaa:hungover:Mulle viikot 7 ja 8 on ollu tähän mennessä ikävimmät. Täällä reissussa on kiva, kun pystyy ottamaan vähän rennommin ja syömään ja lepäämään silloin kun tarvii, joten pahoinvointikin pysyy paremmin aisoissa.
 
Julianna: Miulla sama himo :D Tekis hulluna mieli korvapuustia ja kylmää maitoa, mut en kyllä jaksa leipoo.
 
Heh, en tiiä miten onnistuin, vaik tein ihan ohjeen mukaan. Eli korvapuusti taikina turpos ja paljon, no sit pyöritin taikinan ja tein pieniä puusteja. No liinan alla ne taas kohos ja uunis vaan enemmän. :woot: Mies totes et hyviä raskauspuusteja teit, kun niist tuli 2-3krt normi korvapuustin kokosia. :grin
Yhden sain syötyä ja oksetus alkoi taas. :yuck:
 
Mulla oli esikoisesta himo syödä suihkussa Herbinan ihon kuorinta-ainetta :D
 
Mandariinit. Ja jes! Kerrankin voin sanoa et pyysin isäntää ostamaan mulle tänään lisää mandariineja ni eikös mitä! Ne oli ollu kaupassa huonon näköisiä niin sain tilalle satsumoita! Jotenkin vähän epäilen niiden makua mutta noh, katsotaan...
Ja sipsit on hyviä pahan olon karkottajia :)
 
Mun mielestä satsumat on parempia, eikä niissä ole siemeniä :)
 
Mä syön kans mieluiten satsumoita, mutta raskaana ne ei välttis kelpaa jos haluaa just niitä mandariineja. Ainakin esikon raskaudessa niitten oli oltava appelsiineja, ei kelvannut muut sitrushedelmät. :D
 
Onko kellään antaa hyviä vinkkejä ruoan tekoon, kun tuntuu että alas ei mee mikään muu kun ns. raikas ruoka. Eli salaatit, paistetut patongit jotka on täytetty salaatti,tomaatti linjalla.
Onko jotain lämmintä ruokaa, mikä olis kuitenkin suht kevyttä ja helppoa syötävää?
Itsellä ei tunnu menevän alas jauhenliha, eikä mikään muukaan liha, kanakaan ei maistu.

Hankalaa, kun on ikävä oikeasti lämpimiä ruokia
 
Onko kellään antaa hyviä vinkkejä ruoan tekoon, kun tuntuu että alas ei mee mikään muu kun ns. raikas ruoka. Eli salaatit, paistetut patongit jotka on täytetty salaatti,tomaatti linjalla.
Onko jotain lämmintä ruokaa, mikä olis kuitenkin suht kevyttä ja helppoa syötävää?
Itsellä ei tunnu menevän alas jauhenliha, eikä mikään muukaan liha, kanakaan ei maistu.

Hankalaa, kun on ikävä oikeasti lämpimiä ruokia

Mulla oli toi sama pari viikkoa sitten. Kokeile kevyitä pastoja raikkaalla tomaattikastikkeella (ilman lihaa tai jauhelihalla), ne toimi mulla. Söin aikaisemmin usein pastaa peston kanssaa, mut nyt pesto on ällöttänyt jo monta viikkoa.
 
Entä kasvissosekeitot? Normikeitot ilman lihaa, eli lientä pottua ja kasviksia? Ja edelleen suosittelen niitä puuroja :)
 
Takaisin
Top