Syöminen raskaana

Mä repsahdin sipseihin, ei kyl pitäis! Iltaisin jotenkin suolainen alkaa houkutella. Päivisin on niin aaltoilevaa huonoa oloa ettei oikein mikään maistu.
 
Mä olen onnistunut kehittämään nyt jonkinlaisen addiktion suolakekseihin ja kermajuustoon (homejuustoa kun ei voi..). Kun on lapset saanut nukkumaan alkaa heti himottaa :)
Ei mitenkään hirveän terveellistä, mutta eiköhän tämä sallita :joyful:
 
Mulla tuli kans eilen pizzahimo :D mies kävi hakeen iltapalaksi ku pojat nukku
 
Ei, jos on käytetty raakaa kananmunaa. Joissain on pastöroitu ja joissain käytetty jauhetta. En tiedä uskaltaako pastöroitua kananmunaakaan syödä jos pastöroidut juustotkin oli nykyään kielletty...
 
Ei, jos on käytetty raakaa kananmunaa. Joissain on pastöroitu ja joissain käytetty jauhetta. En tiedä uskaltaako pastöroitua kananmunaakaan syödä jos pastöroidut juustotkin oli nykyään kielletty...

Onko pastöroidut juustotkin nyt kielletty? :eek:
 
En ois kuullut et ne juustot olis kielettyjä. Menee kyllä hassuksi maailma jos nekin olis kielettejy. Minä ku niin rakastan voileipäkakkuja ja kaikkea missä tuorejuustoa on.
 
Apua, mä oon harva se päivä syönyt Subia, jonka välissä kevytmajoneesi! Mitä se olikaan, mikä siitä munasta tulee? Täytyy kai jättää sekin sitten välistä, ei jää kun kasvikset enää väliin, kun en lihaa ja soijaa syö:D
 
Eviran sivuilta:
Pastöroimattomasta maidosta valmistetut juustot sekä pastöroidusta maidosta valmistetut pehmeät juustot:

Oikea käyttö: Ei suositella kuumentamattomina. Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, mutta ei pakastettaessa eikä suolattaessa. Kaikkia juustoja voi käyttää kuplivan kuumiksi kuumennettuina.

Ohjeen peruste: Listeria monocytogenes -bakteeririski.
Ruokamyrkytys, johon liittyy raskauden aikana keskenmenovaara.
 
Mulla on kauhea nälkä, mutta melkein kaikki ällöttää. Pizzakin ällöttää:confused:
Selailin vähän eri vaihtoehtoja ruokakuljetusfirman sivuilta ja ainoa, joka ei ajatuksena ällöttänyt, oli nepalilainen ruoka. Tilasin sitten sitä ja nyt pitäis vielä hetki jaksaa odotella. Toivottavasti syöminen veis pahan olon pois.
 
Oon kans syöny majoneesia. Ei oo käynyt mielessäkään ettei vois. No nyt ryhtiliike :)
 
Mikähän siinä on, kun raskaana ollessa kana ällöttää? Jo pelkkä paketin näkeminen alkaa oksettaa ja se haju varsinkin.. :depressed:
Lähinnä tulee luomu lihaa ja riistaa ostettua muutenkin, kanaa ei täältä edes saa luomuna jostain syystä.

Tällä viikolla olisi tarkoitus syödä kalaa. Miten muuten katkaravut, onko ne ok? En nyt muista koko listaa ulkoa.. :)

Edellisessä raskaudessa en pystynyt syömään rautatabletteja kun niistä tuli niin huono olo. Neuvolatäti neuvoi hyvän vinkin, millä hemoglobiinin saa kohoamaan: syö ruisleivän päällä kananmunaa ja juo appelsiinimehua. C-vitamiini saa raudan imeytymään paremmin. Pärjäsin tuolla hyvin koko raskauden ajan, eikä tarvinnut tabletteja syödä. :)
 
Aleksina, mulla taas kana on yks niitä harvoja, joka ei (ainakaan vielä) ällötä. Punainen liha, erityisesti nauta, sen sijaan kuvottaa ihan todella paljon.

Tänään en voinut lähteä työkavereiden kanssa lounaalle, kun pelkkä ruokalistan lukeminenkin ja ajatus niistä ruoista aiheutti voimakasta yökkimistä:hungover: Lähdin sitten kahvilaan ja ostin kana-täytteisen leivän ja tummasta suklaasta tehdyn kaakaon. Leipä jäi puoliksi syömättä, kun siinä ollut pesto ja aurinkokuivatut tomaatit alko ällöttää. Sen sijaan tumma kaakao tuntui hyvältä. Ei niin terveellistä, mutta jostain sitä tarvii energiaa, että selviää työpäivästä.
 
Mua ällöttää SUKLAA!!! Ja suklaakakut ja kaikki sellaset. En ois uskonut :D Muutenkin tosi moni juttu etoo. Melkein mitään ruokaa ei voi syödä kahta kertaa ja alkaa olla todella vaikeaa keksiä syötävää. :sad001 Leipäkin menee vain voileipägrillillä tehtynä :D
 
Mua ällöttää SUKLAA!!! Ja suklaakakut ja kaikki sellaset. En ois uskonut :D Muutenkin tosi moni juttu etoo. Melkein mitään ruokaa ei voi syödä kahta kertaa ja alkaa olla todella vaikeaa keksiä syötävää. :sad001 Leipäkin menee vain voileipägrillillä tehtynä :D

Joo, siis just tää on se ongelman ydin, että melkein mitään ruokaa ei voi syödä kahta kertaa! Ihana, kun löytyy kohtalotovereita:grin Mulla melkein kaikki suunnilleen viime keskiviikon jälkeen syödyt ruoat ällöttää (paitsi vesi, grillattu kana, paahdettu leipä, kurkku ja kirsikkatomaatit ja ehkä se tumma kaakao). Eilen illalla söin tosiaan sitä nepalilaista, joka tuntu sillä hetkellä hyvältä. Sitä jäi aika paljo, mutta nyt ajatuskin sen loppuun syömisestä pahentaa oloa:confused:
 
Tuo on varmasti rankkaa, kun ei saa syötyä. :dead:

Mulla ellotus aina helpottaa kun syö. Jostain syystä nyt himottaa chili, suola ja appelsiinit (ei yhdessä :joyful:).
Oon koittanut pitää ruuat neutraaleina, eniten kuluu ruisleipää, juustoa, munia, kasviksia ja hedelmiä.
Lihaa ja kalaa pitäisi varmasti syödä enemmän.

Viikonloppuna tehtiin kotijäätelöä, se kutsuu tuolla pakkasessa.. :p
 
Aah ihanaa kohtalotovereita ruokaällötykseen! Sama ku jennis ja mrs R, mitään ei voi syyä kahteen kertaan. Nyt on semmoset selviytymismeiningit et eilen ostin riisimuroja, pikkupurkkijogurtteja, nutellaa.. tähä asti oon pyrkiny syömää terveellisesti mut tän oksentamisen kanssa on pakko syyä jotain! Että ahdistaa lukea miten tärkeää on syödä terveellisesti ja vitamiineja..
 
Takaisin
Top