Syöminen raskaana

Yritin äsken lukea kalan syönnistä raskaana ja menin entistä enemmän sekasin. Onko kenelläkään tietoa mitä ihan oikeasti kannattaisi syödä ja mitä ei missään nimessä? Nuo mun löytämät tiedot oli niin ristiriitasia keskenään ette uskalla syödä kohta mitään kalaa. Vaikka sitä kuitenkin pitäis kait syödä.

:confused013
 
Hansus mä oon miettinyt samaa! Jo esikoisen kohdalla olin noista kaloista ihan pihalla :D
 
Mulla ei pysy mikään sisällä! Sappinesteetkin tulee ulos kun ei ole mitään oksennettavaa :sad001 Eilen ja tänään ihan itku tullut olon takia :sad001 Esikoinen ihan ihmeissään, että mikä äidillä on hätänä :sad001 ja puolisolla sekä koulua että töitä ja jotenkin pitäis vaan selviytyä...
 
Majoneesit, joissa kananmuna on pastöroity, ni voi syödä. Ainakin hesen juustohamppista :wink Hesen sivuilta näkee ainakin heidän majoneesien tiedot, varmaan myös muiden sivuilta vois löytyy.

Tänään on taas ollu niin huono-olo, et en oikee ees tiedä, mitä vois syödä. Onneks ostin eilen valmiita pastapusseja, tomaattipasta ois ny tulossa. Kiva vaan, ku kaapissa ois iso laatikollinen kinkkukiusausta, mut se ei vaan menny alas. Koirat saa taas tänään mun jämiä, ne on varmaan ilosia :)
 
Yritin äsken lukea kalan syönnistä raskaana ja menin entistä enemmän sekasin. Onko kenelläkään tietoa mitä ihan oikeasti kannattaisi syödä ja mitä ei missään nimessä? Nuo mun löytämät tiedot oli niin ristiriitasia keskenään ette uskalla syödä kohta mitään kalaa. Vaikka sitä kuitenkin pitäis kait syödä.

:confused013

Neuvolasta saa ainakin paperit noista kielletyistä kaloist. Jos on tunnukset Oma Neuvola -palveluun niin sitä kautta saa myös paperit printattua. En tiedä onko kunnittain eroja?
En ole vielä neuvolaan soittanut, niin mulla ei tunnuksia ole. Siinä yhteydessä ne aktivoidaan.

Mutta aikoinaan ainakin raakaa kalaa ei suositeltu, ja oliko se niin, että lohta kerran viikossa?
Järvikaloista en kerta kaikkiaan muista mitä sanottiin... EI tästä paljon apua ole.. :bored:
 
Sympatiat kaikille pahoinvoinnista kärsiville, mutta pakko silti kommentoida, että ei kait se ole ihmekään kun pienillä lapsilla toisinaan on vaikkapa nakkisoppa herkkuruokaa tänään ja huomenna sama soppa ei uppoa ei millään, kun se periytyy äidiltä :D
 
Äää!! Tehtiin tänään anopilla pannaria ja syötiin sitä hillolla ja sillä Cessibon-merkkisellä spray-kermalla. Nyt jälkeen päin huomasin, ettei paketissa ole mainintaa pästoroinnista. Ahdistaaaaa :sad001
 
jennis, josko ei noin pienestä mtn tulisi. :)

Heh, tää raskaus on kyl tehokas laihis. Tämän päivän syömiset: aamupalaksi 2 paahtoleipää voilla, 2 siivua vesimelonia, siivu hunajamelonia, pari pähkinää. Lounaaksi paljon vettä ja pari sipsiä ja yks haukkaus patongista. Ja näin illalliseksi/iltapalaksi banaani, joka meinas kyl heti tulla ulos. :D
No, "onneks" on täl hetkel kropassa hieman ylimääräistä rasvaa niin tuskin täs kovin nopsaa kuihtuu. Askelia tääl reissus tulee kyl päivässä suht paljon noin 15 000, et kyl sitä ehk pitäis vähä enempi syödä.. kun vaan pystyis.
 
Mää aina mietin, että joka puolella maailmaa tehdään terveitä muksuja, eikä varmasti ole niin tiukat suositukset kun Suomessa :) hyvähän se on, että suojellaan syntymätöntä, mutta ei varmaan pienestä "väärin " syönnistä tarvitse tuntea pahaa mieltä!
 
Me ollaan nyt reissussa Aasiassa. Just eilen sanoin miehelle, että jos mun ruokahysteria alkaa mennä ihan yli, niin muistuta mua, että täällä päin ihmiset lisääntyy myös ja vielä huomattvasti tehokkaammin kuin Suomessa:wink Oon pääasiassa syöny kypsennettyä kasvisruokaa, leipää ja hedelmiä, mutta tänään aamupalalla päätin ottaa rapeaksi paistettua pekonia, kun teki niin mieli. Tuskin tää homma nyt siihen kaatuu.
 
Mitä te syötte? Mua tuntuu etovan kaikki. Mitään ei tee mieli. Pitäisi siis ruveta kohta ruokaa tekemään mutta päälyötyhjään. Kaikkea kiellettyä kyllä tekee mieli :D
 
Tässä seittemättä päivää putkeen syöty lähinnä vesimelonia ja satunnaisesti korkeintaan 1-2palaa paahtista/pv. Miehelle totesin et juu kotia päästyä täytyy ostaa sit vesimelonia. Mies oli et juu hällekin maistuis, mut kun sanoin et 8kk sitä saaki sit syödä niin hällä loppu innostus saman tien. :)
Eilen käytiin tääl yhdes hyväs pizzariassa. Pizza oli taivaallisen hyvää, joten tulihan sitä sit syötyä liikaa. Hotellille päästyä pönttöä halailin, mut kerrast olo kyl sit helpotti. Aina täytyis muistaa et usein pieniä annoksia. Se tosin näyttää olevan mulle haastava toteuttaa.
 
Mulle on aina maistunu pahassa olossa kaurapuuro. Ihan veteen keitettynä tai sitten puolet maitoa ja puolet vettä. Reilulla suolalla ja vielä reilummalla voisilmällä :) Sillä olen nytkin mennyt, tosin mulla ei oo kokemusta mistään ultimaattisesta raskauspahoinvoinnista. Jos tuntuu että ei oo maullaan, eikä pysty ite keittään, niin pyytää toista keittämään ja koettaa sitten syödä.
 
Itel ei oo kans toistaseks ollu ongelmii minkään ruoan kanssa, kaikki menee.. Mut olo on kyl välil niin jäätävä.. Ei kyl onneks toistaseks oo tarvinnu viä vessaan juosta. Mut jotenki o alkanu tuntuu et ei oikee syöminenkää enää auta.. Alussa oli et syömine autto, et johtu vissii nälästä se etomine, mut nyt se on vaa melkee kokoaikaista, söi tai ei.. Ehkä nälkäsenä pahempi.. Toivottavasti ei pahenis.. :sad001
 
Mulla olot kans jatkuu pahana edelleen :sad001

Tiedättekö, että onko rapujen tai katkarapujen syöntiin jotain suosituksia tai rajoituksia? :)
 
Epäilisin että pitää olla hyvin kuumennettu ravut? Ettei suoraan vain pussista. Voin kyllä olla väärässä.
Mulla on kauhea nälkä koko ajan :D varsinkin kun lukee ruuista, ei pahasta olosta :p
 
Mulle neuvolast sanottiin et äuriäisiä ei saa syödä tääl reissus, mut toki hiukka eri juttu tääl lämmössä niiden valmistus ja säilyvyys.
On muuten ihan pirunmoinen koti-ikävä!!!:oops:
 
Liberon sivuil luki näin. Nam, haluun kyl katkarapuja kun pääsee takas kotia! :)
• Myös katkaravut, ravut, eri simpukat ja muut äyriäiset ovat terveellisiä sinulle ja lapsellesi. Mutta jos syöt paljon taskurapuja, muista syödä vain valkoinen liha.
 
Mulla on tullut kamala himo appelsiinituoremehuun! Ihan pakko saada aamulla ja illallakin. En ole vuosiin juonnut sitä ja nyt ei voi olla ilman :joyful: muistelin jonkun muunkin "kärsivän" samasta paheesta.

Paha olo on vain muutaman kerran päivässä, kun verensokeri laskee alas. Yleensä aamulla ennen aamupalaa. Ensimmäisessä raskaudessa muistelisin pahoinvoinnin alkaneen varmaankin juuri näillä viikoilla (6+) ja jatkuneen aina 14-15 viikoille asti. Saa nähdä voimistuuko tämä vielä.

Kamalasti tekee mieli suolaista kyllä, ei niin paljon makeaa. Sitä syön ärsyttävästi varmaan tottumuksesta, eikä niin himosta. Pitäisi päästä siitä tavasta eroon..

Mitä mieltä olette muuten light limppareista? Olen ollut coca cola zeron ystävä, mutta nyt onneksi ei tee enää niinkään mieli. THL:n sivuilla puhuttiin pienten annosmäärien olevan ok. Aspartaamin takia siis.

Tsemppiä pahoista pahoinvoinneista kärsiville!
 
Takaisin
Top