Suurperheellisten pulinapalsta <3

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Freya88:thumbs-up: Itellä onneks takanapäin raskaana olo. Saatiin tyttö maailmaan elokuun puolessa välissä. Meni 41 viikolle ja käynnistykseen, mutta onneks ei ollu kovin iso 4,2 kg ja synnytys meni täydellisesti.

Miten muilla käynnistynyt koulujen aloitus? Mie oon ihan hätää kärsimässä näiden Wilmojen ja Daisyjen ja edlevon kanssa!! Tuntuu et puhelin laulaa kokoajan ja pitäs muistaa joka päivä vaikka mitä. Puhelimen kalenteriin yritän kaikki laittaa, mutta silti unohtanut jotain ko aamulla piippaa joku viis hälytystä. Meillä vanhin 4 luokalla ja ei sekään vielä osaa oikein huolehtia kerhoista, retkistä ja liikuntatunneista... milloinkohan sitä vois olettaa että osaa jo huolehtia itse asioista.

Tietenki se että oon nyt kotona vaikuttaa, liikaa varmasti huolehin niiden puolesta. Tänään just aamulla sanoin että huomena saatta ite lähteä kouluun ja huolehtia syömiset ja pukemisen. Mulla on kumminkin kaks päiväkotilaisräta ja vauva jotka pitää aamulla syöttää ja pukea. Jospa nuo kolme koululaista jo ossais lähteä ilman minun patistamista.
 
Tsemppiä Freya88:thumbs-up: Itellä onneks takanapäin raskaana olo. Saatiin tyttö maailmaan elokuun puolessa välissä. Meni 41 viikolle ja käynnistykseen, mutta onneks ei ollu kovin iso 4,2 kg ja synnytys meni täydellisesti.

Miten muilla käynnistynyt koulujen aloitus? Mie oon ihan hätää kärsimässä näiden Wilmojen ja Daisyjen ja edlevon kanssa!! Tuntuu et puhelin laulaa kokoajan ja pitäs muistaa joka päivä vaikka mitä. Puhelimen kalenteriin yritän kaikki laittaa, mutta silti unohtanut jotain ko aamulla piippaa joku viis hälytystä. Meillä vanhin 4 luokalla ja ei sekään vielä osaa oikein huolehtia kerhoista, retkistä ja liikuntatunneista... milloinkohan sitä vois olettaa että osaa jo huolehtia itse asioista.

Tietenki se että oon nyt kotona vaikuttaa, liikaa varmasti huolehin niiden puolesta. Tänään just aamulla sanoin että huomena saatta ite lähteä kouluun ja huolehtia syömiset ja pukemisen. Mulla on kumminkin kaks päiväkotilaisräta ja vauva jotka pitää aamulla syöttää ja pukea. Jospa nuo kolme koululaista jo ossais lähteä ilman minun patistamista.
Onnea tytön pallerosta! <3

Täällä saatiin ensimmäinen flunssa tälle syksylle just viikkoa ENNEN kuin kukaan edes meni kouluun tai päiväkotiin. Siitä selviydyttiin ja nyt on parhaillaan toinen kierros käynnissä. Kaikki muut perheestä räkii paitsi minä…

Meilläkin wilma piippaa yhtenään ja laitoin jo asetukset niin ettei puhelin ilmoita uusista viesteistä vaan käyn ne illalla päivän päätteeksi sovelluksesta katsomassa jos jotain on tullut.
Tuosta itsenäisestä selviytymisestä… riippuu ihan lapsesta. Viimeksi viikonloppuna esikoinen (15v) kyseli lippiksensä perään minulta, näin häntä vasta sunnuntaina ensimmäisen kerran koko viikkona ja minun pitäisi tietää missä lippis on 😂 ehdotin tarkistamaan reppunsa, siellähän se 😅

Mutta siis kyllä lapset oppii suoriutumaan kouluun lähtemisestä itsenäisesti, toiset vain tarvitsevat alkuun hieman enemmän patistelua. Omilleni olen sanonut etten ala jokaisen koulukirjan ja retken perään kyselemään. Saavat huolehtia omista tavaroistaan. Laittavat itse keittiön seinäkalenteriin ylös jos on jotakin tärkeää mikä ei saa jäädä huomaamatta. Kyllä nämä ovat tähän mennessä osanneet huolehtia kulkemisestaan, samaa matkaa lähtevät kuin isommatkin.
 
Tsemppiä Freya88:thumbs-up: Itellä onneks takanapäin raskaana olo. Saatiin tyttö maailmaan elokuun puolessa välissä. Meni 41 viikolle ja käynnistykseen, mutta onneks ei ollu kovin iso 4,2 kg ja synnytys meni täydellisesti.

Miten muilla käynnistynyt koulujen aloitus? Mie oon ihan hätää kärsimässä näiden Wilmojen ja Daisyjen ja edlevon kanssa!! Tuntuu et puhelin laulaa kokoajan ja pitäs muistaa joka päivä vaikka mitä. Puhelimen kalenteriin yritän kaikki laittaa, mutta silti unohtanut jotain ko aamulla piippaa joku viis hälytystä. Meillä vanhin 4 luokalla ja ei sekään vielä osaa oikein huolehtia kerhoista, retkistä ja liikuntatunneista... milloinkohan sitä vois olettaa että osaa jo huolehtia itse asioista.

Tietenki se että oon nyt kotona vaikuttaa, liikaa varmasti huolehin niiden puolesta. Tänään just aamulla sanoin että huomena saatta ite lähteä kouluun ja huolehtia syömiset ja pukemisen. Mulla on kumminkin kaks päiväkotilaisräta ja vauva jotka pitää aamulla syöttää ja pukea. Jospa nuo kolme koululaista jo ossais lähteä ilman minun patistamista.

Paljon onnea vauvasta! 😍

Mulla on ihan sama fiilis! Ihanaa etten ole yksin. Ei vaan kykene muistamaan kaikkea. Meillä 1lk ja 3lk ja kyllä niitä saa joka aamu patistaa kouluun, ei mitään toivoa että vielä tajuaisivat itse ajankulua. Onneksi saan olla kotona lähettämässä ja vastaanottamassa koulusta 😊
 
Takaisin
Top