Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei löydy magnesiumia. Pakko mun oli yöllä saada vettä, olisin varmaan kuollut janoon :Smirking Face: täällä mä nyt rasituksessa istun, ei ollut pahaa se glukoosi, maistui ylimakealta spriteltä. Ja sain kulauksen vettä päälle. Mä pelkäsin että se litku olis sellaista paksua ja tahmeaa.

Tänään on rviikkoja 27+4 :red-heart:

Kävin siellä lääkärissä. Paikat oli hyvin kiinni, niin en mä vielä oo synnyttämässä :folded::smiling face with heart-eyes: määräs antibiootti kuurin kummiskin pissatulehdukseen vaikkei siitä täyttä varmuutta olekkaan kun ei sitä bakteeriviljelyä oo voinut tehdä, mutta kummiskin kun oli molemmissa ne leukkarit koholla niin voi ollakkin tulehdus. Toivoisin kyllä että olisikin tulehdus joka nyt helpottais kun aloittaa antibiootin... kurjaa jos tämä osoittautuukin vain vanhuuden vaivaksi.

Kävin siellä lääkärissä. Paikat oli hyvin kiinni, niin en mä vielä oo synnyttämässä :folded::smiling face with heart-eyes: määräs antibiootti kuurin kummiskin pissatulehdukseen vaikkei siitä täyttä varmuutta olekkaan kun ei sitä bakteeriviljelyä oo voinut tehdä, mutta kummiskin kun oli molemmissa ne leukkarit koholla niin voi ollakkin tulehdus. Toivoisin kyllä että olisikin tulehdus joka nyt helpottais kun aloittaa antibiootin... kurjaa jos tämä osoittautuukin vain vanhuuden vaivaksi.
Jokos on olo helpottunut ab-kuurin myötä? Toivottavasti näin. :smiling-eyes:

Talviloma, flunssassa koko perhe. Noh, eipähän tarvitse peruutella takseja, ilmoitella kouluihin tai valvoa läksyjä. Menee se loma näinkin.

Mun helmikuun kylvöistä itää suurin osa! Niissä useimmissa oli vähintään kuukauden itämisaika, joten olen tyytyväinen. Muutama vielä antaa odottaa itseään, näinä päivinä kylvän maaliskuun siemenet.

Munkin pitäisi kylvää mustasilmäsusannaa! Koitan pitää tämän kevään kylvöt vähissä, koska aikaa ja tilaa ei ole :D

Mitäs tänne kuuluu? :smiling-eyes: Me oltiin viikonloppuna kaatamassa muutama puu uuden kodin pihalta. Keväälle ja kesälle riittää siis polttopuuhommia. Kovasti haaveillaan pääsevämme muuttamaan sinne jo piakkoin, mutta se riippuu toki miten remonttia saadaan eteenpäin.

Nyt makaan vauvan ja taaperon seurana päiväunilla. Varmaan tekisi hyvää itsellekin nukkua, tosin kohta pitää lähteä hakemaan eskarilaista takaisin.

Mahaa kasvatellessa, nyt rv16+3 ja huomenna sokerirasitukseen, th tapansa mukaan panikoi ja laittoi lähetteen kun viime käynnillä oli sokerit yhdellä plussalla. Olin juuri alle tuntia ennen käyntiä vetänyt aamupalaksi ison lautasellisen kaurapuuroa. Itsellä jokaisessa raskaudessa tulleet ruuan jälkeen heti sokerit läpi pissaan, radia ei ole todettu vaikka testeissä ovat juoksuttaneet. Silloin kun syömisestä on ollut useampi tunti niin pissanäytteet olleet puhtaat.
Huokaus. Jospa sieltä nyt tälläkään kertaa ei radia napsahtaisi.

Mahaa kasvatellessa, nyt rv16+3 ja huomenna sokerirasitukseen, th tapansa mukaan panikoi ja laittoi lähetteen kun viime käynnillä oli sokerit yhdellä plussalla. Olin juuri alle tuntia ennen käyntiä vetänyt aamupalaksi ison lautasellisen kaurapuuroa. Itsellä jokaisessa raskaudessa tulleet ruuan jälkeen heti sokerit läpi pissaan, radia ei ole todettu vaikka testeissä ovat juoksuttaneet. Silloin kun syömisestä on ollut useampi tunti niin pissanäytteet olleet puhtaat.
Huokaus. Jospa sieltä nyt tälläkään kertaa ei radia napsahtaisi.

Pidän peukkuja! Samoin tsemppiä rasitukseen, on se aina vähän inhottava toimenpide.

Tsemppiä rasitukseen Freya88!

Mä luulen etten tänä vuonna laita mitään kasvamaan. Ne kuolee kuitenkin melkein heti, meillä mitkään kasvit ei menesty, koska niiden olemassa olo unohtuu yleensä useammaksi viikoksi..

Vauva täytti viimeviikolla 1v ja koko perhe flunssassa juhlittiin. Minä olen toistaiseksi pysynyt terveenä. Olin tosin rokotteesta kuumeessa edellisellä viikolla. Isovanhemmat kävi silti kakkukahveilla kylässä. Kaapeista tullut siivottua turhaa tavaraa pois ja voi kun tulee hyvä olo kun saa lisää tilaa.

Siitä tulee niin hyvä olo kun saa ylimääräistä tavaraa eteenpäin! Ja varsinkin jos siitä saa vielä jokusen euron! Motivoi kummasti ja kaappeihin tulee lisää tilaa samalla :smiling-eyes:

Se on aina helpotus! Mulla oli kahdessa viimeisessä raskaudessa ruokavaliohoitoinen radi, ja kyllä se terveysdenhoitohenkilöstön touhotus oli vähän raskasta. Arvot pysyivät hyvin kurissa, loppua kohden sai olla vähän tarkempi syömisistään.

Minä menin ja tilasin itselleni pyöräkärryn, jonka kanssa voi myös kävellä ja juosta (ja hiihtää, lisävarustein :tears:). Jospa tulisi näiden pienten kanssa lenkkeiltyä, ei onnistu mun vielä yksin lähteä vuoteen.

Minä menin ja tilasin itselleni pyöräkärryn, jonka kanssa voi myös kävellä ja juosta (ja hiihtää, lisävarustein :tears:). Jospa tulisi näiden pienten kanssa lenkkeiltyä, ei onnistu mun vielä yksin lähteä vuoteen.
Kannattava sijoitus! Hyvällä huolenpidolla jälleenmyyntiarvokin on hyvä. Ei haittaa pieni vesisadekaan kun ovat kärryssä sateensuojassa, näkevät maisemia ja mukaan voi ottaa vaikka muutaman lelun tai kirjoja jos jossakin vaiheessa meinaa tylsistyttää. Tavaratkin pysyy hyvin kyydissä matkassa kun on suojaverkko päällä :smiling-eyes:

Paljon onnea vauvoista Nepeta Cataria ja Pilvikirsikka :red-heart:

Meille kuuluu hyvää :smiling-eyes:

Aika tasaista arkea on eletty. Paitsi tietenkin tuo sota vähän mietityttää... Mutta muuten kaikki on mallillaan.

Pienimmäinen liikkuu ryömimällä ja kierimällä, konttausasentoa koittaa harjoitella. Yöt on menneet superhyvin 11-12h. Päikkärit vähän niin ja näin, aamuisin ½-1h, päivällä 2h ja illalla ½h, nukkuisi kauemminkin mutta olen herättänyt että malttaisi mennä yöunille. Muuten kyllä todella tyytyväinen typykkä, lattialla viihtyy ja sisarusten ympäröimänä tietysti :Grinning Face: Hampaita ei vielä ole joten eiköhän ne unet mene levottomaksi sitten viimeistään kun niitä alkaa tulla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kahdeksatta muksuahan se alkaisi jo kuumeiluttaa vaikkakaan mulla ei ole vauvakuumetta yhtään :tears: Ehkä vielä odotellaan kuitenkin... Mulle on 2 sektiota kuitenkin tehty, pystyyn ja vaakaan niin kohtu ei varmaan ole enää ihan priimaa. Ehkä se vahvistuu jos vielä vähän odotellaan.... Tää on ihan kyllä mun omaa juttua, ei ole mitään suosituksia raskaudesta kyllä annettu eli kaipa saisi jo raskautuakin :tears:

Toisaalta en vaan vielä haluaisi alkaa siihen 9kk pahoinvointiin ja oksentamiseenkaan... Pakkohan se on taas kestää jos siihen hommaan alkaa mutta olisi kesäreissutkin paljon helpompia ilman, aion käydä lasten kanssa yksinkin reissussa kun mies on töissä. Toivottavasti pystyisi pitämään edes 5pv vapaata niin päästäisi reissuun koko perheellä. Norjaan kovasti mielelläni menisin :smiling face with heart-eyes:

Yrittämistä edes ajatuksella tulee jos on tullakseen ei voi ajatellakaan vielä kun aiemminkin on menty sillä meiningillä ja 6x olen tullut raskaaksi ihan heti...:rolling: Eihän sitä toisaalta tiedä tuleeko raskaaksi enää, aina se silti mietityttää. Ikääkin on taas reilu vuosi enemmän ja ferritiinikin ihan pohjalukemissa.

Jees, täällä on yrtit ainakin itämässä. Saapa nähdä et muistanko kastella tarpeeksi että satoakin saisi lopulta. :rolling:

Täällä on tasaista arkea myöskin, ollaan koko porukalla oltu edelleen kotona. Kerhot kun on hiihtoloman vuoksi peruttu ja sitä ennen peruivat kun ohjaajat olivat kipeänä. Meille kaikki taudit ovat tulleet kerhon kautta, joten vähän arveluttaa hypätä takaisin siihen oravanpyörään. Ei passaisi kalastaa sitä rs-virusta kotiin nyt kun on 1kk ikäinen vauveli joukon jatkona.

Meillä sota ei ole juuri näkynyt, eipä ehdi kovin lukemaan lehtiä ja panikoimaan asiasta. Mies lähinnä hyödynsi osakekurssien dippauksen shoppailemalla. Raadollinen harrastus tuo osakesijoittaminen kun parhaat hetket sijoittaa ovat usein kriisien kynnyksellä.

Äitini kävi eilen auttelemassa tuossa lasten kanssa niin ehdin aika hyvin taas saada siivottua kotia ja vaihdettua lapsille isompia vaatteita laatikoihin ja pienempiä varastoihin. Pakko tunnustaa et jossain sisällä helähti kun katsoin 44cm bodyä jonka ostin minityttärelleni vuosia sitten... ja niitä ihania mekkoja joista hän on nyt jo kasvanut ulos. Sen jälkeen kun on tullut poikia. Äitini terävänä heti kysyi et joko on varattu aika steriin... ei ole! Ei nyt sellaisia päätöksiä voi vielä tehdä, ja en ole varma et haluanko edes sellaista. Toisaalta raskaudesta ollaan toipumassa vasta, ja kokemus osoitti et jos edellisestä raskaudesta on jäänyt laihduttamatta kiloja, niin ne kyllä seuraavat matkassa koko raskauden ajan plussana päälle. Et kyllä omaan toipumiseen pitää jättää aikaa, ainakin tällä minun iällä. Ja ainakin tällä hetkellä tuntuu et tämä 1½-vuoden ikäero on vähän pieni, 1½-vee kun on melkoisen kykenevä ja vilkas, mutta ei ota vielä kieltoja onkeensa. 2-vee ikäero sisaruksille tuntuu ainakin tällä hetkellä helpommalta. Eli siis siirrän omat raskautumispohdintani tuonne vuoden päähän ja pidän siihen asti kaikki mahdollisuudet auki. :smiling-eyes:

Välillä tuntuu, että heitin liian aikaisin pyyhkeen kehään, kun tänä vuonna tulee 39 mittariin. Mutta sitten muistan ne satakymmenen muuta syytä jättää lapsiluku viiteen, ei pelkästään ikä. Höh. No, tätä "entä jos kuitenkin" -painia tämä tulee olemaan seuraavat kymmenen vuotta, ja saahan sitä muuttaa mielensä. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Ferritiinit kuntoon kaikilta, huutelen täältä valaistuneelta ja uudistuneelta puolelta. Tuntuu edelleen takaisin päin muistellessani, etten ole enää edes sama ihminen. Tai pikemminkin olin tuossa välissä 10 vuotta joku muu, väsynyt ja "kehno" versio itsestäni. Mulla oli siis ferritiini noin 30, ja nyt infuusion jälkeen mitattuna 143. Epäilen kyllä, voiko olla noin hyvä.

Mun tomaattikylvökseni uhkaavat kuivahtaa! Pitäisi siirtää ne paremmin kosteutta pitäviin olosuhteisiin, nyt pitäisi kastella parikin kertaa päivässä, ja siihen en kyllä veny.

Ihanasti saatiin viikonloppu yksi huone takaisin käyttöön! Nyt kehtaa avata vieraillekin oven. Meillä on siis vanha hirsitalo, jota rempataan ja järjestetään milloin mihinkin suuntaan, niin aina on joku huone kiinni syystä tai toisesta. Nyt raskauden ja lapsivuodeajan oli parikin. Kohti moderneja mukavuuksia!

Juu! Ferritiineille/rautalisälle ääni täältäkin! Raudan syönti on jatkunut synnytyksen jälkeenkin, jaksaa paremmin tätä pyöritystä. C-vitamiinia raudan kanssa niin imeytyy paremmin. Ja beetä kans, niin pääkin toimii paremmin... ja uskaltaisikohan ottaa jo kalanmaksaöljykapseleita? Raskauden ajan koitin tulla toimeen muilla omega 3-lähteillä. Kyllä! Kun haaveena on useampi raskaus perätysten niin vitamiineihin kannattaa satsata. Ja täysimetyksellä mennään, yksi syy lisää pitää hyvää huolta itsestään. :smiling-eyes:

Tänään rv 31+0. Tuntuu että pahoinvointi tulossa takaisin... ainakin iltaisin on etova olo, ja nyt jo aamusta :disappointed-face: eka raskaus kun odotan jo jakautuvani! Muissa oon osannut nauttia raskaudesta, eikä ole haitannut vaikka kaikki ovat tulleet lasketun jälkeen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: nyt oon niin kyllästynyt omaan väsymykseen ja kankeuteen, kun ei pysty edes tekemään mitään kunnolla :Grimacing Face: meidän pitäisi ostaa iso vaatekaappi pojille, saatais vaatteet mahtumaan järkevästi.. nyt vaatetta on niin paljon ettei ole kaikille edes paikkaa.. vauvan vaatteet odottaa pyykkikorissa, ja sekin on jo täynnö :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta meidän pitäis kantaa poikien huoneesta vanha kaappi toiseen huoneeseen, mies on sitä mieltä etten voi osallistua kantamiseen kun on niin painava...:side_tear: ahdistaa, haluaisin jo sen kaapin ja uuden järjestyksen! Saisin alkaa laittamaan vauvan vaatteitakin pikkuhiljaa paikallensa. Onko siitä haittaa rehkiä sitten kun raskaus täysiaikainen? Jos uskaltais sitten kantaa sen kaapin kun ei enää haittaa vaikka alkais supistelemaan? :Eyes: toisaalta voin kyllä olla sitten 6viikon päästä niin iso etten saa sen takia kannettua, nytkin olisi jo vaikeaa kun maha tiellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin