Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marsupilami onko pahoinvointi jatkunut? Mulla ainakin ällötti välillä lopussa, tosin se jatkuu myös edelleen näin 1,5kk synnytyksen jälkeen :tears: Siis jotkut hajut etoo edelleen, esim maitokahvi (since 5/2019) :No Evil Monkey:

Mä olin alkuraskaudessa niin kannettiin miehen kanssa mun tutulta sohva alas kerrostalon kolmannesta kerroksesta... ja milloin mitäkin tavaraa roudattiin lyhyitä matkoja, kun oli pakko. Ehkä kuitenkin kuuntelisin omaa kroppaa, eihän se hyväksi ole ihan hullunlailla rehkiä enää ison mahan kanssa.

Mites muiden kevät on lähtenyt käyntiin? Mulla ollut vähän huolta ja murhetta, tuntuu että koko ajan on jotain. Omaa hammasta vaihteeksi särkee, mutta onneksi alkaa fiilis muuten parantua. Päästään uuteen vanhaan kotiin muuttamaan ehkä jo pääsiäisenä :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Mies on siellä ahkeroinut kovasti, on nytkin vielä iltahommissa. Onkohan miehellä myös kevättä rinnassa, kun on päättänyt luottaa täysimetykseen ehkäisynä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En ole puuttunut asiaan ja tuntuu itselläkin hormonit hyrräävän :rolling: No aiemmilla kerroilla on kierto startannut vasta noin vuosi synnytyksestä.

Niin vai oliko se raskaus edes enää niin alussa kun sitä sohvaa kannettiin... taisi olla nt-ultran jälkeen se. Ei ehkä viisainta mutta ei mulla tunnu noi fyysiset ponnistelut missään. Ainoastaan jalat siinä sai aivan veteläksi :D

Etovaa oloa tulee herkästi jos syö liikaa.. ja iltaisin etoo vaikka olisi syömättä, mutta ei ole onneksi pahemmaksi yltynyt :folded:
Mulla esikoisen odotus meni helposti, ja muistan kun muutetiin ihan viimmeisillä viikoilla ja mä puunasin uutta kämppää, kaapit ja kaikki mahdolliset pinnat (oli tosi törkyinen edellisen asukkaan jäljiltä), nyt en moisesta urakasta selviäisi, ainakaan niin ripeästi :Grimacing Face: kai nämä raskauden määrät alkaa ottamaan jo kropalle koville... :Eyes: Nyt alaselkä kipeytyy herkästi ja muutenkin tulee vatsaan epämukava tunne(harjoitus supistuksia?). Aiemmissa raskauksissa ei ollut selkäkipuja ollenkaan.
Voidaanhan me miehen kanssa ainakin kokeilla sitä kaapin siirtoa ja jos on liian hankalaa niin ei sitten :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: kunhan vaan ymmärtäisin kehon viestit etten yritä liikaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: oon aina pitänyt itseäni hyvänä oman kehon asiantuntijana, mutta 3.synnytyksen myötä olen joutunut myöntämään etten tunne oman kehon viestejä niin hyvin kuin olisi tarvis :Smirking Face:

Kilpparin vajaatoimintaan sain Thyroxin hoidon 50 mikrog./vrk ja seuranta kuukauden päästä. Onko täällä muita jolla tullut kilpparin kanssa ongelmaa raskauden aikana?
Olen aivan puulla päähän lyöty kun sain neuvolasta tekstarilla tiedon lääkärin määräämästä lääkityksestä. Kukaan ei soittanut tai antanut mitään ohjeita. Ja ko. verikokeesta on kaksi viikkoa ennen kuin kukaan käsitteli tuloksia joista minulle ilmoitettiin tänään.
Nyt menossa rv18+4.

Kilpparin vajaatoimintaan sain Thyroxin hoidon 50 mikrog./vrk ja seuranta kuukauden päästä. Onko täällä muita jolla tullut kilpparin kanssa ongelmaa raskauden aikana?
Olen aivan puulla päähän lyöty kun sain neuvolasta tekstarilla tiedon lääkärin määräämästä lääkityksestä. Kukaan ei soittanut tai antanut mitään ohjeita. Ja ko. verikokeesta on kaksi viikkoa ennen kuin kukaan käsitteli tuloksia joista minulle ilmoitettiin tänään.
Nyt menossa rv18+4.
Mulla todettiin vaikea vajaatoiminta kolmosta odottaessa (TSH 171 :No Evil Monkey:). Raskaus muuttui riskiraskaudeksi (vajaatoiminta VOI vaikuttaa vauvan kasvuun ainakin) ja sain äitipolille ultrat n. kk välein koko raskauden ja kuuden viikon välein oli aluksi verikokeet. Mulla aloitettiin annostus heti 100 mikroa alkuun, ja lopulta taisin syödä 200/vrk. Kai olet saamassa ajan endolle tai äitipolille? Tai edes neuvolaan? Vastuutonta tuollainen pelkkä tekstari-ilmoitus :Angry Face:

Meille ei kuulu kummempia. Olen saanut laskettua mielialalääkitystä ja pian saan sen lopettaa :Smiling Face With Smiling Eyes: Kevättä kohti mennessä olotkin kohenee. Vauvakuume vaivaa, mutta taitaa jäädä kuumeilun asteelle. Meille ei mahdu tähän taloon enää yhtään ipanaa, enkä ehkä jaksaisikaan aloittaa kaikkea taas alusta. Vaikka olisihan se ihana <3

Onnea kaikille odottajille, plussanneille, synnyttäneille jne jne jne :Face Throwing A Kiss: Hengailen edelleen täällä taustalla, luen harvakseltaan ja vielä harvemmin kirjoittelen.

Mulla todettiin vaikea vajaatoiminta kolmosta odottaessa (TSH 171 :No Evil Monkey:). Raskaus muuttui riskiraskaudeksi (vajaatoiminta VOI vaikuttaa vauvan kasvuun ainakin) ja sain äitipolille ultrat n. kk välein koko raskauden ja kuuden viikon välein oli aluksi verikokeet. Mulla aloitettiin annostus heti 100 mikroa alkuun, ja lopulta taisin syödä 200/vrk. Kai olet saamassa ajan endolle tai äitipolille? Tai edes neuvolaan? Vastuutonta tuollainen pelkkä tekstari-ilmoitus :Angry Face:
Soitin seuraavana päivänä neuvolaan ja sieltä pahoittelivat kiirettä ettei kukaan ollut minuun yhteydessä. Olisin saanut seuraavana päivänä soiton lääkkeen aloitukseen liittyen mutta ehdin itse soittaa ensin. Tuloksissa THS oli siis nousujohteinen, ei paljon mutta nousussa jonka vuoksi lääkäri määräsi tyroksiinin. Aiemmin oli ollut jopa liikatoiminnan puolella. Seuranta verikoe on kuukauden päästä, jolloin myös on seuraava neuvola. Tässä välissä käyn rakenneultrassa joka on onneksi jo puolentoista viikon päästä joten kovin kauaa ei tarvitse odotella että pääsee tarkastelemaan vauvan tilannetta.

Eilen saatiin siirreltyä tavaroita, tai vaatekaappi olikin kyllä niin raskas etten olisi sitä voinut nostaa miehen kanssa (en olisi saanut edes ilmaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:), niin mies oikeastaan yksin liutteli sitä renttujen avulla toiseen huoneeseen. Mulla on ihan kamala pesänrakennus vietti (mies kyllä sanoi että ei ole mitään pesänrakennusviettiä vaan täyttä hulluutta:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:) mä vaan aloitin eilen kappien tyhjäämksen ja siivoamisen, ja päätin että nyt vaihdetaan järjestys :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Vielä olisi se uusi kaappi pojille tilaamatta ja kasaamatta, pääsen sitten järjestelemään vaatteita järkevästi :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: helpottaa jo mieltä sekin että vanha vaatekaappi ja lipasto on nyt jo uudella paikallansa, ja ne sai kunnon putsauksen pölystä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Että kyllä tässä keretään laittamaan talo järjestykseen ennen vauvan syntymää, tänään rv33+3

Heipä hei! Niin se vaan aika rientää ja eletään jo huhtikuuta! :smiling-eyes:

Täällä vauvakuume pyörii edelleen taka -alalla, mutta arki ollut niin hektistä ettei ole asiaa sen kummemmin pohtinut.. ei siis ehkäistä muttei yritetäkään ... vauvakamoja lähti jonkin verran kiertoon kevätsiivousta tehdessä.
Meidän" vauva " on jo puolitoista vuotias vipeltäjä.. edelleen imetän :Two-hearts:

Tsemppiä Marsupilami loppuodotukseen!
Ja muillekin isojen perheiden äideille mukavaa kevättä ja pääsiäisen odotusta :red-heart:

Täällä kylvetty rairuohot ja askarreltiin virpomavitsoja :smiling-eyes:...

Heiphei,

Jälkitarkastus on käyty ja olishan tuota korjattavaa. Laskeumaa, erkaumaa jne. Iso perhe ei synny ilman ponnisteluja ja panostusta, ja näkyyhän se kropassa. Miten olette hoitaneet näitä vaivoja? Neuvolalääkäri kirjoitti lähetteen fysioterapeutille, pitäisi siis suunnata yksityiselle täällä Oulussa. Suosituksia otetaan vastaan.

Mua itteä kans mietityttää kuinka kroppa toipuu tästä neljännestä... kun oon itselläni epäillyt laskeumaa, kun kohdunnapukka tulee menkkojen aikaan ihan emättimen suulle näkyviin... mutta muulloin ei, eikä lääkäri mukaan mulla ole laskeumaa... mutta en ymmärrä mistä tuo kahdunnapukan raju laskeutuminen menkkojen aikaan johtuu, eikä ymmärtänyt lääkärikään :Weary Cat Face:
Nyt raskauden aika on pysynyt ylhäällä :Eyes:
Tänään rv35+5. Kävin neuvolalääkärillä, joka oli kandi niin en saanut painoarviota, eikä oikein osannut sanoa paikkojen kypsyydestäkään muuta kuin että vauvan pää ihan alhaalla, kohdunsuu hyvin pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Sisäsuuta ei osannut katsoa, eikä kanavan pituutta. Laittoi mulle lähetteen äitiyspolille painoarvioon, ja saavat sitten siellä harkita käynnistystä, kun edellinen synnytys oli suht nopea (3h ja ajomatka 1h). Mua ainakin jännittää meneekö kotisynnytykseksi, kun tosiaan viimmeksi kerkesin olla 4min sairaalassa ennen kuin vauva ulkona :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: oon niin surkea arvioimaan supistuksia... nytkin niitä on jo ollut öisin yksittäisiä suht kipeitä :side_tear: muista ei ollut tälläisiä, supistukset on aina tarkoittanut synnytystä niin nyt oon ihan hämmilläni näistä yksittäisistä :Eyes:

Marsupilami tsemppiä viimeisiin viikkoihin!

Mulla nelosen jälkeen lääkäri ensin katsoi, että olisi emättimen etuseinämän laskeuma, jotain siellä siis pullotti niin että itsekkin tunsi jotain olevan eri tavalla kuin aiemmin. Ei kuitenkaan ponnistaessa ja tunnustellessa sitten kuitenkaan ollut lääkärin arvion mukaan laskeuma vaan kuulemma vana anatomisia eroja ihmisillä. Noh, eipä pullota enää, että ei mitään hajua mitä tuo oli..

Oli taas koko perheellä vatsatauti. Palasin heti sen jälkeen töihin, olin 3 päivää ja korona tuli koko perheelle. Oli onneksi kaikilla vain pieni flunssa. Mies nyt tietysti sairasti kunnon miesflunssan.. Viikko koronan jälkeen 1v1kk poika sai 4 päiväksi kuumeen ja sen perään koko kroppaan kutisevan nokkosihottuman. Nyt näyttäisi olevan terve ja itsekkin ollut tämän viikon taas töissä. Mies pyörittää arkea. Täytyy sanoa että kyllä taas väsyttää ihan eri tavalla kuin kotona ollessa. Pienin sitten roikkuu yöt tississä kun ei päivällä ehdi saada tarpeeksi. Täytyy varmaan tässä pikkuhiljaa koittaa imetystä lopetella, ainakin jotain täytyy öille yrittää tehdä.
Toive vitosesta edelleen, en kyllä usko että tästä korona ovulaatiota ainakaan tulosta tulee. Katsellaan jos kesällä jaksaisi iha tosissaan enemmän yrittää :smiling-eyes:

Mua itteä kans mietityttää kuinka kroppa toipuu tästä neljännestä... kun oon itselläni epäillyt laskeumaa, kun kohdunnapukka tulee menkkojen aikaan ihan emättimen suulle näkyviin... mutta muulloin ei, eikä lääkäri mukaan mulla ole laskeumaa... mutta en ymmärrä mistä tuo kahdunnapukan raju laskeutuminen menkkojen aikaan johtuu, eikä ymmärtänyt lääkärikään :Weary Cat Face:
Tänään rv35+5. Kävin neuvolalääkärillä, joka oli kandi niin en saanut painoarviota, eikä oikein osannut sanoa paikkojen kypsyydestäkään muuta kuin että vauvan pää ihan alhaalla, kohdunsuu hyvin pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Sisäsuuta ei osannut katsoa, eikä kanavan pituutta. Laittoi mulle lähetteen äitiyspolille painoarvioon, ja saavat sitten siellä harkita käynnistystä, kun edellinen synnytys oli suht nopea (3h ja ajomatka 1h). Mua ainakin jännittää meneekö kotisynnytykseksi, kun tosiaan viimmeksi kerkesin olla 4min sairaalassa ennen kuin vauva ulkona :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: oon niin surkea arvioimaan supistuksia... nytkin niitä on jo ollut öisin yksittäisiä suht kipeitä :side_tear: muista ei ollut tälläisiä, supistukset on aina tarkoittanut synnytystä niin nyt oon ihan hämmilläni näistä yksittäisistä :Eyes:

Oot nopea synnyttäjä! Kotona on hyvä synnyttää, ihan siis tarkoituksellakin :Winking Face: Sinuna ainakin varautuisin siihen että vauva saattaa syntyä kotona!

Marsupilami tsemppiä viimeisiin viikkoihin!

Mulla nelosen jälkeen lääkäri ensin katsoi, että olisi emättimen etuseinämän laskeuma, jotain siellä siis pullotti niin että itsekkin tunsi jotain olevan eri tavalla kuin aiemmin. Ei kuitenkaan ponnistaessa ja tunnustellessa sitten kuitenkaan ollut lääkärin arvion mukaan laskeuma vaan kuulemma vana anatomisia eroja ihmisillä. Noh, eipä pullota enää, että ei mitään hajua mitä tuo oli..

Oli taas koko perheellä vatsatauti. Palasin heti sen jälkeen töihin, olin 3 päivää ja korona tuli koko perheelle. Oli onneksi kaikilla vain pieni flunssa. Mies nyt tietysti sairasti kunnon miesflunssan.. Viikko koronan jälkeen 1v1kk poika sai 4 päiväksi kuumeen ja sen perään koko kroppaan kutisevan nokkosihottuman. Nyt näyttäisi olevan terve ja itsekkin ollut tämän viikon taas töissä. Mies pyörittää arkea. Täytyy sanoa että kyllä taas väsyttää ihan eri tavalla kuin kotona ollessa. Pienin sitten roikkuu yöt tississä kun ei päivällä ehdi saada tarpeeksi. Täytyy varmaan tässä pikkuhiljaa koittaa imetystä lopetella, ainakin jotain täytyy öille yrittää tehdä.
Toive vitosesta edelleen, en kyllä usko että tästä korona ovulaatiota ainakaan tulosta tulee. Katsellaan jos kesällä jaksaisi iha tosissaan enemmän yrittää :smiling-eyes:

Meilläkin korona iski mieheen miesflunssana :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: peukkuja yritykselle :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mulla kroppa on nelosen jälkeen paremmassa kunnossa kuin kolmosen jälkeen. Tällä kerralla kyllä lepäsin niin paljon kuin se on mahdollista ja ehkä myös synnytys oli lempeämpi. Kilot ne kyllä on ja pysyy tiukasti. Toista se oli ekan tai tokan lapsen kanssa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: käyn lenkillä vauva kantoliinassa ja taapero rattaissa, mutta mulla menee nykyään aina pari päivää toipua jostain reilu tunnin lenkistä :Smirking Face: :Face With Tears Of Joy: Kai se on kun on kotonakin koko ajan liikkeessä eikä ehdi lepäämään missään välissä. Pääkoppa kyllä tykkää siitä lenkkeilystä.

Tsemppiä erkaumien ja muiden kanssa! Onneksi niitäkin saadaan korjattua :Hugging Face:

Erkaumat ja laskeumat kyllä korjaantuvat spontaanistikin johonkin asti. Laskeuma on tuttu kaveri jo nelosen synnytyksestä, ja se tosiaan korjaantui tässä välillä. Mutta uusi synnytys toi vaivan takaisin. Jospa se menisi tälläkin kertaa ohitse itsestään ja pienellä jumpalla, kun lihakset kiinteytyvät. Erkauman suhteen en ole ihan yhtä toiveikas. Viimeksikään ei ehtineet fileet mennä yhteen kiinni. Toki raskauksien väli jäi aika lyhyeksi, eli on tässä poltettu kynttilää molemmista päistä. Olikos se niin et toipumiseen voi mennä se kolmekin vuotta, eli en odota ihmeitä nytkään tapahtuvaksi nopealla aikataululla. Paremminkin varaudun jumppailemaan ja kuntoutumaan useita kuukausia jollei vuosia.

Tsemppiä! Viimeisiä viikkoja viedään! Kannattaa varmasti lähteä hyvissä ajoin sairaalaan jos sinne aikoo ehtiä, jos vauveli on hyvässä asennossa niin sehän tulee lentämällä uudelleensynnyttäjällä. Kyllähän se kroppa pehmenee raskaana ollessa, ja jokainen raskaus tekee sen että se pehmenee yhä helpommin ja aikaisemmin. Hyvä puoli on se et synnytykset menevät helpommin ja voi olla ettei saa edes repeämiä.

Minulla tuo kohdunnapukka laskeutui joskus alkuraskaudesta, kun vauva oli vielä tosi pieni ja raskaus pehmensi tukikudoksia. Mutta se sitten kohtu kyllä nousi ylemmäksi kun vauvakin kasvoi isommaksi. Olen jopa joskus tukenut kohtua kuukupilla kun on meinannut laskeutua liian alas, se tekee olon välittömästi mukavammaksi.

Oon kyllä tehnyt mielikuvitus harjoituksia mahdollisesta kotisynnytyksestä. Ehkä otankin lähelle sohvaa varmuudeksi frotee suojan ja pyyhkeen niin saa sotkun minimoitua, tai sitten menen kylppäriin jos tuntuu että pitää kotona synnyttää, se ainakin on helppo paikka pestä :Smiling Face With Open Mouth mulla ei oo koskaan kovin paljon tullut verta, lapsivedet on mennyt 2/3 kertaa ponnistus vaiheessa ja ekasta kalvot puhkaistiin. Meidän lattia on rakolaminaattia, on tosi vaikea puhdistaa kun menee aina niihin völeihin kaikki, ja muutenkin laminaatti herkkä kosteudelle. Pitää toivoa ettei nytkään lapsivedet lorisisi lattialle :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Voi kunpa osaisin tietää sitten kun synnytys alkaa, että jäädäkkö suosiolla kotia odottamaan ambulanssia vai lähteäkkö omalla kyydillä... viimme kerralla olisi ollut parempi soittaa se ambulanssi niin ei olisi miehen tarvinnut ajaa ylinopeutta, eikä mun pelätä autoon synnyttämistä, mielummin kotisohva kuin autonpenkki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Oon kyllä tehnyt mielikuvitus harjoituksia mahdollisesta kotisynnytyksestä. Ehkä otankin lähelle sohvaa varmuudeksi frotee suojan ja pyyhkeen niin saa sotkun minimoitua, tai sitten menen kylppäriin jos tuntuu että pitää kotona synnyttää, se ainakin on helppo paikka pestä :Smiling Face With Open Mouth mulla ei oo koskaan kovin paljon tullut verta, lapsivedet on mennyt 2/3 kertaa ponnistus vaiheessa ja ekasta kalvot puhkaistiin. Meidän lattia on rakolaminaattia, on tosi vaikea puhdistaa kun menee aina niihin völeihin kaikki, ja muutenkin laminaatti herkkä kosteudelle. Pitää toivoa ettei nytkään lapsivedet lorisisi lattialle :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Voi kunpa osaisin tietää sitten kun synnytys alkaa, että jäädäkkö suosiolla kotia odottamaan ambulanssia vai lähteäkkö omalla kyydillä... viimme kerralla olisi ollut parempi soittaa se ambulanssi niin ei olisi miehen tarvinnut ajaa ylinopeutta, eikä mun pelätä autoon synnyttämistä, mielummin kotisohva kuin autonpenkki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Paljon tsemppiä viimeisille viikoille! Todellakin hengessä mukana :red-heart:

Meillä tänään 22+0 ja elokuu on alkanut jännittämään päivä päivältä enemmän edellisen ambulanssisynnytyksen vuoksi. En usko että tämän kanssa mennään elokuulle, voi olla että syntyy jo heinäkuun lopulla vaikka muut ovatkin syntyneet lasketun ajan lähellä.
Korkea kipukynnys aiheuttaa omat ongelmansa kun en osaa tietää milloin on se hetki jolloin kannattaisi kotoa lähteä että ehtii hyvissä ajoin, supistusten tuntuessa oikeasti kipeiltä niin että niihin täytyy täysillä keskittyä on kohdallani jo myöhäistä käynnistellä autoa kohti sairaalaa. Edellinen syntyi kotipihassa juuri tämän takia.
Voi olla että tällä kertaa käynnistetään, sekään ei itseä oikein houkuta mutta olisin ainakin valmiiksi sairaalassa.

Henkisesti olen jo varautunut siihen ettei tälläkään kertaa ehditä sairaalaan joten kesää kohti mentäessä huolehdin päivittäin että kaapista löytyy koko ajan riittävästi puhtaita pyyhkeitä. 37 viikkoa täyttyy heinäkuun viimeisellä viikolla, voi tietysti olla että onkin hätäinen kaveri ja haluaa maailmaan jo aiemmin. Mistä näistä koskaan tietää.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muakaan ei käynnistys oikein houkuta, haluaisin että vauva saisi syntyä silloin kun sen aika luonollisesti koittaa...:Broken Heart: Mutta vähemmän kummiskin houkuttaa ajatus kotisynnytyksestä, on siinä kummiskin ne omat riskinsä, ja sairaalassa on niin ihanaa kun pääsee siitä heti pian lämpöiseen suihkuun jne :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Haikeudella muistelen ekaa ja tokaa synnytystä kun sai rauhassa kotona kärsiä supistuksista, ja sai rauhassa myös lähteä sairaalaa kohti.
Mulla on sellainen tunne että syntyy ennen kuin edes saadaan sitä aikaa äitiyspolille :Eyes: tämä raskaus on ollut muutenkin ihan erilainen muihin verrattuna (kamala pahoinvointi, liitoskivut, supistelut, vatsakin kasvaa ylemmällä käyrällä kuin edelliset). Muista kun oli suht helppoa niin ilmankos ne viihtyivätkin yli lasketun ajan :Eyes:
Huomenna tulee 36 täyteen, toivottavasti kummiskin pysyisi vielä vähintään sen viikon, mieluusti kaksi... pinnasänky on vielä käytössä tytöllä, pitäisi miehen saada kasattua sille juniorisänky että saadaan pinnasänky vauvaa varten. Mutta nyt meillä on työn alla vaatekaappi kokonaisuuden kokoaminen, ja tässä nyt vietetään pääsisäistäkin niin sängyn kasaus menee ihan pakostikkin ensi viikolle...
Harmittaa kyllä kun ollaan nyt oltu näin hitaita valmistelujen suhteen. Toivottavasti tyttö kerkeää tottumaan uuteen sänkyyn, eikä sitten tule mustasukkaiseksi sängyn takia, jos kokee että vauva on vienyt hänen sänkynsä :Grimacing Face:

Mä kyllä suosittelen ihan kunnon suunniteltua kotisynnytystä kätilön tai kahden kanssa, jos on jo muutenkin riskinä ettei ehdi sairaalaan :smiling-eyes: Riskittömämpää se on, että synnyttää suunnitellusti kotona kätilön seurannan alaisena kuin vahingossa lanssiin matkalla.. Meidän nelonen siis syntyi kotona ammeeseen ja se oli elämäni paras päätös :smiling face with heart-eyes: Kolmosen kanssa mentiin pillit päällä ambulanssilla koska mullakaan ei ollut vielä olo että synnytän kohta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: no ehdittiin me sitten kuitenkin tunti olla sairaalassa.

Mä kadehdin teitä joilla se vauva suorastaan lentää pihalle :Face With Tears Of Joy: mulla on aina ollut pitkiä ponnistusvaiheita, nytkin oli 40min ja kyllä oli oikeasti työn takana saada vauva pihalle! Siis ei hän jumissa ollut, mutta en tiedä miksei nämä tule sujuvammin pihalle. Toisaalta ovat loppuun asti korkealla ja laskeutuvat vasta ponnistusvaiheessa, että sekin vaikuttaa kun pitää eka ponnistaa se vauveli alas ja sitten ulos.

Takaisin