Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, viimeisiä viikkoja viedään. Huomenna 38+0. Tosin minulla on käynnistämättömät synnytykset lähteneet liikkeelle vasta likempänä laskettua, joten en tälläkään kertaa hengitystä pidättelisi. Yksi lupaava supisteluyö jo oli, mutta se sitten laantui päiväksi ja seuraava yö oli taas normaali. Vatsa on ihan jäätävän kokoinen, se tuntuu venyvän isommaksi raskaus raskaudelta, kroppa löystyy ja kipeytyy helposti. Lähinnä kävelen paikasta toiseen istumaan tai lepäämään. Nukkumaan ei ehdi niin paljoa kuin haluasi, siitä pitää leikki-ikäiset huolen. Noh, kyllä se energia sitten palaa kunhan saan pullautettua vauvelin pihalle! Vauveli tuntuu kasvavan reippaana ja hyvää keskikäyrää, joten sen suhteen ei ole ainakaan vielä huolta. :smiling-eyes:

Aika tosiaan kultaa muistot näissäkin. Minä olen kerran oksentanut raskauksieni aikana, niin katson päässeeni helpolla. Mitä nyt kierros kierrokselta kroppa löystyy helpommin. Nyt kun viikot alkavat loppumaan niin alkaa hiljalleen muistumaan mieleen edellinen latenssivaihe, joka oli pitkä ja kivulias. Omaa kroppaa on ikävä. Ja jokainen juttu mikä on joskus sattunut synnytyksessä tai tässä loppuvaiheessa, pyörii mielessä. Kuten vaikkapa että nuorimmaiseni jumahti harteista kiinni synnytyskanavaan, silloin pääsi toinen rääkäisy, kun ekalla syntyi pää. Nyt sitten mietityttää että entä jos syntyvä pikkuvelikin on harteikas? Nyt sitten on katumusharjoitukset käynnissä kun menin ihastumaan aikanani harteikkaaseen mieheen... ja nyt sitten synnytän isäänsä tulleita poikalapsia. :Face Without Mouth:

Muokattu viimeksi:
Meille syntyi eilen neljäs lapsi :smiling face with heart-eyes: hän syntyi suunnitellusti kotona ja oli kyllä elämäni paras kokemus :red-heart: oli ihana herätä tänä aamuna omasta sängystä ja tulla omaan pöytään aamupalalle :smiling-eyes:

Onnea pilvikirsikka! Kerro toki enemmän synnytyksestä jos vaan jaksat! :smiling face with heart-eyes:

Mä oon alkanut miettimään, jos mun vatsassa onkin kaksi, toinen ollut ultrissa vain takana piilossa :rolling: olisi kiva yllätys synnytyksessä jos tulisikin kaksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tuntuu vaan niin kummalta, vatsa täynnä vauvaa, vatsa iso ja pomppii holtittomasti vaikka viikkoja vasta 26+1. Mulla viimme neuvolassa olikin kohdunkorkeus 21, kun muissa raskauksissa ollut 18-19. Kai se on vaan niin iso tyyppi siellä riehumassa :red-heart: mutta aloin miettimään rakenneultraa kun eka kätilö sanoo että "näyttäis istukka tulevan vähän kohdunsuun eteen, tatkistetaan myöhemmin alakautta" ja sit yhtä äkkiä se olikin 8cm kaukana kohdunsuusta. Mun mielestä aika iso heitto noilla viikoilla kun kohtukaan ei vielä mikään kovin suuri ollut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: niin leikinpä nyt ajatuksella, jos se olikin toinen istukka jonka näki ensin:Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: vaikka todellisuudessa taitaa vaan olla iso ja vahva tyyppi :red-heart: :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Onnea pilvikirsikka! Kerro toki enemmän synnytyksestä jos vaan jaksat! :smiling face with heart-eyes:

Mä oon alkanut miettimään, jos mun vatsassa onkin kaksi, toinen ollut ultrissa vain takana piilossa :rolling: olisi kiva yllätys synnytyksessä jos tulisikin kaksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tuntuu vaan niin kummalta, vatsa täynnä vauvaa, vatsa iso ja pomppii holtittomasti vaikka viikkoja vasta 26+1. Mulla viimme neuvolassa olikin kohdunkorkeus 21, kun muissa raskauksissa ollut 18-19. Kai se on vaan niin iso tyyppi siellä riehumassa :red-heart: mutta aloin miettimään rakenneultraa kun eka kätilö sanoo että "näyttäis istukka tulevan vähän kohdunsuun eteen, tatkistetaan myöhemmin alakautta" ja sit yhtä äkkiä se olikin 8cm kaukana kohdunsuusta. Mun mielestä aika iso heitto noilla viikoilla kun kohtukaan ei vielä mikään kovin suuri ollut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: niin leikinpä nyt ajatuksella, jos se olikin toinen istukka jonka näki ensin:Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: vaikka todellisuudessa taitaa vaan olla iso ja vahva tyyppi :red-heart: :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Minulla tekee etuseinämän istukka just tuon +2cm lisää kohdun korkeuteen. Vauvelin ei pitäisi olla kuitenkaan kuin keskikokoinen kuten veljensä. Mutta minkäpäs näistä tietää, eikös se trendi vähän ole että vauvelit tapaavat kerta kerralta kasvaa vähän isommiksi kuin edellinen. Veli oli 3,7kg syntyissään, jospa tämä olisi alle kuitenkin 4kg? Noh, eiköhän se parin viikon sisään selviä. :smiling-eyes:

Minäkin toivoin alussa kaksosia ja mietin sitä pitkään, vatsa kun lähti nopsaan kasvamaan valtavaksi. Mutta se taisi minun kohdalla olla enemmän tuota kun kudokset antavat helpommin myöten kun ne on jo valmiiksi sisarusten venyttämät. Olisihan se aika hurjaa saada kaksoset. :Two-hearts:

Meillä ollut esikoinen isoin, ja nuorin pienin :Smiling Face With Open Mouth mutta hyvin lähelle samankokoisiaja suunilleen samoilla viikoilla syntyneet , esikoinen 51cm 3962g, keskinmäinen 51cm 3947g, nuorinmainen 50cm 3808g. Kahdessa edellisessä ollut istukka edessä, niin kuin tässäkin.
On se kumma haave kaksosista, kun todellisuudessa ei varmaan olisi helppoa, miten ne saa ruokittuakin kun molemmilla yhtä aikaa nälkä, varsinkin kun ovat pieniä eivätkä pääse itse kiipeämään rinnalle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: olisi varmasti aikamoista!

Kiitos :smiling-eyes: joo täytyy kertoa lisää synnytyksestä jahka jaksan naputella tarkemmin!

Meillä on kolme ekaa poikia ja esikoinen oli heistä pienin, sitten ovat olleet aina vähän toinen toistaan suurempia (3620g, 3600g mutta syntyi kaksi viikkoa aiemmin ja kolmas 3970g). Tää neljäs on tyttö ja oli ultrissa aina veljiään sirompi, mutta olikin 39+1 viikolla jo 4110g :D maha oli mulla tästä siroin (istukka tällä kertaa edessä) ja kuvittelin että vauvakin olis pienempi :D mutta kohtu taisi olla nyt enemmän kallistunut vaan taaksepäin kun jopa oma kätilö ei osannut aina oikein sanoa miten päin vauva mahassa on, kun oli niin syvällä tuolla sisuksissa. Istukka oli kuitenkin aika mötkö meinaan sekin, että tiiviistä on ollut! Oli kyllä olokin aika täyteläinen itsellä :tears:

Mutta siis miten ihanaa, mulla on nyt neljä lasta! Ei monella ole :smiling face with heart-eyes: Mun kätilö just sanoi tänään mua kokeneeksi äidiksi ja niinhän mä taidan olla. Kyllä se kokemus vaan karttuu harjoituksen myötä ja siitä saa olla ylpeä :smiling-eyes::Flexed Biceps:

Miehelle taas taivastelin että ajattele, itse tehty kaikki! Elämä on joka kerta yhtä ihmeellistä :D

Muoks. Ja vielä lisähuomautuksena että neljä lasta alle 30-vuotiaana. Ollaan oltu tehokkaita :tears:

Mekin ollaan vielä alle 30v miehen kanssa, kun neljäs syntyy, mä täytän 27, mies täytti 28 :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: en ymmärrä miehen ehdottomuutta, ettei haluaisi lapsia enää yli 30veenä, pitäis kaikki tehdä nyt, ei kuulemma sitten myöhemmin enää jaksa :Smirking Face: oon kyllä aika varma että saan sen vielä taivuteltua lähempänä 40v ikää tekemään iltatähden :Face With Tears Of Joy:

Olin 26 kun oli 4 ja nyt niitä on 9 eikä pitänyt tehdä yhtään:tears:
Tässä iltasella ku pieniä nukutin oli hupaisa tilanne ku yhdelle pojista sanoin että mennä sänkyyn oottaan niin tulen peitteleen ku pistän siskolle rasvaa..no siinä meni ehkä 10 sekuntia niin toinen oli jo täydessä unessa :smiling face with heart-eyes:

Vauva 4vrk ja oon alkanut miettiä jos tämän tekisi vielä kerran :tears: Sitten olisi hyvä :Speak No Evil Monkey: Mulla olis tytölle niiiin kiva nimi vielä odottamassa, vaikka eihän sitä voikaan päättää kumpaa sorttia tulee :D

Raskausaikaa en hirveästi haikaile, mutta synnyttää voisin ja haluaisin tytölle siskon :D

Meillä olisi tytölle monta nimeä, olisi varmaan vaikea päättää niistä. Mutta pojan nimestä ei meinata päästä millään yhteisymmärrykseen :Smirking Face: tai on pari nimeä jotka ovat ihan ok molempien mielestä, mutta olisi kiva löytää se josta molemmat todella pitäisivät 100%! Muille ollaan nimi jo melkeinpä valittu näillä raskausviikoilla, nyt on kummallista kun ei olla mitään päätetty... Tepoksi oon sanonut, ja tässä varmaan käy niin että Tepoksi jää kun lapsetkin puhuu jo Teposta :Face With Tears Of Joy:

Vauva 4vrk ja oon alkanut miettiä jos tämän tekisi vielä kerran :tears: Sitten olisi hyvä :Speak No Evil Monkey: Mulla olis tytölle niiiin kiva nimi vielä odottamassa, vaikka eihän sitä voikaan päättää kumpaa sorttia tulee :D

Raskausaikaa en hirveästi haikaile, mutta synnyttää voisin ja haluaisin tytölle siskon :D
Onnea vauvan syntymän johdosta :red-heart: Muistan tuon tunteen nuoruudesta kun olisi jo melkein synnytyksen jälkeen tahtonut raskautua uudestaan :rolling:

Suuret onnittelut Pilvikirsikka ! :smiling face with heart-eyes:

Minä sain 23vuotiaana esikoisen.
Mulla oli 29 - vuotiaana sitten jo viisi lasta.. 32- vuotiaana syntyi kuudes..:smiling face with heart-eyes:

Vauveli syntyi maailmaan maanantain päätteeksi vauhdilla. Aika nappi synnytys! Kesto 3h josta 1h sairaalassa, ilokaasulla mentiin kun ei muuta ehtinyt saamaan. Ponnistusvaihe 2min, ja sain 2 tikkiä 1. asteen repeämiin. Vauveli oli kuitenkin 3840g, eli vähän isompi kuin veljensä, ja syntyi supermiesten tapaan nyrkki pystyssä. Siinäpä oli sitten homma saada hartiat syntymään, mutta kätilö oli näppärä. Kylkiasento kuitenkin antoi anteeksi minun kohdalla tällaiset seikat. Jos mietityttää et onko 1,5 vuoden ikäero hyvä lapsille synnytyksen kannalta, niin kyllä! Pehmeät kudokset jouduttavat hommaa.

Kätilö toivotti minut tervetulleeksi uudelleen synnyttämään sinne. Siinä vaiheessa kyllä vähän nauratti! Jos joku voisi luvata että seuraava synnytys olisi yhtä helppo, niin ehkäpä sitä voisi... Mutta olen kuitenkin jo 41-vuotias, joten saapa nähdä. Mutta ei nyt ainakaan ihan heti perään! Nyt ainakin tuntuu että tämä viisikko on oikein hyvä näin! Ja minulla on vauva nuuhkuteltavana. :Two-hearts:

Vauveli syntyi maailmaan maanantain päätteeksi vauhdilla. Aika nappi synnytys! Kesto 3h josta 1h sairaalassa, ilokaasulla mentiin kun ei muuta ehtinyt saamaan. Ponnistusvaihe 2min, ja sain 2 tikkiä 1. asteen repeämiin. Vauveli oli kuitenkin 3840g, eli vähän isompi kuin veljensä, ja syntyi supermiesten tapaan nyrkki pystyssä. Siinäpä oli sitten homma saada hartiat syntymään, mutta kätilö oli näppärä. Kylkiasento kuitenkin antoi anteeksi minun kohdalla tällaiset seikat. Jos mietityttää et onko 1,5 vuoden ikäero hyvä lapsille synnytyksen kannalta, niin kyllä! Pehmeät kudokset jouduttavat hommaa.

Kätilö toivotti minut tervetulleeksi uudelleen synnyttämään sinne. Siinä vaiheessa kyllä vähän nauratti! Jos joku voisi luvata että seuraava synnytys olisi yhtä helppo, niin ehkäpä sitä voisi... Mutta olen kuitenkin jo 41-vuotias, joten saapa nähdä. Mutta ei nyt ainakaan ihan heti perään! Nyt ainakin tuntuu että tämä viisikko on oikein hyvä näin! Ja minulla on vauva nuuhkuteltavana. :Two-hearts:
Paljon onnea :red-heart:

Takaisin