Suurperheellisten pulinapalsta <3

Zeni tiedän niin hyvin tuon tunteen ja kuulen sitä jatkuvasti
Äippä joo kaks on saman ikäistä.. Nämä pikku herrat on keskenään touhuavia mutta ihan erin laisia kuin veljensä paljon rauhallisempia:grin vanhin sai yo lakin.. Yks on opiskelemassa tossa aika liki 2 jatkaa vielä yläasteella 1 menee ekalle ja 1 eskariin et vähän erinlainen vuosi taas tulossa:)
 
Joo vaikka vasta 4ttä odottaa, niin kuulee että yksinkö meinataan koko Suomi kansoittaa yms. Mitä sitte. Itte ihailen kans isoja perheitä, ja mummielestä myös 4 on pieni perhe. Se on jännä ku ulkopuolisten pitää aika keksiä syitä lapsiluvuille, jos on 1, niin keksitään, että ne ei vaan saa enempää et ei kaikilla oo helppoa. Tai jos on paljo, niin ei osata ehkäistä. Keskittyispä kaikki vaan omaan napaansa eikä muiden elämään.
 
Meille on tosi moni kommentoinut sitä kun meillä on kaikki poikia että meinataanko tehdä lapsia niin kauan että saadaan tyttö. Se on tuntunut jotenkin kaikkein raivostuttavimmalta. Noista ihmisten sanomisista.
 
Meille on tosi moni kommentoinut sitä kun meillä on kaikki poikia että meinataanko tehdä lapsia niin kauan että saadaan tyttö. Se on tuntunut jotenkin kaikkein raivostuttavimmalta. Noista ihmisten sanomisista.
Mun lääkäri sanoi et "sit kun seuraavaan tai sitä seuraavan teette, niin toivotaan et meillä on täällä kunnassa kunnon terveyskeskus ja neuvola samassa tilassa" nyt siis kaikki väistötiloissa..optimistinen lääkäri kyllä :D
 
Meille sillon jo kun neljättä odotettiin, niin kyseltiin et meinaatteko vielä tehä, jos tää on tyttö. Ja sit kun selvisi et nelonen on poika, niin sanottiin et hyvä, nyt ei teidänkään tarvii enää lapsia tehdä kun pojan saitte, ihan sillä oletuksella että ollaan vaan sen takia lapsia tehty että saadaan poika. Suoraan sanottuna, mua otti päähän aika paljon nuo sanomiset sillon. Eiköhän se oo ihan jokaisen oma asia montako tekee tai on tekemättä:)
 
Mun lääkäri sanoi et "sit kun seuraavaan tai sitä seuraavan teette, niin toivotaan et meillä on täällä kunnassa kunnon terveyskeskus ja neuvola samassa tilassa" nyt siis kaikki väistötiloissa..optimistinen lääkäri kyllä :D
On kyl hyvin optimistinen lääkäri teil. :D
 
Joo meillä kans sitä kommentoitu että niin kauanko teette että tyttö tulee :rolleyes: oon vaan todennu että en edes tyttöä halua ku niin vituttanu ne kommentit.
 
Taalla kuulee pikemminkin eiko riita jo taxi inshaAllah seuraava on poika. Tosin taitaa olla vaan mahdotonta saada poika elossa syliin ilmeisesti.
 
Taalla kuulee pikemminkin eiko riita jo taxi inshaAllah seuraava on poika. Tosin taitaa olla vaan mahdotonta saada poika elossa syliin ilmeisesti.
Siis mitä ihmettä? Onko jotain teillä pahasti pielessä? :Heartred
 
Ai te oottekin siirtyny tänne! :) Mä olin tuolla suurperhekuumeilijoissa jonkun aikaa, kunnes sit vähän jäin taka-alalle kun ei meille ihan suurperhettä oo kyllä tulossa.. Mutta toista lähdettiin kyllä yrittämään, nyt on yk1 menossa ja ihan vaan tjottaillaan niin en oo ovista tikutellu, mut ilmeisesti kivuista päätellen oli eilen se :hilarious:

Meidän Leo täyttää 2kk päästä 2v ja on ihan hurjan iso poika jo! Puhua pälättää ja vielä paremmin laulelee, tepastelee ympäriinsä ja tykkää hirmusesti potkia palloo. Niin pienestä ihmeestä (synt. rv29+5) tuli noin iso pieni ihana terve taapero :Heartred

Lueskelin vähän teidän kuulumisia kans, koitan pysyä kärryillä kun tutustuin siellä toisella puolella teihin vähän, mut niinku sanoin ni meidän max lapsiluku on toi 2, mikä ei nyt taida ihan suurperheestä mennä:laughing002

Deb
 
Tervetuloa takaisin :) Kaipa se 2 on tässä maassa jo suurperhe :D ainakin tuntuu kun syntyvyys vain laskee :) Ja koskaan ei kannata sanoa ei koskaan :wink ei mullekaan pitäny aikoinaan tulla kuin 2 ja nyt niitä on 4 :D

Toivotaan pikaista plussaa :Heartred

Gatusa, onks jokin hätänä siellä?
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Meille on tosi moni kommentoinut sitä kun meillä on kaikki poikia että meinataanko tehdä lapsia niin kauan että saadaan tyttö. Se on tuntunut jotenkin kaikkein raivostuttavimmalta. Noista ihmisten sanomisista.
Mutta toisaalta näitä omia reaktioita toisten sanomisiin voi katsella vähän kriittisestikin - Mä koin raivoa äitini kommenttiin toisen lapsen saatuani (poika, tyttö) , kun hän meinasi että nyt teillä on täydellistä, tyttö ja poika! Sisimmässä raivosin, että mitäs jos olisikin tullut toinen poika, olisiko jotenkin vähemmän täydellistä :hilarious:.. sittemmin olen kyllä ymmärtänyt että äitikin, niinkun moni muukin ihminen, reagoi vaan tilanteeseen omalla kokemusperällään. Äidillä on poika ja tyttö ja oli varmasti mielissään että minulla olisi nyt sama tilanne, jonka hän koki täydelliseksi.
Pojat on aivan ihania, mullakin on niitä nyt neljä :Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
Emmielle oliko siis niin että tämä tulokas on neiti ja teilläkin oli poikia 4 ensin? :Heartred

Yleensä ihmiset kommenteillaan hyvää tarkoittaa, mutta joskus mietin että miksi itse osaan pitää kommentit hyväntahtoisina ja tyylikkäästi sanottuina?

Mäkin uhosin et tytön jälkeen huipulla on hyvä lopettaa, mutta juuri miehelle sanoin et ehjä tarvii vielä toinen pikkusisko tehdä :D miestä nauratti :D
 
Mä uskon että useimmat ihmiset tarkoittaa sanoa asioita hyväntahtoisesti, ja uskoisin että kokevatkin tekevänsä niin. Itse ainakin pyrin siihen- ja yleensä mielestäni onnistunkin. Mutta miten se vastapuoli on kokenut mun sanomisen onkin ihan toinen juttu.. ihan varmasti osaan itsekin sanoa kommentit niin ettei se aina kolahda tarkoitettuun lokeroon. Huumori on ainakin niin helposti luettavissa ivaksi, että täytyisi muistaa olla varovainen kommenteissaan. Huumorilla vaan on "helppo" käsitellä itselle vieraita, vakavia aiheita. Niinkun suurperheitä nykysuomessa :grin
 
Niin tai siis niinkuin lambi sanoi, että on eri asia miten vastapuoli mun kommentit ottaa, enhän minä sitä oikeestaan tiiä :D
 
Sitä helposti kyllä tulee väärin ymmärretyksi, ja oon huomannut että me miehen kans ymmärretään jotkut samat lauseet ihan erilailla :rolleyes:
Mulle itselle tuli jokseenkin paha mieli, ja on jotenkin edelleen kun jotkut niin innoissaan että kun meille tyttö tuli.. olisko kolmas poika ollut jotenkin vähemmän ihana juttu o_O
 
Mulla ainakin käy usein niin, että sanon jotain josta sit toinen loukkaantuu enkä heti ymmärrä miks. Mut yritän aina edes ymmärtää, koska sit seuraavalla kerralla tiedän paremmin. Nää on vaikeita asioita, koska tosiaan sanoja voi tarkottaa vaan hyvää tai ajatella sen olankohautuksella kuitattavaks asiaks, mut toinen ottaaki sen kunnolla itteensä. Mä en halua olla kuitenkaan liian varovainen puheissani, koska sit on näitä jotka ottaa pahalla myös sen jos sanon vaikka että kesä on perseestä :hilarious:
 
Kyllä ihmiset osaa olla julmiakin ihan yleisillä paikoillakin ja monet eivät edes yritäkään kuiskailla vaan sanovat ihan katsoen päin... Ite yleensä en perusta mutta jos kaikki ollaan sit ruvetaan jotain haukkuun niin kyllä siihen puutun koska ei lasten tartte kaikkee kuulla ja heillekin hyvä opettaa ettei omaa lapsi määrää tartte hävetä ja kellään ei ole oikeutta loukata millään tavalla ketään
 
Joo harvoin ne niitä pahalla sanoo. Yleensä en niihin mitään oikein kommentoi, kun tiedän et ei ne sitä pahalla sano. Vaikkakin välillä sisällä kuohuu.

Meille muuten syntyi sunnuntaina tyttö.
Ja nyt on jotenkin sit tosi outoa kun on tottunut et kaikki on poikia. :hilarious:
 
Joo harvoin ne niitä pahalla sanoo. Yleensä en niihin mitään oikein kommentoi, kun tiedän et ei ne sitä pahalla sano. Vaikkakin välillä sisällä kuohuu.

Meille muuten syntyi sunnuntaina tyttö.
Ja nyt on jotenkin sit tosi outoa kun on tottunut et kaikki on poikia. :hilarious:
Eiks oo pimpin pesu vaikeaa? Vai oonkohan ainoa jonka mielestä on. Musta se on niin herkkä ja jotenkin haastavaa "kaivella" kakat sieltä pois. Pelottaa että satutan tai että tuntuu epämiellyttävältä? Pesen eka lämpimällä vedelle ja sit hoitopöydällä nätisti kurkkaan onko siellä välissä mitään ja jos on niin otan pyllypyyhkeellä varovasti.
 
Takaisin
Top