Suurperheellisten pulinapalsta <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja twisted
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime aikoina tuntunut ettei tunnit riita kun puheluita, lapset, koti, Ramadan ja eid piti kiireisena.

Nyt 27+5 menossa ja valilla kunnon painon tunnetta, erilaisia suppareita ettei kunnolla voi hengittaa tai liikkua edes.

Eilen syntyi meidän pikku neiti <3

4420g ja 52cm pelkkää rakkautta. Synnytys oli raju, kesto noin 8h. Käynnistettiin aamulla ballongilla ja eteni kivuliaasti. Neiti tuli väärässä tarjonnassa joten helpolla en päässy :) Loppu hyvin, kaikki hyvin, neiti on täällä ja perhe on kokonainen <3

Liitteet

• IMG_20200606_124634.jpg
    IMG_20200606_124634.jpg
    43.3 KB · Katsottu: 146
Eilen syntyi meidän pikku neiti :Heartred

4420g ja 52cm pelkkää rakkautta. Synnytys oli raju, kesto noin 8h. Käynnistettiin aamulla ballongilla ja eteni kivuliaasti. Neiti tuli väärässä tarjonnassa joten helpolla en päässy :) Loppu hyvin, kaikki hyvin, neiti on täällä ja perhe on kokonainen :Heartred
Onnea, hän on aivan ihana :Heartred:love017
Millä viikolla syntyi?

Mä oon miettinyt voisiko tähän krooniseen vauva kuumeeseen olla jotain lääkettä?
Musta oikeasti tuntuu että mulla jokin pakkomielle. Nyt synnytyksestä 2kk 2vko, ja menkat alkoi. Heti ensimmäisenä mieleen tuli, koskas sitten ovis on ja minkälainen ikäero tulisi :confused2 ja asiaa ei auta kun mieskin vihjaillut että voitais ehkä neljättä yrittää jos vaan mä haluan :scared001
No mitään järkeähän ei ole edes asiaa miettiä, koska kolme lasta on järkevä määrä kun kaikki mahdutaan perus autoon jne... :think005 mutta kun.... nämä lapset on niin ihania :Heartred :whacky011

Onnea, hän on aivan ihana :Heartred:love017
Millä viikolla syntyi?

Mä oon miettinyt voisiko tähän krooniseen vauva kuumeeseen olla jotain lääkettä?
Musta oikeasti tuntuu että mulla jokin pakkomielle. Nyt synnytyksestä 2kk 2vko, ja menkat alkoi. Heti ensimmäisenä mieleen tuli, koskas sitten ovis on ja minkälainen ikäero tulisi :confused2 ja asiaa ei auta kun mieskin vihjaillut että voitais ehkä neljättä yrittää jos vaan mä haluan :scared001
No mitään järkeähän ei ole edes asiaa miettiä, koska kolme lasta on järkevä määrä kun kaikki mahdutaan perus autoon jne... :think005 mutta kun.... nämä lapset on niin ihania :Heartred :whacky011
Hän syntyi 41+1. Käynnistettiin tosiaan eilen.

Jaa a :D en tiiä mikä auttaa mut nyt ainakin itselleni auttaa se ettei tän jälkeen riitä enää kädet. Neljä on meille passeli, molemman vanhemmat käteen mahtuu yksi lapsi :D

Ei siihen vauvakuumeeseen mitään lääkettä oo! Ehkä aika ja steri:hilarious: mä olen toipuva vauvaholisti... sisu täyttää kohta 2 v ja koen toipuneen hyvin addiktiostani:wink vaikka välillä tulee hetkellisisti mieleen et oishan se ollu kiva sisulle veli saada ja heti sen jälkeen HELL NO:hilarious:

Onnea paljon Twister :Heartpink ihana tyllerö!

Marsupilami ei siihen mikää auta, vaikka nyt hetkellisesti tuntuu siltä että 4 on riittävä meille, mutta en mee vannomaan ja mies koko ajan puhuu koska alan sitä 5ttä vinkua, joten tuntuu siltä, että se sen haluaa vaikka muuta väittää :dance008

Itellä ei niinkään oo ikään ollu vauvakuumetta mutta sellanen kaipuu pieneen nyyttiin mutta jotenkin on ostanut sen päähän takoa että kaikki net on vauvoja vaikka kotoa lähtisivätkin:happy:
Äippä miten teillä menee miehen kaa? Jos saa kysyä
Meillä miehen toipuminen on aika hiasta puuhaa joten tää kesä on ihan helvatullinen:wtf:

Itellä ei niinkään oo ikään ollu vauvakuumetta mutta sellanen kaipuu pieneen nyyttiin mutta jotenkin on ostanut sen päähän takoa että kaikki net on vauvoja vaikka kotoa lähtisivätkin:happy:
Meillä miehen toipuminen on aika hiasta puuhaa joten tää kesä on ihan helvatullinen:wtf:
Mikä teän miehelle tuli? Oliks se joku onnettomuus?

Twisted joo jäi koneen väliin puristuksiin.. Ei poikki mitään mutta tikatut kohdat saanu pöpön ja net aukastu ja niistä leikattu kuollut iho pois

Vaihtelevasti menee... ajoittain se on niinku se mies johon sillon ikuisuus sitten rakastuin mutta seuraavassa hetkessä asiat taas päälaellaan... miettinyt että onko sillä jotkut miesten vaihdevuodet tai jotain muuta ”ongelmaa” tuolla pään sisällä? Oli mitä oli, tukena olisin jos se vaan sais sanotettua että mikä mättää...
Itsestä tuntuu että ois pystyyn kuollut! ei lämpöä, välittämistä... ollaan vaan! Vai voiko tää olla vaan tästä elämäntilanteesta johtuvaa? Vai ollaanko tässä kasvamassa erilleen?

Tuo äippä kuulostaa vähän monimutkaiselta mutta ois todella helppoo jos tietäis toisen päänsisäiset tapahtumat.. Voihan se olla jokin kriisi vaihe tai vaikka masennus... Voimia hirmusti
Mitenkäs teidän muksut varsinkin tää joka syntyi samaan aikaan meidän pojunkaa

Mitäs noille... lomalla ollaan:cool14 lauantaina pitäis 4 isointa lähteä mummolaan joksiin aikaa... Siiri (3v)opettelee kuivaksi ja sisu touhuaa pienen miehen juttuja eli riivaa sen minkä kerkiää... kävelee/juoksee, kiipeilee, juttelee ja jatkuvasti jotain touhuaa:rolleyes: Kohta täyttää 2v... mitenkäs teidän pikkuiset? Eikös teilläkin ollu 2 pienintä samanikäiset ku meidän 2 pienintä?:pompus:

Avautumista lapsiluvun arvostelusta. Ja ihan sama jos nämä ihmiset tämän lukee ja minut tunnistaa. Mikähän ihme siinä on, kun tiettyjen ihmisten pitää jatkuvasti puuttua meidän lapsilukuun? Mies täytti juuri 40 vuotta. Veljensä (lapseton sinkku) heitti taas ihan superhyvää läppää, että meinasi hankkia synttärilahjaksi miehelle vasektomian, mutta se maksoikin 800€, niin ei sitten ostanutkaan. Tämä veli ei ole koskaan hoitanut meidän lapsia, eikä olla myöskään pyydetty. Hän on yhden meidän lapsen kummi, mutta ei olla edes kummilastaan pyydetty hoitamaan tai viemään minnekään.
Ja nyt kun facessa pyörii välähdyksiä äitiydestä -haaste, niin olin siihen laittanut kuvan kahden lapsen neuvolakortista kun oltiin käyty, niin eikös yhden kaverin pitänyt siihenkin kommentoida jotain, että joko taas on vauva tulossa:wideyed: Entäs jos olisin! Hitto sentään kun kenenkään toisen ei tarvi meidän lapsia hoitaa [no okei, mun äiti on hoitanut kun ollaan oltu synnyttämässä ja yhdesti on Nelosen kummeja pyydetty hoitamaan, ja kerran eräs kaveripariskunta (nämäkin molemmat muuten suurperheellisiä) "väkisin" otti lapset ja osti meille teatteriliput että päästiin treffeille]! Raah! Mua niin ärsyttää! Enhän minäkään jatkuvasti jankkaa yhden lapsen äideille, että jokojokojoko teette sisaruksen, tai veloille, että kyllä se mieli vielä muuttuu! Ja muuten hyvin tarkasti varonkin heittämästä noita juttuja, kun itsekin tiedän miten rasittavaa on udella toisten lapsisuunnitelmista.
Taidetaanpa ihan piruuttaan tehdä täysi tusina näitä vielä!

Toi on tutun kuullooista. Ärsyttää se ihmisten utelu/kysely et monta vielä meinaatte tehdä. Tai sit noi vihjailut et jokos lopettaisitte. Mie aattelin et taida ruveta kommentoimaan näille ihmisille jotka mulle kommentoi jotain lapsi määrästä niin takaisin heidän lapsi määristä. Yleensä kun en oo asiaan mitään sanonut. Oon kyl huomannut et usein ne on ne samat ihmiset aina kommentoimassa. Nytkin kun ootan tätä viidettä niin on tullut jos mitä "hauskoja" kommentteja ihmisiltä.

En mäkään tajua miten lapsiluku kuuluu kenellekään muulle. Okei, sitä en ymmärrä ja jos olisin ollut itse kuulemassa kun eräs narkomaaniäiti jolta on 4 lasta otettu joka synnytyksen jälkeen huostaan, totesi että "teen näitä niin kauan et saan jonku pitää" niin saattaisin kommentoida.

Mutta en puutu kenenkään lapsilukuun oli niitä sitten 0 tai 10. Ainoastaan ihailen, jos joku sanoo että on iso perhe. Ja sanon että arvostan. Esim meidän talonrakentajat, kaksikko. Toisella oli kolme teini-ikäistä ja paljon puhuttiin lapsista. Toisen kanssa ei juuri puhuttu mitään lapsista. Sitten kerran kysyin et "Onko sulla X lapsia" juu oli, 10 kpl. Sanoin että "Vau, musta se on ihanaa" kerroin myös arvostavani hänen vaimoaan kun miehensä tekee reissuhommia ja vaino pyörittää kotia :)

Mutta on meillekin tullu vaikka ja mitä kommenttia vaikka "vaan" 4 lasta. Jännä, että sotien jälkeen 4 lasta oli pieni perhe :D

Takaisin