Suurperheelliset kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiarella
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
  • Tagit Tagit
    suurperhe
Nega😭
MÀ kestÀn sen, jos mun vauvat on tehty,mut en sitÀ,ettÀ mulla on tÀmmöinen setti oireita turhaan ja koko arki ja oleminen ihan sekasin,kun olot vaan vyöryy...(Itkupotkuraivari kolme vuotiaan malliin)
Mulla on pms ja muut menkkaoireet pahentunut jokaisen lapsen myötÀ.
TĂ€nÀÀn hyvĂ€ etten avioerosta miehelle puhunut, kun sitten hoksasin ettĂ€ jaa... Ne menkat alkaa loppuviikosta 🙄

Muokattu viimeksi:
Mulla on pms ja muut menkkaoireet pahentunut jokaisen lapsena myötÀ.
TĂ€nÀÀn hyvĂ€ etten avioerosta miehelle puhunut, kun sitten hoksasin ettĂ€ jaa... Ne menkat alkaa loppuviikosta 🙄
Raskauden tarkoitus on pms- + yms oireiden karkoitus? đŸ€Ł

OnEmOrE19 halaus. ❀ Mulla myös meni pĂ€ivĂ€t oireiden takia ihan sekaisin, kunnes nyt.

TÀÀllĂ€ taitaa vuoto olla alkamaisillaan kun kaikki oireetkin loppuu. Tuntuu ettĂ€ se keskenmeno tuntuu vaan joka kuukausi pahemmalta kun ei uutta raskautta kuulu. Oon niin rikki. Mietin jo tĂ€nÀÀn ettĂ€ luovutan kokonaan ja myyn kaikki vauvatavarat pois muistuttamasta siitĂ€ mitĂ€ ei saa. đŸ˜„

Oreo mĂ€ oon jo kans valmiiksi hukassa kun kuopus tĂ€yttÀÀ syksyllĂ€ kolme. Ei tule enÀÀ alle 3v ikĂ€eroa enkĂ€ tiedĂ€ mitĂ€ teen kun kotihoidontuki loppuu. 😭

Tuntuu ettĂ€ se keskenmeno pilasi kaiken ja mun kroppa petti mut. 😭💔

Mun kuukautiset on alkaneet tosi varhain lapsena ja oon varma ettĂ€ minut on tuomittu varhaisiin vaihdevuosiin sen takia enkĂ€ mĂ€ enÀÀ koskaan tuu olemaan raskaana. Ja ettĂ€ se keskenmeno on johtunut siitĂ€ ettĂ€ olen liian vanha. En saa tĂ€tĂ€ ahdistusta mun pÀÀstĂ€ mitenkÀÀn pois. 😭💔

Anteeksi vuodatukseni, jos tÀÀllĂ€ ois joku joka yhtÀÀn ymmĂ€rtÀÀ tĂ€tĂ€ surua. ❀‍đŸ©č

Oreo,toi on ihan,ku Kumman kaa ohjelmasta😂
MĂ€ tunnistan mun pms,mut ONNEKS se ei ole noin,mun huonoissa puolissa on perheellĂ€ muutenkin tekemistĂ€ 😂

Äitiliini neljĂ€lleđŸ‘„halaus...mĂ€ saan niin kiinni tosta sun olosta💔
Mun neljÀ ekaa syntyi kolmen vuoden vÀleillÀ ja joka vÀlissÀ keskenmeno ja joka kerta yhtÀ suuri ihme,sit tulikin 1,5v vÀliÀ ja en meinannut millÀÀn tajuta,et nÀin kÀvi...no...sit tuli tosi raju keskenmeno ja nuorinta tehtiin 7v...siitÀ mÀ vasta sekasin menin,kun ekan kerran koko elÀmÀssÀ sain stikattua plussan!?! Ja sillon en edes kovin vahvasti ajatellut,et se vois olla sitÀ...(Kaikki muut on testattu labrassa,kun ei kotitestit ole nÀyttÀnyt...)
HÀnen synnytyksestÀ sain trauman,se oli kauheeta..oltiin 6 toivottu ja se lopulta saatiin,mut puoli vuotta synnytyksestÀ alettiin puhua,et jos kuitenkin vielÀ yksi...
Sit tuli korona ja olin katkera,et vihdoin sain vauvan ja vauva ajan jutut ja kaikki suluissa ja kaikki huomio koululaisten etÀilyssÀ,jota riitti meillÀ moneen kertaan..
Nuorin tĂ€ytti just 6v eikĂ€ haikara enÀÀn löytĂ€nyt meille😭 viime syksyn työstin vauvakuumetta jĂ€rjellĂ€ pois,kun ikĂ€ ottaa vastaan..ja olin hetkittĂ€in tosi kade 10v nuoremmille...ja eihĂ€n siihen jĂ€rki auta🙄
Ja nyt oon ihan kauheissa oloissa ja pelkÀÀn,et mitĂ€ tĂ€mĂ€ on jos ei sitĂ€...đŸ˜„
Tein tÀnÀÀ negan...
En halua verrata,vaan tsempata,et ole yksin...pistĂ€ priva viestiĂ€ jos haluat jakaa ajatuksia❀voimia...

Mulla oli keskenmeno 2020 kesÀllÀ. 2022 alkuvuodesta saatiin vihdoin pieni syliin. ettÀ kyllÀ siinÀ kesti jokusen kuukauden ennen seuraavaa tÀrppiÀ.
ÄlĂ€ luovuta vielĂ€ ❀

Mutta ikÀeroa lapsilla seuraavaan on nyt 2v, 5v ja 2v.
EttĂ€ kakkosen ja kolmosen vĂ€liin tuli paljon isompi ikĂ€ero mitĂ€ toivottiin 😕
Mutta toisaalta, jos olisi tullut pieni ikĂ€ero, tuskin olisi tullut tĂ€tĂ€ nelosta tĂ€ydentĂ€mÀÀn porukkaa ❀
Nyt on isommat kahden vuoden erolla, ja pienemmÀt kahden vuoden erolla.

Mulla oli keskenmeno nelosen ja vitosen vĂ€lissĂ€ 4/2023. Laskettu aika olisi ollut loppuvuodesta mun syntymĂ€pĂ€ivĂ€nĂ€ 💔 paljon halauksia keskenmenon kokeneille ❀ se on lapsen menetys siinĂ€ missĂ€ muutkin, ei sitĂ€ yhtÀÀn pidĂ€ vĂ€heksyĂ€ ja siitĂ€ menee aikansa toipua ❀ minĂ€ pidin kĂ€dessĂ€ni sitĂ€ pientĂ€ ihmisen alkua, josta piti tulla mun lapseni. HĂ€nellĂ€ oli jo pienet kĂ€det ja jalat 💔

TÀÀllĂ€ noin pari viikkoa kamalia oireita,edelleen alavatsa kipeĂ€,tissit tulessa ja pahoinvointia,mut viime pĂ€iviin verrattuna 3/10 alan asennoitua menkkojen alkuun...ihan hirvee tunne myllerrys...pakko alkaa tehdĂ€ jotain,ettei ajatukset ala pyöriĂ€ ympyrĂ€Ă€đŸ˜„ niisk... tsemppiĂ€ kaikille pĂ€ivÀÀn❀

Keskenmenojen vĂ€hĂ€ttely on ihan hirveetĂ€ ja ihmettelen usein,miksi vielĂ€kÀÀn ei tajuta,miten hirveetĂ€ se voi naiselle olla saati, ettĂ€ se koskettaa myös miestĂ€đŸ˜„
Mut eipĂ€ miesten vauvakuumeestakaan puhuta riittĂ€vĂ€t...liian usein kuulee,et naiset haluaa ison perheen ja mies vaan alistuu siihen,miten se on niin vaikeeta kĂ€sittÀÀ,ettĂ€ mieskin voi toivoa isoa perhettĂ€ ja tykĂ€tĂ€ perhe elĂ€mĂ€stĂ€â€ïž

Keskenmenojen vĂ€hĂ€ttely on ihan hirveetĂ€ ja ihmettelen usein,miksi vielĂ€kÀÀn ei tajuta,miten hirveetĂ€ se voi naiselle olla saati, ettĂ€ se koskettaa myös miestĂ€đŸ˜„
Mut eipĂ€ miesten vauvakuumeestakaan puhuta riittĂ€vĂ€t...liian usein kuulee,et naiset haluaa ison perheen ja mies vaan alistuu siihen,miten se on niin vaikeeta kĂ€sittÀÀ,ettĂ€ mieskin voi toivoa isoa perhettĂ€ ja tykĂ€tĂ€ perhe elĂ€mĂ€stĂ€â€ïž

MĂ€ olen kuullut samaa, ettĂ€ mies on alistettu vaan "siittĂ€jĂ€ksi" tĂ€hĂ€n đŸ™„đŸ€Šâ€â™€ïž no ei tosiaan, kyllĂ€ mieskin voi haluta monta lasta! MeillĂ€kin miehellĂ€ olisi tĂ€ysi vapaus kĂ€yttÀÀ ehkĂ€isyĂ€, mutta eipĂ€ ole kĂ€yttĂ€nyt 😂

Sain lÀÀkÀriltÀ tÀnÀÀn labra lÀhetteen ,hcg verikokeena, mut sovittiin,et vasta vkl jÀlkeen jos ei menkat ala...piina jatkukoon ..
Sellasta nĂ€ivertĂ€vÀÀ pahoinvointia koko pĂ€ivĂ€ ja ihan hirveetĂ€ painetta hĂ€pyluun takana...ja tissituska ihan hirveetĂ€đŸ„”

Mulla oli keskenmeno nelosen ja vitosen vĂ€lissĂ€ 4/2023. Laskettu aika olisi ollut loppuvuodesta mun syntymĂ€pĂ€ivĂ€nĂ€ 💔 paljon halauksia keskenmenon kokeneille ❀ se on lapsen menetys siinĂ€ missĂ€ muutkin, ei sitĂ€ yhtÀÀn pidĂ€ vĂ€heksyĂ€ ja siitĂ€ menee aikansa toipua ❀ minĂ€ pidin kĂ€dessĂ€ni sitĂ€ pientĂ€ ihmisen alkua, josta piti tulla mun lapseni. HĂ€nellĂ€ oli jo pienet kĂ€det ja jalat 💔
Voi sentÀÀn, on se tuntunut varmasti kamalalta. 😭💔 Halaus sinne! ❀ MĂ€ pidin myös mun vauvani alkua kĂ€dessĂ€ kun tiesin ettĂ€ ei se voi muuta olla vaikka yritin ajatella ettĂ€ ehkĂ€ se on joku hyytymĂ€ vaan. Mulla myös vuosi verta kuin hanasta. Mulla oli sitten samalle aamua gyne aika niin siellĂ€ sanottiin ettĂ€ ei tÀÀllĂ€ ole valitettavasti enÀÀ mitÀÀn. 😭💔

Voi sentÀÀn, on se tuntunut varmasti kamalalta. 😭💔 Halaus sinne! ❀ MĂ€ pidin myös mun vauvani alkua kĂ€dessĂ€ kun tiesin ettĂ€ ei se voi muuta olla vaikka yritin ajatella ettĂ€ ehkĂ€ se on joku hyytymĂ€ vaan. Mulla myös vuosi verta kuin hanasta. Mulla oli sitten samalle aamua gyne aika niin siellĂ€ sanottiin ettĂ€ ei tÀÀllĂ€ ole valitettavasti enÀÀ mitÀÀn. 😭💔

NĂ€mĂ€ on niin kamalan surullisia juttuja 😭💔

NĂ€mĂ€ on niin kamalan surullisia juttuja 😭💔
Niin on. 😭💔 Mulla oli tĂ€nÀÀn neuvolassa keskenmenon jĂ€lkeinen kĂ€ynti ettĂ€ sai kĂ€ydĂ€ juttelee. Noh selvisin siitĂ€ vaikka mulle iski hirveĂ€ ahdistus jo sunnuntaina kun muistin ettĂ€ se kĂ€ynti on tulossa ja itkin nuo kaikki pĂ€ivĂ€t ennen sitĂ€ kĂ€yntiĂ€.

Helmikuu jo polkaistu hyvÀÀn vauhtiin! 😍

MeidĂ€n vauveli tĂ€yttÀÀ ensi kuussa vuoden. En kestĂ€! Mulla oli viime viikolla aika ikĂ€viĂ€ rytmihĂ€iriöitĂ€ mutta nyt helpottaa. TĂ€ytyisi muistaa itsestÀÀnkin huolehtia 🙈

Pilvikirsikka, No niinhĂ€n sitĂ€ on, kevĂ€ttĂ€ kohti! Ihanan valoisaakin jo 😍En kyllĂ€ kestĂ€ miten tÀÀ aika lentÀÀ, siis vuosi jo?! đŸ„° Onko sulla tutkittu noita rytmihĂ€iriöitĂ€? 😔 Magnesiumia tarpeeksi? Muistan ettĂ€ mulla oli kans rytmihĂ€iriöitĂ€ esikoisen vauva vuonna!

MeillÀ olisi ollut neljÀnnen LA nyt ystÀvÀnpÀivÀÀn, jos ei olisi ollut keskenmeno silloin kesÀllÀ. YllÀttÀvÀn haikeita fiiliksiÀ toi pintaan..
Mies ja pojat kuitenkin yllĂ€tti mut! 💕 ja minĂ€ heidĂ€t 😁💕 joten sen enempÀÀ en jÀÀnyt asiaa murehtimaan. NeljĂ€shĂ€n on vain pÀÀtöksen pÀÀssĂ€. đŸ€—

Muokattu viimeksi:
Pilvikirsikka, No niinhĂ€n sitĂ€ on, kevĂ€ttĂ€ kohti! Ihanan valoisaakin jo 😍En kyllĂ€ kestĂ€ miten tÀÀ aika lentÀÀ, siis vuosi jo?! đŸ„° Onko sulla tutkittu noita rytmihĂ€iriöitĂ€? 😔 Magnesiumia tarpeeksi? Muistan ettĂ€ mulla oli kans rytmihĂ€iriöitĂ€ esikoisen vauva vuonna!

MeillÀ olisi ollut neljÀnnen LA nyt ystÀvÀnpÀivÀÀn, jos ei olisi ollut keskenmeno silloin kesÀllÀ. YllÀttÀvÀn haikeita fiiliksiÀ toi pintaan..
Mies ja pojat kuitenkin yllĂ€tti mut! 💕 ja minĂ€ heidĂ€t 😁💕 joten sen enempÀÀ en jÀÀnyt asiaa murehtimaan. NeljĂ€shĂ€n on vain pÀÀtöksen pÀÀssĂ€. đŸ€—

Ei niitĂ€ tutkittu sen enempÀÀ, kun ne sitten helpotti. Tilasin kyllĂ€ lisÀÀ vitamiineja ja magnesiumiakin. TĂ€ytyy kokeilla jos ne auttaisi! On tĂ€mĂ€ sellaista rallia vĂ€lillĂ€ etten ihmettele jos vĂ€hĂ€n sykkeet heittelehtii 🙈 en tiedĂ€ miten nuo 3- ja 5-vuotiaat on jotenkin niin tavattoman touhukkaassa iĂ€ssĂ€. Tai ei he ehkĂ€ niinkÀÀn "pahojaan" tee, mutta heille pitÀÀ puhua ihan taukoamatta 🙈 tuntuu etteivĂ€t kuule tai muista yhtÀÀn mitÀÀn ja koko ajan saa toistaa samoja asioita 🙈

Ainiin sulla olisi ollut LA just nyt đŸ’”â€ïž onneksi sait yllĂ€tyksen! EhkĂ€ ensi vuodeksi sitten se nelonen? 😉 Tai ehtii vielĂ€ tĂ€ksikin vuodeksi!

Äsken taas myytĂ€viĂ€ lajitellessa mies tokaisi ohikulkiessa ettĂ€ "Sinuna laittaisin ne, niin takaisin tonne kassiin.. kohta niitĂ€ taas tarvitaan." Niin, mitĂ€hĂ€n yritĂ€t vihjailla đŸ˜…đŸ©·

Toivotaan ettĂ€ niistĂ€ olisi hyötyĂ€! Mulla ainenkin selvĂ€sti magnesiumilla on vaikutusta. đŸ‘đŸ» RytmihĂ€iriöt on kyllĂ€ pelottavia tuntemuksia. Onneksi useimmiten vaarattomia. đŸ©·

MeillĂ€kin nÀÀ 4v ja 7v on sellainen parivaljakko tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ettĂ€ huhhheijjakkaa! 🙈 En tiedĂ€ olenko tĂ€nne kertonut ettĂ€ meidĂ€n keskimmĂ€isellĂ€ alkaa adhd tutkimukset ja kyllĂ€ tuolla kuopuksellakin on piirteitĂ€ vahvana. Ei ehkĂ€ siis ihme jos arki on _erityisen_ kuormittavaa joskus. 😬

Takaisin