Suurperheelliset kuumeilijat

Eilen yöllä tuli repäisy kipuja alavatsaan, kun nousin nuorimman itkun takia, hänellä tuli eilen flunssa, niin sitä itki 💔
Toivon kyllä että nuo repäisy kivut olisivat kiinnittymiseen liittyvää, koko päivän ollut outo arka/painava olo alavatsassa 🥹
Mutta voi varmaan johtua myös menkkojen lähestymisestä... 🤔🤷🏼‍♀️

Tää kuulostaa lupaavalta! Mulla on ainakin ollut aina painava olo alavatsassa kun olen ollut raskaana. Jotenkin erilainen olo kuin menkkojen lähestyessä. Pidän peukkuja 😍

Voi että mun kans, kun en malttanut olla tekemättä testiä, vaikka omien tuntemusten perusteella olisi dpo8 ja kalenterin mukaan vasta dpo5 🙄
Lasten flunssa tarttui muhun ja aina kun yskin tm niin repii alavatsasta niin että en sitten malttanut olla tekemättä testiä 🙄😅
No hyvällä mielikuvituksella siinä näkyy toinenkin viiva 😅 mutta olisiko viivanpaikka... 🤷🏼‍♀️ harmi että pc testitkin nykyään voi semmosiakin näyttää. On ollut aina mun luottotesti.
Mä nyt lisään tähän kuvan, onko muilla yhtähyvä mielikuvitus että siinä jotain näkyisi? 😅🙈

Liitteet

• 20250324_150850.jpg
    20250324_150850.jpg
    128.5 KB · Katsottu: 42
Voi että mun kans, kun en malttanut olla tekemättä testiä, vaikka omien tuntemusten perusteella olisi dpo8 ja kalenterin mukaan vasta dpo5 🙄
Lasten flunssa tarttui muhun ja aina kun yskin tm niin repii alavatsasta niin että en sitten malttanut olla tekemättä testiä 🙄😅
No hyvällä mielikuvituksella siinä näkyy toinenkin viiva 😅 mutta olisiko viivanpaikka... 🤷🏼‍♀️ harmi että pc testitkin nykyään voi semmosiakin näyttää. On ollut aina mun luottotesti.
Mä nyt lisään tähän kuvan, onko muilla yhtähyvä mielikuvitus että siinä jotain näkyisi? 😅🙈

Tossa pikkukuvassa varovainen ehkä!! Mutta nuo oireet on kyllä tosi lupaavat! 😍 Mulla viime kierrossa oli oviksen jälkeen pari päivää nippailua, mutta sitten se loppui eikä ollut enää mitään oireita ennen menkkoja. Siitä tiesin ettei tärpännyt. Ei mulla ole koskaan ollut tommosia repäisykipuja ilman raskautta 😁😍

Mä oon ollut jotenkin taas hirmu väsynyt viime päivinä. Lapset herää hirveän aikaisin ja jo ennen seitsemää on täys vauhti päällä, kun on niin valoisaa 🙈 vauva on vauva enää huomisen, sitten kääntyy taaperoksi ❤️ ei kävele vielä eli kannan kymmentä kiloa taas 2/3 hereilläoloajastani 😂 nyt tuntuu taas jotenkin että haluan hetken huilata siitä kantolastista ennen mahdollista uutta raskautta. Hän on kyllä ollut aivan ihana vauva!

Meillä tammikuinen taapero, ja hänellä on ollut kyllä kova kiire. On kävellyt jo kohta neljä kuukautta ja vauhti senkun kiihtyy vaan! Silmät saa olla selässäkin, mutta hän on kyllä hirveän iloinen ja helppo tapaus :) ♡

On ne niin erilaisia! Toisaalta kiva kun hän ei kävele vielä, on helpompi seuralainen ottaa mukaan sinne sun tänne, kun ei vielä karkaa 🤭 konttaamalla ei yleensä lähde kauaksi, toki on muutenkin rauhallinen. Se on harvinaista meidän lapseksi 😅 kolme isointa ovat menneet kuin pyörremyrsky, mutta nämä kaksi pienempää paljon rauhallisempia.

Meillä taas ihan toisinpäin, kolme ensimmäistä olivat rauhallisia ja enemmän sylissä viihtyvää sorttia. Nämä kolme viimeistä sitten taas ovat olleet kovia menemään ja jälki on sen mukaista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: :Heavy Black Heart:

Olisiko pms, vai alkuraskauden oiretta, kun ihan jäätävä väsymys, oon ihan apaattisena vaikka pitäisi siivota, kun vloppuna juhlitaan meidän 5vuotiasta ❤️ multa puuttuu ihan inspiraatio leipomiseen ja kaikkeen 🙈 toki varmaan vaikuttaa sekin että mulla ollut viikon pientä nuhaa, kuumeinen olo ilman kuumetta... 🤔 rinnat arkana, johtuisikohan sekin tästä nuhasta, koska mulla ei ole rinnat olleet arkana raskaana eikä myöskään ennen menkkoja tai muulloinkaan 🤔😅
tänään vasta kp22/27, tuntemuksien mukaan dpo11, kalenterin dpo8..
Eilen tein samanlaisen testin kuin minkä aiemminkin. Harmi kun ennen pc testeissä näkynyt viivanpaikka valkoisena, niin ei ole tarvinnut miettiä onko nega.
Yritän nyt malttaa mieleni ja testata vasta sunnuntaina 🙈

Olisiko pms, vai alkuraskauden oiretta, kun ihan jäätävä väsymys, oon ihan apaattisena vaikka pitäisi siivota, kun vloppuna juhlitaan meidän 5vuotiasta ❤️ multa puuttuu ihan inspiraatio leipomiseen ja kaikkeen 🙈 toki varmaan vaikuttaa sekin että mulla ollut viikon pientä nuhaa, kuumeinen olo ilman kuumetta... 🤔 rinnat arkana, johtuisikohan sekin tästä nuhasta, koska mulla ei ole rinnat olleet arkana raskaana eikä myöskään ennen menkkoja tai muulloinkaan 🤔😅
tänään vasta kp22/27, tuntemuksien mukaan dpo11, kalenterin dpo8..
Eilen tein samanlaisen testin kuin minkä aiemminkin. Harmi kun ennen pc testeissä näkynyt viivanpaikka valkoisena, niin ei ole tarvinnut miettiä onko nega.
Yritän nyt malttaa mieleni ja testata vasta sunnuntaina 🙈

Jännät päivät! Odottavan aika on pitkä 😅 tsemppiä juhlavalmisteluihin! Kyllä se siitä vaikka vähän vähemmän panostaisi tällä kerralla 😊

Minä aloin kutoa sukkia ystävien vauvoille, jotka silloin marraskuussa syntyy. Olenpahan hyvissä ajoin liikkeellä 😄

Luulin et mun mies haaveilee vielä yhdestä lapsesta eikä oikeasti olla käytetty mitään ehkäisyä moneen kuukauteen. Nyt sitten ne ystävät tuli raskaaksi ja molemmat kyselee, että kai minä kohta liityn samaan remmiin ja yksi kolmas ystävä nähnyt unta että meille tulee vielä vauva, niin mun mies onkin sitä mieltä ettei halua enempää 😭 ja hän muutenkin mua hiillostaa töihin ja tuntuu et kaikki mitä teen on jotenkin väärin tai jotain. Hän ei tykkää esim noista meidän (minun) koiristakaan ja haluaisi että myyn ne pois. En tiedä mikä häntä oikeen vaivaa taas 😞 oon monta päivää vaan itkenyt ja ollut ihan p*skana. Heti kun luulen et se olo helpottaa, tulee taas itku.

Ja sitten kun minä olen pois tolaltani, on kaikki ihan kiukkuisia ja kärttyisiä. Mies mukaanlukien.

Luulin et mun mies haaveilee vielä yhdestä lapsesta eikä oikeasti olla käytetty mitään ehkäisyä moneen kuukauteen. Nyt sitten ne ystävät tuli raskaaksi ja molemmat kyselee, että kai minä kohta liityn samaan remmiin ja yksi kolmas ystävä nähnyt unta että meille tulee vielä vauva, niin mun mies onkin sitä mieltä ettei halua enempää 😭 ja hän muutenkin mua hiillostaa töihin ja tuntuu et kaikki mitä teen on jotenkin väärin tai jotain. Hän ei tykkää esim noista meidän (minun) koiristakaan ja haluaisi että myyn ne pois. En tiedä mikä häntä oikeen vaivaa taas 😞 oon monta päivää vaan itkenyt ja ollut ihan p*skana. Heti kun luulen et se olo helpottaa, tulee taas itku.

Ja sitten kun minä olen pois tolaltani, on kaikki ihan kiukkuisia ja kärttyisiä. Mies mukaanlukien.
Onpa kurjan kuuloista 💔 olisiko miehellä rahasta stressiä? Tai jostain muusta? Yrittäkää puhua, puhua ja vielä puhua ja käydä asioita ja tunteita läpi ❤️🙏

Onpa kurjan kuuloista 💔 olisiko miehellä rahasta stressiä? Tai jostain muusta? Yrittäkää puhua, puhua ja vielä puhua ja käydä asioita ja tunteita läpi ❤️🙏

Varmasti on stressiä. Hänellä on auto vähän väliä rikki ja on tällä viikolla kulkenut mun autolla töihin. Että olisko se autoasia mikä kalvaa mieltä, toivottavasti.. tiedän ettei tätä tarvii nyt heti päättää ja on aikaa vaikka vuodenkin päästä, mutta aina mielessä itsellä pyörii se äippäraha-asia, ettei ikäeroa tulis yli 3v tai sitten pitäis olla itse välissä töissä, ettei ihan minimille tipu.

Meillä on aina tätä samaa. Ihan kuin mun äitinä pitäisi jaksaa aina olla se rauhallinen ja hyväntuulinen, kaikki kasassa pitävä ja kannatteleva yli-ihminen 🙄
Oon joskus tiuskaissutkin, että saisinko mä joskus olla surullinen/vihainen ilman että mulle suututaan, oisko vaikka lohdutus joskus jotain.
Mikä lie tunnelukko tuossa miehelläkin, kun ei pysty käsittelemään mun pahaa oloa.

Mutta tuo, ettei ehkäisyä käytetä, on mun mielestä kyllä ihan sanaton sopimus lapselle luvasta tulla.
Jos ei halua lisää, niin kyllä siinä pitäisi itse olla se aktiivinen toimija sen eteen.

Meillä on aina tätä samaa. Ihan kuin mun äitinä pitäisi jaksaa aina olla se rauhallinen ja hyväntuulinen, kaikki kasassa pitävä ja kannatteleva yli-ihminen 🙄
Oon joskus tiuskaissutkin, että saisinko mä joskus olla surullinen/vihainen ilman että mulle suututaan, oisko vaikka lohdutus joskus jotain.
Mikä lie tunnelukko tuossa miehelläkin, kun ei pysty käsittelemään mun pahaa oloa.

Mutta tuo, ettei ehkäisyä käytetä, on mun mielestä kyllä ihan sanaton sopimus lapselle luvasta tulla.
Jos ei halua lisää, niin kyllä siinä pitäisi itse olla se aktiivinen toimija sen eteen.

Siis joo.. kun pitää lasten tunteiden lisäksi kannatella myös miehen tunteita ja tukahduttaa omat sinne jonnekin alle 🙄 minä kyllä itken herkästi, mutta en kans saa silloin mitään lohdutusta. Tämä taitaa olla aika monella miehellä ongelmana valitettavasti.

Oon samaa mieltä! Ja jos ei käytä ehkäisyä niin se on sille toisellekin sellainen sanaton lupaus, että asia on myös itselle ok. Ehkä tää on seurausta siitä autostressistä ja muusta. Ehkä tää solmu tästä vielä aukeaa 🙏

Oon tässä kuvitellut menkkojen alkavan mutta sainkin tänään plussan testiin jonka tein varmuuden vuoksi. En kyllä meinannut uskoa näkemääni, vieläkin ajatus raskaudesta tuntuu uskomattomalta, olin jo asennoitunut siihen että saadaan aika pitkään vielä yrittää ennen kuin tärppää.

O
Oon tässä kuvitellut menkkojen alkavan mutta sainkin tänään plussan testiin jonka tein varmuuden vuoksi. En kyllä meinannut uskoa näkemääni, vieläkin ajatus raskaudesta tuntuu uskomattomalta, olin jo asennoitunut siihen että saadaan aika pitkään vielä yrittää ennen kuin tärppää.
Onnea! ♡

Tänään testi nega (kp26/28). Menkkojen pitäisi alkaa ke tai to. Oon ennen saanut aikaisin plussan, joten nyt en oikein usko että enää plussaksi tulisi.. 🤔🤷🏼‍♀️
Enkä nyt tiedä yritetäänkö jatkossa, vai mitä aiotaan 🙈😅 molemmat kyllä haluaisi vielä viidennen, mutta järki syyt (tilan puute, niin talossa kuin autossakin) yrittää painaa stoppia 🙈 ...

Tänään testi nega (kp26/28). Menkkojen pitäisi alkaa ke tai to. Oon ennen saanut aikaisin plussan, joten nyt en oikein usko että enää plussaksi tulisi.. 🤔🤷🏼‍♀️
Enkä nyt tiedä yritetäänkö jatkossa, vai mitä aiotaan 🙈😅 molemmat kyllä haluaisi vielä viidennen, mutta järki syyt (tilan puute, niin talossa kuin autossakin) yrittää painaa stoppia 🙈 ...

No voihan! Mä olen toivonut vahinkoa just tästä syystä, ettei tarttis itse päättää asiasta 🙈

Meillä on ihan samat pohdinnat ja näistä juteltiin viikonloppuna. Oli jo viidennen kohdalla, kun neljännen jälkeen oli keskenmeno, että yritetäänkö viidettä vai ei. Onneksi annettiin mahdollisuus, koska tuli aivan valloittava pieni tyyppi 🥰

No voihan! Mä olen toivonut vahinkoa just tästä syystä, ettei tarttis itse päättää asiasta 🙈

Meillä on ihan samat pohdinnat ja näistä juteltiin viikonloppuna. Oli jo viidennen kohdalla, kun neljännen jälkeen oli keskenmeno, että yritetäänkö viidettä vai ei. Onneksi annettiin mahdollisuus, koska tuli aivan valloittava pieni tyyppi 🥰
"Vahinko" olisi kyllä paras ❤️😄 koska kyllähän asiat loksahtelisi kohdilleen, ja tilanteeseen sopeutuu.
Yritin kyllä miehelle tänään puhua että jos vaan ei ehkäistä ja tulee jos on tullakseen. Koska niin kuin ei nytkään tärpännyt, vaikka olin ihan varma. Niin voihan olla että vaikka oikein yritettäis niin eihän se varmaa ole koska tärppäis ja tärppäiskö edes 🤷🏼‍♀️
Ja mä kun rakastan viidettä jo valmiiski, vaikkei olemassa olekkaan, hullua ❤️😍😅
Olen miettinyt myös sijaisvanhemmaksi ryhtymistä, tuntuu että tätä huolenpito/kasvatus viettiä riittäisi muidenkin lapsiin ❤️🙈 mutta siinäkin tulee vastaan tämä tilanpuute... 🤔 mutta ehkä joskus tulevaisuudessa kun omat isompia ja osa lähtenyt ja kotoa 🤭

"Vahinko" olisi kyllä paras ❤️😄 koska kyllähän asiat loksahtelisi kohdilleen, ja tilanteeseen sopeutuu.
Yritin kyllä miehelle tänään puhua että jos vaan ei ehkäistä ja tulee jos on tullakseen. Koska niin kuin ei nytkään tärpännyt, vaikka olin ihan varma. Niin voihan olla että vaikka oikein yritettäis niin eihän se varmaa ole koska tärppäis ja tärppäiskö edes 🤷🏼‍♀️
Ja mä kun rakastan viidettä jo valmiiski, vaikkei olemassa olekkaan, hullua ❤️😍😅
Olen miettinyt myös sijaisvanhemmaksi ryhtymistä, tuntuu että tätä huolenpito/kasvatus viettiä riittäisi muidenkin lapsiin ❤️🙈 mutta siinäkin tulee vastaan tämä tilanpuute... 🤔 mutta ehkä joskus tulevaisuudessa kun omat isompia ja osa lähtenyt ja kotoa 🤭

Minustakin tuo olis paras! Että tulee jos on tullakseen, kyllä ne asiat siitä aina selkiintyy. Kun ei niitä lapsia tosiaan niin vaan tehdä, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja onnistuuko vai ei. Ehkä mun pitää ehdottaa samaa omalle miehelle, hän kun oli jo niin sitä mieltä ettei enempää. Ja onhan siinä se 9kk aina isompien lasten aikaa kasvaa ennen uutta vauvaa. Ei se vauva ihan yhtäkkiä vaan tupsahda perheeseen.

Mullakin hoivaviettiä riittäisi 🤭 enkä kyllä koiria enempää halua (meillä nyt kolme koiraa, joista vanhin toivon mukaan lähtee anopin eläkekaveriksi ensi talvena), että vauva voisi olla siihen hyvä 😁

Toi sijaisperhe on hyvä idea! Niistäkin on niin pulaa 🥺

Takaisin