Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä kyllä se vielä syö "liikaakin" meillä kunnolla alettu syömään vasta 8kk paitti ne jotka ollu täysimetyksellä meni paljo pitempään ilman ja hyvin ovat kasvaneet ja pisimmästä päästä.... Tämä meijän vauva tänään 8kk Hui ku aika menee 80 ja risat pitkä

Oikeestiko noin pitkä?! :O meidän 10kk oli 74cm ja kasvaa nolla käyrän yläpuolella.

Pikkuvarpaat sisu oli 4kk neuvolassa 6.4kg ja 60.5cm, kasvaa -2käyrällä niinku nää kaikki muutkin:wink itse en kyl oo yhtään huolissaan Sisun kasvusta ja Jorvi vaan haluaa varmennusta kasvusta kun oli niin pieni täysaikaseksi vauvaksi :) loppukk ois 5kk neuvola, tarkempia mittoja sitten :wink
Aika aikasin ne on teillekin väläyttänyt kasvuhormonia:eek: meidän 5v on huomattavasti lyhkäsempi ja sirompi kun siskonsa (3v on melkein saman pitunen) ja sitä on tutkittu aikanaan eikä mitään oo löytynyt! Kasvuhormonia tarjosivat jo 2 v mut en mä nyt jumaliste vielä niin pienelle aloittaisi:eek: kauhulla odotan sen tulevaa 5v neuvolaa et mitä ne siinä taas keksii o.O

Sisu ja Leo edelleen aika samankokoisia :D Leo oli 5kk neuvolassa 61,2cm ja 6125g

Miten pieni pitää olla, että hormoneja aletaan ehdottaa? Meillä on kaikki lapset kasvaneet miinuksilla koko ajan, mutta ei siihen ole kyllä oikeestaan kukaan mitenkään puuttunut. Toinen isommista oli 1v neuvolassa 73cm ja 7,5kg. Silloin seurattiin tarkemmin painon kehitystä ja käytiin ravintoneuvojalla.. yksikään lapsi ei ole syntyessään ollut yli 3kg ja pisin oli tuo viimeinen 47cm mitallaan..

Mistäs päin te kukin ootte?

Minä asustelen Pirkanmaalla, jo 10,5 vuotta täällä oltu.

Taitaa mennä testaukset joka tapauksessa sinne menkkojen alkamisen ajankohdan hujakoille.
En nääs ehdi millään apteekkiin tässä aiemmin.. Aivan jäätävän huono olo :meh:

Meidän tasku raketti oli syntyessään 2.7kg (300g isompi kun sisu) ja 47 cm. 1v oli 8.9kg/71cm ja vertailu kohtana esikoinen joka oli 2.9kg/46cm syntyessään ja 1v 11.8kg/76.1cm... taskuraketti kasvanut koko ikänsä -3 käyrän tuntumassa ja muut siinä -2&0 käyrän välissä! Onhan toi selkeesti sirompi kun muut mut jos neuvola/lääkärit sitä mieltä että hormonit pitäis aloittaa niin tytön pitää olla itse ymmärtäväinen ja käsittää että mitä se tarkoittaa eli joskus murkku iän kynnyksellä sit! Aikuis mitta pitäis hänellä olla 154-156 cm ja minä olen 159cm:)

Nii ja sit mä oon sekottanu puuroon reilusti hedelmäsoseita, jos tuntuu et maku tökkii. :)

Pirkanmaalla mekin asustellaan. :)

Joo, mut ei nettitestit enää ehtisi mulle asti ennen menkkoja, joiden pitäis alkaa 17.pv :grin

Ehtii ehtii! :grin eiks ne lupaa toimitusta jo seuraavaks päiväks tilauksesta! :)

Mä oon Keski-Suomesta :) asuttu 7.5v, eteläpohjammaalta molemmat lähtöösin.

Meillä pojat kasvaa kans miinuskäyrillä, en ny muista 1v mittoja mutta jotain pitkälti alle 80cm oli. Mä pelkään et ne jää tämmösiksi lyhyiksi, mä oon 162cm ja mies 182cm. Kaverin lapset on koko ajan ollu väh. 5cm isompia, esikoinen oli kuitenki syntyessään 51cm ja 3996g ja kuopus 50cm ja 3030g.

Meilläkin Nelonen on ihan mini, 3v neuvolassa oli 85cm ja 12kg. Hänellä pituuskasvu käytännössä pysähtyi jossain 4-6kk ikäisenä, silloin otettiin kaikki mahdolliset kromosomikokeet (epäiltiin Turneria) ja kilpparikokeet, mutta kaikki kokeet näytti normaaleilta. Kasvuhormoneista ei ole edes vihjattu, vaikka 1,5v lääkärineuvolassa oli puhetta luustonikämittauksista jos 2v neuvolaan mennessä ei ole saavutuskasvua tullut. Ei tullut, mutta ei tullut mitään kokeitakaan... Neiti oli syntyissään 42cm ja 1955g, eli viikkoihin nähden, 32+6, hyvinkin keskikokoinen. Ei meillä nää muutkaan mitään pitkiä ole koskaan olleet, sd käyrällä menee -0,5 ja -2,4 välillä, paitsi Nelonen -3,2. Me ollaan miehen kanssa molemmat alle 170cm, että ei näistä kovin pitkiä ennustetakaan. Mun veljet on kyllä kaksi metrisiä ja äitikin yli 170cm ja isä oli liki 190cm, mutta mä oon jäänyt pätkäksi heihin nähden :grin Anoppi on nipinnapin 150cm eikä appikaan taida mua pidempi olla.

Me asutaan nykyisin Päijät-Hämeessä, mä oon kotoisin Uudeltamaalta ja mies Pohjois-Pohjanmaalta. Työt aikanaan meidät molemmat tänne kuljettaneet :)

Tsemppiä Helena, toivomme plusplusplus :smiley-angelic001

Ja ihanaa ystävänpäivää:smiley-angelic003

Tota turneria yms ne epäili kans meidän taskuraketilla mut mitään ei löytynyt... Onneksi!
Hyvää ystävänpäivää täältäkin<3

Meidän pojat olleet 1v neuvolassa 79cm ja toinen 77.5cm.
Kaverin lapset on koko ajan ollu väh. 5cm isompia, esikoinen oli kuitenki syntyessään 51cm ja 3996g ja kuopus 50cm ja 3030g.

Meidän esikoinen ollut 5kk vanhempaa serkku tyttöään aina jokusen sentin pidempi, neuvola mittojen mukaan aina n.5cm, mutta nyt viimme syksyn ja talven aikana onkin käynyt niin että tyttö on kirinyt meidän pojan ohi pituudessa reippaasti :woot:

Hyvää ystävänpäivää täältäkin :Heartred :happy:

niemja: ep:ltä mekin molemmat ollaan :D

Ehdin kuin ehdinkin pikaisesti apteekkiin hakemaan testin. Negaa se
kuitenkin näytti, joten ei ainakaan vielä hihkuta onnesta. Tosin
en mä tätä huonovointisuutta osaa mitenkään selittää ja nyt
on takana joko kaksi viikkoa jokapäiväistä etomista varsinkin illasta.
Siinä välissä vaan vieraili mahatauti.

Takaisin