Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja enemmän siinä tjottailussa ei olis järkee, jos ei olis seesteistä.:grin
Tämä oli kyllä hyvä pointti! Koskaan ajatellut tolta kantilta :woot:
Lambilla kans hyvä kannustus näihin hommiin! :joyful: kiitos vaan yllytyksestä :wink
Ajattelin että voisi testata silloin ultra aamuna, niin jos on haaleakin viiva ja ultras jtn näkyisikin niin tietäisi ainakin ettei se oo vanha kesken jäänyt vauvan alku :rolleyes: onhan nuo aika tarkkoja ultria nykyään, tai toi meidän tk:n oma ei niinkään tarkka mitä sairaaloissa on, mutta voihan sillä ehkä jotain näkyäkkin, näkyihän sillä viimme keskeytynyt raskaus, joka ei ollut oikein alkua pidemmälle päässyt o_O

Rv4+ voi näkyä limakalvon paksuuntuminen, joka siis voi viitata alkaviin kuukautisiin tai raskauteen. Ei oikeastaan muuta..

Mun ovis on taas hukassa, kun olis siimahäntiä tarjolla. :arghh: miten voi olla mahdollista, et taas sama homma kun toissa kierrossa oli. :meh:

Mun ovis on taas hukassa, kun olis siimahäntiä tarjolla. :arghh: miten voi olla mahdollista, et taas sama homma kun toissa kierrossa oli. :meh:
Onko sulla siis ovis myöhässä? Ei muutakun ahkeraa jyystämistä?
Mä lopetan nyt testailut, vähenee paineet joka suuntaan. Jos vaikka onnistumisprosentti nousis:wacky:

Toissa kierrossa ei ollu mun mielestä ovista ollenkaan ja viime kierrossa oli selvä ovis jo ollut tällä kp.lla, voihan se olla, et on vielä vasta tulossa, jos kierto on nyt pidempi. Mutta sehän tässä nyt onki ongelma, että täällä ei jyystetä jokapäivä tai edes jokatoinen. :shifty: :facepalm:

Hei osaako joku täällä sanoo, mikä vois olla vialla, kun nyt puuroja syödessä poika oksentaa? Siis pelkästään sillon ku syödään puuroo, ei sen jälkeen enää ja kaikki muu pysyy sisällä. Koostumus vähän hankala? Voisko syödä liian nopeesti siihen nähden?

Ekat 5 lusikallista menee hyvin, sit alkaa kakomaan ja oksennus lentää. Kaikki muut ruoat menee ihan hyvin, niin kasvikset, hedelmät ja kasvis-lihasoseetkin. Toki ne ei oo yhtä paksua mössöö.

Allergiaa en usko, ei vaikuta siltä ja 4-viljan velli menee kuitenkin hyvin.

Ikää Leolla 6kk, korjattua ikää 3,5kk.

Hei osaako joku täällä sanoo, mikä vois olla vialla, kun nyt puuroja syödessä poika oksentaa? Siis pelkästään sillon ku syödään puuroo, ei sen jälkeen enää ja kaikki muu pysyy sisällä. Koostumus vähän hankala? Voisko syödä liian nopeesti siihen nähden?

Ekat 5 lusikallista menee hyvin, sit alkaa kakomaan ja oksennus lentää. Kaikki muut ruoat menee ihan hyvin, niin kasvikset, hedelmät ja kasvis-lihasoseetkin. Toki ne ei oo yhtä paksua mössöö.

Allergiaa en usko, ei vaikuta siltä ja 4-viljan velli menee kuitenkin hyvin.

Ikää Leolla 6kk, korjattua ikää 3,5kk.

Koita tehdä puurosta vähän löysempää lisäämällä korviketta/äidinmaitoa sekaan. Tai sit jos teet ihan tavan hiutaleista puuron, niin hiutaleet voi hienontaa ennen puuroksi tekemistä esim.blenderissä.

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Hän ei ehkä vielä ole valmis niin paksuun puuroon... Kannattaa alottaa löysällä ja annat vähän... Kun tiedät että muutama lusikka menee hyvin niin lopeta sit ennen kuin menee oksentamisen asti.... Meillä alkoi vilja allergiat just noin mut en nyt tarkoita että välttämättä olis sen kummempaa.. Anna aikaa kyllä se siitä

Koita tehdä puurosta vähän löysempää lisäämällä korviketta/äidinmaitoa sekaan. Tai sit jos teet ihan tavan hiutaleista puuron, niin hiutaleet voi hienontaa ennen puuroksi tekemistä esim.blenderissä.

Oon nyt antanu onnipuuroo tölkistä tai sit tollasta 6kk nestlen kaurapuuroo, joka ei mun mielestä ollu edes mitenkään paksua (toisin kun Onni). Mut voihan tuota kokeilla et tekee vähän löysempää vielä :) Soseet menee kuitenki karkeemmatkin (semperin spagettisose missä on ihan palojakin), mut puuron kans aina näin.

Pikkuvarpaat, aattelin kans ensin et voisko olla allergiaa, mutta kun se 4-viljan velli menee ihan ilman ongelmia.

Deb meillä ei tehnyt muut ku oikein puuro ja sit ku ruvettiin tutkiin huoh löyty niiiiin paljon kaikkia mitä en osannut edes odottaa....

Niin ja puuro/puurot on monille keskoslapsille haasteellisia joten minä tekisin niin että kun syö kerta reippaasti muita eikä niistä tule mitään niin anna puuron hetki olla pois eihän sen ole sitä vielä pakko syödä ja anna tilanteen rauhottua ja sit Koita uudestaan kyllä se saa mustakin ruuista masun täyteen.... Meillä ei kukaan koskaan oo syönyt pilttejä ja puuroja ton ikäisen....normi ruokaa oon niille antanu toki en maustanut niitä mut siis jokainen tyylillään mut anna tilanteen rauhottua ja sit kokeile

• Tykkään
Sisu ei suostu syömään mitään sosetta kun maks 1tl/päivä... julmettu kakominen alkaa heti kun lusikan kärjellisen suuhun laittaa:/ innolla odotan et saa ton istumaan syöttötuoliin ja aloittaa sormiruuat... jos vaikka niitä suostuu syömään ;) ikää nyt 4.5kk:o
Aikaisemmilta saitkin Dep jo hyviä neuvoja joten sen osalta ei mtn lisättävää :)

Äippä kyllä se vielä syö "liikaakin" meillä kunnolla alettu syömään vasta 8kk paitti ne jotka ollu täysimetyksellä meni paljo pitempään ilman ja hyvin ovat kasvaneet ja pisimmästä päästä.... Tämä meijän vauva tänään 8kk Hui ku aika menee 80 ja risat pitkä

Eiköhän toi teininä syö meidän konkaan;) just syötiin päivällinen ja mä jäin nuolemaan näppejäni kun tytöt söi mun ruuat suoraan lautaselta! Jopa salaatin:o

Pikku varpaiden kanssa samalla linjalla, jätä puuro pois nyt joksikin aikaa, en lähtisi heti kyllä allergiaa miettimään. Tai koita vaikka jotain itsetehtyä puuroa? Ne maistuu yleensä paljon paremmalle:p
Omasta mielestä ainakin!
Meillä osa lapsista vauvana es inhonnut perunaa, yrjöreaktiolla:yuck:. Onhan näillä pikku ihmisilläkin mieltymyksensä.

• Tykkään
Sisulle ei maistu peruna, porkkana, bataatti, kukka/parsakaali, palsternakka, luumu eikä omena... kyllä listalla ei ole yhtään tuotetta :D seuraavaksi menee testiin maaartisokka, juuriselleri ja kesäkurpitsa. Makeat sem jälkeen kattavammin;) jospajospa! Meilläkin syödään ite tehtyä:p esikoinen söi valmis ruokia( ja muutkin matkan päällä). Nyt jo taloudellisistakin syistä syödään kaikki samaa evästä, vauvan ruuat vaan on suolattomia ja thl suositusten mukaan;)
Tuli muuten aika lastenlääkärille ja fyssalle ens kuun loppuun et pääseevät taas arvuuttelemaan miks sisu oli/on niin pieni ukkeli. Mun mielestä sisu on täydellinen<3

Niin ja huomattu juttu, lapsille kelpaa ruuat paljon paremmin jos ne on mun tai miehen lautasella vaikka niiden Nessun edessä on täsmälleen samaa:D

Äippä jokainen kasvaa omalla tavallaan... Meidän kohta 3 vee on pieni ja laiha ja puhuvat jo että kasvuhormooneja pitäis kokeilla minä siihen että ei kun kasvaa kuitenkin vaikka hitaammin.... Eikä kukaan lapsi niinku ei aikuisetkaan oo saman laisia.... Meidän vanhimmasta pojasta sanottiin kans vauvana ja vielä alakoulu ikäisenäkin että tämä ei kasva normaalisti ja on ikäänsä nähden pieni... Nyt isompana on 15 vee ja 178 pitkä ja tooodella laiha... Et ei syytä huoleen jos pituutta tulee edes vähänkään

Pikkuvarpaat sisu oli 4kk neuvolassa 6.4kg ja 60.5cm, kasvaa -2käyrällä niinku nää kaikki muutkin;) itse en kyl oo yhtään huolissaan Sisun kasvusta ja Jorvi vaan haluaa varmennusta kasvusta kun oli niin pieni täysaikaseksi vauvaksi :) loppukk ois 5kk neuvola, tarkempia mittoja sitten ;)
Aika aikasin ne on teillekin väläyttänyt kasvuhormonia:o meidän 5v on huomattavasti lyhkäsempi ja sirompi kun siskonsa (3v on melkein saman pitunen) ja sitä on tutkittu aikanaan eikä mitään oo löytynyt! Kasvuhormonia tarjosivat jo 2 v mut en mä nyt jumaliste vielä niin pienelle aloittaisi:o kauhulla odotan sen tulevaa 5v neuvolaa et mitä ne siinä taas keksii o.O

Takaisin