Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sit piti tietenkin vinkata, että äiti voi syödä magnesiumoksidia ainakin tuplana purkin ohjeeseen verrattuna, kannattaa itsekin pysyä pöntön lähettyvillä :D Tietenkin vauvan hieronta rentouttaa, vatsan hierontaan on ihan erillisiä ohjeita, että saa kakan helpommin tulemaan. Tietenkin kakkajumppaan löytyy myös ohjeita netistä. Joillekin vauvoille on hyötyä kantamisesta, mut ei ainakaan meidän kohdalla toiminut, vaikka oli käytännössä 24/7 ekat kuukaudet sylissä/liinassa/manducassa :D

Mä en voi syödä ite mitään kun mulla tyhjenee muutenkin suoli monta kertaa päiväs ja sillonki tulee kiire vessaan. :D

Laitoin varmaan just samaan aikaan ton mun kysymyksen kun vastasit tähän :D Jos sun oma vatsa ei ole kunnossa, se vaikuttaa myös vauvan vatsaan. Yleensä se kyllä menee niin, että molemmilla paska lentää tai on tukossa, mutta voi oireilla myös eri tavalla. Mulle itsellä IBS ja kerran jos toisenkin hoitanut imetykset vessassa ripuloidessa... :D

Lisäks mulla on suoli enempi ku tarkka siitä mitä se kestää ja mitä ei..

Mut eiköhä tää viimeistää 18v päästä mulla helpota:D

Yritetään nyt nauttii viimisest vauvasta. Vaikka onkin vaativa tapaus. :)

Laitoin varmaan just samaan aikaan ton mun kysymyksen kun vastasit tähän :D Jos sun oma vatsa ei ole kunnossa, se vaikuttaa myös vauvan vatsaan. Yleensä se kyllä menee niin, että molemmilla paska lentää tai on tukossa, mutta voi oireilla myös eri tavalla. Mulle itsellä IBS ja kerran jos toisenkin hoitanut imetykset vessassa ripuloidessa... :D

Mulla on aina löysä tai kivikova vatsa (keliakian ihanuuksia.) ja sit onki iha eri mittakaavan ongelmat jos suoliston päätyy kanamunaa.. :(

Tulen takavasemmalta kommentoimaan Debille yhden vinkin väärän imuotteen rikkomiin rinnanpäihin: mulla itsellä vauvalla ikää pian 8 viikkoa ja nännit keskenään erilaiset. Vauvalla väärä imuote ja tiukka ote hänen "ahmaistessaan" rinnanpään suuhun ja ilmeisesti vauvan suun kovat osat hankasi rinnanpään rikki niin, että siihen tuli haava. Mulla ei Lansinoh auttanut yhtään ja korjasin imuotetta Imetyksen tuki ry:n vinkkien mukaan ja lisäksi hankin siellä mainitun Nursicare-liivinsuojasetin. Nursicaren avulla rinnanpään haava parani muutamassa päivässä n. kuukausi sitten eikä sen jälkeen ole enää haavoilla ollut. Imuotteen korjaaminen auttoi siihen, että vauva oppi hamuamaan oikein eikä imetys enää satu.

Tossa Nursicaressa idea on, että sitä suojaa voi pitää useamman päivän (mä pidin kaksi päivää putkeen) ja ennen ja jälkeen imetyksen pyyhkäistään kostealla liinalla nänniä. Suoja imee heruvan maidon. Ostin omat Nursicaret Ozbabysta, paketissa on kuusi suojaa. Nursicarea myy jokunen apteekkikin, mutta mulle ei osunut yhtään lähelle kotia, joten siksi nettikauppa. Hinta tuolle on n. 25 eur eli kohtalaisen hinnakas, mutta oli kyllä hintansa arvoinen, koska sain itse siitä avun. Vastaava tuote on Mepilex, mutta on mielestäni Nursicarea hinnakkaampi.

Tuun nyt heittää kirveksen kaivoon lopullisesti. Eilen sanoin että oon vauvasta varmempi entä koskaan, ja vauvankaipuu on kova. Mies sanoi ei. Luulin et kaikki ne höpöttelyt ja naureskelut asialle olivat sellaista lähes myöntymistä. Eilen sanoi sit että ei, asiat on nyt hyvin. Perusteli että pitäis vaihtaa auto ja kotiin sovitaan nyt kaikki. Kolme muuta jäis entistä vähemmälle huomiolle ja nyt on kaikki hyvin. En sanonut mitään, poistuin nukkumaan. Ei olla puhuttu enää. En oo sanonut mistään muusta kuin pakollisesta. Enkä sano. En puhu mitään hälle. Siis ylimääräistä. Ja kun kysyy niin sanon et pahalta tuntuu. Sanon et alan vaan käymään omaa surutyötä asiasta ja puhun sittenkin kun olen asian käsitellyt yksin. Eilen tuli se tunne että kyllä, olen valmis, kaikkineen haasteineen ja oikeasti tosissani. Aiemmin olen epäröinyt ehkä 10% mutta en enää. Nyt vain mies sanoi ei. En tiiä voinko vaan nyt olla sen lähellä...

Ehkä mä täältäkin joudun poistuu vaikka vertaistuki on iso. Mut ehkä en vaan kestä sitä että oon 1,5v odottanut että mies heltyy ja en vaan enää ehkä kestä että muut saa suostumuksen vauvaan ja mä en. En haluais olla näin itsekäs mut itkettää...

/ twisted (3 poikaa ja ei enää vauvaa) :'(

Täytyy silti lohduttaa twisted että et ole yksin tilanteessasi. Kolmannen kohdalla oli meillä ihan sama tilanne. Ehdoton ei, talo oli täys ja elämä täynnä kaikkea. No, tuli vähän pidempi paussi siinä aiheessa, olin luovuttanut vauvahaaveet kauas - mutta elämä toi muutoksia, rakennettiin isompi talo uuteen paikkaan(edellisen juuri tultua valmiiksi) ja ykskaks olikin taas lupa vauvautua. Se maaginen itselle asettama 30 takaraja oli jo siinäkohtaa paukkunut, mutta asetetaan uusia takarajoja:p..

Mä kuulin aamulla ihan samat "oikeesti ei enää" sanat, kirpaisee, mutta annan ajan kulua. Ehkä tilanne taas muuttuu - tai sitten ei. Koitetaan jaksaa!!!:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Tsemppiä Twisted :Heartred

Voi Äippä, eikö pieni nyt vieläkään ymmärrä tulla!! Mokomakin ronttiryökäle :HeartblueJaksuja sulle :Heartred

Ootteko m-inski kokeillut jo apteekin vatsaa pehmittäviä mömmöjä? Pegorionia ja mitäs muita niitä oli... Meillä Neloselle määrättiin Pegrionia, kun rauta kovetti mahan ihan täysin. Se toimi ainakin hyvin. Ja pikkutilkka vettä maidon päälle (max. teelusikalinen) saattais myös pehmittää. Mallakselle tuli meille ehdoton kielto, se on viljatuote eikä pikkuruisen vatsa vielä kestä sitä. Toivottavasti pian helpottaisi :Heartred

Twisted voi ei :( oon niin pahoillani. Raskasta. Mutta voin hyvin samaistua, meillä ku tuo miehen mielipide muuttuu koko ajan, vaikka sen kolmannen se on luvannu, mut aikataulu on eri asia. Mutta niinku lambi sanoi se tilanne voi vielä muuttua.

Ootteko m-inski kokeillut jo apteekin vatsaa pehmittäviä mömmöjä? Pegorionia ja mitäs muita niitä oli... Meillä Neloselle määrättiin Pegrionia, kun rauta kovetti mahan ihan täysin. Se toimi ainakin hyvin. Ja pikkutilkka vettä maidon päälle (max. teelusikalinen) saattais myös pehmittää. Mallakselle tuli meille ehdoton kielto, se on viljatuote eikä pikkuruisen vatsa vielä kestä sitä. Toivottavasti pian helpottaisi :Heartred

Ollaan käytetty pidempään jo apteekin tavaraa.. meillä neuvolalääkäri sano et alkaa ikää olee jo sen verta että pitäis kestää.. muutenkin pitäis noi kiinteät laitella kohta menemään.. täs on vaa se ongelma nyt et pitäs saada vatsa toimimaa kunnol et vois ottaa maidonsakeuttajan käyttöö joka taas helpottas refluksia..

Tää on ohimenevä vaihe. Tän kestää vaikka päällään seisten..

M-inski, onko teillä allergian mahdollisuutta selvitelty? Meillä oireili nuorimmainen just refulla ja ummetuksella, toki huusi myös monta tuntia putkeen illalla ja koliikkia meille tarjottiin diagnoosiksi... Esikoinen kun oli vauvasta asti moniallerginen niin älysin jättää omasta ruokavaliosta pois ne yleisimmät allergeenit ja se jo helpotti parissa päivässä, muuttui aivan eri vauvaksi <3 Imettäessä tuo on helppo ja nopea vielä testata kun ei ole kiinteät pakkaa sotkemassa :) Toki kaiken refun ja ummetuksen taustalla ei ole allergiaa, mutta mitä noita allergiaryhmiä seurannut, niin TODELLA yleistä.

Ollaan käytetty pidempään jo apteekin tavaraa.. meillä neuvolalääkäri sano et alkaa ikää olee jo sen verta että pitäis kestää.. muutenkin pitäis noi kiinteät laitella kohta menemään.. täs on vaa se ongelma nyt et pitäs saada vatsa toimimaa kunnol et vois ottaa maidonsakeuttajan käyttöö joka taas helpottas refluksia..

Tää on ohimenevä vaihe. Tän kestää vaikka päällään seisten..
Aivan! Mä jotenkin ajattelin että teidänkin pieni on vielä ihan pieni! Mä oon ymmärtänyt, että kiinteät auttaisi myös refluksiin? Omaa kokemusta ei ole.

Aivan! Mä jotenkin ajattelin että teidänkin pieni on vielä ihan pieni! Mä oon ymmärtänyt, että kiinteät auttaisi myös refluksiin? Omaa kokemusta ei ole.

Joo pitäis auttaa.

Pieni kun vertaa 8v. Isoveljeen mut vastasyntyneeseen iso :D 8kg pötkylä jo:(

M-inski, onko teillä allergian mahdollisuutta selvitelty? Meillä oireili nuorimmainen just refulla ja ummetuksella, toki huusi myös monta tuntia putkeen illalla ja koliikkia meille tarjottiin diagnoosiksi... Esikoinen kun oli vauvasta asti moniallerginen niin älysin jättää omasta ruokavaliosta pois ne yleisimmät allergeenit ja se jo helpotti parissa päivässä, muuttui aivan eri vauvaksi <3 Imettäessä tuo on helppo ja nopea vielä testata kun ei ole kiinteät pakkaa sotkemassa :) Toki kaiken refun ja ummetuksen taustalla ei ole allergiaa, mutta mitä noita allergiaryhmiä seurannut, niin TODELLA yleistä.

On mietitty mut Mä en voi enempää karsia omaa ruokaa, kun itsellä on jo nii pal rajotteita et syöminen haastavaa jo muutenkin et saa tarpeeks monipuolisesti.

On mietitty mut Mä en voi enempää karsia omaa ruokaa, kun itsellä on jo nii pal rajotteita et syöminen haastavaa jo muutenkin et saa tarpeeks monipuolisesti.
Jos sulla on keliakia niin viljat automaattisesti jo pois, sit jäis yleisistä soija ja maito, jos sulla kerta muna jo muutenkin pois :) Toki jokainen menee sen oman jaksamisen mukaan, mut kahden allergisen lapsen vauvavuosihelvetin läpikäyneenä voin kertoa, että yksinkertainen ruokavalio on pieni vaiva siitä, että lapsi on kivuton ja saa itse nukuttua paremmin.

Twisted Voih ei! Jospa tosiaan mielipide muuttuu kun saatte talo stressin hoidettua pois alta! Meilläkin miehellä mielipide muuttunut aikamonta kertaa joten älä vielä kirvestä kaivoon heitä! Voima hali<3
Zeni (ja muut) juu täällä ollut semmonen päivä että supistellut vähemmän kun aikoihin:o päähän vaan koskee:( ei taida olla jätkä hetkeen tulossa... Huoh:( taidan luovuttaa, en selkeestikkään osaa poikia synnyttää! O.o
5 prinsessan ja 1 uppiniskaisen masu miehen (rv40) äippä

Twisted, aivan unohdin sulle vastata! Mähän aloin käymään surutyötä ton neljännen synnyttyä, olin jo päässyt yli, että meille ei lapsia enää tule ja elämä jatkuu. No sit mulla oli menkat myöhässä, mut testi näytti negaa, siinä viikon ehti kelailla ja huomasin olevani pettynyt kun menkat alkoi. Mies sanoi ehdottoman ein, siinä meni tovi jos toinenkin itkiessä ja olin jo luovuttanut, kunnes sit sanoikin, että antaa tulla jos tulee. Käsittele surusi rauhassa ja toivottavasti mies ymmärtää antaa sulle ja sun surulle tilaa jollei hänellä mieli muutu. Voimia asian käsittelyyn, se on helvetin raskasta <3

Twisted ♡ Musta niin epäreilua, miten miehet saa sanella nämä asiat yksinään. Toki vaikeaa kompromissia löytää, kun toinen haluaa ja toinen ei. Mutta surkeana olisin minäkin.

Voi ei äippä, olin ihan varma, että tänään tulee :O Koita jaksaa, se on pakosti tyyntä myrskyn edellä nyt!

Takaisin