Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Warheart paranemista sinne! Toivottavasti tosiaan olis kohta tauti taltutettu...
niemja paranemista sinnekin! Toivotaan miehen innostumista;)
Kovin haluisin teille vauva uutisia antaa! Katotaan nyt... supistuksia on tullut nyt semmosen 5-10 min väliin mut ovat kovin lyhyitä mut pirullisen kipeitä... tuun sit aamulla huutelee kuinka pettynyt ollenkaan kun homma tyssännyt alku tekijöihinsä:/

Oi joi, katselemassa jokohan äippä saanu vauvan nuuhittavaksi:)

Täällä viikonloppu sujunut väsyneissä ja ärtyneissä merkeissä.

Tai siis, itse kyllä yritän pitää tunnelmaa yllä mutta tuntuu että lapsilla kaikilla on yhtä aikaa ollut känkkäränkkä ja koko eilisen päivän oli koko ajan jollakin jokin huonosti tai sitten tapeltiin keskenään aaargh.

Kello on 5:30 ja oon jo hereillä kun nukuin yön muutenkin huonosti ja saanpahan edes hetken rauhassa nauttia aamukahvin ja ihailla nukkuvia lapsia :D
Aattelin josko pannaria tekaisisi aamupalaksi jotta hymyssä suin heräisivät, eilen tein puuroa ja siitä se aamu lähti heti väärille raiteille kun 7wee ei siitä tykkää ja 4wee ei jaksanut kuunnella valitusta niin melkein oli puurot pitkin seiniä ennen kuin oli kukaan vielä mitään syönyt.

Äippä x5 vai joko Äippä x6 ?!?!?! Tuuhan kertomaan mikä tilanne, ollaanko sitä jo synnärillä? :)
Täällä peukut pystyssä odotellaan vauvauutisia!

Äippä, mullahan oli tota meidän nuorimman syntymää ennen, että aina kun oli seksiä, alkoi kipeä supistelu tai sit jos kävi saunassa niin sama, sit ne aina lopahti. Yleensä sillon menin vaan tylsistyneenä nukkumaan kun turhaan antoi toivoa syntymästä :D Toisaalta, ei sillon edes ollut olo, että olis synnytys käynnissä, kyllä se vaan jotenkin on aina tiennyt, että millon on tosi kyseessä. Toivotaan nyt kuitenkin ettei sulla ole samaa varoittelua, vaan oot päässyt ihan tositoimiin ;)

Mamaminion, mä herään aina 5.15 niin saan rauhassa syödä oman aamupalan ja juoda aamukahvit. Lapset heräävät aamutoimille 6.30 aikaan. On tämä oma aika aamuisin luxusta, ei tarvitse hoppuilla mihinkään kun aamukiireissä monesti vaan kiukutti ja jos piti johonkin lähteä niin puolet tavaroista puuttui jne :D Ennen lapsia tykkäsin nukkua helposti yli puolenpäivän, mutta nyt jotenkin on kääntynyt melkein luonnostaan ”mummorytmi” <3

Yö meni huonosti, nuorin huusi taas ilmeisesti mahakipujaan, muuta en keksi kuin että ”saattaa sisältää maitoa” -tuote on sisältänyt vähän enemmän maitoa tässä erässä, koska mitään kiellettyä ei ole saanut... Mies taas kuorsasi ja jostain syystä oli tosi kuuma ja en millään meinannut saada unta! Valivalivali, onneksi kalenteriin vilkaisu piristi, syyspäiväntasaus, enää ei kovin pitkään voi olla tuskaisen kuuma, vaan väkisinkin viilenee ja pimenee <3 Niin odotan niitä ihania kuulaita syysaamuja kun maa on kuurassa ja ilma on nipistävän raikas ja yks aamu maa onkin valkoinen..!

Mäki tulin heti kattomaan onko jo äippä x6 linjoilla!

Warheart ootpa ihana tehokas aamuisin! Kuulostaa nautinnolliselta ajatukselta. Mä vaan en saisi itteäni ylös tuohon aikaan :D
Mut mä oottelen kans nuota kuura aamuja ja ensilunta ja talvea. Ah.

Hohhoijaa... eipä näy ei kuulu poikaa tähänkään aamuun:( koko yön on kyl supistellut ihan pirun kipeesti mutta todella epäsäännöllisesti... on se nyt kumma kun pitää kiusoitella näin!:( tällä hetkellä supistus väli 15 min, yöllä enemmän kun sain suht hyvin nukuttuakin. Lapset tulee tänään kotiin, jee! On ollu ikävä<3

Mä suunnittelin tänään lähteväni isompien kanssa uimahalliin. Vauva jää sit ekaa kertaa isänsä hoiviin. Aamulla lypsin reilu 80ml maitoa ja jos lähdetään niin että vauvan just imetän ja hän nukkuisi, niin kaipa sitä 3-4 tuntia pärjää. Se on sitten mysteeri miten pullo kelpaa... Tuttia nyt pari päivää syöty/tarjottu.

Vauva vajaa 3 vkoa. Ristiäiset lokakuun lopussa. Mulla itellä ollut ihme räkäyskää ja kauhulla odotan tuleeko vauvalle. Toivottavasti maidosta saa edes jotain vasta-aineita. Selällään nukkuminen kun on mahdotonta kun alkaa heti yskittää. Jos vauvalle tulisi sama, niin kyljelleen pakko laittaa nukkumaan. Helppo vauva tämä muuten on :) Yöt menee parilla syötöllä. Viime yö oli rankempi kun hän päätti valvoa pari tuntia 01-03 :grin ma en kyllä jaksanut silmiin tuijotella, vaan katselin hbo nordicia puhelimella kun siinä sängyn laidalla sylikkäin oltiin :joyful::p

Sandy ihanaa että teillä on helppo vauva:) samaa toivon tännekin jahka tämä ulos eka suostuis... paranemista!
Menninkäinen toivotaan, alan olee aika loppu tätä!

Sandy kuullostaa helpolta vauvalta, ihanaa vauva-arkea sielä<3

Kylläpä Äippä poika ny kiusaa sua! Kuulostaa meidän kuopukselta, kahdesti kävin synnärillä ja aina lähetti takas, sit meni hermot ja kävin siä akupunktios ja hieronnas yms ja akupunktio käynnisti synnyksen!

Tota meidän siiriä sai kans hiukan suostutella tulemaan... mut sit kun lähti tulemaan niin tulikin sit rähinällä!

Mä olin myös luovuttanut jo ton meidän kuopuksen kanssa, että se ei kyllä tuu ikinä! Viikot 40+1 (menkoista 41+2), kävin aamulla perhekerhossa lasten kanssa, siellä valitin että tulee olee eka vauva joka syntyy teini-ikäisenä. Oltiin kotona 12.30 aikaan ja tasan 13 meni vedet, supistukset alkoi 13.20 ja 13.55 tyttö syntyi :grin Luovuttaminen siis auttoi mun kohdalla. Olin vedelly jo monta viikkoa vadelmanlehtiteetä, oltiin rakasteltu, saunottu, syöty tulisia ruokia, olin rentoutunut ja antanut omien oksitosiinien virrata ja ei mitään tulosta! No joo, kävin edellisenä lauantaina (39+5) liikehälyssä synnärillä ja siellä olin pyytänyt pyöräyttämään vähän kalvoja, että jos vaikka lähti tulemaan.

Supistukset on loppu... ei tästä tuu mitään:( sais nyt ees lapset kotiin niin olis joku jota halata ja pussata! Mieskin töissä... se kun vielä arpo jääkö kotiin! Onneksi ei jäänyt o.O

Mulla muuten toi vadelmanlehtitee helpotti synnytystä, aloin joskus 30+ viikoilta juomaan. Nyt meinasin alkaa heti toisella kolmanneksella juomaan mukillisen päivässä, sitten kolmannella kolmanneksella kaksi ja sit lähempänä synnytystä kolme mukillista. Tuli supistukset sellaisina tehokkaampina ja siedettävempinä ja haluan vahvasti uskoa teen olleen syynä ;) Jälkvuoto oli myös nyt niukempi ja palautuminen nopeampi. On se clipperin tee ihan hyvän makuista, vaikka ei mitään hyötyä oliskaan, Ruohonjuuresta sais kans jotain raskausteetä.

Mähän tota toisiks nuorinta odottaessa menin vielä aamulla neuvolaan ja sieltä sanoi sit, että taidat kyllä lähteä synnyttämään :D Olin vaan, että just joo, eipä mua kummemmin edes supista, mut niin vaan lähtö tuli ja tyttö syntyi.

Se Clipperin vadelmanlehtitee ei sisällä kuin 50% vadelmanlehteä, kannattaa ostaa jotain joka on 100% pelkkää vadelmanlehteä (tai vielähän ehtii itse keräämään ja kuivattamaan :) ).

Se clipper on mun mielestä paremman makuista kuin pelkkä vadelmanlehdistä tehty :)

Tsemppiä äipälle, ei sinne vielä kukaan oo jääny :wink vaikka ei lohduttanu mua yhtään kun kuopus syntyi rv 42+2. Siinä vaiheessa oli kaikki kikat koitettu ja hermo meni vaan niihin jotka vitsaili koko asiasta. Käynnistykseenkin meni se kolme päivää kun edellisen sektion jälkeen piti aloittaa tosi varovasti ettei haava repeydy.

Tällä kertaa toivon niin kovasti spontaania synnytyksen käynnistymistä ja sitä ettei tarvitsisi hoitohenkilökunnan puuttua kovinkaan synnytyksen kulkuun. :happy:

Huomenna alkaa vihdoin 30+0 ja hyvillä mielin vikat 10vkoa odottelemaan:shy:

On lähes koko päivän supistellut... voisiko tää ihan oikeasti tulla koht puoleen ulos? Jo toinen päivä putkeen kun supistaa :o

Puuh, supistuksille voimaa äippä, jospa hän kohta suvaitsisi saapua:)

Takaisin