Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Deb, sulla on vielä kaikki tunteet niin pinnassa ja hormonit heiluu :Heartred Muista että kaikki tunteet mitä sulla on, on tunteita just tällä hetkellä. Ei tarvitse tarkoittaa että koko loppuelämän tunnet samoin.
Itselläni meinasi Kolmosen (sektio) jälkeen mennä ihan kuppi nurin, mutta kun oma fyysinen olo helpotti noin kk jälkeen, niin mielikin kirkastui. Muista kans hakeutua jonnekin juttusille, esim neuvolan kautta perhetyö. Ja muista etenkin se että NE tunteet jotka tulee keskellä yötä, väsymyksen keskellä, niin NE tunteet saa väsymys aikaan, et sinä itse :Heartred

Mulla tänään eka "rauhallisempi" aamu kun miehellä eka vapaa yli viikkoon ja vei isommat päiväkotiin. Rauhallinen heittomerkeissä, kun tuo vajaa 2 v raivo tossa jaloissa  kohta alan tekemään pari kiloa lihapullia pakastimeen. Rv 37+6 tänään :)

Uskaltaiskohan tänne kirjotella. Täällä yks suurperhekuumeilija, joka ei oo saanu miestä vaan siihen suostumaan :D

Oon 27v rouva Keski-Suomesta, ja meillä on pojat 10/15 ja 1/17 syntyny, nyt on lupa kolmannelle tulla. Isosta ikäerosta johtuen haluaisin heti perään neljännen, mutta mies ei oo innostunu, joten pehmitys on kesken.

Ittellä on 3 sisarusta, miehellä 2. Mun isin perhe ja suku on iso, miehellä molemmat suvut isoja, silti se ei innostu monesta lapsesta. Mä kävin työni puolesta pari vuotta sitte paljo seuroilla, ja sielä ihastuin siihen lapsimäärän, että haluaisin ittekki 4 tai 5 lasta, ja varsinki ku oon hoitanu vanhuksia joilla ei oo ketää niin haluan ittelle ison perheen ja toivottavasti siten myös suvun, se on rikkaus. <3

Mites muilla, jos mies ei oo innostunu, miten ootte saanu perusteltua asian miehelle?

Tervetuloa niemja:)

Mie oon miestä viimesen vuoden pehmittäny 5:teen vauvaan. Alkuun oli ehdoton ei, nyt on vasta alkanut lämmetä ajatukselle :) Ja ihan puhumalla oon pehmittäny, ei tohon muu tepsi meillä.

Äipälle ja sandylle tsemppiä viimeisiin viikkoihin, apua miten äkkiä aika on menny, kohta teillä on jo vauvat sylissä, ihanaa :)

Depille voimia tunteiden käsittelyyn, aikaa varmasti menee, mutta yleensä eikös aika helpota:) Ja onneksi siun ei tarvitse kuitenkaan mitään vielä lyödä lukkoon lapsien suhteen. Ja hyvä vaihto-ehtohan tuo adoptiokin on, jos tuntuu siltä ettet enää halua raskaana olla. Miusta olisi kuitenkin kiva ettet ihan täältä ryhmästä häviäisi, vaikket enää olisi suurperhe kuumeilija. Olisi mukava kuulla teidän kuulumisia:)

Meidän tilanne on taas se et mies sitkeesti kaivaa kumit esiin, joten toivoakaan raskaudesta ei oo. Toki ovista ei oo vielä näkyny, vaikka tänään sen pitäs olla, mut epäilen että kierto vähän venyy... eikä mies oo saanu vielä sitä saakutin autoa vaihdettua! Ja on väsynyt töistä, joten ei kuulema oo hyvä hetki vauvalle( niinkun se nyt just syntyis:rolleyes:) Voi todeta kun miehet! No jotain positiivista kuitenkin, lapset menee perjantaina yöksi mummolaan ja saadaan miehen kaa olla kahdestaan pitkästä aikaa:grin ( lapset on viimeks olleet joulukuussa yön poissa) Mies ei tätä kuitenkaan vielä tiedä et lapset on poissa kotoo, yllätän hänet perjantaina kun tulee töistä kotiin, vien siis lapset jo päivällä mummolaan:happy:

Deb, sulla on vielä kaikki tunteet niin pinnassa ja hormonit heiluu :Heartred Muista että kaikki tunteet mitä sulla on, on tunteita just tällä hetkellä. Ei tarvitse tarkoittaa että koko loppuelämän tunnet samoin.
Itselläni meinasi Kolmosen (sektio) jälkeen mennä ihan kuppi nurin, mutta kun oma fyysinen olo helpotti noin kk jälkeen, niin mielikin kirkastui. Muista kans hakeutua jonnekin juttusille, esim neuvolan kautta perhetyö. Ja muista etenkin se että NE tunteet jotka tulee keskellä yötä, väsymyksen keskellä, niin NE tunteet saa väsymys aikaan, et sinä itse :Heartred

Tosi hyvin sanottu! Ja etenkin tuo yöjuttu, se meidän kaikkien pitäisi muistaa. Siis itsekin.

Niemja, tervetuloa ja tsempit pehmittelyyn:) meillä on mies lämmennyt ajan kanssa tai pakon edessä(tämä viimeisin niin ”vahinko” kun voi vaan olla) :D

Sandy mullakin pakkasen täyttö operaatio hyvillä teloilla... siellä on jo vaikka ja mitä! Pari vuokaa ja muutaman kastike/soppa sankon ajattelin vielä tonne pyöräyttää ja sit saa riittää ku tila loppuu;)

Huli ihanaa aikuisten aikaa;) tekee varmasti hyvää olla hetki ihan vaan kahden...
Meillä oli viime viikonloppuna ja Ai että ku tuli tarpeeseen;) sai olla ihan lähekkäin ilman huomion kipeetä vuosikasta;)

Hulilla tulossa ihanaa laatuaikaa:happy: mä olin meistä se joka nyt ottaa aikaa kahdenkeskeiseen aikaa ja varasin meille lauantaiksi pöydän ravintolasta:Heartblue lapset saa mennä mummolaan:shy: nyt pitää ottaa irti edes se parituntinen kahdestaan, ei olla käyty missään sitten esikon syntymän ja siitä on kohta neljä vuotta :wideyed: toki hoidetaan parisuhdetta muuten lasten nukkuessa ym.

Meillä onneksi on innokkaat isovanhemmat hoitamaan aina kun pystyvät, mutta kun välimatkaa on yli 200km niin se meinaa aina viikonlopun reissuja. Mut pojilla menee hyvin aina, nii ei haittaa laittaa niitä sinne :) toki tätäki herkkua saa vaan kerran kuus korkeintaan, muuta apua ei tuukkaa ku ei oo tukiverkostoja. Sillä toisaalta hirvittää tehdä enempi lapsia ku ei oo ketää mutta tähänki asti on selvitty nii miksei jatkoski..

Metsätähdelle ihanaa iltaa!

Tervetuloa Niemja!

Hyviä neuvoja DeVille tullut! Komppaan niitä. Mulla eka synnytys oli kamala, raskaus kyllä normi eikä vauvan vointi ollut synnytyksessäkään vaarassa. Mut se synnytys imukuppeineen ja vauvan väärän asennon vuoksi ja se viiltohaava ja epiduraali epäonnistui ja olin 2kk kipeänä jälkeen. Lääkäri vielä totesi miehelle synnytyksen jälkeen että katso täällä on ku pommi olis räjähtänyt kruunas koko homman. Silloin siinä jalat levällään mietin ei ikinä enää. No 2 lasta syntyi sen jälkeen alakautta ja neljäs pelon vuoksi sektiolla.

Metsätähti ihanaa laatu aikaa teillekin<3
Täällä sairastetaan, prkl! Minä ja Siiri kipeenä... ei jaksa!

Pyydä Deb että pääset juttelemaan pelkopolin kätilön kanssa. Mulla oli itellä ihan päinvastoin keskosen syntymän jälkeen, musta tuntui että mun olisi vielä PAKKO saada se yksi hyvä korjaava synnytyskokemus pelon täyteisen raskauden ja pieleen menneen synnytyksen jälkeen. Vaikka ei ne fiilikset heti sellaiset olleetkaan, vaan vasta kun olin fyysisesti toipunut ja oltiin saatu vauva kotiin terveenä.

Tervetuloa Niemja!

Mulla taas ihan tuuliviiri -fiilikset uuden vauvan suhteen! Tänään taas haluisin kauheesti uuden lapsen ja ajatus ehkäisystä ei tunnu yhtään hyvältä :rolleyes: Mies on alkanut taas vähän puhumaan, ettei meille enempää lapsia tulisi kuitenkaan :sad001 Toisaalta eipä se ole viitsinyt itsekään mennä ostamaan kortsuja, tai edes käyttää noita päiväysvanhoja :grin Ovis olisi nyt loppuviikosta/viikonvaihteessa, pari päivää on tullut jo ovislimoja ja ollut turvotusta alavatsalla ja pieniä kramppeja.

Paranemisia Äipälle ja Siirille! Meilläkin Kolmonen on ollut kuumeessa tänään ja mulla juilii päässä.

Voi ei! Täälläkin flunssaa enkä pääse siks poikaa kattomaan :(

Super pikaista paranemista sinne että pääset takas rakkaan luokse! Mua vaan pelottaa että entä jos synnytys käynnistyy ja mä/lapset ollaan kipeenä...
Ei hyvä kombo!

Zenin talouteen kans paranemista ja terveenä pysymistä!

Taitaa olla paljon tauteja taas liikkeellä näin koulujen/kerhojen alkamisen kunniaksi...

Meillä kans 3 kertaa nokan niiskutus aamusta. No, poika kouluun ja katotaan onko viikonloppuna kuumetta. Huomenna ois uuden painisalin muuton jälkeen avajaiset ja pitäis lähtä sinne 12-16 painii lasten kans, mut epäilen et ei päästä mihinkään. Meillä on tänään rakennekatselmus, jänskää! Nää viranomaisjutut on mulle kaikista jännin paikka, ihan sama kuin jätti rakennusluvan, silloin olin kans ihan paskana :D

Tsemppiä sairastupiin ja nopeaa paranemista :)

Ää, mie en tiiä voiko mie viedä lapset yökylään, on jo nyt ikävä. Tuleeko muille tällästä viime hetken paniikkia? Nyt on olo et perun koko homman, hätäilen et kuin hyö pärjää yön ilman äitiä. Vaikka siis ovat varmasti turvallisissa ja tutuissa käsissä, kun viikottain nähdään ukkia ja mummoa. Ja huomenna tulevat jo kotiin eli oonko mie vaan liikaa kiinni muksuissa?:rolleyes:

Ja twistedille hermoja rakennekatsemukseen, hyvin se menee. Se on taas askel lähempänä omaa tupaa:)

Takaisin