Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yritän hyvin nopeesti lukea teidän hytkyvät vauvamaha-asianne, ettei liikaa alkais kuumottaa:facepalm:..
Mä niin haluasiin olla raskaana ja synnyttää, se on aina ollut mun elämän hienointa ja tasaiisnta aikaa. mutta se pikkuvauva-aika..ukolla tekee todella tiukkaa ajatus vielä yhdestä, mahdollisesti taas koliikkisesta vauvasta:sad001. Vaikka pienten hoitopuoli on aina ollut mun vastuulla, mutta vaikuttaahan se väkisinkin koko peheeseen. Vahinkoa toivoessa siis saa mennä:rolleyes:..ikäpuolen paniikki meni jo ohi..onhan sitä moooooni nainen yli 40v synnyttänyt.. ihmismieli on kummallinen:grin!

Täällä myös noi sisarusdynamiikat vaihdelleet, nyt just on 10v ja 6v tytöt kovia leikkimään keskenään. 12v on jo ihan omassa sarjassaan, mielenkiinnolla katson alkaako isot tytöt löytää enemmän yhteistä kunhan molemmat on teinejä. Sitä kovasti toivoo että aikauisena olisi lapsilla hyvä suhde toisiinsa, siitä riippumatta miten ovat lapsena toisiaan "sietäneet"..

Lambi, mua ei kans tuo vauvavuosi niin kiinnosta... Meille yritettiin tuota koliikkia heittää diagnoosiksi, kun erittäin klassiset oireet oli, mut silent-refluksi ja laajat allergiat ne huudatti neitiä iltaisin/öisin. Iso apu oli imetysdieetistä ja asentohoidosta, nukuin käytännössä istuen ja tyttö rintakehällä pystyasennossa <3 Aivan törkeän raskas oli tuo neljännen vauvavuosi(kuten esikoisen), mut silti meille on viides näillä näkymin tulossa. Ehkä sun ukkos muttaa mielen jossain vaiheessa kun aika kultaa muistot :)

Meille silloin aikoinaan ku kakkonen oli syntyny ja se vain huusi..huusi..huusi ja huusi niin toitotettiin ettei noin pieni voi olla allerginen et ne on vain ilmavaivoja ja plaa plaa että tehdä näin ja näin no kaikkia kokeiltiin mikän ei auttanut..alkoi korvatulehduskierre tosi pitkään lopulta putkitettiin ja sanottiin et kyllä huuto loppu ja pah kolmonenkin jo synty ja tuntu et maailma kaatuu ku toinen taisteli hengestään..no sit vein yksityiselle oikein kunnonpaikkaan ja viis min meni sain tiedon minkä jo ite tiettiinkin mut kukaan ei uskonut meitä et poika oli allerginen niin maidolle ja monelle muullekkin ite ei jaksanut tapella ku luotti lääkäreihin mut nyt kokemuksen pohjalta erottaa kyllä milloin on kyse mistäkin ja paikkansa ovat pitäneet ja minä pääni..no tulipas kertomus

Meillä oli esikoisen kanssa helvetillinen taistelu kun ei uskottu allergiaan! Vauvat kun ei turhaan huuda, niin kyllä ihan jokaisella neuvolakerralla ja lääkärissä mainitsin epäilyistä, mutta ei uskottu. Käytiin sit yksityisellä kun lopulta lopetin imetyksen kun en jaksanut valvoa ja siirryttiin tavalliselle korvikkeelle. Sehän tiesi kaarioksennuksia ja lisää huutoa, mut vihdon mua uskottiin ja saatiin diagnoosi allergiasta, sekä korvattavuus allergiakorvikkeelle. Nyt jälkeen päin kun miettii, niin olis vaan täytynyt pitää päänsä ja vetää tiukalla imetysdieetillä kun oireet selvästi helpotti, mut ei sitä sillon parikymppisenä uskaltanut uhmata koulutettua hoitohenkilökuntaa... Neljännen kohdalla kolmekymppisenä sitä onkin jo nähnyt ja kuullut neuvolassa vähän kaikkea, niin ei paljoa heidän mielipiteensä paina :D Nyt vaan sattui niin ihana th, että oli mun kans samoilla linjoilla, kuten allergialääkärikin <3 Toivon tietysti vitosesta allergiatonta, mut jos taas pahat allergiat, niin tiedän selviäväni todella rajatulla ruokavaliolla vaikka sen vuoden tarvittaessa :)

Huutavat vauvat on kyllä hurjan raskaita:confused:.. meillä tämä kuudes oli tosiaan läpeensä huutava ekat 3kk, sen jälkeen vaan selkeesti herkkä reaktioissaan. En epäillyt allergioita yms, kyllä sitä jo aika hyvin alkaa vauvojaan tuntea:grin..ja onneksi kohdalle osunutkin viisasta hoitohenkilöstöä joka antaa äidin tuntemuksille paljon painoarvoa vauvojen kanssa. täällä vähän jokatoinen meiningillä mennyt nää reaktioherkkyydet, ihan selkeesti se luonne iskee heti sieltä syntymästä läpi. Toinen ja viides oli oikeita viilipyttyjä heti syntymästä asti, ihan sama meininki jatkunut kasvaessaankin. Mutta optimistina näkisin ettei kahta yhtä herkkää voi peräkanaa syntyä:shy:..(ja toisaalta kun sellasen on klaarannut, niin asennehan on että selviän mistä vaan:rolleyes:..)
Mutta miehenpehmitys vie aikaa, nyt 1,5v tämä pienin, eiköhän se kevääseen mennessä pehmene jos on pehmetäkseen..:wacky:

Varsinaista järkeähän tässä vauvakuumeessa(tai raskauskuumeessa:oops:) ei ole, mutta kyllähän parhaita ratkaisuja elämässä tulee tehtyä nimenomaan gutfeelingillä, ei järjellä?

Täällä outo viikonloppu! Lapsia tasan 0 kotona, outoa!!! Ovat siis mummolassa... nyt makaan selälläni sohvalla koira jalkojen välissä (kuulostaapa härölle) ja katon tölsää kun mies lähti töihin! Poju myllää hulluna ja tää hiljaisuus on jotain uskomatonta... tätä ei ole kuulunut toviin;)

Kaikenlaista ne tarkat ja lääkärit väittää paremman tiedon puutteessa:BangHead

Tiiättekö mikä mua on alkanu viime viikot ressaamaan? Kummiasia :confused004 en tosiaan tiedä keitä pyytäisi, haluaisin että ne ihmiset olisi lapsen elämässä läsnä. Onko teillä joilla on monta lasta helppo löytää kummeja? Yhden ihmisen tahtoisin, mutta en jotenkaan uskalla pyytää, nimittäin ex anoppi, jonka kanssa ollaan läheisissä väleissä vielä yli neljä vuotta eron jälkeen. Mun vanhemmat ei tahdo ymmärtää miten ollaan väleissä. Ex anoppi saattais olla otettu, mutta kokisiko olonsa vaivaantuneeksi esim ristiäistilanteessa kun läsnä on uusi anoppi jne.

Metsätähti meillä on kahdella nuorimmalla samat kummit. Tai kun kummeja on kolme niin kaksi niistä on samoja. Olis meillä varmaan ollu muitakin vaihtoehtoja mutta päädyttiin tähän.

Niin ja meillä mies ehdotti kummiksi mun isän uutta vaimoa... sekin tuntu musta vähän haasulle saati että edellinen anoppi - mie en tosin ole hänen kanssaan tekemisissäkään...

Meillä on vanhemmilla pojilla kaks kummia. Kummisetä on molemmille sama mutta tädit erit. Paskat kummit suoraan sanottuna :D anteeks vaan, mutta setä ei oo missään tekemisissä sen jälkeen kun erottiin lasten isän kans. Tykkää ig kuvista vaan. Toisen täti on mun vanha ystävä, oli alkuun paljonkin yhteydessä, sit ei mitään. Ei muista ees viestillä poikaa kun on synttärit.

Toisen täti on mun pikkusisko, joka ei käy kun harvoin ja silloinkin hetken juttelee mut ei leiki ei mitään.

Nuorimman kummit on ihanat. Niitä on kolme. Sylikummi on mun paras ystävä, hän leikkii kaikkien kanssa, varsinkin pienimmän, tulee käymään, soittelee, kyselee ja viettää aikaa. Ja sitten on vielä miehen sisko ja hänen puoliso. Ja hekin kyselee ja pyytää kuvia. Käy harvoin, mutta asuvat kauempana. Silti aina kun kysyn et "haluaisitteko tulla käymään" niin aina järkkäävät aikaa ja tulevat moikkaa. Ja uskon et kun poika kasvaa, niin haluavat ottaa kylään ym :)

Jos vielä tulisi vauva, niin mulla ois kummiongelma kans. En tiedä enää ketään kenet pyytäisin. Luultavasti uudelleen mun parhaan ystävän. Tiedän et hän haluaisi olla uusiksi kummi. Onhan noita siskoja jne mutta ei sellaista kuka oikeasti täyttäisi kummin tehtävän :)

Täällä tulee olemaan myös kummiongelma. Neljälle löytynyt ok kummit mutta nyt ei tiietä ketä voisi pyytää. Mullakaan kun ei ole enää sisaruksia. Ja miehen sisarukset on hänen lasten kummit jo. Ja mun lähimmät kaverit on mun lasten kummeina. Aattelin esittää miehelle et pyydetään hänen serkkuaan josta molemmat tykätään.

Me ei olla mitenkään uskonnollisia, joten ei kuuluta kirkkoon, niin ei ole kummiongelmia :)

Meillä siis mun ainut sisko on esikon kummi sekä lapsuuden paras ystävä. Kuopuksen kummit on miehen sisko ja hänen miehensä. Miehellä olis vielä veli, mutta kun ei olla juuri tekemisissä. Mun kaveripiirissä olis vaihtoehtoja, mutta jotenkin tuntuu siltä että joutuisin valitsemaan heistä ja se saattaisi tuntua muista epäreilulta (tai näin ainakin kuvittelen). Äh, ehkä tää jotenkin selviää sitten tammikuuhun mennessä kun olisi ristiäisten aika:happy: ex anopin kanssa ollaan siis säännöllisesti tekemisessä hän tykkää kovasti meidän lapsista. Mutta ehkä käytännössä olisi hankala jos hän olisi kummina..

Kummiasia on ollut kyllä hankala ratkaista meilläkin. kirkkoon kuuluvia sisaruksia kun ei ole.. on sitten kierrätetty monella lapsella samoja hyviä ystäviä. Aina tehty selväksi ettei odoteta mitään suoritteita kys tehtävään liittyen, ihan vaan ollaan hyviä ystäviä keskenämme. lopetettu kaikki lahjomiset ja väkisin osallistumiset es synttäreihin. on niin paljon just es synttäreitä ettei kertakaikkiaan voi aina kummejakaan pyytää. Lahja kuuluu mun mielestä vaan juhliin osallistujilta antaa, ei es postittaa joululahjoja tms. Toimii molempiin suuntiin oikein hyvin, siis myös omien kummilasten suuntaan kun asian on keskustellut läpi. Nähdään mieluummin sitten kummiperheitäkin erikseen, niin että juhlitaan vaan keskenämme ihan "muuten vaan". näin saa oikeesti olla niiden ihmisten kanssa ajan kanssa eikä tarvitse joka vierasta ottaa huomioon. Kyllä jokaisen perheen kuuluu ensisijaisesti jaksaa huolehtia omasta jälkikasvustaan, kummius ei mielestäni saa olla millään muotoa ihmiselle rasite vaan kummin persoonan mukaan sovellettava "erityistehtävä".
Joillakin ei es riitä voimavaroja tai ymmärrystä toisten muistamiseen eikä sitä pidä silloin velvoitteena odottaakaan. Lasten kanssakin on asia puitu, lapsi ja kummi on molemmat ihan yhtä tärkeitä ihmisinä, siitä riippumatta miten usein es saa/antaa lahjan.

Ihan vaan ajatuksenjuoksuna kirjasin..:p ( ja joo, nro 7. on jo kummit mietittynä:grin, tosin 1. ja 5. jakaa samat ihmiset..:Heartred)

Mitä tänne? :)

Meillä oppi poika 1v 8kk kuivaksi! Oon ollut ihan ihmeissään kun hän alko tossa kk sitten oleen aina kuivalla vaipalla ja sit teki kylppärin lattialle pissat. Nyt pyytelee vessaan potalle eikä halua vaippaa! Oon ihan ymmällään kun en oikeasti jaksanut ees käyttää potalla aiemmin :D No, kerrankin näin :P meillä ykkönen jätti vaipat 2,5v ja toka vasta vajaa 3v. Yökuivaksi oppi vasta 4 vanhana about. Kuopuksella on joka aamu kuiva vaippa ja tahtoo pissalla :)

Me täällä ollaan puljattu huonejärkkää uuteen taloon. Huoneita siis 4, mutta alkuun yhdestä tulee työhuone kunnes saadaan talli valmiiks ja sinne sit työhuone. Tuntuu ettei tulevat huoneet riitä nykyisille niin entä jos tulis neljäs :D tai kyllähän sitä sit järkättäis mutta mies alko heti jarruttelee kun tajus asian.. Huoh. Ei me kuitenkaan koskaan tehä lasta enää :'( oon oikeesti tosi surullinen asiaan vaikka järki sanoiskin että kolme on hyvä!

Meillä kierrätetty aikalailla samoja kummeja... tapa uskovaisia ollaan mut kaste on kyl pakko olla!:D

Twisted meillä ei kyl oo kellään omaa huonetta, enkä kyllä usko että koskaan tulee olemaankaan... ellei sit löydy joku vanha kyläkoulu tms edullisesti ;) eipä meilläkään aikanaan ollu omia huoneita, hyvin ollaan elämässä pärjätty;)
Meillä opittu kuiviksi siin 3v tienoolla! Onnea sinne uudesta ja aivan mahtavasta taidosta:)
Ah mikä viikonloppu, seksiä parikertaa päivässä, hierontaa (miehen toimesta ja oma aloitteisesti) hyvää ruokaa, leffoja, sauna, lauantain vaan makasin ja tänään aamulla se pesimis into sitten iski ja sain vihdoinkin pestyä vauvan vaatteet (ja sitterin) ja viikattua ne kaappiin! Nyt ollaan valmiita vauvaan... huomenna pakkaan lähtö laukun ja mies on ohjeistettu keittämään vauvan tuttipullot kun oon sairaalassa;)
Ens viikolla poksuukin sit jo rv 36, vähiin käy enneku loppuu:)

Voi mikä viikonloppu siellä on ollu! Aivan ihanalta kuulostaa <3

Joo, mullakaan ei oo lapsena koskaan ollut omaa huonetta, kerran noin kk ajan kun vanhempi sisko muutti pois kotoa, mutta sitten vanhemmat haluskin oman huoneen ja muutti pois olkkarista ja mä olin taas pikkusiskon kans samassa huoneessa. Mä voin laittaa lapset samaan huoneeseen, ja nyt vanhemmat meneekin toistaiseksi, mutta kun mä vihasin itse sitä ettei ollut omaa huonetta, ainakin kun täytin 12, niin haluaisin sen pojille tarjota. Toki voihan olla että ne haluaa silti nukkua yhdessä, mutta optimi on et jokaiselle ois oma huone. Kyläkoulu ois ihana, sellaisen mä oisin halunnut, mut mies ei lähtenyt yhtään vanhaa taloa katsomaan, sitten päädyttiin suoraan rakentaa. :)

Etkös sä muuten viime viikolla plussannu, et voi olla vielä 36 :p

Sitä mäkin oo twisted ihmetellyt että mitenkä tää raskaus alkaa olla aikalailla taputeltu :o mitä ihmettä? Minne se aika menikään?;)

Takaisin