Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Melatoniinia ei saa käyttää raskaana :)

Mä oon lähinnä lukenu, että ei oo tutkittu vaikutuksia ihmisen sikiöön, että ei suositella sen takia. Mutta melatoniinia ne yleensä määrää raskausajan unettomuuteen ensisijaisesti, kun on luultavasti turvallisempi kun muut nukahtamiseen/uneen auttavat lääkkeet.

En sit sen kummemmin tiedä, mutta tuskin tosta yhdestä haittaa on.

Joo, mä kans veikkaan et on sen takia kielletty kun ei oo tutkittu, mutta veikkaan että se on "turvallisin" nukahtamislääke. Silti, ei kannata Deb ehkä ottaa ominpäin mitään, kysyt neuvolassa kaikki niin on sit ainakin varmuus. Ja toki voi aina teratologiseen soittaa. En itsekkään ottanut koskaan panadolia vahvempaa mutta kun liitoskivut yltyi niin ettei enää voinut kävellä, niin osastolla annettiin jo Panacodia.

Kyfi340, kauan tätä on jatkunut? Onko joka raskaudessa ollu samankaltaista? Ettei mikään pahempi pöpö jyllää?

Twisted kuukauden rapiat...kaikki mahdolliset yrittäneet tutkia..tota on pohdittu mut ei muilla perheessä mitään tiedä sitten mut niin raskasta ja nälkä heh

Huhhuh kyfi! Oot aika sissi että jaksat, oliko tää jo kahdeksas raskaus ja kaikki olleet enempi tai vähempi vaikeita? Pääset varmaan tiputukseen tai johonkin ravintoletkuun jos ei mikään pysy sisällä? Vaikka kuka siellä joutais makoilla kun olis varmaan muutakin hommaa..:confused:
Mä oon viimesien odotusaikana miettinyt että jos iskis joku vakava raskauskomplikaatio joka vaatisi itseltä totaalia kuukausien vuodelepoa/sairaalamakuutusta, niin mä en vaan pystyis:sad001. Mun elämäntapa vaatii jatkuvaa kanniskelua ja liikkumista, en tiedä pystyisinkö luopumaan tästä kaikesta? Ei ole onneksi ollut koskaan mitään ennenaikaisuusuhkia, mutta onhan se mielessä käynyt..

Mut voisko joku listeria etc tehdä tollaisen? Onko näitä tutkittu?

Mä kans jouduin sairauslomalle kuopuksesta kun olin 20rv kun supisteli jatkuvasti ja kohdunkaula pehmeni. Tai ne supistukset alkoi jo rv16 mut sinnillä töissä vaan..
Sillon ois pitänyt maata kotona ja joka lääkärin tarkastuksessa sain lepokehoituksen mutta miten kahden lapsen kans kotona lepäät. Huoh :D

Moikka moi :greet025 Saako liittyä seuraan, vaikka lapsia on vasta kaksi eikä seuraavat ole aktiivisessa yrityksessä (mielessä toki päivittäin :grin )?

Jesh! :) Eli täällä todennäköisesti jo kroonisesta vauvakuumeesta kärsivä kahden lapsen äiti. Aikoinaan ilmoitin miehelle, että tusina olisi sopiva määrä lapsiluvuksi, kuuteen päädyttiin kompromissina. No sitä ensimmäistäkään ei alkanut kuulua, kunnes saatiin monen monen vuoden yrittämisen jälkeen se ylläriluomuplussa. Toisesta päätettiin, että mieluummin ennemmin kuin ei ollenkaan, joten tottakai (ja onneksi <3) sitä oltiin heti sitten raskaana :D Kolmannesta ollaan puhuttu (neljännen neuvotteluja ei olla vielä aloitettu - tai siis miesraukka ei vielä tiedä), mutta valvominen painaa nyt sen verran, että hengähdetään hetki :) Kiva tulla kuitenkin fiilistelemään!

Täällä on monta mukamas tuttua, kun on tullut seurailtua kuumeilijoita ja aiempia lasketun ajan ryhmiä. Äipän joulukuisten h-hetken tapahtumia seurattiin muun muassa tosi tiiviisti esikon la-ryhmässä, kun olitte vähän ennen meitä vuorossa! Ja seuraavat muksut saatiin myös aika peräkkäin :) Onnea tästä seuraavasta plussasta! Ja kyfille kovasti tsemppiä raskauteen!

Menninkäinen tervetuloa:)
Kyfi 340, sulle ihan kamalasti voimia! Hirveän pahamieli sun puolesta kun sulla on noi raskaudet niin kamalan vaikeita:(
Sit omaa napaa, pakko teille hehkuttaa kun luulen että te jos joku ymmärrätte mun iloani;)
Eli mun äiti soitti mulle eilen ja kysy että mitä oon mieltä jos tytöt (kyllä kaikki pirpanat) tulis heille viikonlopuksi niin päästäis miehen kaa treffeille/viettää aikaa kahdestaan, silläkin viikonloppu vapaa! No minähän että tottakai!!! Jos joku nää haluaa hetkeksi hoitoonsa nii antimennä vaan;)
Noh vein typyt tänään mummolaan, jonne muuten jäivät mielellään... siirikään vierastanut yhtään:o minä tulin sieltä kotiin kaupan kautta, hain meille iltapalaksi pizzaa ja herkkuja, laitoin saunanlämpenee/saunoin, itselleni laitoin kasvo/hiusnaamion, kuorin,sheivasin, raspasin ja kosteitin nahkani ja nautin happy joe alkottoman siiderin ja olo nyt ihan kun ois taas nainen:D nyt odottelen että mies pääsee iltavuorosta kotiin ja me aloitetaan parisuhdeaika, huomenna treffeille ;) tytöt tulee sunnuntaina jollain aikaa kotiin, sitä ennen en meinaa tehdä mitään kotityötä!! Meinasin vaan nauttia miehestä, netflixistä ja herkuista;) mahtavaa viikonloppua kaikille:)

Menninkäinen, sillon joulukuisissa tais toi numero nimimerkissä olla meikäläisellä hiukan pienempi;) sen jälkeen kerkes yks toukokuinen vm 2017syntyä ;)

Niinhän se oli joo :D Mä sain puolestaan huhtikuisen 2017, niin tuli toukokuisiakin silmäiltyä etenkin alkuvaiheessa! Viettäkäähän kiva lapsivapaa! :)

Voi äippä miten ihana viikonloppu tiedossa nauti nauti nauti oot ansainnu sen oon niin iloinen sun puolesta....en voi tajuta miks mulla nämä on niin vaikeita ja varsinkin nyt välistä tuntuu et vajoanko synkkyyteen vai mitä teen mut pakko jaksaa mahdollisemman pitkälle...ensviikolla kamala keikka edessä äippäpolille jolloin selviää vaavin lopputulos oon niin järkyttävän peloissani että en osaa ajatella mitään ja kaikki aika vain katoaa johonkin sumuna

Äippällä oikein luxusta!
Mun vanhemmat kyseli pienintä yökylään joskus aikaa sitten ja aattelin et isommat ois menny isälleen sit mut se on jäänyt. Ja nyt ollaan sairasteltukin. Ja porukat ollu meillä hoitamassa pienintä muutaman kerran päineen niin vissiin se riittänyt..
Meillä mies reissuhommissa vkl ja mun lapset isällään ja minä pienimmän kans kotona. Hälle korvatulehdus ja mulla poskiontelo-. Raskasta sairaana hoitaa sairasta mutta eipä se auta. Kp1 vielä tähän pärähti.

Ajatteletteko te koskaan miten hullua on haalia ympärilleen lapsia, elukoita tai sitä parisuhdettakaan? Että pitää olla vähintään masokisti. Kun koko ajan saa murehtia ja huolehtia jonkun hyvinvoinnista.
Meillä eilen laitto mies viestiä että kukko kai tekee kuolemaa. Mulla meni ihan sekasin koko lopputyöilta. Niin on hyvä ja huolehtivainen kukko ja tosi ihmis- ja lapsiystävällinen :sad001 :Heartred
Ja kun pääsin vihdoin päiväkodista lapset hakemaan ilta 20.00 aikaan, niin siellä tyttö kuulemma ravannut koko ajan pissalla. Sama jatkui kotona ja itki että pissaa housuun. Mikäli nyt hänelläkin. Mies vielä yövuorossa.

Ihan on siis se fiilis kun olis vaan yksin niin ei tarvis kestään huolehtia. Noh, ehkäpä tänään olisi parempi päivä :) Kohta pitää katsomaan selvisikö kukko yöstä... Koirakin vinkuu alakerrassa. Poika kömpi kainaloon :Heartred

Sandy, mulla on samanlaisia fiiliksiä. Mietin pari päivää sitten että "vitsi miks mä tein lapsia kun oon koko ajan niin pahalla päällä ja saa kokoajan jonku perään katsoa." niin ja se huolehtiminen... Mulla kun on paniikkihäiriö niin esim kun keskimmäiselle tuli pari vuotta sit paljon mustelmia niin olin varma että sillä on leukemia. Oon "varma" että sillä on joku aivovaurio kun tippunut taaperona sohvalta kahteen otteeseen ja mennyt taju... Tai ihan mitä vaan, ekana mietin aina pahinta. Sit kun mulla menee ahdistuksesta maha sekaisin, oksennan tai menee maha vesiripulille, kouristelee ja alkaa rintaa puristaa. Tulee niin kovat fyysiset oireet et tuntuu et kuolen. Masokisti kai sitä on kun on lapsia tehnyt. Sanomattakaan siitä kuinka oon tästä nuorimmasta pelännyt kätkytkuolemaa, joka ilta itkin ja rukoilin että vauva herää aamulla. :/

Hei, meilläkin tänään ekaa kertaa kahden aikaa, isot pojat menee isälleen ja nuorimmalle tulee hoitaja et me mennää ulos syömään :O huomenna saakin siivota taas näyttöön että vapaailta tulee tarpeeseen :)

Kaikille kivaa lauantaita :) <3

Muokattu viimeksi:
Kyfille tosi kovasti voimia! Ja Muskan perheelle paranemista! Mulla aika samanlaisia mietteitä ja pelkoja kuin Twistedillä, joten samoilla linjoilla tosta masokistisuudesta Sandy :rolleyes: Ihanaa viikonloppua ja treffi-iltoja! Me treffaillaan vaan lasten kummeja, kun mies menee töihin :)

Sandy oon miettinyt täsmälleen samaa kun lapsilla joku tauti tai joku helvetillinen uhma tms... välillä toi mieskin sieppaa niin pirukseen et tekis mieli potkii ukko pihalle ja olla vaan ihan yksin! Ja on niitä päiviä kun kaikki vaan ärsyttää niin pirukseen, kiire/kiukuttelu/väsy jne.... mut sit tulee taas se hetki/päivä että voi että kun on ihanaa kun nää lapset/mies on tullut elämään ja tehnyt siitä rikkaampaa:) en vois kuvitella elämääni ilman tätä mun mölyapina laumaa;) eniten mua sieppaa toi meidän koira (8v) ku se aloitti meidän muuton jälkeen ton pirun oven vartioinnin, tarvii kun jonkun ohi kulkee niin se on örisemässä/haukkumassa, ja kun se ovikello soi! Ei piru mikä möykkä alkaa...Yleensä just sillon kun saamassa siiriä nukkumaan... ärsyttää siitä lähtevä karva/haju/ääni, siitä johtuva lisä työ ja oikeastaan kaikki mikä liittyy jotenkin koiraan...
heräsin sitten tänään klo 7, enkä saanu millään enää unta... arvatkaa kuinka ärsyttää kun oisin voinut tietysti pidempäänkin nukkua,mutta ei niin ei o.O mies tuntuu edelleen kuorsaavan...

Takaisin