Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauvakuume on kyllä ihan kauheeta! Olisipa tähän joku muukin lääke... Jotenkin ihan hullua toivoa tähän soppaan vielä yhtä...
Mustakin tuntuu koko ajan, että joku puuttuu porukasta, vaikka me, tai minä ei olla menetyksiä koettukaan. Mutta koko ajan on sellanen fiilis, että yhtäkkiä jotenkin ajattelee, et hei, missäs se yks on! Vaikka kaikki viisi olisi tässä lähellä.

Voi Twisted <3 vauvakuume on kyllä kaikista ilkeintä sillon, kun ei tiedä tuleeko sitä lasta saamaan. Mullahan se tunne oli pitkään lapsettomuuden takia.

Onhan tää raskaana olo aika ihanaa, vähän kyllä raskastakin! Mulla on tällanen turvottaa - ei turvota - turvottaa - no ei sittekään -vaihe päällä, pitkien aikojen jälkeen kun ei pääse lepäämään, kolottaa alamasuun ja nivusiin jonkin aikaa.

Mä mietin tänään, että kun mulla on adhd ja vaikee jakaa huomioo ja keskittymistä moneen asiaan, ni voikihan musta sittekään tulla monen lapsen vanhempi, vai onko se vaan tää yks tai max kaks? Pitää toki miettiä sitä kunnolla vasta sit kun saa edes tän yhden syliin asti ja kunhan tää ei oo enää vauva niin eiköhän se vauvakuume taas iske :hilarious:

Nyt rv 8+2, väsyneenä mennään! Tänään ärsytti kamalasti, kun mokasin yhdellä typerällä virheellä autokoulun teoriakokeen :shifty: enpä aja sit inssiäkään vielä tällä viikolla, kolme ajotuntiakin jälellä. Huomenna uudet kirjalliset, sit kun ne päässy läpi niin voin varailla loput ajotunnit ja sen inssin.

Dep tsempit autokouluun:) sullakin kohta nt ultra ;) eipä siinäkään mitään väärää että onko niitä lapsia 1 tai 2 tai 12:D mut älä vielä asiaa mietiskele, kyllä te kerkiätte lapsilukua miettimään sit ku tän saatte sylkyyn;) luulenpa että et sinäkään osaa tätä yhteen jättää :p

Twistedille piti vielä että mitä mä tein kun ootin esikkoa, töiden jälkeen käytin koiran, söin ja romahdin sohvalle kaukon kanssa ja siinä makasin kunnes oli aika mennä sänkyyn:D voi niitä aikoja:p

Itse jotenkin sain ton vauva kuumeen laskemaan siirin syntymänjälkeen, sain itseni aivopestyä tms mantraamalla että näin on hyvä, ei enää lapsia tms... kunnes sitten.... noh nyt kun se vauva on tuolla masussa on se vauva kuume:D olen aloittanut mantraamisen jo, ei enää vauvoja, tää on hyvä näin....:D

Kysyin äsken mieheltä, että tuleeko meille enää vauvaa ja se hymyillen vastasi että ei se tiiä. Sen näyttää tulevaisuus. Sit kysyin et haluaako se vauvaa enää niin se sanoi et "ei nyt mut ehkä kahden vuoden päästä... Tai vuoden päästä" <3

Deb, ad/hd ei oo este onneks monilapsisille perheelle, mutta katsotte sitten yksi kerrallaan :)

Ja Äippä, voi teän enkelipoikaa, itku tuli. :( Mulla ois 10v lapsi itselläni jos asiat ois mennyt toisin. Mutta.. :( ehkä mulla ei ois näitä nykyisiä natiaisia jos asiat ois mennyt toisin. En voi tietää.

Suurperhemammojen hoplop treffit ois aika jees! Minä ja Deb taidetaan olla ainoat jotka ei oo pk-seudulta, vai oliko muita? :P

Twisted no ei se sun mies nyt ehdotonta eitä sanonut :) toivotaan että kun aika on kypsä niin saatte sen vielä yhden;)
Sitähän ei tosiaan tiiä että jos asiat ois toisin että olisko meilläkään tämmöistä katrasta... parempi olla surkuttelematta siitä mitä olis voinut olla vaan mennä eteenpäin:)
Sokrurasituksessa posotetaan...puolilta päivää ultraan, jeee!:p

Mekään ei asuta pk-seudulla, vaikka ei tästä pitkä matka sinne olekaan.
Ihanaa jos teilläkin mies alkais lämpenee twisted :)

Nuuna mä kävisin lääkärissä jos pahoinvointia ja huimausta viikoittain. Varmistamassa ettei oo pahempaa.

Treffit ois kyl todella mahtova juttu välimatka vaan on pitkä ja pitäis olla yöpaikka ellei sit ois jossain kaikille keskivaiheessa....twisted kyllä se vielä heltyy jos vainjaksat odottaa kun kerta ei ollu totaallinen kieltäminen

Kiitos kysymästä. Kaksi nuorinta on ollut kuumeessa torstaista lähtien. Nyt taitaa olla eka kuumeeton päivä. Jäin täksi päiväksi kotiin töistä, huominenkin piti olla, mutta Kait nää voi jo viedä päiväkotiin. Aluksi oli epäilyttää että olisi voinut olla parvorokkoa kun sitä on päiväkodissa. Parvorokko voi olla sikiölle vaaraksi juuri näillä viikoilla :sad001 kävin vasta-ainetesteissä varuiksi. Mut ei tämä varmaan sitä ole. Käytän lapset tänään lääkärissä, vaikka hassulta tuntuu kun rupeavat olemaan terveitä...

Stressiä siis ilmassa. Eilen vielä iski migreeni ja on vielä tänäänkin tööt olo.

Munkin pitäisi varata se sokerirasitus, mutta ei nyt vaan oo ekana mielessä. Aamulla kävin vaa'alla. Mulla on paino tippunut 9 kg ekasta neuvolasta :wideyed: osittain siitä syystä kun oli etova olo, mutta on tässä muutenkin yrittänyt vähentää turhaa herkuttelua. Mulla siis ylipainoa yli 40kg, että ei siinä mielessä haittaa.

Plussatuulia kaikille niihin syliin jossa on vielä tilaa :happy: Mä en vielä 29 vuotiaana kokenut mitään vauvakuumetta ja nyt viisi vuotta myöhemmin on kolme lasta ja neljäs tulossa :p:joyful:

Sandy toivottavasti ei sitä parvoo oo!!! Paranemista sinne<3
Onpa sulla paino tipahtanut:o mulla tullut semmosen 3kg lisää:p

Veikkaan muuten että suurinosa suurperheistä löytyy ihan muualta kun pääkaupunkiseudulta:p? Maalla kun kerkeää tehdä lapsia:woot:, ei oo muuta tekemistä tai menemistä:hilarious: jne.. hehe, mä oon aivan landeihminen, en tiedä mitä tekemistä kaupungissa vois enää itselleen keksiä:confused005? Kerkesin kyllä elämäni ekat 25 vuotta asua kaupungissa, mutta nyt ei kyllä paluuta enää olis.

Esikon odotuksessa itse kävin töissä ja kaikki illat juoksin jumppamassa:happy093, olihan aikaa..ne yliajan odotudviikot meni tehdessä palapelejä tuskaisen tylsistyneenä. Olisin halunnut olla töissä loppuun asti kun vointi oli ihan huippu. Jokseenkin harmi ettei sitä mahdollisuutta anneta.

Meidän kuopuksella ollut nyt eka tautirupeama, sopivasti heitti oksennustaudiksi sillä sekunnilla kun pesukone otti ja hajosi..eikä uutta saanut koko viikonloppuna koska alan liikkeissä ei varastossa ollut työväkeä:smiley-angry016. No, tulitewrä kone jauhaa nyt menemään pari vrk putkeen niin eiköhän taas tasapaino saavuteta. Mä vaan yritän pitää minimalismiä vaatteissakin, niin aika nopeesti loppuu jos ei pesemään pääse. No, baby on jo paranemaan päin eikä kukaan muu alkanut yrjöömään..(vielä)..

Sympatiat enkelilapsista:Heartred, niillä on ihan oma lokeronsa siellä sydämessä.

Täällä sama Äippä :DView attachment 66442
OIkeesti mun PITÄISI lajitella noissa taustalla olevissa koreissa olevat kirppiskamat, mutta mutta.... Ehtii sitä kai lasten mentyä nukkumaan :grin
Mullakin ollut menkkajomoja noilla viikoilla, musta kuulostaa siis ihan normaalilta kohdun kasvukivuilta. Tsemppiä huomiseen!
Toi sininen vuohi:Heartbigred! Mistä tollaisia saa:woot:? Löysin kirpparilta vastaavan punaisen peuran, mutta olishan vuohi kova juttu näin vuohitilalliselle:p

Voi apua, mä kommentoin viimeksi varmaan 30 sivua sitten. oli vaan pakko runnoa vauvakuume uudelleen jonnekin syvälle pinnan alle. Tiättekö miten kipeetä se on kun haluu ja mies ei haluu ja kaikki ympärillä oottaa?
.
Joo tiedetään:shy:!
Mutta kyllähän ne isojen perheiden miehet lopulta on ottaneet ja heltyneet:grin..

Mää en vaan kestä tätä. Aivan rintaa puristaa miten haluaisin vauvan. Just eskarilla sai yks perhe vauvan ja meän naapuri posahtaa kohta. Ja kaveri saa kesävauvan ja mä oisin halunnut sen yhden tammivauvan <3 yhyhyyy. :(

Oon tyytyväinen kyllä, mutta silti. Oon miettinyt et näenkö mä itseni neljän lapsen äitinä koska mä oon neljästi ollu raskaana.
Mä en oikeen luota näihin "näkyihin" omasta lapsimäärästä:p..nyt taas vakuuttelen itselleni että se 7 olis varmaan mun luku.. vaan täällä "onneksi" tulee ikä vastaan:meh:. toivon että sen myötä tulee sellainen luonnollinen kyllääntyminen vauva-aikaan:joyful:. Ehkä sitä yhtäkkiä sammuu joku lamppu kun tukkakin alkaa saada uutta viisauden väriä:grin.
Yksi vielä, sen mä jaksaisin:shy:, helposti..!

Toi sininen vuohi:Heartbigred! Mistä tollaisia saa:woot:? Löysin kirpparilta vastaavan punaisen peuran, mutta olishan vuohi kova juttu näin vuohitilalliselle:p
Nämä on ostettu kärkkäiseltä :) meillä on lisäksi vielä oranssi poro :joyful: se on nelosen suosikki ja sitä paikattukin jo viisi kertaa:wideyed: :laughing025

Takaisin