Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissan taas kaikille uusille ja vanhoille!

Meillä ikäeroa neljällä lapsella on 1v10kk, 1v4kk, 2v1 kk.

Arkeen ollaan palattu eilen, kun mies lähti töihin. Onneksi hän oli kotona viime viikolla,kun isommat lapset olivat kipeinä, ovat vieläkin vähän nuhaisia. Samalla pojan sänky vaihtui isompaan ja syntyi "uusi leikki", kun häntä jahdataan sänkyyn takaisin. Tämä taas vaikuttaa siihen, etten repeä joka suuntaan, kun pienempi nukkuisi ulkona paremmin ja sisällä täytyisi vahtia pojan pysymistä sängyssä No, kyllä hän aikanaan oppii.

Viime neuvola käynnillä pienempi sai moitteita siitä, ettei paino ole noussut. Olin jo itsekin ollut huolissani ja miettinyt maidon ehtymistä sekä omaa jaksamistani. Annan nyt siis korviketta muutaman kerran päivässä, päikkärien aikoihin sekä ennen yöunille menemistä, tämä auttaa omaa jaksamistani ja takaa vauvalle pidempiä unijaksoja.

Miehen kanssa keskustelin jälleen kerran siitä haluammeko lisää lapsia vai ei, koska jälkitarkastusaika lähenee uhkaavasti. Totesi vain,että täytyy laittaa joka huoneeseen kaksi lasta, jos vielä raskauden. 1 huone on vielä jäljellä, jos tämän laskutavan mukaan mennään

Täällä mies jää la kesälomalle, jes!!!
Meillä on muuten sama jahtileikki menossa meidän 1v8kk kanssa, voi juma kun osaa taas olla vaikeeta yks nukkumaan saaminen o.O
Ja lisää vauvoja, tein eilen rtestin, kun menkkoja ei näy, aamuisin ollu niiiiiin paha olo ja muutaman kerran sitä seksiä ollu ilman ehkäsyä! Onneksi negaa näytti, nyt ei kyl jaksa sitä kamalaa alkuraskautta! Miehelle ilmoitettu että piparia ei heru jos ei oo pussitettu makkaraa:D vaikka kylläpä se kumin kaa säätäminen on aika pepasta;)

Yh.. Pääsiski pian tän alkuraskauden yli.. Vointi on fyysisesti niin nollassa kiitos pahoinvointijakson ja pääkipuilun. Nyt tää flunssakin vetää niin kaikki mehut et hyvä ku päivän ateriat jaksan tehdä perheelle. Tää normisairastelu on ny potenssii 10(!!) tän raskauden kans ja fyysinen palautuminen on niiiiin hidasta. Haikeena kattelen ikkunasta pihalle tai käyn etupihalla hengittelemäs raikasta ulkoilmaa ja haaveilen lenkille pääsystä.. Toivottavasti jo hetken päästä onnistuu. :smiley-angelic001
Tää ei oo mulle yhtää luontevaa ku en oo muis raskauksis kärsiny tämmösistä oireista niin enpä osannu varautua tämmöseen ryöpytykseen..

Pitääkö Äippä uutta testiä viä tehä vai jäätkö kiltisti odottamaan menkkoja?

Voih daimi:( edellisen odotus aikana mulla oli Noro ja miljoona flunssaa niin kyllä se vaan verottaa jaksamista joten voimia sinne<3
Mitä raskaus testeihin tulee niin siitä taitaa olla nyt 2vko kun viimeksi meillä oli "yhteinen hetki" joten jos oisin niin pitäis(?) jo näkyä... muiden kaa mul on menkat alkanut 2 vkon jälkeen siitä kun jälkivuoto loppunut, nyt siitä on jo kk o.O saattaa olla että viikonpäästä teen uuden jos tää pahaolo ei helpota ja menkkoja ei näy.

Täällä myös kärsitään alun huonosta olosta. Tänään erityisen paha olo vaikka olen lomalla. Aamu alkoi oksentamalla ja nyt tuntuu että tulee aamiaiset ylös...

Mutta se mikä on ihanaa sain sykkeet kuulumaan dopplerilla <3 tänään viikkoja siis 7+5

Äippä, imetätkö vielä? Mulla on menkkojen alku vaihdellu tosi paljo raskauksien jälkeen, riippuen toki imetyksien kestosta. Et oisko niin ettei kierto oo sulla viä käynnistynyt..?

Daimi en imetä, maito loppu taas:( varmaankin just niin et ei oo kierto startannu eikä kyl tarvii mun puolesta staratakkaan, ihmettelen vaan tätä kamalaa oloa... parhaillaan ulkona ja yritän hengitellä syvään että ei aamu puuro tuu moikkaamaan o.O
Tsempit kaikille pahoinvointiin, ihan pyllystä!!!

Mulla on kans tästä ollut nyt tosi pitkäkestoinen huono-vointisuus, kesti kai 15 viikolle asti ja vieläkin on päiviä kun etoo. Tänään poksuu jo 18+0 :)

Flunssa kiersi kans meidän perheen, muut selvis alta viikossa mutta mulla on nyt pari viikkoo ollut, suuremmaks osaks onneks enää sitkeä lima kurkussa ja yskä.

Äippä apua, sulla onkin ollut jännitystä siinä sitten :D mutta ymmärrän, mäkään en oo kumin ystävä ;)

Äippä, jospa keho ei enää viidennen jälkeen palaudu niin nopeesti normaaliin kiertoon? Kuulostaa kans aika stressaavalta tilanne siellä, sekin voi toki aiheuttaa pahoinvointia. Itsellä paniikkihäiriö, niin stressi laukasee monesti sellasia oloja että ilman rauhottavia lääkkeitä ei pärjäis millään. Toivottavasti paranee olo :)

Daimi, voimia sinne alkuraskauteen! Toivotaan että ei kestäis kauaa noi olot :) samoin Hena!

Itellä menny km jälkeen rennosti tää kesä, oon vauvakuumeillu vähemmän, eikä varsinaista yritystäkään oo ollu. Oon nyt koittanu tehdä sit sellasia asioita mitä ei raskauden aikana voi tehdä, niin sit kun tärppää uudestaan niin voin hyvillä mielin nauttia kunnolla raskaudesta, ettei tarvii ajatella että jäin vaan murehtimaan sitä keskenmenoo.

Kp 19 menossa, ja ilmeisesti dpo4-5. Toinen kierto km jälkeen kyseessä :)

Jospa se että unohtaa yrittämisen tois tulosta, vauva tuulia dep :)
Saataahan se tosiaan olla että kroppa sekaisin viimeisen päälle että se ei enää tiedä mikä on "normaalia" ja tietysti kun ikääkin tullut lisää niin voikohan sekin pistää kropan sekä? 19 päivä tulee 30v täyteen... yhyyyy, on 20 taputeltu ja pitää visiin olla jo aikuinen:p

Tuo pahoinvointi on ihan pepasta, mutta mitähän sitä äidit ei kestäisi lastensa hyväksi.

Sunnuntaina neiti saa nimen ja ensi viikolla ekan rokotteen. Lopputarkastus aikakin on nyt sovittu ja pillerit jäävät kyllä silloin ottamatta. Vihdoista viimein saatiin miehen kanssa keskusteltua uudesta vauvasta. Totesin hälle, että katsotaan tuottaako ensi kuun jo tuotosta, jos ei niin jätetään yrittäminen ensi vuoteen :happy:

Hih, miehen pehmitys menossa viidenteen ja oikeasti viimeiseen vauvaan :) Ei ole enää niin jyrkkä kanta hällä, no sanoo kyllä et eikö nää jo riitä. Mutta ei kuitenkaan torppaa ajatusta täysin, kun puhelen hälle viimosesta vauvasta, tästä se lähtee. Tarkotus olisi et varmaan vasta ens kesänä aloitettas yritys, sen näkee sit.

Tsemppiä yrittäjille ja pahoinvoinnista kärsiville:)

Mahtuisiko porukkaan mukaan uusi kuumeilija..? Olen jo pidemmän aikaa taustalla seuraillut tätä ketjua ja lukenut koko ketjun alusta loppuun. Onnea kaikille raskaana oleville, vauvan juuri saaneille ja tarrasukkia yrittäville. Itselläni on vasta kolme lasta..niin vasta. Tuntuu niin pieneltä määrältä tämä. Nelonen haaveissa. Vihdoin ja viimein lupa yrittämisellekin lähestyy. Sairastan kilpirauhassairautta ja seuraavat kontrolli kokeet olisivat lokakuun alussa, jos hormoni arvot ovat pysyneet hyvinä saa vauvan yrityksen aloittaa..:) Suurperheestä olen haaveillut koko ikäni. Yli 10 lasta oli haaveena. Siihen en taida olosuhteiden takia päästä mutta jos nyt tuon auton ainakin täyteen saisi. Mulla siis 7 paikkainen tällä hetkellä ja miestä ei ole kuvioissa mukana ollenkaan, joten kuusi lasta mahtuisi hyvin kyytiin. Ikää itsellä jo 30v. Kaksi isompaa jo koulussa ja nuorin lapsi kohta 1,5v vanha. Isommat lapset edellisestä suhteesta ja nuorin hoidoilla yksin. Pakkasessa olisi vielä alkioita jäljellä. Lääkärin mukaan ehdin kyllä ne kaikki vielä käyttää...:)

Tervetuloa mukaan kenguemo :) hienoa ja rohkeaa "tehdä" monta lasta yksin, kaikista ei siihen ole :happy: mikä kilpirauhasen sairaus sulla on? Mulla on vaikea vajaatoiminta joka ehkä nyt vihdoinkin raskauksien jälkeen taas tasapainossa. Pitäisi käydä verikokeissa kun tässä ehtisi...
Onnea pehmittelyyn Huli :signs003

Mulla edelleen kova vauvakuume, mutta ehkä pikkuhiljaa alan hyväksyä ajatuksen ettei näitä tule enempää. Juuri nyt olen niin väsynytkin, että uusi raskaus ja vauva olisi varmaan viimeinen niitti mun mielenterveydelle.
Hassua muuten, että juuri kun on oikeastaan tehty päätös, että enempää vauvoja ei tule, niin kaikki kyselee vieläkö, koska, joko? Kun taas silloin kun Kolmonen syntyi, niin sanottiin että ei kai enää!
Ilmoitin juuri töihin jatkavani hoitovapaalla kunnes kuopus täyttää 3 tammikuussa -20. Aika hurjaa!

Tervetuloa kenguemo:)

Ei tuota ukkoa muuten tartteis pehmitellä, mutta kun hän ei haluu mukaan enää synnyttymään ja mie en haluu synnyttää yksin:shifty: Joten jonkilainen kompromissi pittää löytää ennen seuraavan yritystä, no onneksi se ei vielä oo ajankohtaista:)

No onpas ne ihmiset nyt menny kummalliseksi zeni? Aatteleeko ne et nyt kun on jo monta lasta, niin tottakai ne vielä tekee? Mie en ymmärrä ihmisiä keiden pitää päivitellä toisten lapsien saamista, eiköhän se oo ihan jokaisen oma asia montako tekee vai tekeekö yhtään! :)

Kenguemo, tervetuloa :)
Huli miks sun mies ei haluu mukaan? Onhan aina olemassa esim doula jos mies ei matkaan taho;)
Zeni meiltäkin kyselty että jokos on uutta pullaa uunissa kun Siiri jo 3kk, eka sameiset ihmiset kauhisteli että näin monta ja nyt samat kyselee että joko uutta tulossa o.O mitä se lapsi luku kelleen kuuluu:p
Ei muuten vieläkään menkkoja ja testi nega, en kyl raskaana voi olla kun nyt ei oo ollu seksiäkään ja suojaamattomastakin jo melkein kk :(

Niin ja tosiaan töihin paluu häämöttää jo, munkin pitäis mennä takas 2020 :o sit oon ollu kotona 9,5 vuotta... miten siellä enää mitään osaa tehdä! Vaikka luultavammin meen kylläkin kouluun...

Äippä, hän on vähän herkkä näkemään verta ja tietty mun kärsimystä, joten sillai joo ymmärrän häntä, mutta kun mun olo on sit kaikista turvallisin kun hän on vieressä...

Mulla ihan sama että kun mies on mukana synnytyksessä niin mulla on paljon turvallisempi olo kun tietää että jos asiat menee päin p*rsettä niin on joku joka pitää musta huolta (ok kyllähän ne kätilöt osaa hommansa mut silti)... Miehellä kyl on iso ongelma katsoa kun muhun koskee ihan tosissaan ja se veri oli sille ongelma ekan kanssa kun sillon vuosin kun seula kun ylös nousin mut sittemmin kun ties mitä odottaa niin ei sil ollu ongelmaa sen suhteen (kai?) jospa jonkin sortin kompromissiin päätyisitte, jos se vaikka ois oven takan "pahimman tohinan"?
Ei kyl nää synnytys mietteet ainakaan helpota tätä vauva kuumetta:p

Takaisin