Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitkästä aikaa täällä kurkkimassa!
Rv 16+1 menossa ja eilen vietettiin esikoisen 10v synttäreitä sukulaisten kanssa. Tänään tulee sitten kaverit.

Pahoinvointi on oikeastaan poissa ja tilalle on tullut kaikenlaisia kipuja ja särkyjä jotka tulee ja menee. Väsyttää aika rankasti ja vähän pelkäänkin että hb on romahtanut ennestään. Viikon päästä olis neuvolalääkäri niin on vähän viisaampi.
Aamuisin autossa istuessa usein supistaa :( ja se kyllä välillä vähän huolettaa.
Arki tuppaa olemaan niin täynnä ohjelmaa että välillä jo ihan odotan millon voisin jäädä jo kotiin ;)

Tervetuloa Nuuna :) Meilläkin on yksi lapsista 8/15 syntynyt :)

Meillä vauva viikon päästä jo 3kk :) Menee ihan hyvin, välillä vauva on tahtoa&tappuraa (varsinkin kun on kova nälkä tai väsy) mutta sitten kun kaikki ok niin tosi tyytyväinen ja viihtyy hyvin lattialla puolikin tuntia kerrallaan, joskus enemmänkin. Vaunuissa nukkuu aina mutta pyörittelee päätään jotenkin aina niin että lakki on miten sattuu ja inhoaa yli kaiken että lakki menee silmille ja sitten karjuu kuin pahemmassakin hädässä olisi :grin Illalla menee nukkumaan klo 20-22 ja nukkuu n7 asti, yöllä syö kerran tai kaksi. Saispa itsekin noin hyvät unet mutta ei. Nyt vielä pakkaaminenkin vie aikaa kun ollaan muutaman viikon päästä muuttamassa :grin

Onhan tämä esikoisen eskarikuljetus vähän yhtä rumbaa vaikka tarvii vaan 0,5km päähän pysäkille viedä :grin Kun kaikki joutuu ottamaan mukaan kuitenkin. Ja sitten vielä toiseen suuntaan viedä näitä kerholaisia... Mutta vielä ei olla myöhästytty mutta kyllä se aikamoista ennakointia vaatii kun jos myöhästyy bussista niin muita busseja ei sitten menekään eli menetetty peli sitten.

Raskausaika on jotenkin kaukaisissa muistoissa, voishan sitä jo olla kohta uudestaan raskaana :hilarious: Mutta pahoinvointi&oksentaminen ei kyllä tarkemmin ajateltuna houkuttele yhtään... Eikä toisaalta ajatus just 1v täyttäneestä ja vauvasta, mies kun on niin paljon kesällä töissä että joutuisin pärjäämään ihan yksin, kuten kyllä nytkin mutta helppoahan tämä on kun toiseksi pienin on jo 2v :grin Kyllähän se kuudes vielä houkuttelis... Mutta eihän tässä nyt vielä ole niin kiire siitä päättää. Pakko kuitenkin toipua tuosta edellisen raskauden pahoinvoinneista ensin ja kroppakin sais toipua vaikka ei mitään vaivoja ollutkaan.

Tietääkö kukaan muuten Mamaminionista mitään ja että saikohan tytön vai pojan?

Kiitoksia toivotuksista, kiva päästä taas kuumeilijoiden mukaan.:p
Mies ei vielä oo varma haluaako tähän kiertoon lähteä yrittään, kuukautiset pitäis kai loppua tiistaina ja ovis ois vissiin 22.10. Ollaan kyl paljon juteltu ja eihän se näitä kuumeiluita lyttääkään. :rolleyes:
Eniten sitä huolettaa asunnon koko. Mutta neliöön muutto nyt ois tälläkin kokoonpanolla eessä muutenkin. Ja 4 hengen ruokaryhmä jää pieneksi myös 5-henkiselle perheelle jossain vaiheessa. Autoa se tuntuu surevan eniten kun sai just hommattua meille auton josta tykkää tosi paljon.. ehdotin toisenkin auton ostoa kun noi vanhimmat jää muutenkin mieluiten kotiin niin sit ajeltais sillä tila-autolla kahden nuorimmaisen kans 90% ajoista.

Lisästressiä tuo myös se, että muutettiin just 250 km päähän kaikista isovanhemmista ym, joten tukiverkko minimaalinen. Miten esim. synnytys, mistä lapsille hoitaja että pääsee synnärille.. :nailbiting:

Mutta lienee ehkä nyt viisainta alkaa vaan sillä yrittämisellä .:p

Tilda, sullahan on ihanasti aina vuorotellen tyttö ja poika. :) Raskausaika on itelläkin vähän ajan kultaama, eihän siitä muista juuri mitään,vaikkei edellisestä oo kuin 2 vuotta. :grin
Mun mielestä on niin mahtavaa että isoja perheitä vielä haluaa muutkin, ite oo lähtöihin 6 lapsisesta perheestä vaikka oma perhekoko jääkin varmaan siihen neljään.

Ostin tänään10 litrasen soppakattilan, kai sen vauvakuumeilun voi niinkin aloittaa. :grin:grin

Tilda tiedän tunteen kun päivästä loppuu tunnit! Esikoisen viemiset/hakemiset eskarista ja sit 2xvko on 2 kerho, siihen päälle kaikennäköinen muu hommailu... huh mikä homma:p
Nuuna sit käyt vielä hakemassa uunipellin kokoisen uuni vuoan Ikeasta ;) toi 10 litran kattila on kyl hyvä, siihen mahtuu just sopivasti 2 ruokailun(päivällinen ja lounas) soppa ja peruna muussi:D huomaan että tytöillä menossa joku ihmeen massaus kausi kun syövät kun pienet eläimet o.O aamu puuroakin menee 1,5litraa ja marjat päälle :o

Nuuna sit käyt vielä hakemassa uunipellin kokoisen uuni vuoan Ikeasta ;) toi 10 litran kattila on kyl hyvä, siihen mahtuu just sopivasti 2 ruokailun(päivällinen ja lounas) soppa ja peruna muussi:D huomaan että tytöillä menossa joku ihmeen massaus kausi kun syövät kun pienet eläimet o_O aamu puuroakin menee 1,5litraa ja marjat päälle :eek:

Ai siel on semmosiaki?? Mä ostin vaan ton kattilan nyt alkuun. :joyful:
Mut uunivuoka ehdottomasti ostettava.:)
Meillä kans allekirjoitan tuon syömisjutun. 7 vuotias kertoi syöneensä koulussa 20 perunaa ruoalla kastikkeen, salaatin ja leivän kans, ja isompi valitti et uusi koulu on huonompi kuin vanha kun vanhas sai santsata ruokaa kahdesti. :grin
Kyllä tietää miksi siellä töissä käy kun katsoo noiden syömistä. :D
Teini-ikää kauhulla odottaessa.

Meillä mies otti tänään ja ajoi meidät katseleen tila-autoja sillä aikaa kun ooteltiin isompia lapsia treeneistä. Ihan ite! ja otti vauva-asiankin puheeksi ihan ite!
Voi jee, se alkaa oikeesti lämmetä tälle. :Heartred Ja mä sain jäädä jopa minuutiksi hypisteleen Lindexillä vauvanvaatteita vaikka normaalisti häätää mut niiden ohi aina kiireen vilkkaa. :p oltiin siis ostaas välikausivaatteita pojille.

Nuuna, tämmöseen sain vinkin täältä kun tuskailin et ei millään perus uunivuoka kun tekee esim makaroni lootaa, lasagne, kiusauksia tms;) myös kinkun/kalkkunan paistossa ihan pirukseen hyvä;) http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/10099053/

Kattelin jotain ohjelmaa viikonloppuna ja tuli ihan paha mieli kun siinä oli juttua siitä kun nykyään lapsukaiset tankaa ruokaa koulussa varsinkin pe ja ma kun se saattaa olla päivän ainut lämmin ruoka... ja viikonloppuna syödään miten syödään...meillä kun syödään sitä lämpöistä, itse tehtyä kotiruokaa 2xpvä ja aamupuuro, välipalat ja iltapala päälle:o kaipa ihmiset on vaan niin kiireisiä nykyään o.O

Ihanaa kun siellä mies on noin hyvin lämmennyt vauva aatteelle:) sit vaan tuumasta toimeen;)

Enemmän se kai on sitä että perheillä ei ole varaa ostaa sitä lämmintä ruokaa lapsille illaksi.

Joo samaa olen itsekin katsellut, varmaan osassa tapauksissa myös vanhempien päihteiden käyttö ym aiheuttaa sitä, että lapset yrittää syödä koulussa kun kotona ei kukaan laita ruokaa.
Itse yritän laittaa ruokaa kun tulee halvemmaksi kokata kuin ostaa valmiita tai puolivalmiita ruokia.
Noi syö niin paljon. :D

Toi uunipelli lähtee kyl mukaan seuraavalla IKEA keikalla. Ihan mahtava!

Oon vähän itse nyt sitä mieltä että lykätä vauvan tuloa ja jatkaa kuumeilua. Meillä suht. nopeesti käynyt tärppi edellisistä niin mietin, että varmaan koitan saada sen vakituisen työpaikan ensin.
Mä täytin äskettäin 30, eli sen puolesta ei kiire varmaan kun monet ikätoverit ei oo vielä ees sitä ensimmäistään saaneet.
Mies toki puhuu nyt vauvasta enempi, mut itestä alkanut tuntua että ehkä vuoden verran kuumeilu ja suunnittelu ei olis tässä välissä pahitteeksi..
Saas nähdä viekö vauvakuume kuitenkin voiton järjestä.. ;)

Nuuna tälläkin tuli vasta 30v täyteen;) oon sitä pitänyt aina takarajana vauvojen tekoon mut on kyl totta että harva nykyään tuntuu tekevän lapsia alle 30v, jokainen tavallaan:) itse ajattelin kuumeilla (kroonisesti)loppu elämäni :,D

Mä mietin saanko tätä menoo edes sitä ensimmäistä lasta ennen 30 ikävuotta :dead: täytän pian 23, ruvettiin siis yrittämään kun olin 20. Ehkä jossain kohtaa seuraavan vuoden aikana voitais niihin hoitoihin hakeutua, jos ei tärppi käy ens kevääseen mennessä. Onhan se vähän hassua, että mulla on kaikki kunnossa, miehen uimarit on hedelmöittäny mun munasolun jo kaks kertaa ainakin (päättyny molemmat keskenmenoon), mutta sitä lasta ei silti vaan meinaa millään tulla.

Pitkästä aikaa tulin kurkkaamman tänne:)

Minä täytin 30v. samana vuonna kuin esikoinen syntyi. Ei vain löytynyt oikeaa miestä kohdalla aikaisemmin.

Meillä Silja täytti eilen 4kk ja vauvakuume suurenee :happy:, kun hän kasvaa ihan silmissä. Neiti koittaa jo kovin päästä vatsalleen, mutta pirskatin ylävartalo ei tule mukana:grin, kiinteitä ollaan jo aloitettu syömään, kun imetys nyt meni miten meni. Öisin nukutaan yleensä koko yö, mutta nyt nuo uudet taidot herättävät 5-6 aikoihin syömään, siitä jatkaa uniaan 8.30-10 tai jopa 11. Yöllä siis saan nukkua, mutta enhän minä sinne kerkiää illalla samaan aikaan kun neiti:sorry:

Dep mä olin 23 (täyttämässä 24)kun saatiin meidän esikko ja oltiin "puuhailtu" ilman ehkäisyä jotain pari vuotta vaikka ei siis yritetty edes raskautta... oli hiukan "ylläri" se plussa <3 jospa se pikkunen tarrais siellä kiinni kun sitä vähiten odotatte ja pysyis masussa loppuun asti :) vahvasti uskon että teille se vauva suodaan kun sen aika on!:)
Sinisiipi kaunis nimi teidän pikkusella<3 meillä Siiri täyttää parin päivän päästä 5kk, soseet maistuu vaihtelevasti, yöt nukutaan hyvin ja ryömimään yritetään lähteä mutta ei oikein se homma etene, vielä;)
Vauva kuume on tuttu juttu täälläkin mutta päätös tehty ja enempää vauvoja ei meille tule... alkaa noi raskaudet käydä kropan päälle o.O

Tää on ollut hiljainen ketju viimeaikoina :)

Mä oon ihan kypsä jo tähän raskaana olemiseen, vika kolmannes käynnistyi perjantaina. Edellisten kertojen perusteella enää max 10 viikkoa jäljellä.
Supistuksia on ollut ihan kiitettävästi joten syön nyt adalatia taas viikolle 34 ja oon sairaslomalla äippäloman alkuun. Vielä ei ollut kyllä supparit aiheuttanut hallaa, päinvastoin kehui et harvoin uudelleensynnyttäjillä on tässä vaiheesssa näinkin timmit paikat :D supistukset vaan otti lisää kipeyttä ja kestoa koko ajan enempi, niin niitä ei kattella nyt yhtään.

Mä oon nyt alkanut jännittää sitä sairaalaan kerkeämistä oikein urakalla ja koittanut valmistautua mahd. hyvin.
Tarkoitus olis yrittää sinne omin avuin, vaikka äitipolilla suositellaan käynnistystä. Kieltäydyin kauniisti, mut kirjasivat ylös silti, että halutessani vk37 arviointi et miltä näyttää. No katotaan :D
Kivasti toi viikko 38 alkaa vaan tos joulun ja uuden vuoden välissä, mä oon vitsaillut et uus vuosi meneekin sit sairaalassa :D

Niin niitä kuulumisia tänne. :joyful: Puolivälin yli päästy ja vointi ollu melko hyvä n. rv18 eteenpäin. Huonot olot, päänsäryt, virtsaumpi, väsymys selätetty toistaiseksi! :thumleft RU oli to ja kaikki ok. Töissä pääsen kevyempiin hommiin ja siinä jatketaan niin kauan ku jalat ja selkä kestää. Toivottavasti tämä vointi nyt jatkuis kauan. Olo on ollu niin normaali jollei tuota kasvavaa estekumpua lasketa kumarteluis ja kyykyis ja tietty rääppöön potkuja. :p

Onhan se vähän hassua, että mulla on kaikki kunnossa, miehen uimarit on hedelmöittäny mun munasolun jo kaks kertaa ainakin (päättyny molemmat keskenmenoon), mutta sitä lasta ei silti vaan meinaa millään tulla.
On varmasti tosi raskasta aloittaa perhe-elämää tuolta pohjalta:sad001.
Mutta kaikki asiat kuitenkin kasvattaa ja tuo syvyyttä minuuteen:Heartred! Pidetään peukkuja että teille pian se ensimmäinen lapsi suotaisiin, iso onni on että ne raskaudet on kuitenkin alkaneet.
Tulee niin mieleen yksi ystävä jolla samansuuntainen alku - nainen oli aina haaveillut isosta perheestä, mutta ensimmäinen lapsi heille suotiin vasta 30v. yritystä oli ollut yli 5v ja keskenmenoja useita. sen jälkeen toinen tuli 3v päästä ja sitten tahti kiihtyi:happy:, raskautuminen helpottui ja vauvat pysyi mahassa kun ikää oli enempi. nyt 4-kymppisenä saa olla äiti viidelle ja harmittelee miten siinä tuskassa tuli ryvettyä niin monta vuotta silloin alussa. Olisi sen stressaamisen ja muun elämän "hylylle panemisen" voinut kuluttaa ihan toisin! Jälkikäteen helppo sanoa, mutta on siinä varmasti monesti perääkin.

Jaksamista teille Deb!

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Ja kyllä, itseä meinaa kuumeiluttaa. Viimeisen kerran:wacky:..
Onneksi(ko?) on tuo mies järki-ihmisiä, ei näistä tunnelmista kehtaa edes alkaa puhua. Vauva 9kk on aivan ihana erittäin kovaäänisestä koliikkialusta huolimatta:p.
Koittakaa jaksella odottavat, kuumeilevat, epätoivoiset ja juuri synnyttäneet kuumeilijat:wink.

Täällä katsellaan toisenlaisia äitejä ja hitto mikä synnytys kaipuu iski:o melkein voin haistaa sen sairaalan hajun ja maistaa ilokaasun:D ikävä meidän vauvaa (vauvoja) kun tää pieninkin on jo 5kk, eikä se oo enää vauva... voi elämä o.O

Heippa. Uusi kuumeileva suurperheellinen (vaikken meitä sellaiseksi osaakaan mieltää) ilmoittautuu mukaan :greet025
Lapsia ennestään 7 eli kahdeksas olisi toiveissa. Vanhin on 14 ja nuorin 4. Ikäerot lapsilla on max. 2v1kk, mutta nyt tulisikin sitten paljon pidempi väli, vauvan voisi laskea melkein jo iltatähdeksi :grin
Meidän lapsiluku piti olla täynnä, mutta yllättäen miehelle iski ensimmäistä kertaa vauvakuumeen ja nyt menossa toinen yrityskierto. Ensimmäisessä yrityskierrossa en ovuloinut ja se kierto venähtikin sitten useamman päivän. Nyt menossa dpo 8 ja malttamattomana jo testasin aamulla niin kyllä siihen testiin ihan testiajalla joku hailu haamu tuli, katsotaan mitä näyttää huomenna.

Täällä katsellaan toisenlaisia äitejä ja hitto mikä synnytys kaipuu iski:eek: melkein voin haistaa sen sairaalan hajun ja maistaa ilokaasun:D ikävä meidän vauvaa (vauvoja) kun tää pieninkin on jo 5kk, eikä se oo enää vauva... voi elämä o_O

Tuttu tunne. Mä rakastan synnyttämistä ja voisin tehdä sen milloin vaan. Se on vaan niin ainutlaatuinen kokemus ja voi se ensikohtaaminen vauvan kanssa ja ensimmäiset päivät siinä vauvakuplassa, kun koko muu maailma ympärillä häviää.

Tervetuloa uusille :)
Meillä vauva on jo 9kk :eek: mä en käsitä mihin tää aika on mennyt... tyttö osaa hienosti kävellä tukien ja innokkaasti tutkii kaikkea mitä löytää pikkukivistä isompien askarteluihin :) mun vauvakuume on jo ihan infernaalinen! Tuntuu että kohtuun oikein sattuu kun se on ihan tyhjä :hilarious:ja ei tosiaan ainakaan toi toisenlaiset äidit auta :rolleyes::grin tai kun tuolla selailee vasta plussanneiden juttuja. Miehelle en oo edes puhunut tästä, kun ollaan sovittu ettei enempää lapsia tehdä, mutta mutta... onneksi ei ole kierrot vielä edes alkaneet edellisen jälkeen ja väsymys on sitä luokkaa ettei lapsivapaalla ajalla tee mieli muuta kuin nukkua :grin

Toisesta ketjusta Yynille, mä näen tikuissa jotain hailua, toivotaan vahvistumista :thumright

Takaisin