Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jääkukka mulla loppuu supistukset ennen ponnistamista, oman fiiliksen mukaan sitten ponnistan.

Nyt tuntui neiti itse työntävänsä itseään, mutta en tiedä ponnistinko itse huomaamattani. Todellisuudessa tuntui jo autoon istuessani kotoa lähtiessä, että jotain työntyy ulos, koitin vain pidätellä. Onneksi matkaa oli vähän Mies keskittyi autolla ajamiseen, itse hoidin työn Turvavyön aukaisin , kun näin sairaalaan ja housut laskin, kun mies etsi paikkaa autolle, siitä sitten neidin nosto syliin. Onneksi itsellä oli takki minkä sisään pystyi neidin rinnan päälle kietomaan.
Suosittelen pyyhkeiden ms. varaamista autoon sekä penkin suojaamista jo hyvissä ajoin. Ei niitä välttämättä muista ottaa h-hetkeen.

Mies oli jo aikaisemmin puhunut,että täytyy muistaa tuoda suoja penkille, jos vedet menee autossa. Katsoin jo silloin suojan valmiiksi autoon, ettei unohdeta, onneksi oli

Mies vielä illasti kiitteli minua siitä miten hyvin olin toiminut tilanteessa

Noniin äitylit..kokemuksia kehiin.. Alkuraskauden ihan ekat oireet ja epäilyt että nyt on tärppi käynyt. Ei siis mitää menkkojen pois jääntiä vaan niitä ihka ekoja aavistuksia ja normaalista poikkeavia olotiloja. :wink

Ei varmaan tarvi selitellä miks kyselen..:happy: Joo, kierto alkaa olla pian lopuillaan ja oloja on tunnusteltu. Hirvee palelu meneillään toista-kolmatta päivää, hengitys syvää ja raskasta ilman mitää fyysisiä suorituksia, pari kipuilu piikkiä tuntunu alamahas, oon ärtyisä/kiukkunen, vessas saa ravata mut toki juon paljon päivisin normaslistikin..jaja mitäs vielä..Se tunne! Isäntä vaan vetää mua takas maan pinnalle et ei voi ekasta yrityksestä tärpätä, joten mä en uskalla luottaa "mutuun" ja vaistoihini..:wideyed:

Hmmm, mitäs oireita sitä nyt onkaan ollut o.O muistaakseni kaikista ollut semmonen raskas olo alamahassa ja jostain sitä on tiennyt että paksuna ollaan ennenku edes tikkuun pissas;) sit tietysti vihlonnat/menkka jomot mahassa, jano ja lisääntynyt pisu hätä... vaikka mäkin juon päivällä ihan kivasti 2-3l niin ei sitä pisulla tarvii jatkuvaan juosta jos ei raskaana oo;) sit plussan jälkeen meni tisut kipeeksi, alko paleltaa ja lopulta etomaan... Toivottavasti daimi ois tärppi käynyt;) koska pitäisi menkkojen alkaa? Ja millon päästään tihrustamaan testiä?:)
Meidän baby on kohta jo 1kk :o miten voi olla? Meinaa olla kyl ehdottomasti haastavin tapaus näistä meidän muksuista... illat menee huutaessa, enkä tiiä miks?! Vissiin väsyä kun ei osaa rauhoittua... tää haluais olla vaan ja ainostaan sylissä... yöt nukutaan kyl vaihtelevalla menestyksellä ja syömään herättänyt 2-4h välein ja unille tän saa hirveällä huudolla vasta 22.30-23.30 ja aamulla sit herätys 6-7... hiukan meinaa väsyttää=/ noh aikansa kutakin, eiköhän tääkin kohta nuku yönsä, toivottavasti!
Mitenkös Dep, kuinka siellä voidaan?:)

Ugh, tää kesäloma on yhtä selviytymistä lasten ja pallomahan kanssa :/ Täällä meneillään rv33 ja hieman meinaa liitoskipuja olla välillä mutta aika vähän on valittamista omasta olosta :) käyn kyllä lukemassa usein foorumilla mutta tuntuu ettei ole aikaa kirjoittaa mitään järkevää. Katsotaan millainen teksti tästäkin tulee :D
Onnea sinisiipi vauvasta ♡
Mites äipällä menee uusimman tulokkaan kanssa, syökö hyvin ja on muutoinkin terve?
daimille: en muista kauheasti mitä oireita oli ennen plussaa mutta heti plussan jälkeen tuli kauhee palelu ja sitä kesti ihan rv7 asti ainakin mulla.

Tsemppiä kaikille ja anteeksi tällainen mitään sanomaton kirjoitus :D

Ja sit tää tämmönen väsähtäny olotila. Jaksaa kyl hoitaa kotihommat yms. mut mielummin vain makais/lepäis/nukkuis..
La-ma välillä pitäis menkkojen alkaa ja täs just pohdiskelen et koska testailla. Tarkoitus olis ollu nauttia edes saunasiideri juhannuksen aikana, mut enpä taida tohtia..:hilarious: To-pe saattaa kuitenki näyttää viä negaa vaikka tärppi olis osunukki..

Mä odottaisin sinne ma/ti enneku testaisin (malttamattomana testaisin kuitenkin jo la/su:p) ... Happy joe alkoton siideri on muuten toooooodella hyvää, itse ajattelin niitä korkata jussina... ei oikein tohdi alkoa juoda kun on toi tissitakiainen, en halua Imetys taukoa pitää sen takia että alkoo oon juoni joten en sit juo mitään;) jännnällä odotamme siis daimin testiä:)
Mamaminion, ooppa sää jo pitkällä:o johan sieltä pikkuinen jo syntyy ;)
Meillä menee ihan ok, mitä nyt likka on aikamoinen halivauva, syli on paras paikka ikinä... illat on tosiaan yhtä huutoa, luulen että ei malta rauhoittua... tai sit noi D vitamiinit edelleen ongelma, tiedä häntä?! On kyl hyvä syömään, siinäkin määrin että oma maito ei taaskaan nouse hänen toivomallaan nopeudella että eka syyään tissit sit pullosta ja taas tissille:D ens viikolla olis 1kk neuvola, jännällä odotan mittoja... ei kyl enää tunnu ihan vauvalle, vaikka pienihän Siiri vielä on:)

Varmaan joo odottelen tonne su/ma asti ainakin. Jos sillon sit saa varman tuloksenki jo ellei sit menkat ehdi alkaa ennen sitä..
Eikä oo eka kerta eikä ees toka ku testailen juhannuksen jälkeen..:p

On suht tuoreessa muistissa vielä, Mulla tuli rinnat herkiksi ja nännit kipeytyi, sit nälkä iski sillain ihan puuntakaa tosi voimakkaana heti. Ja hikoilin ihan hulluna päivisin ja varsinkin öisin. Juomassa sai rampata, ja myös pissalla sitten. Nää oli ennen plussaa :) plussan jälkeen hikoilin vain päivisin ja vastapainoksi alkoi se iltapalelu, joka jatkuu edelleen, 10 viikkoo jo kasassa :)

Onnea sinisiipi vauvasta :)

Ja tsemppiä Äipälle vauva-arkeen :)

Tänään 36+0 ja eiköhän tässä saa vielä poksua ainakin 4 kertaa... Tosin nyt ensimmäistä kertaa on edistystä vaikka ei ole supistellutkaan, neljännestä oli vielä 40+1 paikat juuri ja juuri puolipehmeät, kiinni ja kohdunkaulaa kaikki 3cm jäljellä mutta nyt muka jostain ihmeestä lyhentynyt kaula 1,5-2senttiin ja parille sormelle auki sekä paikat pehmeät. Vaikka ei ole supistellut yhtään. Mutta katsotaan vaan niin tämä syntyy samaa kaavaa kuin muutkin eli menee viikon edellistä pidemmälle eli 41+5 :grin (38+5, 39+1, 40+0 ja 40+6 on edelliset syntyneet)

Tosin painoarvioksi saatiin rv34+ jo 3,1kg ja laskettuna noin 4,2kg eli ei välttämättä anneta mennä niin pitkälle. tai no, en kyllä käynnistystäkään haluaisi että saa nähdä. Ensiviikolla on uusi ultra.

Mutta joo, saisi kyllä syntyä jo kun tuo taapero on heittäytynyt ihan vauvaksi joka asiassa :grin Pukemisessa ja vaipanvaihdossa yks vetkula mato ja kiva sitten nostella kun ei enää oikein tunnu mukavalle. Muille muksuille nyt ei kesälomassa ole hirveästi muutosta. Onneksi on iso piha missä juosta ja tramppa :grin

Tilda tsempit loppu metreihin:) kohta siellä vauva sylissä<3
Toi piha on kyl elämän pelastus, sinne vaan aamulla ja kuttuu sisään vaan syömään;) toi meidän taapero on samanlainen mato kun teillä,kaikki pitäis itse saada tehdä vaikka ei taito vielä riitäkkään ja siitäkös se raivo tulee... sit tosiaan kaikki hoito toimenpiteet, huoh! Aivan kamalaa tappelua:/

Ai, en ollu tänne tullukaan kertomaan.. Meillä meni kesken se raskaus, varhaisultrassa ei näkyny mitään.

Mutta tässä porskutellaan eteenpäin, nyt lähtemässä eka kierto km jälkeen. Ei aateltu kauheesti yrittää nyt, enkä kuumeile niin paljoo, ollaan vaan ja tuun raskaaks jos niin on käydäkseen :)

Dep olen todella pahoillani:( hali<3 toivotaan että tärppäis nopsaan uudestaan, mut sulla kyl asenne kohdallaan:) kyllä se haikara teidänkin katolle vielä laskeutuu, ennemmin tai myöhemmin;)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Voi kurjuus Deb. :sad001 Paljon haleja. Ja äipän sanoin komppaan, et kyl se haikara teille vielä laskeutuu. :Heartred

Mä täällä on hiljaiseloa vietellyt mut viestit oon lukenu. Onnea Sinisiipi! Ihanaa, vaikka hurjaa kun noin nopee synnytys! Hyvä et kaikki meni hyvin <3

Mä luulin et kolmas menis noin mut höpö höpö, käynnistettiin monta päivää :D

Äippä, onko Siirin itkuilut helpottanut?

Pahoittelut Deb, sulla tuntuu onneksi olevan mahtava asenne tähän nyt :Heartred

Meidän eloikuinen oli yhtä kiireinen kun 4 isompaa siskoaan.. rv29+0 meni vedet ja piti lähtee ambulanssilla sairaalaan.. 8 päivää vuodelevossa.. tulehdusta vastaan taisteltiin koko ajan.. supistuksia vastaan taisteltiin 2 viimeistä päivää.. mun keho alkoi reagoida tosi voimakkaasti muodostuvaan tulehdukseen.. mun pulssi nousi 140 eikä se rauhoittunut.. kohtu alkoi aristaa ja crp ja leukkarit lähti nousuun.. lapsivesi muuttui vihreäksi ja estolääkitys ei enää purrut supistuksiin.. joten synnytyksen oli turvallisempaa antaa käynnistyä. Meille syntyi pieni poika 23.6 klo.2:07 rv30+1 mitoin 1400g/39cm, päänympärys 28cm.

Mulla oli doula synnytyksessä mukana ja hän oli kyllä mahtava tuki, mies ei siis ollut mukana ollenkaan, kun hän ei kestä tilannetta. ei ole kertaakaan ollut mukana.. kätilö oli myös ihan huippu :Heartblue Poika on nyt vielä teho-osastolla, mutta on oikea sisupakkaus. Heti synnyttyään pärjäsi pelkällä nasaalilla eikä tarvinnut intuboida ollenkaan ja alle vuorokauden iässä pääsi nasaalista happiviiksille.. ja nyt hapiviiksienkin virtaustasoa on laskettu.. ihmeellinen vauva kun on niin hyväkuntoinen. Olosuhteisiin nähden pojalla menee siis aivan mainiosti ja mäkin olen toipunut suht hyvin synnytyksestä.

Maito ei ole vielä noussut kunnolla kun olen ollut niin väsynyt etten jaksa pumppailla kovin.. pitää tänään yrittää saada siihenkin rytmi niin alkas nousta kunnolla.

Junibea paljon onnea pienestä ihmeestä, hänelle paljon kasvu energiaa ja teille voimia hoitaa pienenpientä rakkaus pakkausta<3 Onneksi Suomessa mini vauvojen hoito on huippu luokkaa ja kyllä kuulostaa että teidän pojalla tahtoa riittää kasvaa ja vahvistua:)
Twisted ei oo helpottanut... viime iltana huus 2h väsymystään enneku simahti:( jospa tää tästä;)

Junibea paljon onnea pikkuruisesta pojasta. :Heartblue Hurja synnytystarina sullakin. Onneksi kaikki meni hyvin. Toivottavasti myös jatkuu niin.

Onnea Junibea! Ihanaa et kaikki menee siellä hyvin vaikka ennen aikojaan poika tulikin :)

Äippä, onko mitään muuta oireita kun iltaitkut? Ei oo ihossa mitään mikä esim viittaisi allergiaan? Meillä esikko oli sellainen äkäpussi iltaisin. Huusi monta tuntia välillä. Mä käytin vyöhyketerapeutilla ja siihen kyllä helpottu :)

Takaisin