Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Daimi, en;) Toisaalta kun tässä oli veritulppakin jalassa ja kropan päälle alkaa nää raskaudet käydä niin ehkä se olis aika jo lopettaa kropan kestävuuden testaus... mutta sitten taas toisaalta... onhan nää vaavit/lapset vaan niin ihania:) mutmut... miehelle ehdotin et jos ei kumia käytettäis ennen steriä ja tulee jos tulee, mulla ei kyl oo mtn käsitystä et kuin pitkä jonokaan hussissa on? Mut nyt menee kyl asioiden edelle kun jälkivuotokaan ei oo vielä loppunu:D mitään hormonaalista en kyl ala käyttämään, ne pistää tän kropan ihan sekasin o.O

Mullekin riittää mun omat hormoni"hörhöilyt" :wacky: Ja lähisuvussa yks tosi paha tapaus hormoniehkäisystä niin en enää ees uskaltais kroppaani ulkopuolisia hormoonia tunkea.. k.kierukka pelitti hyvin, mutta ne vuodot sekä kivut jokatoinen kk..:inpain: Joten jää nähtäväksi mihin täs päätyy sitte joskus..o_O

Andepande täällä 5 muksua ja nuorin nyt 8päivää<3 ja 3 viimeisimmässä oli terveydellisiä ongelmia, 2x radi ja viimeisimmässä oli veritulppa jalassa muutenkin käynyt kropalle raskaammiksi joka kerta... mut kyl tää oli sen arvoista:)
Missä muuten twisted? Ei oo tainnu kirjoitella mitään pitkään aikaan?:)

Itselläni nyt menossa kuudennen odotus <3 pelottaa vain miten kroppa kestää kun on selkävaivat aika pahoja ollut kaikissa raskauksissa.. ja kahden ekan kohdalla raskausmyrkytys.. toivottavasti tämä menisi hyvin ja paremmalla voinnilla. :-)

Mä oon Twistedin kanssa henk. koht. yhteyksissä, ja välitän sen puolesta viestin teille:

"Anteeksi kaikki ihanat suurperheilijät, unohdin teidät tyystin kun poistin foorumiappin. Kävin vain imettävissä kuumeilijoissa kertomassa tilanteen mutta te jäitte :( Dep kertoi että te täällä mietitte mitä mulle kuuluu, kyllä lämmitti sydäntä kuulla et jollekin jäin mieleen <3 Tein vielä sen nk haamun jälkeen ihan täysin negatiivisen testin viikon jälkeen ja aloin miettii asioita. Ehkäpä meidän perhe onkin valmis. Ajattelin sitä rumbaa mikä on nyt ja mitä se olisi jos heti neljäs. En voi painostaa miestä neljänteen lapseen, ja vaikka se ajatus neljästä on ihana, ehkei sen neljännen aika ole nyt. Vauva on vielä vauva ja niin kauan kun saa imettää niin vauva on vauva, ajatus jopa siitä että joutuisi imetyksen lopettamaan raskauden takia rupesi itkettämään :( Ehkä kun vauva on vuoden ikäinen, tulen tänne takaisin kuumeileen :D Ihanaa kesää kaikille ja äipälle hulluna onnea tytöstä <3 Rakastaa toisia <3

Twisted"

Twistedille kanssa ihanaa kesää ja tervetuloa takas jos/kun aika on kypsä uudelle vauvalle:) nauti nyt tästä vauvasta ja perheestäsi<3 kaikkea hyvää:)

Itselläni nyt menossa kuudennen odotus <3 pelottaa vain miten kroppa kestää kun on selkävaivat aika pahoja ollut kaikissa raskauksissa.. ja kahden ekan kohdalla raskausmyrkytys.. toivottavasti tämä menisi hyvin ja paremmalla voinnilla. :)
Mulla on 11 lasta. 5 ensimmäistä meni ihan ilman suurempia vaivoja, eikä kuudennessa eikä seiskassa mitään kummi. Kuutosesta loppuraskaudesta vaivas paha iskias, jalka lähti alta monta kertaa. Käynnistettiin lopulta 40+5 kun ilman keppejä en olis pärjännyt ja kuitenkin huollettavia jo kotona. Seiskan loppuvaiheessa oli vaan väsymys odotukseen. Kasin kohdalla mulla oli kovia vatsakipuja viim kolmanneksen aikana, joiden syy jäi epäselväksi. Ysissä taas ei oikeen mitään. Kympin kohdalla puhkes radi mut sekin korjaantui synnytyksen jälkeen. 11. Aiheutti suonikohjun sääreen. Radia ei ollut tällä kertaa. Mutta elämäni ekaan sectioon mentiin tuskallisen synnytyksen päätteeksi kun huomattiin täydellinen asentovirhe joten ehjänä ei olis ulos saatu.
Mut siis kaiken kaikkiaan mulla ei isompia vaivoja ole ollut. Loppuraskaus on ollut aika tuskaista jatkuvien supistusten ja nukkumattomuuden takia. Ja vauvan liikkeet venyneen kohdun takia olleet todella kivuliaita lopussa.

Jälkitarkastuksessa kuitenkin lääkäri päivitteli että näin monta synnytystä eikä edes laskeumaa ja kohtukin palautunut hienosti. Kiloja ei ole jäänyt, lapset pitää liikkeessä. Mutta löysää nahkaa on vatsalla kun monet kerrat venynyt:)

Jotta kyllä se kuudeskin odotus voi sujua ilman isompia ongelmia:)

Twistedille myös täältä kesätoivotukset ja ihanaa vauva-arjen jatkoa. :Heartred Palailet sitte tänne jos/kun aika on oikea. :)

No mä en osaa vielä sanoa, kun vitonen on vasta uunissa, mutta kolmosesta ja nelosesta on alkaneet ennenaikaiset kipeät supistukset puolenvälin jälkeen ja estolääkitys on ollut käytössä. 38 viikolla molemmat syntyivät kuitenkin. Nelosesta otettiin lääkitys aiemmin kun alkoi paikat avautumaan, ulkosuu vain, pysyi sieltä puolivälistä samanlaisena onneks.

Onko muilla alkanut avautua aiemmin? Se ilmeisesti on normaalia usean synnyttäneille?

Voihan vauvakuume äippä :grin

Täällä viidettä odotellaan rv34 ja ei ole mitään vaivoja. Supistellut ei ole missään raskaudessa. Toista odottaessa oli liitoskipuja kun on ainoa jonka pää kiinnittyi ennen synnytystä.

Siis neljättä odottaessa kävin sairaalassa 40+1 ja naureskellen lääkäri sanoi että ihan kiinni paikat ja ehkä hyvällä tahdolla puolipehmeät :grin No mähän luulin ettei tule syntymään itsekseen kun käynnistykseen varattiin 41+0 aika mutta sieltä se vaan yhtäkkiä 40+6 kuitenkin lähti tulemaan. Mutta ilmeisesti näin on usean synnyttäneelle epätavallista, ainakin mulle on naureskeltu näin :grin

Kuudes lapsi olis kyllä vielä kiva. Mutta nyt vaan toivoisin että vauva syntyis ja pääsisi elämään normaalia elämää ilman tätä pahoinvointia ja oksentelua. Ja kyllähän tämä maha alkaa jo painaa kun vauva on kai pian 3kg jos laskettuna saattaa olla 4,5kg. Mutta ei onneksi käy selkään eikä muualle, ei kyllä viimeksikään käynyt vaikka oli 4,3kg vauva mahassa. Mulla kun tuota pituutta on vaan reilut 150cm niin mahaa kyllä löytyy :grin

Hormonikierukan kanssa homma toimi, mutta nyt sen pois otettuani moni asia on paremmin, mm. halukkuus ja tuntoherkkyys. En haluaisi hormonaalista ehkäisyä enää. En siis tiedä, mitä teemme neljännen jälkeen.

Mitä kaikkea uutta/extraa pitää ottaa huomioon neljän lapsen kanssa? Miten vähällä pärjää? (Asunto, auto/-ttomuus, nukkumisjärjestelyt, lapsille tarpeeksi henkilökohtaista tilaa tai vanhemman aikaa, isompien harrastukset/niiden puute...)?

Ihan OT aiheesta mut..
Vähä on ihana päivä! Lämmintä, aurinko paistaa. Toki autolla on saanu kuskata osaa muksuja omiin juttuihin ja toinen pienistä toi kunnon kukkuran hiekkaa sisään juur eilen siivotuille lattioille. Mut mä niin nautin. Voi sanoa että yks lomapäivä oli ees kesää..:wink Illalla saa sit kauhistella punasena kukertavaa näppyistä ihoa.. Jepjep..aurinkoihottuma, ei niin kiva kesäseuralainen..Nautin silti. :grin

Ehkäisy asiat mietitään tarkkaan syksyyn mennessä, jos emme halua lisää tämän neljännen jälkeen. Itse en ajatellut mitään ottaa, eli miehen kontolle jää tämä asia

Tintti83 täten meillä olen "suunnitellut":
Varastoja katseltuani olen todennut, että kaikkea pitäisi olla tälle neljännelle. "Uusi" auto toki piti hankkia, kun mies tarvii työmatkalla ja muutenkin.
Vanhemmat lapset eivät harrasta mitään, eivätkä ole kyselleet/ kaipaillut sellaista. Nukkumisesta tulevat joka tapauksessa muuttumaan jotenkin, kun muutetaan ( pojalle oma huone hetkeksi).
Omaa aikaa/tilaa ei ole vielä ketään halunnut, mutta luulen uuden talon olevan sen verran iso, että jokaiselle oma paikka yksinoloon löytyy. Äidin / isän kanssa laatuaikaa on jo nyt saaneet esim. kauppareissulla kahdenkeskinen vanhemman kanssa. Joskus myös isovanhemmat antavat meille aikaa viettää jokaisen lapsen kanssa laatuaikaa, tämäkin toteutuu nyt paremmin, kun muutamme heitä lähelle

Eilen oltiin lasten kanssa ulkoilmassa/ nauttimassa auringosta leikkipuistoissa. Emme pitäneet mitään kiirettä päiväruoalle/ päikkäreille menolla, koska tiesin tämän päivän olevan sateinen ja mies nukkui yövuoron jäljiltä pitkään. Muistin laittaa jopa aurinkorasvaa mutta silti itse poltin niskani, en varmaan laittanut sinne rasvaa

Tintti, me muutettiin isompaan kotiin kun odotettiin 4 muksua (aiemmin asuttiin kolmiossa nykyään neliössä n100m2) auto ostettiin vasta kun ruvettiin odottamaan 5 babya (nyt siis transporter 7 paikkanen), meillä vauva nukkuu perhe pedissä ja toi 1,5v nukkuu pinniksessä meidän huoneessa, 3 isointa nukkuu samassa huoneessa keskenään. Lapsille pyritään antamaan omaa aikaa vanhempien kanssa kuukausittain, vanhempien aikaa on sit illat kun lapset nukkuu tai sillon kun saadaan lapsille hoitajaa (joka on aika harvoin), lapset ei vielä varsinaisesti mitään harrasta jos ei kerho toimintaa lasketa... isoin tyttö (6v) kaipaa sitä omaa aikaa jolloin saa tehdä omia juttuja ilman että pienemmät on härkkimässä ja siihen sit mahdollisuus annetaan että se saa touhuta esim olkkarissa ja pienemmät ovat sit ns riehuma huoneessa:)
Nyt sit avautuminen tänne kun en "uskalla" miehellekään sanoa, eli vauva on huomenna 2viikkoa, mulla on ihan jäätävä univaje kun Siiri (=vauva) valvoo tunteja öisin ja vaan seurustelee, päivät menee ihan sumussa, niskat niin jumissa imetyksestä et päähän koskee taukoamatta (siis kaikki ihan perus settiä ja samaa kun aiemminkin) ja silti tää mun vauva kuume nousee ja nousee... millä ihmeellä tän saa loppumaan? Järki sanoo että ei enempää mut sydän (taas vaihteeksi) huutaa vaan lisää... voi apuva mä sanon!!! Jos tää jatkuu näin niin kohta ollaan taas paksuna o.O

Äippä saatko yhtää torkahdeltua seurustelun lomassa vai vaatiiko vauva jo paljon huomiota? Eli riittäiskö vain vieres oleminen ja esim. pienet "ääntelyt" huomioksi..? Vai vaatiiko sylittelyä. Onnistuisko imetys jossain muussa asennossa jossa niskat sais vähä helpotusta ja lepoa? Nää on sulle varmaan ihan selviä asioita jo mut hengessä ja some-tukena täällä eletään mukana. :3some

Eipä se kuume helpolla katoa, vaikka vauva-aika olis raskaampaa.. Aika kultaa nekin muistot, kokemusta on! :wink:p

Takaisin