Suurperhe kuumeilijat

Kolme kuukautta saisi kuulemma urheilla ihan normaalisti, sen jälkeen höllätä hieman tahtia..? Innostuin sauvakävelystä, aivan sairaan tehokasta liikuntaa!
 
Se on! Mua niin harmittaa kun asutaan täällä keskellä ei mitään, kun ei sitten ole katuvaloja eikä kävelytietä, niin ei uskalla oikeen tonne autojen sekaan lähtee kävelylle. Pitää alkaa varmaan juoksee taloa ympäri, naapuri ei varmaan yhtään ihmettelis :woot:
 
Mää ihastuin meidän paikkakunnan pururataan, sopivasti mäkiä haasteeksi ja radan lopuksi vielä portaat missä tavoitella omaa ennätystä. :) ilman sauvoja tosin. :D

Sinne siis pitää mennä autolla, noin 10min ajomatka, vähän alle. Juuri sopiva.! Meidän lähellä on toinen pienempi maastolenkkipätkä, se kans tuo kivasti vaihtelua... Kunpa nyt tuo typerä sade lakkais...

Ja oviskin taitaa jomotella olemassaolollaan.. :O :D
 
Miten tässä nyt kestää olla, vasta dpo2-3 ja niiiiiiiin huutaa testit kaapissa mun nimeä :hilarious: Täytyy nyt AINAKIN tonne ens sunnuntaihin malttaa odottaa, menkkojen pitäs alkaa siitä ti tai ke jos kierto on edes jokseenkin sama kuin ennen kahta edellista raskautta.
 
Ootteko kokenu kiinnittymisvuotoa? Minkälaista on ollu ja kauanko kesti?

Ite tässä oottelen, että muuttuuko nämä menkoiksi (vasta kp24 /28-29) vai mitä ihmettä.. Eilen alko ja toissapäivänä jomotti paikkoja :O
 
Onnittelenko vai pahoittelenko :D Mulla ei oo koskaan ollu kiinnittymisvuotoa(, muita vuotoja kyllä).
Joko uskalsit heittäytyä?
 
Yksi mahdollisuus olis tälle menneelle kierrolle ollut, joten ei mitään odotuksia sen suhteen! :) eli ehkä ei tarvitse kumpiakaan. :D

Kyllähän se jännältä tuntuisi alkaa ihan tosissaan jännittämään mahdollista tärppiä, kesän suunnitelmat menis ihan uusiksi, enkä tiedä miten läheisiltä pysyisi salassa, kun en osallistuisikaan juoma kourassa niihin menoihin... Jotkut kun ei tunne sellaista käsitystä, että ei juo alkoholia vaikka ei olisikaan raskaana. Ja vaikka sanoisin, että ei johdu raskaudesta, eivät uskoisi. :O
 
Noinhan se plussaa meille jo pukkasi :woot: Olin varautunut huomattavasti pidempään yritykseen (ovis- ja raskaustestejäkin kaapissa koko kaupungin tarpeiksi), mutta ei se vaatinutkaan sen enempää. Vähän tuntuu hurjalta, että meitä on alkuvuodesta 7. Saas nähä meneekö talo ja auto vaihtoon....
 
Onnea zeni! :) oliko tää plussa sit ekalla? Minkä ikäisiä teillä aiemmat? Sori jos kaikki tuolla lukee, mut kun en jaksanut selata..
 
Joo, kyllä vois sanoo ekalla. tjot meininkiä ollut pari kiertoa, mutta nyt oli ovistikut mukana, kun mulla on imetyksen takia vielä epäsäännöllinen kierto.
Meillä on ennestään 6v3kk, ihan just 4v, 1v11kk ja 11kk vanhat. Että tammikuussa 5 alle kouluikäistä :confused: no, eka on onneksi eskarissa. Mielenkiintoiset ajat edessä:joyful:
 
No herrantähen, teillähän vilskettä löytyy! :D Meillä on 6v6kk, 5v (täytti huhtikuussa.), 2v9kk ja 1v8kk. Muuten sama tahti, mutta muutama ikäero vähän pidempi, toisen ja kolmannen väliinkin tuli 2v4kk kun oli raksaprojekti ja työhönpaluu. :) Ja nuorin kun syntyi, niin musta tuntui niin kurjalta kun toisiks nuorinkin oli vielä niin pieni :'( nyt pidetty väliä senkin takia, että saatu miettiä vieläkö meille on se viides ajatuksissa tervetullut, joku muu tahohan sen sitten päättää suodaanko sitä. :) Eilettäin mies kyseli oviksesta, mutta tälle kiertoa se on jo mennyt. :/
 
Kirjoittaako kukaan teistä blogia? Olisi kiva lukea 4 tai useamman lapsen perheen arjesta :) Tietysti tuppaahan se olemaan niin että kun on pieniä lapsia paljon, niin ei sitä aikaakaan liikaa ole ylimääräistä kirjoitteluun :grin
 
Onhan tässä vilskettä :D Oikeastaan kahdelle viimeiselle piti tulla ikäeroa 1v1kk, mutta pikkuinen olikin kovin hätäinen ja syntyi rv33. Ja muutenkin hän oli sellainen iloinen yllätys, luotettiin varmoihin päiviin :rolleyes: Tarkoitus oli "tehdä2 kaksi lasta kun toka menee eskariin, eli parin vuoden päästä, mutta elämä päätti toisin :) Ja nyt ei sitten haluttu tehdä sitä yksinäistä muutaman vuoden päästä, kun nämä muut on niin lähekkäin syntynyt. Onhan teilläkin Nanna_ko lähekkäin syntyneet, meillä on isoin ikäero ekalla ja tokalla, 2v3kk, tokalla ja kolmosella 2v2vkoa ja kolmosella ja nelosella reilu 11kk. Kyllä muakin suretti kolmosen puolesta, kun piti niin äkkiä kasvaa isoksi tytöksi, eikä saanut olla ainoa vauva koko vauvavuottaan. Tai tavallaan sai, kuopus oli kuitenkin melkein kuukauden sairaalassa syntymänsä jälkeen.
 
Nii joo, ja tälle vitoselle ja neloselle, jos kaikki menee putkeen, tulee ikäeroksi 1v7kk.
 
Onnea Zeni :)

Meillä on nyt 5v3kk, 3v7kk, 2v2kk ja reilu 9kk pienin. Ikäerot siis 1v8kk, 1v5kk ja 1v5kk. Mutta ollaan ajateltu jos syksyn päälle alkais tjottailla, hulluahan se on :grin Ekasta kierrosta saaneet alkunsa kaikki. Vaikka ei mua pärjääminen niinkään huoleta vaan se että mitähän muut mahtais sanoa :grin

Välillä olis kyllä kova halu jo tjottailla... Mutta mulla on pahoinvointia koko 9kk että en pysty kauheasti harrastamaan liikuntaa kun oksentelen vaan lenkillä. Niin en malttais nyt luopua hyvästä kunnonkohotuskesästä, ihan rapakunto on kyllä. Ja pyöräily on niin kivaa :grin
 
Mitä se tjottailu tarkoittaa? :D

Ai niin ja onnea Zeni tietenkin, unohtui onnitella! :D

En kyllä ehdi kirjoittaa blogia, olis kyllä kiva harrastus mut just se aika siihen puuttuu. :D

Mulla alkaa kohta kierto alusta ja taas miehen puolelta tuli kysymys että miten olis jos tehtäis jo niitä vauvoja :D ja monikossa siksi että naamailee koko ajan sitä, että jos /kun annetaan lupa tulla, niin "meidän tuurilla" tulee kaksi :D
 
Ja mulla kans se paljon mielessä, että mitä muut ajattelee, vaikka eihän sellaista tarvitsisi ajatella kun on oman elämän päätöksistä kyse. :sad001
 
Tjot=tulee jos on tullakseen, eli ei varsinaisestiehkä yritetä, mutta ei ehkäistäkään ja raskaus on iloinen ja toivottu asia.
Kiitos onnitteluista :)
Mäkin mietin paljon muiden reaktioita tähän, ja sen takia ei olla vielä kerrottu kellekään. Ei pitäis miettiä toisen ajatuksia, mutta ei sitä oikein voi sivuuttaakaan, kun sukulaisilta ainakin tulee seuraavat kommentit: TAAS? Ettekste osaa ehkäistä? Tiättekö mikä on kortsu? Kunhan ei taas tuu tyttö! :sad001 Omat vanhemmat varmaan ehkä kuitenkin onnittelee lopulta, mutta miehen puolelta ei niitä tarvitse odottaa, ei onnitelleet nelosestakaan.
 
Just nuo kommentit tuli meillekin nelosen kohdalla... Koetin aina naurahtaa vaikka jälkeenpäin ne otti niin päähän... :sad001 Lähimmille ihmisille kerrottiin vasta rakenneultran jälkeen, mun maha pysyi sen verran pienenä ja kun siinä vaiheessa kolmonen oli vähän reilu puoli vuotta, niin kaikki arveli sen löllykän jääneen hänen odotuksesta :wink Onnittelijoitakin toki riitti, mutta olihan suurimmalla osalla se ajatus, että taasko ja jaksatko todella (mies tekee pitkää päivää/suhteellisen paljon pois varsinkin talvisin), apua pitää ja saa pyytää sanottiin kans tosi monesti mutta nelosen ollessa 1.5vk kun mies lähti neljäksi päiväksi pois en saanut apua keltään.
 
Takaisin
Top