Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Warheart kivan kuulonen kesä ollut teilläkin:)
Mä syötän noille hirmumäärät vesimelonia ja suolakeksejä... kohta varmaan saa suomalaista vesimeloniakin kun katselee tätä ilmastonmuutos ”trendiä”:(
Pitääkin alkaa taas miettimään ens viikon ruoka listaa ja kasvis ruokia;)

Joo, tuettu loma oli tämä :)

Me kasvatettiin ite vesimelonia pari vuotta sitten, tuli hyviä ja makeita,mutta ei ollut kovin kannattavaa, kun taimet oli jo melkosen kalliita+kasvusäkki siihen päälle. Halvemmaksi tulee kantaa kaupasta, kun kahdesta taimesta saatiin kaksi hedelmää ja ne oli pienempiä kuin kaupan minivessarit :rolleyes:

Hyvät viikot jo Dep! En halua pelotella, mutta kun mulla muuttui vesi taas pinkiksi, niin synnytys alkoi siitä muutaman tunnin päästä. Vesi oli muuttunut kirkkaaksi/kellertäväksi muutama päivä todetun vedenmenon jälkeen.

Mullan kans mieli huutaa kasvisruokia :D Sais vähän ilmat ja asunto viiletä niin voisi tehdä enemmän lämmintä ruokaa!

Mullehan ei mikään muu maistu kun salaatit proteiinilla ja kylmät keitot tms kevyet ja kylmät ruuat... kaikki muut nyt syö mitä naaman eteen laittaa, kylmää tai kuumaa ihan sama, syövät innolla ja hyvällä ruokahalulla;)
Falafel pihvejä tekis mieli, ihanan tsatsikin kanssa:p punaista lihaa meillä nyt vähennetty aika reippaasti kun se oikein maistu kelleen...

Ei meilläkään tunnu liha maistuvan, ainut olis ihan tilalta haettu naudanliha, siis laiduntavan naudan, maistuu ihan erilaiselta. Harmi vaan kun meillä nuorin allerginen naudalle ja mulla tulee siitä kova refluksi :( Kasvispöperöt maistuu, sit makkaraa/nakkeja nuo söis, mut eihän niitä voi syödä montaa kertaa viikossa.

Kasvis ruoka on vaan hyvä juttu jos kaikille maistuu:) yleensä halvempaa ja luonnon kannalta kannattavampaa kuin liha;) meillä nää muksut on innostunut napostelemaan paahdettuja ja suolattuja kikherneitä:o
Pitää olla tyytyväinen, apina tekee mitä apina näkee vai miten se meni;) itse siis napostelen kans niitä, pysyy Radi aisoissa:p

Me kans lähdettiin ralleja pakoon, asutaan siinä sillan toisella puolella, että eipä paljoa unista kannata haaveksia jos meinas ikkuna auki nukkua... Helikopterit pörrää melkein puolille öin ja aloittavat aamulla kukonpierun aikaan, sit mukavana lisänä öisin ördäävä rallikansa :S Mökillä ilmalämpöpumpun viileydessä on ihan jees ja täälläkin vesi +26 niin voin läträtä

Meillä isäntä on ralleissa kiertämäs:) itekki olisin jos Julius ei olis noin pieni:D me asutaan Uuraisilla ni pahin hälinä ei häiritse

Meillä isäntä on ralleissa kiertämäs:) itekki olisin jos Julius ei olis noin pieni:D me asutaan Uuraisilla ni pahin hälinä ei häiritse

Mua ei niin tuo MM-ralli kiinnosta, mut käydään pienempiä kisoja kattelemassa mitä Keski-Suomessa on. Peurunka-ralli on paras :Heartred

Äippä nyt vois sanoa et hyvin ku kivut ja syöminen hallinnassa ja saa nauttia lapsista ja niitten touhuista...eihän mikään vielä ennallaan ole mut pakko nauttia silloin kun voi...pojalla kuukauden taikahden päästä kontrollit ja voi että toivon puhtaita papereita ja jos ne saadaan niin muut murheet ongelmat pidetään takana

Ihana kuulla että siellä voidaan hyvin, tai ainakin sinne päin :)
Toivotaan että pikkunen saa puhtaat paperit<3 tuuhan sit kertoo mitä lääkäri sano kun sinne asti pääsette!

Hyvät viikot jo Dep! En halua pelotella, mutta kun mulla muuttui vesi taas pinkiksi, niin synnytys alkoi siitä muutaman tunnin päästä. Vesi oli muuttunut kirkkaaksi/kellertäväksi muutama päivä todetun vedenmenon jälkeen.

Mulla on viimeset neljä viikkoo vaihdellu väri kirkkaasta vaaleenpunaseen, enkä oo lähteny aukeemaan vielä :) Kohdunsuu on verekäs alue ja sieltä kuulemma sekottuu välillä hippusen verta lapsiveden sekaan, varsinkin mulla vuotaa helposti nyt kun oon levossa ja mulla on Klexane (verenohennuslääke) pistettävänä vatsanahkaan aina iltasin.

Toki voi olla että kohdunsuu alkanu pehmetä tai jotain, mutta suljettua kohdunkanavaa oli viime maanantaina jäljellä vielä 3,9cm :)

Koitahan Dep vielä pysyä kasassa kuukausi vähintään, vaikka alkaahan sulla olla jo muutenkin hyvät viikot mutta jokainen viikko/päivä plussaa :)

Koitahan Dep vielä pysyä kasassa kuukausi vähintään, vaikka alkaahan sulla olla jo muutenkin hyvät viikot mutta jokainen viikko/päivä plussaa :)

Komppaan tätä täysin! On kyllä ihanaa, miten pitkälle jo nyt olette Deb päässyt!

Kaikille tsemppiä arjen haasteisiin ja helteestä selviämiseen! Aika tukalaa on.

Kertokaas mulle miten te rauhotatte lapsia?

Siis sillon kun meno menee ihan älyttömäks, joka on meillä pojill sitä et alkaa kunnon painit ja nyrkit heiluu... me ei saada noita rauhoitettua oikee mitenkään ja ideat alkaa loppumaa...

Kokeiltu on ainakin:
-Jäähyä
-Hyvistä asioista tarrojen antamista
-Huomion lisäämistä
-huomion siirtämistä toiseen asiaan
- stressipallon puristelua
-sallittua riehumista (patjalle riehuu yksin)
- aktiviteettien lisäämistä

3,5v on viel hallinnas ja 8v onnistuu mut tuo 6v on ihan toivoton tapaus. Ja kaikkien ulkopuolisten silmis tuo on ihan rauhallinen enkelilapsi.. ( toimintaterapia ja neuvola ) Mä ite epäilen jo lievää ylivilkkautta mut kun hän vieraiden vieressä skarppaa oikee ni sit on entistä väsyneempi ja riehakkaampi loppupäivä.. :(

No meillä toimii esim jos ruvetaan pelaan muistipelejä...lukeen kirjaa...rakentaan leegoista jotain tai tytöt tekee esim..helmistä jotain ym..pojat pelaa sählyä..menee pyöräileen..ihan yksinkertaset jutut toimii....

Meillä ei oo auttanu lautapelit, lukemiset tai muukaan mieluinen tekeminen tän keskimmäisen kohdalla..

Takaisin