suuri imetys ja korvike ketju :)

Ilmeisesti korvike on hitaammin sulavaa kuin äidinmaito ja pitää nälkää pidempään. Korjatkaa, jos puhun ihan mitä sattuu :D

Me ollaan nyt muutamana päivänä tehty niin että yöunille mennessä on annettu korviketta pullosta, osittain just ton takia että nukkuis ekan pätkän vähän pidempään. Toisinaan oon itse jo silloin menny nukkumaan ja mies on hoitanu syötön. Eilen illalla poika imi rintaa vain n. 5 min ja nukahteli hetkeksi, joten annoin sitten pullosta että ylipäätään nukahtais paremmin.

Meillä ei korvike pidennä uniaikaa. Edelleen on se 2-3h. Mut nää syö silti aivan tuhottomasti, noin 120-130ml/kerta...

Sanna,meidän tirriäinen syö kanssa ihan kauheella raivolla ja isoja määriä. Kaipa vauvat kompensoi pientä kokoonsa kauhealla kasvu pyrähdyksellä.

Mä jo mietin et onko ihan normaalia ku tuo syö kauheesti ja just tollasella kauheella raivolla :)

Meillä menee imetyksen jälkeen vaan 20-40ml et kaippa tuo sitten tissistä saa tarvitsemansa. Ja riippuen päivästä nii välillä ei tarvi pulloo ollenkaan ja välillä tarvii pari kertaa.

Meillä menee niinushka suunnilleen saman verran imetyksen päälle. Eli aika vähän..

No niin, nyt kun neidillä ikää 3vkoa, tutustuimme uuteen juttuun: lapsi päästelee äärimmäisen kiukkuisia kiljahduksia, murisee pullolle, sylkee sen pois ja heti itkee sen takaisin suuhun ja nukahtaa.. Luoja yksin armahda,kun otat pullon suusta lapsen sammuttua!!

Aikani ihmettelin asiaa ja joooooo!! Myös pullottelu lapselle iskee tiheän imun kausi!

Cuplaton menee nyt suoraa suuhun, kun odotellaan maidon lämpeämistä,oivallinen 40sekunnin äänenvaimennus/pisara!

Pelästyin jo kyseessä olevan jotain muuta, kun kiljahdus on niin raivoisa...

Johan sitä ehti pari yötä nukkumaan 4h pätkissä, ilolla odotan jo yötä....

Anteeks kun mä nauran teidän kiljujillenne ja murisijoillenne! Ei ehkä pitäis, jos se on kohta täälläkin, on vaan jotenkin hupaisa mielikuva. Idioottiparka :D Uhmaikä #1

Sattu onneks niin hyvin, että isänsä oli todistamassa tuota rähinää. Ei ois varmaan muuten uskonut minua. Oli se niin eriskummallista käyttäytymistä!

Meillä tää poika on koko tän viikon enemmä ja vähemmä kiljunu ja ärissy tissillä.. Maidon määrä on kyl kasvanu huuurjastu kun tuntuu et tissit tulvii ja aina on vaatteet ihan maidossa.. Ja nää meidän syötöt ei
Varmaan vielä kertaakaa ole kestänu alle 40min. Yleensä syö 60-90min Onneksi esikoinen ei ole mustistellu yhtään, on niin pikkuveikan lumoissa et saa rauhassa imettää ja toinen leikkii sit siinä vieressä.. :) nyt on onneks välit kuitenki pidentyny et ei enää 20min välein syö.. Vaan 1,5h-4h

Meillä myös alotettu tuo muriseminen :) Tosin ei se yöllä paljoo naurattanu kun olis halunnu nukkua ja neiti päätti et syödään heti tunti kerrallaan. Eli nukuttu on vaan yhdestä viiteen. Väsyttää!

Eli teidän kommenteista ja kokemuksista päätellen tää on ihan normaalia. Huh. Täällä yks joka haluaa koko yön olla tissillä eikä suostu nukkumaan ku sylissä. Ja se ähräys mikä alkaa ku vaihtais asentoa ettei lonkka ja pakara ihan kramppais. Ei se käy kun tissin pitää olla ihan hollilla. Koko ajan.

Minä oon huomannu, että meijän isi on oppinu nukkumaan vauvan ärhentelystä ja murinasta huolimatta.... Mrr... Ja sillä välin kun minä imetän/rauhotan vauvaa, se vie minunkin paikan sängystä. Mä meinasin lyödä sitä yks yö...

Ei meillä isukki edes herää... Ei itkuun, eikä kiljuntaan. Onneksi vauva tottui isukin kuorsaukseen, kuunteli varmaan mahassa jo :)

Yö jutut jää mulle, enkä edes pystyisi nukkuun, kun kuulostelisin vaan toisen tekemistä ja kuitenkin herään vauvan ääniin.

Meillä mies herää itkuun, vaikka nukkuu siitä syystä eri huoneessa käytävän toisella puolella :(

Takaisin