Supistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tingur
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No toivottavasti menee ohi. Oon kyllä yskiny paljon ja jokainen yskäisy jännittää vatsaa. No onneks tässä ollaan jo paranemaan päin!

Veikkaan, että aika normia tuo ympäripyöreä vastaus supisteluihin. Jos eivät ole kipeitä, niin niitä kai aika usein siedetään. En tiedä missä vaiheessa sitten kohdunsuuta on syytä tarkastaa, että ovatko tehneet jotain.

Nyt on tullut välillä myös kipeitä supistuksia, mutta yksittäisinä, eivät säännöllisempiä.
Täytyy seurailla miten ne tuosta etenee

No kun se sanoi että ne ei oo vaarallisia, mut jos tulee usein jonkun liikunnan yhteydessä, ni pitäis rauhottua, muttei kuitenkaan rajoittaa liikuntaa ja sitten jos niitä tulee paljon ni pitää mennä käymään neuvolassa, muttei oikein osannu sanoo että mikä on paljon. -.-

Mulla on ti tulossa ylimääräinen lääkärineuvola supisteluiden takii. Viime vkl supisteli kivuliaasti ja sit edellisenä vkl tuli harkkasuppareita säänöllisesti. Nyt edelleen supistelee usein mutta ei onneksi säännöllisesti. Neuvolasta tuli käsky ota rauhallisemmin, ei oikein onnistuu 1,6v kanssa kotona :D no tiistaile ei enää onneksi pitkä aikaa niin näkee onko alakerrassa tapahtunut muutoksia. Rv 27+1

Monet sanoo ettei tunnistanu niitä koko raskauden ajalta ja monella ne alkaa vasta myöhemmin. Sä oot varmaan liian hyvässä kunnossa :D

Mulla takana katastrofaalinen yö, supistusten osalta muutoinkin viime viikko takapakkia ja huolestuttava, kun edelliset kolme viikkoa meni jo niin paljon paremmin. Viime viikolla supisteli ja supistukset jäi päälle ja ilmeni kivuliaina vatsanvääntöinä lähes joka päivä. Keskiviikko taisi ainoastaan olla vähän parempi, muina päivinä vedin Panadolia. No, viime yön olin uneton stressistä johtuen ja koko yön heräsin-nukahdin-heräsin-nukahdin. Aina kun heräsin, alkoi supistaa, aina kun käänsin kylkeä, alkoi voimakkaasti supistaa. Kohtu kivettyi voimakkaasti mutta ei kivuliaasti. Supistuksia ehti tulla yhden yön aikana parisenkymmentä. Mietin jo keskellä yötä, mikä on se mittari, jolloin täytyisi ymmärtää lähteä päivystykseen? Mutta kun ne meni kuitenkin ohi ja oli kivuttomia, ihan ns. tavallisia harjoitussupistuksia, niin en nähnyt syytä. Ja seurannassa olen jo, kahden viikon päästä keskiviikkona jälleen ultra supistusten vuoksi. Silti huolestuttaa, että tätä menoa kohdunkaula lähtee varmasti kypsenemään... Kun jo viime ultrassa tosiaan oli ulkosuu sormelle auki ja se oli edennyt edellisten kolmen viikon aikana siihen pisteeseen vaikka mulla ei ollut supistuksia juuri yhtään. Huoooh. :(

Nyt sokerirasitus takana ja lepoa loppupäivä edessä. Oon supistusten ja valvotun yön ja sokerirasituksen paaston myötä aivan harmaa, kävelevä zombi.

Huomenna soitan neuvolaan tän päiväisten kokeiden tuloksia ja samalla kyselen pitäisikö supistuksista olla kuinka huolissaan.

Rv 26+5

Uskon että täälläkin alkanut noi harjotussupistukset (rv25+) tuntuu välillä semmone paine/kovettuminen ja hetken päästä helpottaa. Ei satu mutta tuntuu ikävälle...

Sunnuntai-iltana alkaneet napakat supistukset vaan jatkuu, nyt niitä on ollut su-ma yön, maanantai-illan ja alkuyön (kunnes rauhoittui Panacodin ja puolikkaan unilääkkeen avulla) sekä tänään nyt jo pari tuntia. Huolestuttavaa. Mitenhän kohdun saisi rauhoittumaan... Gramman Panadolilla lähdetään nyt ainakin alkuun.

Viime viikolla,kun soitin supisteluista neuvolaan. Mulla oli siis edellinen vkl kivuliaat supistukset ja sitä edellinen vkl säänölliset supistukset niin kätilö sanoi että tekisin panadoli kuurin, 8h välein otan panadoli. Tein viikon niin eikä ole ollut enää kivuliaita supistuksii.. nyt en enää panadoli ota ellei tarvetta. Tänään oli neuvolalääkäri ja alakerrassa ei ollut muutoksi onneksi tapahtunut. Mut yleensä ohjeet on että 1g panadoli, kuumaan suihkuun, suihkutelet sitä vettä just mahaan ja alaselkään ja jos niillö supistukset ei lopu niin näytille.

Soitin juuri synnärin päivystykseen ja kerroin viime päivien tilanteeni, niin kehotettiin lähtemään päivystykseen. :( Huoooh. Pelottaa, huolestuttaa, pelottaa. Lopun alun fiilis. Pakkailen kassiani peläten, että joudun jäämään sinne, joten ainakin laturi ja kirja sekä muutama turvatavara mukaan...

Toivottavasti kaikki hyvin eikä tarttis kauaa olla sit siellä :( tosi kurjalta kuulostaa kyllä tuo sun tilanne Browneyedgirl. :(

Toivottavasti ei tarvitse jäädä, mutta siellä olisit ainakin koko ajan valvovan silmän alla ja saisit apua nopeasti <3

Tsemppiä browneyedgirl, kerro sitten kuinka kävi...?

Mä en oo tunnistan supistuksia... Ainut mitä olen huomannut, jos on kova pissahätä ja kun pääsen vessaan, noin puolessa välissä pissaamista kramppaa mahasta ja tuntuu ettei loput tulekaan... Hetken kun rentouttelee, niin tulee loputkin pissat. Voikohan toi olla jotain supistusta ?? :)

Tsempit myös täältä browneyedgirlille! Toivotaan, että rauhoittuisi tilanne!

Takaisin