Supistukset

Mulla tulee semmosia hitaita aaltomaisia missä siis selvästi se paineen tunne voimistuu tiettyyn pisteeseen kunnes laantuu taas. Kuitenkin kivuttomia tai semmosia että kipu ei häiritse jne.. En tiedä vaikuttaako noi mihinkään koska viimeisellä 2 tyksin käynnillä on pysynyt kohdunkaula samana.. Sais kyllä pikku hiljaa olla enemmän vaan vaikutusta noilla tai muuttua kivuliaaksi..
 
Mulla kans voi pitkään kohtu olla pinkeänä eli oletettavasti supistaa. Varsinkin yöllä, kun lähden vessaan ja aamulla, kun nousen sängystä. Mutta ei tosiaan mitään kipeetä, enintään epämukavaa.
 
Omalla kohdalla supistukset ei ollu missään vaiheessa kipeitä, enemmänkin häiritseviä ja kun oli tosi kyseessä niin oli pakko keskittyä hengittämään ensin sisään nenän kautta ja suun kautta ulos ja vähän ajan päästä alkoi ponnistuttaa jo. Ei kannata vastaan taistella, vaan ajatella supistuksia synnytystä eteenpäin vievänä voimana ja luonto hoitaa loput :)
 
Miten saa itsensä ähkyyn syöminen aikaan näin pahasti supistuksia?? Kauhea olla ja maha kiristyy ja höllää vuoron perään... Auts...

Oli liikahyvää karjalanpaistia.
 
Itellä on kans vähän kehnoa oloa ja supistaa herkemmin jos on ähky!
 
Mua hämmentää, kun kaikkialla sanotaan, että supistukset kestää puolesta minuutista minuuttiin. Mulla tulee aina välillä sellaisia koko keskivartalon kramppeja, jotka kestää useamman minuutin ja lähtee sitten taas pois. Alkuun tuntuu vähäisempää selkäkipua, sitten yleensä voimistuu muutaman minuutin ajan ja lopuksi hiipuu aika nopeasti pois. Hetken päästä sama uusiksi, kunnes jossain vaiheessa loppuu kokonaan. En vieläkään huomaa, että maha erityisesti kovettuisi. Kai nämä nyt ovat supistuksia? Miten niitä oikein pitäisi kellottaa, jos kerran normaalit supistukset ovat huomattavasti lyhyempiä? Vai muuttuvatko ne sitten, kun synnytys oikeasti alkaa? Nämä ovat kuitenkin jo ihan tuntuvia, vievät koko keskittymisen, ja tuleepa pidettyä tyhmän kuuloista mölinääkin yleensä. Onko kellään ollut vastaavia, vai tuleeko muilla supistukset sellaisina lyhyinä kuin pitäisikin? Tunnen itseni niin tyhmäksi, kun en vielä muutamaa päivää ennen laskettua aikaakaan tiedä varmaksi, onko minulla supistuksia :D
 
Mulla aiemmin tuli supistukset lyhyinä, tässä ja Ekassa raskaudessa mutta nyt viim parin viikon sisällä voimistuneet sellaisiksi että kestävät kauemmin. Osa siis edelleen lyhyitä mutta osa tämmöisiä ns kestosuppareita. Mitään kellotteluja en ole tehnyt koska ovat kivuttomia. Kuitenkin ovat napakoita ja epämukavia, tulee sellainen painostava tunne kehoon ainakin itselle :grin tämmöisen aikana joudun yleensä liikkeessä pysähtymään tai menemään kyljelle makuulle mikäli tilaisuus on. Oikeat supistukset kyllä aiheuttavat sen että joudun puuskuttamaan ja ottamaan jostain tukea tms :)
 
Heyyy! Mä bongasin itseltäni viimein varman supistuksen sen jälkeen kun oltiin sekstailtu miehen kanssa. Ei tuntunu, mutta kun kädellä koetti mahaa, niin se oli kova.
 
Eilen alkoi tulla juurikin sellaisia minuutin mittaisia supistuksia viiden minuutin välein melkein heti sen jälkeen, kun olin kirjoitellut tänne :D Ehdin jo innostua, että päästään synnärille, mutta ei, tilanne rauhoittui muutamassa tunnissa. Oli kyllä huomattavasti mukavampaa, kun supistukset kestivät vain hetken kerrallaan eivätkä jatkuneet monta tuntia lähes tauotta, kuten aiemmin.
 
Kiitti! Kaveri oli jo nähnyt unta, että ilmoitin lähteväni synnärille. Nytkin kramppailee epämääräisesti, mutta ei kyllä ole mitään selkeitä supistuksia.
 
Mulla tuli esikoisesta laskettuna päivänä säännöllisesti 5min välein kipeitä supistuksia muutaman tunnin ajan. Menin sit suihkuun ja siihen ne laantu. Eikä mitään tuntemuksia sen jälkeen kunnes käynnistettiin 41+6...
Jos epäilee yhtään onko synnytys oikeesti käynnissä niin kannattaa liikuskella ja mennä suihkuun ja jos supistukset ei niillä laannu vaan kiihtyy niin synnytys luultavimmin käynnissä. Ja hyvä sääntö muistaa on 5-1-1. Eli sairaalaan kannattaa lähteä kun kipeitä supistuksia tullut 5min välein ainakin tunnin ajan ja supistuksen kesto minuutin.
 
Täällä kärsitään kolmatta päivää putkeen supistuksista.. :confused:
Edellisten kanssa ollut myös epäsäännölliset supistukset ja heikkoina siihen asti, että muutaman tunnin päästä on ollut lapsi sylissä. Nyt tulee väh. 1krt/h ja parhaimmillaan 10min välein.
Eilen painoarviossa Jorvissa ja huomasivat, että supistukset tehnyt työtään ja ollaan 3cm auki ja kohdunkaulaa jäljellä 0,5cm.
Painoa pikkujäppisellä oli arviolta 3,4kg (38+1).
Tänään ois paljon menoa ja lasten palavereita.. pakko se on vaan purra hammasta ja mennä.. kaupasta pitää hakea vielä viimiset tavarat sairaala kassiin. Pikkusen ahdistaa, että koska olo menee sellaseks, että pitää lähtee, kun edellisten kans synnytykset kestäny 11h, 3h ja 2h.
:/
 
Takaisin
Top