Supistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tingur
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie tunnistin tosiaan vaan siitä että tunsin kädellä että kohtu kovettui.. Ja aina kun tulee sama tunne niin tiedän että supistaa. Mut joo olin ite kans ahdistunut sillon ku ei vielä tiennyt miltä sen pitäis tuntua.

Mä en käsitä kun en mä ees tunne kohtua :D Viimeks neuvolassa kätilö kysy et tunnenko jo miten iso lapsi on ja opasti, että laita käsi tohon ja tohon ja, että tunnethan sä siinä sen lapsen. Mä en kehdannu sanoa että en mä mitään tunne niin nyökkäilin vaan :D

Mulla tuntuu semmonen kovempi kohta mikä liikkuu välillä pois. Ja yleensä sit tulee painetta siihen kohtaan kun vauva pönkee niin sit ku laitan käden siihen päälle niin siinähän sen mukelo on. Toisaalta en tiedä sitä että miten paljon vaikuttaa ku mulla on lyhyt selkä ja toi maha puskee tohon eteen..

Me ei uskalleta painella yhtä kovaa mitä se terkkari painelee tunnustellessaan, mut välillä tää vauva rätkäyttää selkänsä tai päänsä kylkeä vasten ja silloin kyllä tuntuu. :D

En mäkään kyllä oo vielä tunnistanu että varsinaisesti supistais, mutta enemmän jo selvästi maha aiheuttaa tuntemuksia kuin muutama viikko sitten. Mun kohtu erottuu kyllä selvästi, jos makaa selällään ja vetää vatsaa sisään, niin vatsa menee vielä sisään tuosta ylämahasta, mutta ei enää kohdun kohdalta.

Mites täällä muut supistelijat voi? Itselläni kontrollissa kohdunkaula lähtenyt lyhentymään ja supistukset ei ota rauhottuakseen. Tietääkö kukaan, mikä on normaali pituus näillä viikoilla vai voiko sellaista edes määrittää? Itselläni nyt menossa viikot 29+4. Päivystykseenkin laittoivat viime viikolla kohonneen verenpaineen takia, että sitäkin nyt sitten seurataan. Onneksi jo hieman paremmat viikot menossa!

Mulla on kans päivittäin supistuksia. Enimmäkseen vaan epämukavia, mut jos en yhtään rauhotu kotona, ni illalla saattaa vähän tuntuakin. Nyt 29+2. Enkä osaa sanoa kohdunkaulan pituudesta. Sitä ei oo kertaakaan katottu.

Eilen Cheekin keikalla ja sen jälkeen supistellu jatkuvasti. Ja kipeesti vielä, mutta ei säännöllisesti. Tais olla liikaa semmonen parintunnin seisominen/tanssiminen liikaa. En kyllä kenellekkään suosittele mennä mihinkään keikalle näillä viikoilla.

Ei hemmetti. Kiitos Anis81 varotuksesta. Lauantaina oon menos ystävän kans yhteen tapahtumaan, ja siellä tulee todennäkösesti seisottu (ja jännitetty) monta tuntia. Tartteeki varautuu voimakkaampiin supistuksiin :O

Mulla päivittäin supistaa kovemmin kohdunsuulle... Tuntuu että joku survoisi jotain sisään tai ulos kohtuun... Sattuu kamalasti, rasituksen jälkeen näitä eli nopea kävely, imurointi, kyykkiminen\kumartelu... Sukkapuikkoja kai mutta tosi kovia

Mulla alkanu kans enemmän tulee kipeitä supistuksia. Muutamana iltana tullu parin tunnin ajan säännöllisesti, mut rauhottunu sitte ilmeisesti ko oon nukahtanu. En oo ottanu mitään lääkettä niihin, ehkä kannattais.. enkä oo käyny lääkärissä näitten takia, eb tiiä mikä on kohdunsuun tilanne nyt. mut en jotenki osaa stressata ite vielä ku aikasemmilta supistellu kans ja vielä paljo enemmänki ja silti menny lähelle la:ta et syntyny.

Mut katoin huvikseen nuita kohdunkaulan pituuksia, esikoiselta mulla supisteli noin rv25 alkaen, rv16 pituus ollu 3,5cm, rv28 pehmeä ja 2cm, rv31 1,5cm. Sit supistukset rauhottu ja seuraavan kerran supisteli kunnolla ko synnyttään lähin 40+0. Toiselta kans alussa sen 3,5cm, sit rv28 3cm. Jonka jälkeen kans supistelut rauhottu. Esikoiselta olin siis supistelujen takia erityisseurannassa. Tässä siis yks esimerkki niistä monista monista.... :)

Juu ei varmasti voi sanoa, mikä on normaali pituus, raskaudet niin yksilöllisiä. Mäkin nyt siis erityisseurannassa muutosten ja niin usein tulevien supistusten takia. Itseäni ei niinkään enään stressaa nämä, lähinnä ärsyttävät! :D Ihana kuulla, että jollain myös supistukset hellittänyt, sitä itsekin toivon! Nyt olen ollut sairaslomalla kuukauden ja lääkärin mukaan jatkan aina äitysloman alkuun asti. Pitkä on odottavan aika kun ei oikein mitään voi tehdä.

Juu, mulle sanottiin sillon oisko ollu tuollon rv 31 käynnillä et monesti ne hellittää niihin aikoihin, et sitä edeltävä aika on monesti jotenki erityisen herkkää aikaa supistelulle, syytä en tiiä mut olin vaa et just joo, sanoppa vaan. Mut kummasti ne loppu. Jospa hellittäs sullakin!:)

Täälläkin hellitti vähäks aikaa. Nyt kaks päivää taas alkanu supistukset kiusaamaan useammin. Kohdunsuu oli sp:äälle auki ja alkanut "suppiloitumaan" sisältäpäin.
Nyt tuntuu, että poitsu siirtynyt taas raivotilaan, joten supparit taas alkanu uudestaan kipeinä. Toivottavasti pääsis viel hetkeks töihin ja tilanne taas rauhottuis. Tylsää tää kotona oleilu jo...

Mä en ny tiiä supistaako vaiko eikö.. vatsa kovettuu ja tulee ikävän tuntuiseksi mutta kun tuntuu siltä että mun maha on kova ja ikävän tuntunen melkee kokoajan... mieski sano että mun maha on kauheen pinkee

Mä en edelleenkään tiedä miltä supistukset tuntuu mut liitoskivut ainakin vie mehut. Tuntuu et siihen päälle, että vatsa on epämukavan kova mut ei se muuten tunnu mitenkään kamalalta :)

Mulla Qaakkeli supparit tuntuu just tommosilta. Eli vatsa menee yllättäen kovaks ja tuntuu epämukavalta. Vähän niin ku sinne ilmestyis yht'äkkii pallo, joka katoo yht nopeesti.

Ja mulla sit taas tuntuu semmonen ihan ku paineella pistettäisiin ilmaa kohtuun kun tuntuu semmonen ikävä paisumisen tunne. Se alkaa hitaasti ja voimistuu siitä kunnes yhtäkkiä on taas ihan ku ei ois mitään ollutkaan.

Fuji, kukkis ja qaakkeli, nuo kuulostaa minun mielestä harjotussupistuksilta. Kohtu vaan harjottelee tulevaa varten. Kyllä kipeät supistukset tunnistaa, nimenomaa sillä et on kipeitä. Harkkasuppareista ei pitäs olla kohdunsuulle haittaa, tosin tuntuu vähä vaan epämukavilta.

Takaisin